Raskaus- ja imetysvaatteet

Nyt seuraa typerä kysymys, mutta tässä kun ensimmäistä kertaa on raskaana, niin kaikkea sitä pohtii. 😅

Eli siis jos olen ennen raskautta kokoa M/L, niin onko mun äitiysvaatteetkin kokoa M/L? Siis toki riippuu mallista, merkistä jne. niin kuin muissakin vaatteissa, mutta noin pääsääntöisesti. Vinted on normaalistikin ahkerassa käytössä, niin mietin missä koossa uskaltaa tilata.

Sanoisin että on. Itse olen S/M kokoa ja olen ostanut äitiysvaatteita samassa koossa 😊

Nyt seuraa typerä kysymys, mutta tässä kun ensimmäistä kertaa on raskaana, niin kaikkea sitä pohtii. 😅

Eli siis jos olen ennen raskautta kokoa M/L, niin onko mun äitiysvaatteetkin kokoa M/L? Siis toki riippuu mallista, merkistä jne. niin kuin muissakin vaatteissa, mutta noin pääsääntöisesti. Vinted on normaalistikin ahkerassa käytössä, niin mietin missä koossa uskaltaa tilata.
Tää ehkä myös vaihtelee ihmisestä toiseen, et miten kroppa muuttuu raskauden aikana 🤔 Mulla ei oo yleensä kuin masu kasvanut, ekassa raskaudessa hädin tuskin sekään, mut toisilla saattaa kasvaa rinnat ja vaikka reidetkin enemmän, jolloin ehkä pitää vaatteet olla isompaa kokoa. Mutta pääsääntöisesti sanoisin, et sama koko tai jopa pienempi. Ite käytän nykyään L/XL-kokoisia vaatteita, housut jopa 44 mikä kai vastaa xxl, ja just totesin et äitiyshousuista L-kokoset oli kuitenkin just sopivia 😅

Mulla hyppäs työhousuissa ainaki nyt jo S koosta L kokoon😂

Onko suositella hyviä housuja? Alkaa olla kaikki omat jo turhan pieniä

Itellä prismata ostetut mamliciouksen farkut esikoista odottaessa. Pistin ne taas päälle, oikein mukavat jalassa

Mulla vanha takki tuntuu jo pieneltä mahan ja rintojen kohdalta 😂 saa varmaan uusia takit talvea ajatellen....

Mulla on kaksi kuoritakkia, alunperinkin vartalonmyötäisempi ja toinen väljä. Ajattelin, että sillä väljemmällä pärjää pidemmälle syksyyn mutta nyt jo se kiristää rintojen ja lantion (😮) kohdalta vaikka 1. Kolmannes ei vielä edes ohi.

Mietin myös, kannattaisiko nyt jo rintsikoita uusia, että miten tilanne tästä vielä kehittyy. Pärjäisin varmaan ns. jatkopaloja ostamalla, ei se niin haittaa, että kupit on ehkä vähän pienet ja muuttuneet malliin push-up 😄 en viitsisi kahdesti uusia rintsikkavarastoa.

Mulla on kaksi kuoritakkia, alunperinkin vartalonmyötäisempi ja toinen väljä. Ajattelin, että sillä väljemmällä pärjää pidemmälle syksyyn mutta nyt jo se kiristää rintojen ja lantion (😮) kohdalta vaikka 1. Kolmannes ei vielä edes ohi.
Määki meinaan ensviikolla lähteä ostamaan uutta koti/pihahommatakkia ku pitää tota nykyistä pitää sillee hölmösti "ylhäällä" ettei se mahaa paina🤣

Mulla esikoisen raskaudesta vielä kaikki vaatteet jäljellä, mitä sain ystävältä käytettynä ja yhdet raskausfarkut ostin vintedistä, ku en jaksa koko ajan käyttää välikappaleita omissa housuissa🙈 talvitakki mulla on niin iso, että mahtuu hyvin kii isollaki vatsalla ja jos tässä sadekeleihin tarvii takkia niin laitan miehen takin🙈

Mä just tilasin jatkopaloja rintsikoihin 😅
Plus muutaman neulemekon. Tykkään käyttää neulemekkoja legginsien kans muutenki. Luulen etten mitään housuja (farkkuja tms) välttämättä edes osta ku en muutenkaan käytä ku lähinnä urheilutrikoita 😂
Töissä on onneksi työpaikan vaatteet. Paitsi että housut ei kyllä mene jalkaan mahan takia joten käytän ehkä omia leggareita töissä.

Takki pitää kyllä talveksi hankkia. Ei puhettakaan että entiset mahtuisi 😂🫄

Määki käytän enimmäkseen hameita ni niillä pääsee aika pitkälle😊
Tuli myös se koti/pihahommatakkiki hommattua. Sillä uskoisin aika pitkälle pärjääväni, on aika väljä😄

Mäkin käytän paljon neulemekkoja vaan, pitäis niitä ehkä pari ostaakkin lisää ja jotkut kivat raskaus sukkikset. Yhdet sukkikset tilasin h&m mut koko oli ihan liian pieni vaikka kokotaulukosta katsoin, että olis ollu sopiva koko…

Mäkin tykkään tosi paljon neulemekoista, mutta täällä on vielä yli +30 astetta, joten joutuu hetken odottelemaan, että pääsevät käyttöön. Töissä on tosin sairaan kylmä ilmastoinnin takia. Mulla on parit farkut, jotka menevät vielä kiinni, mutta iltapäivällä kyllä puristavat jo. Mietin, että voisi ehkä parit housut/siistit legginsit ostaa. 😊

Seuraan. 163cm ja XL kokoinen, niin on vähän hankalaa löytää esim sopivia housuja jotka ei oo liian pitkät. Tilasin Cubukselta mustat flare lahkeiset housut mahakaistaleella ja olivat aika pitkät. Mulla on vastaavat normihousuina ja ne sain kutistettua rummussa sopiviksi. 😅 Noi on mun eka mama vaateostos. Muutoin oon käyttänyt leveitä ja isoja neulepaitoja ja leggareita plus leveitä farkkuja.
Mutta mietin kans millä tarkenee talven notkua mm jäähallilla. En tiedä löytykö jotku isot hiihtohousut ulkoiluun. Muutenkin ulkoilen talvet merinokalsareilla ja hiihtohousuilla.
Urheiluleggarit on varmaan pakko tilata kun olemassa olevat kiristää ylävatsaa. Rintsikat on vielä ihan samat, ku ennen raskautta.

Seuraan. 163cm ja XL kokoinen, niin on vähän hankalaa löytää esim sopivia housuja jotka ei oo liian pitkät. Tilasin Cubukselta mustat flare lahkeiset housut mahakaistaleella ja olivat aika pitkät. Mulla on vastaavat normihousuina ja ne sain kutistettua rummussa sopiviksi. 😅 Noi on mun eka mama vaateostos. Muutoin oon käyttänyt leveitä ja isoja neulepaitoja ja leggareita plus leveitä farkkuja.
Mutta mietin kans millä tarkenee talven notkua mm jäähallilla. En tiedä löytykö jotku isot hiihtohousut ulkoiluun. Muutenkin ulkoilen talvet merinokalsareilla ja hiihtohousuilla.
Urheiluleggarit on varmaan pakko tilata kun olemassa olevat kiristää ylävatsaa. Rintsikat on vielä ihan samat, ku ennen raskautta.
Täällä toinen 165cm ja koko XL, Lindexiltä löysin yhdet kivat äitiyshousut, olivat tosin sellaisessa rekissä jossa oli netistä tilattuja vaatteita. Lahkeet kieltämättä hiukan liian pitkät 😅 Osa treenihousuista kiristää jo vatsan kohdalta, joten niitä tulee myös uusia. Oletko löytänyt jotain super kivoja jostain? 😊

Kiinnostais nuo cubuksen housut! Voisitko linkata niin löytyis varmasti oikeat? 🤩

@SuperTaateli

Olipas koot lopussa. 🙈 Kannattaa seurata tuleeko lisää. Itselleni otin xl koon ja tosiaan 163cm ja XL kokoa käytän. Menevät hyvin pidemmälle henkilölle, koska mulle ovat pitkät. En oo vielä ehtinyt lyhentää tai pestä. 🙈

Selkeesti suositut kun koot vähissä! Kiitos linkistä, yritän etsiä jos löytyisi kirppiksiltä tmv kun ei L kokoa tuolla oo😄 oon muutenkin vähän mysteerikokoa nyt. Just ennen raskautta ehdin pudottaa painoa niin että käytin mm cubuksen housuista kokoa m mutta nyt menee l tai jopa xl jossain merkeissä😅 kirraa ja roikkuu, en sovi yleismallin housuihin 🤣

Takaisin