Raskaudesta muille kertominen

Varpulainen

Oman äänensä löytänyt
Oletteko jo kertoneet läheisille? Milloin ajattelitte kertoa? Mitä fiiliksiä liittyy kertomiseen?

Ja ootteko suunnitelleet jotain spektaakkelia kertomiseen vai aiotteko vaan sanoa niinkuin asia on? 😃 esim että annetaan vaikka isovanhemmille paketti jossa ultrakuva tms.

Me ollaan kerrottu puolison perheelle ja mun perheelle. Ollaan kesäloman vietossa mun perheen luona niin olisi hankala keksiä tekosyitä että miksi ei voi syödä sitä mitä tarjotaan, ja muutenkin haluan että perhe tietää mitä on meneillään niin osaavat suhtautua. Lisäksi kaksi mun läheistä ystävää tietää (toinen heistä myös raskaana).

Ollaan menossa mökille kavereiden kanssa niin saa nähdä tuleeko siellä ihmettelyä kun en juo alkoholia, ei sillä että ihmiset enää juuri kommentois muiden juomattomuutta. Muuten varmaan yritetään oottaa se 12 viikkoa ainakin ennenkuin kerrotaan. Se on vaan vähän hankalaa kun monia ystäviä näkee vaan kesällä, nyt on niin alussa ettei haluais vielä kertoa niin saa nähdä käykö niin että ens kesänä pamahetaan paikalle vauvan kanssa (toivottavasti! 🥹✨)

Monille ystäville en oo siis vielä ees ehtiny kertoa keväisestä keskenmenosta, tuntuu hassulle kertoa keskenmenosta samalla odottaen uutta vauvaa, josta ei kuitenkaan vielä haluaisi kertoa.

Ei olla hirveesti puhuttu hoidoista, niin ei tiedä vielä kukaan raskaudestakaan. Viime kerralla oltiin mietitty et kerrotaan varhaisultran jälkeen perheille, mutta sitten ei ollutkaan mitään kerrottavaa. Nyt en oikein tiedä uskaltaako varhaisultrankaan jälkeen vielä kertoa vai odottaako ainakin sinne 12 viikolle. Varmaan katotaan fiiliksen mukaan sitten, jos varhaisultrassa kaikki on ok 🥹

Tuskin kerrotaan kenellekään ennen varhaisultraa. Sen jälkeen varmaan joillekin muutamille ja esimerkiksi mun isoille lapsille kerrotaan vasta 12 viikkoo kun on kulunut ja ollaan käyty nt-ultrassa. Isoille lapsille haluan kertoa jollakin hauskalla tavalla, pitää miettiä mikä olisi kiva. Ideoita otetaan vastaan jos jollakin on jotain kivoja ideoita 😁 nämä isot lapset on siis jo teinejä.

Takaisin