Raskaudesta kertominen

Oon kertonut vasta yhdelle ihmiselle. Jännittää ja hirvittää kertoa sitten myöhemmin (aattelin yrittää piilotella sinne 1.kolmanneksen loppuun asti) äidille ja muille sukulaisille + ystäville 🙈 en jaksais kuunnella kommentteja "eikö riittäisi jo" "ettekö osaa ehkäisyä käyttää" " VIELÄKÖ yksi??" Tmv. Onhan kyseessä oma neljäs, joka nykyaikana koetaan jo isona lapsilukuna🙈
Itsehän ihannoin suurperheitä ❤️😁
 
Oon kertonut vasta yhdelle ihmiselle. Jännittää ja hirvittää kertoa sitten myöhemmin (aattelin yrittää piilotella sinne 1.kolmanneksen loppuun asti) äidille ja muille sukulaisille + ystäville 🙈 en jaksais kuunnella kommentteja "eikö riittäisi jo" "ettekö osaa ehkäisyä käyttää" " VIELÄKÖ yksi??" Tmv. Onhan kyseessä oma neljäs, joka nykyaikana koetaan jo isona lapsilukuna🙈
Itsehän ihannoin suurperheitä ❤️😁
Tämä on kyllä erikoista nykypäivänä, kun ennen ollut se 7 lasta ihan normaalia. Mä jotenkin niin fiilistelen sitä ajatusta, kun monta pientä on nukkunut siskonpedissä tuvassa. 🥹 Meillä on ajatus tämä kolmas olla viimeinen, mutta täytyy sanoa, että ei kannata vannoa.. 😂 Minun äiti reagoi sanomalla, että "miten sinä jaksat" ja että "kaksi vaippaikäistä sitten". Toki oli myös onnellinen.

Jotenkin kun tuossa aiempien välissä on 12 vuotta niin haluaisin tälle kuopukselle leikki-ja tappelukaverin lähekkäin. Ja ihan samaan syssyyn sitten hoidella vauva-ajat peräjälkeen. Eka vuosi on varmaan raskas, mutta josko se sitten helpottaa vähän.
 
Viime raskaudesta kerrottiin kenellekään vasta rakenneultran jälkeen. En tiedä maltetaanko tällä kertaa odottaa niin kauan.😁
Tosin, nyt olen kertonut jo kahdelle hyvin läheiselle työkaverille/ystävälle, koska he tietävät lapsettomuushoidoista ja ovat olleet tukena koko ajan. 💗
Läheisille siis kerrotaan vasta sitten kun varmistutaan että kaikki on niin kuin pitääkin. Eli aikaisintaan np-ultran tai sitten vasta rakenneultran jälkeen.. 😬
 
Olen surkea pitämään asioita itselläni, joten olen kertonut jo muutamalle ystävälle ja omalle äidille. 😅 Tämä on kuitenkin ihan mielettömän iso juttu, kun meillä miehen kanssa kolme vuotta yritystä takana ja nyt icsi-hoidoilla viimein saatiin tuoresiirrosta ihka ensimmäinen plussa koskaan. Töissäkin on pari ihmistä joille olen kertonut hoidoista ja mieli tekisi hehkuttaa iloista uutista, mutta yritän vielä malttaa. Katsotaan sitten ekan ultran jälkeen, jos sinne päästään.
 
Olen surkea pitämään asioita itselläni, joten olen kertonut jo muutamalle ystävälle ja omalle äidille. 😅 Tämä on kuitenkin ihan mielettömän iso juttu, kun meillä miehen kanssa kolme vuotta yritystä takana ja nyt icsi-hoidoilla viimein saatiin tuoresiirrosta ihka ensimmäinen plussa koskaan. Töissäkin on pari ihmistä joille olen kertonut hoidoista ja mieli tekisi hehkuttaa iloista uutista, mutta yritän vielä malttaa. Katsotaan sitten ekan ultran jälkeen, jos sinne päästään.
Tiedän tunteen ihan tosi hyvin! En ymmärrä miten tässä pitäisi pystyä olemaan kertomatta. Meillä on viisi vuotta yritystä joista vuosi hoidoissa, ja neljäs ICSI vihdoin nappasi. Täähän on ihan maagista, miksi sitä pitää salailla!! 😅 Ja varsinkin tekis mieli kertoa kaikille, jotka tiesi hoidoista, että nyt onnisti! Mun on tosi vaikea ymmärtää salailua - toki jos ei sitten halua kertoa mahdollisesta keskenmenosta... Mutta hankala kai sitäkään surua on peittää?
 
Vasta oon parille kaverille kertonut, jotka on tässä jännittänyt viivojen tummumista, ja tarkoitus muille kertoa aikaisintaan varhaisultran jälkeen, ehkä vasta nt-ultrankin. Oon palaamassa töihin helmikuinen-23 jäljiltä just kun pahoinvoinnin on odotettu alkavan ja joudun siten TAAS vasten tahtoani kertomaan esimiehelleni heti jos töitä en pysty tekemään..
 
Takaisin
Top