Raskaus himot

Tein plussan tienoilla nutella juustokakun... voitte kuvitella voinko enää ikinä syödä nutellaa... oksennus tulee ajatuksestakin......

Mulla iskee ensin karkkihimo, sit ostan karkkia (yritän pysyä tolkun määrässä JOS vaikka menis kaikki kerralla). Kun olen hätäpäissäni syönyt noin puolet, iskee armoton morkkis ja huono-olo. Alkaa ihan etomaan... sitten aina päätän, että en voi oikeasti enää syödä makeaa, koska seuraukset on tälläset.. mistähän voisi johtua ?

Mun käy siskolla sillai hassusti että sen verenpaineet ja sokerit rupee heittämään niin paljon että sille tulee huono olo.. Se ei pysty sen takia paljoa syömään makeaa.

Täällä vesimeloni ja smoothiet suurkulutukses Joka aamu pitää saada rainbown persikkarahka
.kahvia ei mene enää kuin max 2 mukillista (ennen väh. 5-6)..viilikset on hyviä vaikka ennen en oo tykännyt.. Heh äsken teki vaniljajätskii ja jtn suolast mieli niin dippasin sitte maissilastui sulaneeseen jäätelöön.. Kyllä ne halut tuntuu aika paljon vaihtelevan päivittäin..nykyää mies kysyyki kauppaan mentäes et mitäs mielitekoja tänään on?

Mulla on monesti iskenyt himo just nachoihin ja salsaan :D Nyt tekee mieli raikasta tonnikalasalaattia...

mulla ei mee mikään rasvainen, paitsi voi leivällä tai perunoiden päällä.
Himotus on sinappiin, siis lusikalla purkista, mutta sama oli esikoisestakin, joten en jaksa enää kummastella, syön jos tekee mieli.

Juustonaksut... ongelma oli siinä etten tiennyt uskaltaako niitä syödä. Googlasin ja mies nauroi vierestä "vauvasta tulee keltainen ja haiseva" jos syön... :D no mies lähti kauppaan hakemaan lapsivapaan ratoksi mammalle juustonaksuja.

Minä tsemppasin miestä yrittämään ymmärtää minun hysteerisyyttäni. Huikkasin perään vielä "tuo karkkia! Muttei lakua tai salmiakkia! Enkä tykkää suklaastakaan!" :D

Juustonaksut, voi eiiiii nyt alkoi tehdä täälläkin mieli!!!! :D
Mun tekee mieli muuten kaikkea raikasta: kirsikoita, vesimeloonia, mansikoita, jääkaappikylmänä.
Paahtoleivästä ei mee jostain syystä alas kuoret (!).Ja vettä tekee mieli, hirvee jano muka koko ajan. Nyt on alkanut makea (onneksi) tökkimään, kaikki maistuu ihan ylimakealta. Ja kahvi maistuu taas, jee, tosin kylmänä eli jääpaloilla+soijamaidolla :D

Sushihimoon auttoi kun eilen tehtiin sushia kypsästä lohesta ja voihan niitä levättöminäkin tehdä :) ihan maistu tosi paljon samalta ku raakana, väliin vielä kurkkua ja avokadoa tms. reilustiii :) tuli sitte yksistä aineksista niin paljon, että niitä on edelleen jäljellä :grin sushiriisi riisiviinietikalla ja soijaan kastettuja palauttaa jo sushinmaun hyvin mieleen. :wacky:parempi kuin ei mitään..

Muokattu viimeksi:
Mä söin viikonloppuna juustodippiä (kertaalleen kiehautettuna tietty)...
Mutta siis mä teen kuolemaa kun kaverit jakaa feisbuukissa sushikuvia. Mitä en tekisi kasan sushia ja kylmän valkkarin tähden. Ja jälkkäriksi vuori salmiakkiufoja.

En ole mitenkään kypsän kalan ystävä joten tuo Jouluesikon mainitsema kikkakolmonen ei ainakaan minulle toimi. Joulukuussa sitten :D

Yksi hyvä vaihtoehto sushi-himoon on kasvissushi (avokado, tofu jne). Täällä Ruotsissa saa myös "mamma-sushia" eli sellasia annoksia jossa ei ole raakaa kalaa vaan kaikkea muuta kuten esim just noita kasvisjuttuja ja katkarapuja tai keitettyjä rapuja. Tai just kypsennettyä kalaa.
Täällä muutenkin sanotaan että sushia saa syödä tosin jos sitä syö niin pitää olla varma että kala on tuoretta. Valmisruokatiskin pakattu sushi on ihan nou-nou, samoin tonnikala kaikissa muodoissa.
Itse olen syönyt sushia joka raskauden aikana, niin nytkin, aina silloin tällöin ihan huoletta. Mutta vaan tietystä sushipaikasta jonka laatuun luotan, muut ja varsinkin epäilyttävät aasialainenruoka-buffet-sushipaikat kierrän kaukaa. En usko että pienissä määrin joskus harvakseltaan sushin mukana merileväkään on mitenkään jättiriski.
Toisaalta vaikka näissä "kielletyissä" riski on usein pieni, niin mielenrauhan saa kyllä vaan olemalla syömättä jos se pienikin riski on olemassa.
Mutta kyllä mä salmiakkiakin syön ihan joskus vaan, tosi vähän kerrallaan. Silti välillä käy mielessä että voi ei, oonko mä nyt jotenkin tuhonnut vauvan sisäelimet tai aivot ;)

Takaisin