Kerro sit reaktiot!Kaikki ok Eli ehkÀ jo tÀnÀÀn kerrotaan lapsille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kerro sit reaktiot!Kaikki ok Eli ehkÀ jo tÀnÀÀn kerrotaan lapsille.
Isompi alkoi hihkua ja heitellÀ kÀrrynpyöriÀ kesken iltapalan. Pienempi tuijotti totisena, oli ymmÀllÀÀn. Lopulta hyvin ilahtunutta porukkaa.Kerro sit reaktiot!
YmmĂ€rrĂ€n, ite oon uudessa työpaikassa hanketyössĂ€, ja on tosi huono omatunto jo nyt, ettĂ€ en tee sitĂ€ työtĂ€ loppuun, mitĂ€ minut palkattiin tekemÀÀnâŠMun pitĂ€isi kertoa töissĂ€, kun vatsa alkaa jo niin paljon nĂ€kyĂ€. Samoin akteemisessa projektityössĂ€ sopimusten uusimiskausi on taas vuodenvaihteessa ja suunnitelmia ensi vuodelle pitĂ€isi lyödĂ€ lukkoon. VĂ€hĂ€n ahdistaa kun tuntuu ettĂ€ osaltani jĂ€tĂ€n projektin kesken, työni kesken kaiken. Kaikki ovat varmaankin iloisia ja suhtautuvat posisti, enemmĂ€n tÀÀ on omien korvien vĂ€lissĂ€ oleva huono omatunto.
Muistan ekasta raskaudesta elÀvÀsti tuon tunteen. Aika moni sai tietÀÀ vauvasta joskus rv 16-20 tienoilla. Nyt huomaan, ettÀ oon tietyllÀ tavalla rennompi, ja oon kertonut jo yllÀttÀvÀn monelle kaverille, vaikka eka ultra on vasta tÀllÀ viikolla. Jotenkin ei ehkÀ samalla tavalla pelota, ettÀ jokin menee vikaan. Ja toisaalta elÀmÀ on niin puuhakasta arjen pyörityksessÀ, ettÀ tuntuu, ettei samalla tavalla ehdi ajatella raskautta.Me ei olla kerrottu vielÀkÀÀ kellekkÀÀn, paitsi molempien parhaille kavereille. Tuntuu kaikki vielÀ niin oudolle, ja kun ei oikein usko tÀtÀ itekkÀÀn, ettÀ miten sitÀ osaa kertoa muillekkaan. Ja mulla vaan jotenki takaraivossa soi se sananlasku et "kel onni on, se onnen kÀtkeköön", pelottaa ettÀ jos ilakoin liikaa, niin matto vedetÀÀn alta..
Kuulostaa nyt niin hullulta nÀmÀ pelot kun kirjotan tÀn tÀhÀn, mutta varmaan sillÀ kevÀisellÀ keskenmenolla on nyt suuri vaikutus tÀhÀn arasteluun. Vai onko ne raskaushormonit, et vÀhÀn kaikki asiat vÀlillÀ pelottaa
EhkÀ mÀ nyt vaan lakkaan pelkÀÀmÀstÀ, ei siinÀ oo kyllÀ mitÀÀn jÀrkeÀ!
Joo, ompa ihana tietÀÀ joku muukin on vÀhÀn "hepuloinut" tÀllasten ajatusten kanssa ekassa raskaudessa Kuulunee siis asiaan!Muistan ekasta raskaudesta elÀvÀsti tuon tunteen. Aika moni sai tietÀÀ vauvasta joskus rv 16-20 tienoilla. Nyt huomaan, ettÀ oon tietyllÀ tavalla rennompi, ja oon kertonut jo yllÀttÀvÀn monelle kaverille, vaikka eka ultra on vasta tÀllÀ viikolla. Jotenkin ei ehkÀ samalla tavalla pelota, ettÀ jokin menee vikaan. Ja toisaalta elÀmÀ on niin puuhakasta arjen pyörityksessÀ, ettÀ tuntuu, ettei samalla tavalla ehdi ajatella raskautta.
Aivan kamala vastaanotto! Ei noin puhuta toiselle ihmiselle missÀÀn tilanteella Wn yhtÀÀn ihmettele teidÀn oloa ja tunteita tuon jÀlkeen. Toivottavasti osaavat pyytÀÀ anteeksi!MehÀn kerrottiin vasta miehen sukulaisille ja ystÀville vauvasta. MeillÀ kun on monta ihanaa lasta jo ennestÀÀn niin tiedettiin jo ettei saada vÀlttÀmÀttÀ lÀmmintÀ vastaanottoa heiltÀ "kun tÀmÀ on meille jo tuttua kauraa" vaikka AINA yhtÀ ihmeellistÀ, suurta ja juhlittavaa.
Sukulaisilta tuli juuri se reaktio, jota odotettiin ja pelÀttiin. Itkua pidÀteltiin molemmat, kun onnitella ei ensimmÀisessÀ hetkessÀ kukaan muistanut, saati hymyillÀ. Kertoivat vain kuinka tiesivÀt jo, kun minun lihomiseni ei kuulemma ollutkaan nÀyttÀnyt normaalilta lihomiselta. Ja vielÀ nÀillÀ sanoilla. HÀvetti ihan super paljon kun kehoani oli tuijoteltu siinÀ mielessÀ ja oikein suvun kanssa keskusteltu asiasta. Tahdottiin vain vajota maan alle ja vedin vauvavatsaa sisÀÀn loppu vierailun kun hÀpeÀ nousi niin vahvana pintaan ettei tiennyt miten pÀin olla. Ihan kauheaa!
Mies otti asiakseen puhua tÀstÀ heidÀn kanssa kaksin seuraavalla kerralla kun tapaa ja tÀmÀ keskustelu oli kuulemma mennytkin hyvin ja olivat ymmÀrtÀneet kuinka pahalta tilanne oli meistÀ tuntunut kun vauvasta kertominen oli saanut niin töykeÀn vastaanoton.
JÀi aivan arvoton roska olo heidÀn silmissÀ, edelleen silmÀt kostuu omasta ja vauvan puolesta. Omat sukulaiseni suhtautuvat kyllÀ varmasti paljon lÀmpöisemmin, tai ovat aina niin aina aiemmin tehneet joten odotan heille kertomista kasvotusten kovasti.
Ja lapsemme tietenkin rakastivat ajatusta uudesta sisaruksesta kun kerrottiin.
MehÀn kerrottiin vasta miehen sukulaisille ja ystÀville vauvasta. MeillÀ kun on monta ihanaa lasta jo ennestÀÀn niin tiedettiin jo ettei saada vÀlttÀmÀttÀ lÀmmintÀ vastaanottoa heiltÀ "kun tÀmÀ on meille jo tuttua kauraa" vaikka AINA yhtÀ ihmeellistÀ, suurta ja juhlittavaa.
Sukulaisilta tuli juuri se reaktio, jota odotettiin ja pelÀttiin. Itkua pidÀteltiin molemmat, kun onnitella ei ensimmÀisessÀ hetkessÀ kukaan muistanut, saati hymyillÀ. Kertoivat vain kuinka tiesivÀt jo, kun minun lihomiseni ei kuulemma ollutkaan nÀyttÀnyt normaalilta lihomiselta. Ja vielÀ nÀillÀ sanoilla. HÀvetti ihan super paljon kun kehoani oli tuijoteltu siinÀ mielessÀ ja oikein suvun kanssa keskusteltu asiasta. Tahdottiin vain vajota maan alle ja vedin vauvavatsaa sisÀÀn loppu vierailun kun hÀpeÀ nousi niin vahvana pintaan ettei tiennyt miten pÀin olla. Ihan kauheaa!
Mies otti asiakseen puhua tÀstÀ heidÀn kanssa kaksin seuraavalla kerralla kun tapaa ja tÀmÀ keskustelu oli kuulemma mennytkin hyvin ja olivat ymmÀrtÀneet kuinka pahalta tilanne oli meistÀ tuntunut kun vauvasta kertominen oli saanut niin töykeÀn vastaanoton.
JÀi aivan arvoton roska olo heidÀn silmissÀ, edelleen silmÀt kostuu omasta ja vauvan puolesta. Omat sukulaiseni suhtautuvat kyllÀ varmasti paljon lÀmpöisemmin, tai ovat aina niin aina aiemmin tehneet joten odotan heille kertomista kasvotusten kovasti.
Ja lapsemme tietenkin rakastivat ajatusta uudesta sisaruksesta kun kerrottiin.