Raskaus ja hiusvärit

janinaeveliina

Oman äänensä löytänyt
Mitä mieltä te olette hiustenvärjäämisestä raskausaikana? Jätättekö värjäämisen kokonaan pois vai värjäättekö? Varmaa tietoahan ei ole vaurioittaako hiusvärien kemikaalit sikiötä vai ei mutta ensimmäisellä raskaus kolmanneksella värjäämistä kannattaa välttää.

Mä en ole vielä ainakaan uskaltanut värjätä ja tällä hetkellä ollaan viikolla 15 saas nähdä jääkö koko odotusaikana värjäämättä.. Näyttää nyt jo tyvikasvu hirveeltä kun on tummanruskeat pituuksista ja tyvi huomattavasti vaaleampi jonkin verran oon kuullut että ei niitä hiuksia sais värjätä, mutta ota siitä nyt selvää sit

Kyllä mä olen värjännyt ihan normaalisti. Opiskelen parturikampaajaksi, joten aineita on tullut käsiteltyä senkin puolesta, toki aina hanskat kädessä :)
Se on pieni määrä väriä, mikä päänahkaan värjätessä menee ja massa on siellä vain hetken aikaa. Jos itselle ei allergiareaktioita tule, niin aika turvallisin mielin uskaltaa värjätä.
Ennemmin olisin huolissani vaikkapa joka päiväisessä käytössä olevan ihovoiteen ainesosista.

Olen miettinyt jo pitkään hiustenvärjäämistä kun siis juurikasvua alkaa olemaan ihan kunnolla. Hiuksiani en ole kertaakaan värjännyt vielä raskauden aikana ja itsellä menossa rv 21+3. Nyt tullut normaali rasvoistakin allergistareaktiota niin en tiedä sitten uskaltaako värjätä. Niin paljon netissä lukee vaaroista tai sitten että on ihan turvallista. Paha sanoa :o

Alkuraskaudessa en värjännyt, rv 25+ laitoin alle suoravärillä vähän piristystä kun kävi tuo oma väri jurppimaan sen verran. :D
Ja aiemminkaan ei siis kyse ollut mistään periaatepäätöksestä, vaan enemmänkin laiskuudesta ja viitsimättömyydestä.

Mä en värjännyt ollenkaan raskauden aikana (itseasiassa vikan kerran puol vuotta ennen plussaa) ja nyt on enää parikymmentä senttiä vanhaa "väriä" hiusten latvoissa. Enkä aio enää värjätäkään! :)

Mä en oo värjännyt sen jälkeen, kun sain tietää odottavani esikoista. En oo tosiaan synnyttämisenkään jälkeen värjännyt ja nyt odotellaankin sitten toista lasta. Ehkä sitä sitten voi taas joskus harmaita värjäillä, mut siihen asti saa kelvata oma väri. :)

Mä olen värjännyt ihan normaalisti koko raskauden ajan. En ollut edes ajatellut että voisi olla jotain haittaa :D

En värjännyt raskausaikana enkä sen jälkeenkään. Pääsinpähän hyvällä syyllä värjäyskierteestä eroon! Kasvatan siis omaa hiusväriä nyt ja leikkaan blondeja latvoja pois. Koko ajan lähempänä omaa väriä.

Mä olen ollut aika lailla vannoutunut sen suhteen, että raskaana ollessani aion hiuksiani värjätä aivan samaan tapaan kuin aiemminkin, sillä en usko sen alkiota tai sikiötä suurestikaan vaurioittavan. Sen sijaan esimerkiksi alkoholi ja muut päihteet mukaanlukien tupakka on mulle ehdoton no-no.

Mulla on nyt viikkoja 7+4 ja hiukseni olen värjännyt viimeksi 9 kuukautta sitten. Nyt sitten tekisi kovasti uutta tukkaa mieli, mutta kappas - haluaisinkin odotella turvallisiin viikkoihin vielä ennen värjäystä. Näin ne raskaushormonit ihmistä näköjään muuttaa, hermoheikompaan suuntaan :laughing005

Minä en värjännyt hiuksiani raskauden aikana kertaakaan.

Ennen ristiäisiä sitten kävin kampaajalla ja huomasin ettei pää nahka enään kestänyt väriainetta samalla tavalla kuin ennen kirveli aivan älyttömästi ja sain jonkun allergisen reaktionkin. Käsiin ja rintaan tuli punaisia kutisevia länttejä.
Harmittaa kyllä vähän kun niin tykkäsin punaisista hiuksista, mutta ei oikein uskalla nyt värjätä

Täällä alkaa pian eka kolmannes olemaan ohitse ja ajattelin sitten aika pian laittaa väriä. Mustat hiukset + juurikasvu ei ole se maailman kaunein näky.

väjäsin hiukseni raskaavärjäsin raskauden aikana kerran hiukset
taisipa vielä olla viimeinen kolmannes. Nykyään olen kasvatellut omaa väriä.

Joissain hiusväreissä on voimakas tuoksu ja eihän mitään voimakkaita liuotinaineitakaan saisi raskaana hengitellä/käsitellä. Mutta tuskin silloin tällöin värjäämisestä mitään haittaa on... ite en värjännyt vaan varmuuden vuoksi. :)

Kysyin lääkäriltä hiusten värjäämisestä ohimennen edellispvänä ja oli jyrkästi sitä vastaan ... tiedä sitte.
Juurikasvu täälläki ihan järkky jo :/

Takaisin