Raskaudesta kertominen

Meillä perheet on tienneet aika alusta saakka. Nyt menossa rv14 ja kerroin tänään töissä esihenkilölle. Halusin kertoa mahd. ajoissa, kun töissä kuitenkin täytyy miettiä tuuraukset ym kuntoon. Onneksi vastaanotto oli todella ilahtunut 😊

Eilisen ultran jälkeen kerroin mun mummille kun ollaan tiiviisti oltu nyt yhdessä. Hän kun on vitsaillut kaikkea et ”oot myöhässä, mulla oli 5 lasta kun olin 29”. Itsehän odotan viidettä, mutta ens kuussa täytän 30 😁 myöhässä ollaan. Lapsille tarvis jossain vaiheessa myös kertoa, ennen ku vahingossa mistään muualta kuulee.

Meidän oli isommille lapsille kerrottava suht ajoissa, ihan vaan sen vuoksi kun oksentelin koko ajan ja olin tiputuksessa. Että eivät kehittele päässään mitään muuta syytä asialle....toki mun neljä isointa on jo niin isoja, että heille pystyi sanomaan asian myös olevan vielä niin tuore, että pidetään muuten salassa.

Kuopus nyt asiaa tuskin ymmärtää, on ollu vieressä kun kuuntelin dopplerilla ja puhelin vaan, että kuunnellaan vauvaa. Hän osaa yhdistää sen dopplerin vauvaan ja jos kysyy missä vauva niin mun mahaa silittelee ja hokee, että vauva piilossa :tears:

Meillä nyt lähipiiri tietää ja mun työnantaja. Ens viikon ultran jälkeen ei nyt varmaan asiaa enää piilotella mutta en nyt meinaa kyllä huudellakaan missään, mikäli kaikki siis ok.

Tulipa eilen kerrottua äidille raskaudesta kun hän tuli yllättäen hakemaan esikoisen hoitoon eikä ollut varmuutta milloin nähdään seuraavan kerran. Lisäksi kerroin tänään esihenkilölle. Torstaina on nt-ultra ja ensi viikolla kertoisin johtoryhmälle ja omalle tiimille. Tuntuu ihanalta päästä tähän vaiheeseen, ei tarvitse enää pitkään kantaa tätä salaisuutta

Minäkin kerroin eilen pomolle, ja tänään varmaan toiselle pomolle. Torstaina vasta on nt-ultra, mutta jos sieltä tulisi huonoja uutisia, he saisivat tietää saikkulapusta syyn kuitenkin. Olen tosi onnekas kun pomoni on kovin lapsirakas ja hänellä on liuta lapsenlapsia. Ei pelottanut yhtään kertoa. Halusin antaa mahdollisimman paljon aikaa sijaisen etsimiseen, koska puskaradiostahan sijainen saattaa nytkin löytyä.

Ultran jälkeen kerron varmaan muutamille läheisille työkavereille ja isolle osalle vasta sitten rakenneultran jälkeen.

Minä jouduin tänään kertomaan esihenkilölle pahoinvointipoissaolon takia. Apulaisesihenkilö oli vaan paikalla, eikä hän oikein sanonut asiaan mitään. Tosi pelottava oli kertoa, kun aloitin juuri uudessa työssä. Ja kun siihen ei tullut oikeastaan mitään reaktiota niin ei voi sanoa helpottuneensa..

Mä oon hakenut kahta uutta työtä 😁 saa nähdä tulenko valituksi. Mutta en ehtisi kauaa olla uudessa työssä kun vanhempainvapaat alkaisi. Ei varmaan mieluinen ylläri työyhteisölle ja esihenkilöille 😁 Haastattelut etähaastatteluja niin ei edes mahan koosta tule asia siinä tilanteessa ilmi.

Takaisin