Raskaudesta kertominen

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pikku3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itsellä tosi ristiriitaiset fiilikset asian suhteen. 😏
Tuntuu, että oon yksin tämän onnen tunteen kanssa eikä ole oikein ketään kelle kertoa. Siskoni eivät halua enää lapsia eivätkä ymmärrä, että joku vielä haluaa, niin ei tee mieli heille kertoa.
Lisäksi meillä miehen kanssa ongelmia ja hän ei halunnut lasta, niin en voi hänenkään kanssa asiasta iloita (aloitettiin juuri pariterapia, jippii).. Äitiäni ei luultavasti kiinnosta, niin ei kiinnosta hänellekään kertoa. Ei olla ikinä oltu läheisiä.
Ah, mikä ihana tilanne, mutta onneksi sentään tyttäreni ja vanhin poikani olivat onnellisia uutisesta, kun heille kerroin. He ovatkin mieheni lisäksi ainoat, jotka tietää. Muille kerron ehkä sitten joskus jos tuntuu siltä. 🤔
No jouduinkin nyt kertomaan aiemmin jo siskoilleni, koska tuli eteen tämä miehen poismuutto ja yllättävän hyvä oli vastaanotto ja lupasivat olla tukena ja apuna kuitenkin jos tarve vaatii.
Äidilleni en ole edelleenkään kertonut mitään.
 
No jouduinkin nyt kertomaan aiemmin jo siskoilleni, koska tuli eteen tämä miehen poismuutto ja yllättävän hyvä oli vastaanotto ja lupasivat olla tukena ja apuna kuitenkin jos tarve vaatii.
Äidilleni en ole edelleenkään kertonut mitään.
Hyvä @Tanjuska87 että kerroit. Kaikki tuki on varmasti kullanarvoista, ja vaikka olettaisi jonkun reagoivan jollain tavalla, voikin reaktio olla jotain ihan muuta. Mä haluaisin uskoa että rehellisyys ja vilpittömyys saa aikaan vastapuolissa myös sitä empaattisuutta 💜 Isosti tsemppiä 🌸🌸🌸
 
Mulla tekis mieli huutaa kaikille et meille tulee vauva! 😅😆😍🥰🙈 Mut en kuitenkaan sitä tee 🙈 jostain syystä jännittää kamalasti miten tieto otetaan vastaan. Ehkä mua pidetään liian vanhana, ehkä työkavereilla tympii tuleva vanhempanvapaa. Eihän muitten ajatuksilla oo toki väliä, mut silti annan sen vaikuttaa. Siskolle oon kertonut 🥰
 
Muokattu viimeksi:
Huomenna rv 9+0. Vaihdoin äsken juoksukuteet ylle pitkästä aikaa. Näytän siltä, kuin oisin jo ylittänyt raskauden puolivälin. Anoppi kyläilee ensi viikolla ja hänelle emme ainakaan halua vielä kertoa. Voisinkohan pukeutua esim. semmoseen puhallettavaan sumopainijapukuun?
 
Huomenna rv 9+0. Vaihdoin äsken juoksukuteet ylle pitkästä aikaa. Näytän siltä, kuin oisin jo ylittänyt raskauden puolivälin. Anoppi kyläilee ensi viikolla ja hänelle emme ainakaan halua vielä kertoa. Voisinkohan pukeutua esim. semmoseen puhallettavaan sumopainijapukuun?
Sama homma! 😅 näytän siltä, että raskaus olisi jo puolivälissä ja yksi henkilö lähipiiristä huomasi jo vatsan ja kysi suoraan olenko raskaana. Pakko siinä oli myöntää 🙈 ihan kauheeta tää kun jo näin aikasin tällainen vatsa ja turvotus ettei mahdu vaatteisiin. Tännkin sumopainijapuku kiitos!!
 
Sama homma! 😅 näytän siltä, että raskaus olisi jo puolivälissä ja yksi henkilö lähipiiristä huomasi jo vatsan ja kysi suoraan olenko raskaana. Pakko siinä oli myöntää 🙈 ihan kauheeta tää kun jo näin aikasin tällainen vatsa ja turvotus ettei mahdu vaatteisiin. Tännkin sumopainijapuku kiitos!!
Mä näin unta, että mun ystävä katsoi mun mahaa ja kysyi suoraan, että oonko raskaana. Sitten kiemurtelin siinä unessa vaivautuneena ”höhö, mitenniin?” ja tenttaus jatkui.

Sanoin aamulla mun puolisolle, että en halua nähdä ketään, kun kaikki tietäisi heti mahan koon perusteella mikä tilanne 😂
 
Ihan valmiiksi jo ärsyttää se hetki kun pitää anopille kertoa raskaudesta, se kun on ihan yleisesti tuonut julki että meillä on jo liian monta lasta. Talvella löi jo kädellä naamaansa facepalmin kun mies ilmaisi vauvakuumeensa. Samoin miehen sedän sanomiset on ollut jo kolmannen lapsen jälkeen ikäviä. Miehen suvussa on toki pienet perheet..

Tuntuu kurjalta että mitä enemmän on lapsia, sitä vähempi arvoisesti raskaus uutinen otetaan vastaan. 😔 Ihmiset ei ajattele että se on ihan yhtä rakas ja toivottu pieni kuin sisaruksensa, jokainen niin uniikki.

Pitkitetään varmaan kertomista jonkun verran että voin keräillä rohkeutta etten sitten ihan murru jos sieltä tulee joku kakka reaktio. 🙈 Tahdottaisiin vaan kertoa lapsille mahdollisimman pian koska _rakastavat_ vauvoja ja tiedän miten paljon onnea se tuo heille! 😍
 
Ihan valmiiksi jo ärsyttää se hetki kun pitää anopille kertoa raskaudesta, se kun on ihan yleisesti tuonut julki että meillä on jo liian monta lasta. Talvella löi jo kädellä naamaansa facepalmin kun mies ilmaisi vauvakuumeensa. Samoin miehen sedän sanomiset on ollut jo kolmannen lapsen jälkeen ikäviä. Miehen suvussa on toki pienet perheet..

Tuntuu kurjalta että mitä enemmän on lapsia, sitä vähempi arvoisesti raskaus uutinen otetaan vastaan. 😔 Ihmiset ei ajattele että se on ihan yhtä rakas ja toivottu pieni kuin sisaruksensa, jokainen niin uniikki.

Pitkitetään varmaan kertomista jonkun verran että voin keräillä rohkeutta etten sitten ihan murru jos sieltä tulee joku kakka reaktio. 🙈 Tahdottaisiin vaan kertoa lapsille mahdollisimman pian koska _rakastavat_ vauvoja ja tiedän miten paljon onnea se tuo heille! 😍
Onpa tylyä 😔 kertokaa niille, jotka osaa olla onnellisia teän puolesta ja kanssa ❤️
 
Ihan valmiiksi jo ärsyttää se hetki kun pitää anopille kertoa raskaudesta, se kun on ihan yleisesti tuonut julki että meillä on jo liian monta lasta. Talvella löi jo kädellä naamaansa facepalmin kun mies ilmaisi vauvakuumeensa. Samoin miehen sedän sanomiset on ollut jo kolmannen lapsen jälkeen ikäviä. Miehen suvussa on toki pienet perheet..

Tuntuu kurjalta että mitä enemmän on lapsia, sitä vähempi arvoisesti raskaus uutinen otetaan vastaan. 😔 Ihmiset ei ajattele että se on ihan yhtä rakas ja toivottu pieni kuin sisaruksensa, jokainen niin uniikki.

Pitkitetään varmaan kertomista jonkun verran että voin keräillä rohkeutta etten sitten ihan murru jos sieltä tulee joku kakka reaktio. 🙈 Tahdottaisiin vaan kertoa lapsille mahdollisimman pian koska _rakastavat_ vauvoja ja tiedän miten paljon onnea se tuo heille! 😍
On kyllä ikävää odottaa tylyä reagtiota. 😣 Pitäisi heidänkin osata iloita teidän onnen puolesta. Lapsiluku pitäisi olla kaikkien oma asia, ilman että sitä kommentoidaan negatiivisesti.
Paljon tsemppiä! ❤️
 
Ei olla vielä kerrottu, ehkä NT-ultran jälkeen. Lapsille sit vasta myöhemmin.
 
Ihan valmiiksi jo ärsyttää se hetki kun pitää anopille kertoa raskaudesta, se kun on ihan yleisesti tuonut julki että meillä on jo liian monta lasta. Talvella löi jo kädellä naamaansa facepalmin kun mies ilmaisi vauvakuumeensa. Samoin miehen sedän sanomiset on ollut jo kolmannen lapsen jälkeen ikäviä. Miehen suvussa on toki pienet perheet..

Tuntuu kurjalta että mitä enemmän on lapsia, sitä vähempi arvoisesti raskaus uutinen otetaan vastaan. 😔 Ihmiset ei ajattele että se on ihan yhtä rakas ja toivottu pieni kuin sisaruksensa, jokainen niin uniikki.

Pitkitetään varmaan kertomista jonkun verran että voin keräillä rohkeutta etten sitten ihan murru jos sieltä tulee joku kakka reaktio. 🙈 Tahdottaisiin vaan kertoa lapsille mahdollisimman pian koska _rakastavat_ vauvoja ja tiedän miten paljon onnea se tuo heille! 😍
No onpas ikävää. En tiedä miten suhtaudutaan meidän kolmanteen, ehkä lähinnä ollaan meidän jakamisesta huolissaan. Oon kuullut monelta, että ekan kohdalla saanut paljon apua yms. sukulaisilta, mut lapsimäärän kasvaessa avun määrä vähentynyt, vaikka tarvetta ois enemmän.
 
Ihan valmiiksi jo ärsyttää se hetki kun pitää anopille kertoa raskaudesta, se kun on ihan yleisesti tuonut julki että meillä on jo liian monta lasta. Talvella löi jo kädellä naamaansa facepalmin kun mies ilmaisi vauvakuumeensa. Samoin miehen sedän sanomiset on ollut jo kolmannen lapsen jälkeen ikäviä. Miehen suvussa on toki pienet perheet..

Tuntuu kurjalta että mitä enemmän on lapsia, sitä vähempi arvoisesti raskaus uutinen otetaan vastaan. 😔 Ihmiset ei ajattele että se on ihan yhtä rakas ja toivottu pieni kuin sisaruksensa, jokainen niin uniikki.

Pitkitetään varmaan kertomista jonkun verran että voin keräillä rohkeutta etten sitten ihan murru jos sieltä tulee joku kakka reaktio. 🙈 Tahdottaisiin vaan kertoa lapsille mahdollisimman pian koska _rakastavat_ vauvoja ja tiedän miten paljon onnea se tuo heille! 😍
Tiedän osittain tunteen, mun isä ottanut samanlailla jokaisesta raskaudesta tiedon.

Tosin alkujärkytyksen jälkeen asia on fine, mutta just tää, että muakaan ei hirveemmin kiinnostele kertoa, kun tietää, että tulee taas laidallinen kysymättämiä mielipiteitä.

En vaan voi ymmärtää.
 
Muokattu viimeksi:
Ihan valmiiksi jo ärsyttää se hetki kun pitää anopille kertoa raskaudesta, se kun on ihan yleisesti tuonut julki että meillä on jo liian monta lasta. Talvella löi jo kädellä naamaansa facepalmin kun mies ilmaisi vauvakuumeensa. Samoin miehen sedän sanomiset on ollut jo kolmannen lapsen jälkeen ikäviä. Miehen suvussa on toki pienet perheet..

Tuntuu kurjalta että mitä enemmän on lapsia, sitä vähempi arvoisesti raskaus uutinen otetaan vastaan. 😔 Ihmiset ei ajattele että se on ihan yhtä rakas ja toivottu pieni kuin sisaruksensa, jokainen niin uniikki.

Pitkitetään varmaan kertomista jonkun verran että voin keräillä rohkeutta etten sitten ihan murru jos sieltä tulee joku kakka reaktio. 🙈 Tahdottaisiin vaan kertoa lapsille mahdollisimman pian koska _rakastavat_ vauvoja ja tiedän miten paljon onnea se tuo heille! 😍
No voihan rähmä ihmisiä! :/ @Pehmiz ehkä kaikkiin urpoihin reaktioihin ja kommentteihin voi sitten sanoa jotain semi-sarkastista, että nää on nää poliitikkojen kannustamat synnytystalkoot, taaskin oli uutisissa että ennätysvähän ekaluokkalaisia... Tai että onpa enemmän sitten anopista vanhoilla päivillä huolta pitäviä. Tai että kun te vanhemmat ootte niin ihania niin hyvähän teidän geenejä ja onnistunutta kasvatusta on jatkaa eteenpäin. :Hugging Face: voimahalit!!
 
Nyt 10+0, kerrottiin läheiselle pariskunnalle ja mun ystävälle, molemmat tiesi yrityksestä (2.5v yritystä), niin koin että saavat tietää. Ystävän kanssa oli pari reissua niin senkin takia kerroin, toki hän arvasi ennenkuin sain samat suustani kun olin sanonut jotain erilailla. 😅

Muille läheisille kerrotaan vasta ekan ultran jälkeen. Jännittää kertoa, varsinkin molempien äidit välillä kyselleet perheenlisäyksestä.
 
Mulla nyt rv 9 menossa. Me alunperin mietittiin että ei kerrottaisi kellekään ennen nt-ultraa. Noh, kun oli tähän kesälle jo tehtynä erinäisiä suunnitelmia, niin niiden vuoksi on jouduttu kertomaan jo yhdelle kaveriporukalle sekä miehen vanhemmille koska ei haluttu lähteä kauheasti valehtelemaankaan miksi ei päästä sinne tai tänne 😅 Mulla ollut siis sen verran huono olo, että en oo pystynyt monia reissujakaan toteuttamaan ☹️ Omille vanhemmille kerron viikonloppuna, kunhan perjantaisessa varhaisultrassa vaan on kaikki hyvin 😊
 
Ollaan kerrottu nyt vasta parille lähimmälle ystävälle. Mies haluais kertoa nyt jo kaikille kun taas ite oottaisin mielellään NT ultraan, kun vielä kaipais lisävarmistusta että kaikki on hyvin 🙈 Täytyy katsoa mihin tulokseen nyt päädytään.
 
Te, jotka ootte työelämässä tällä hetkellä, milloin ajattelitte kertoa raskaudesta työnantajalle? Itse tässä pähkäilen asiaa… sillä raskausvatsaa alkaa nyt jo olla aika vaikea peitellä.
 
Te, jotka ootte työelämässä tällä hetkellä, milloin ajattelitte kertoa raskaudesta työnantajalle? Itse tässä pähkäilen asiaa… sillä raskausvatsaa alkaa nyt jo olla aika vaikea peitellä.
Mä yritän peitellä vatsaa ultraan asti ja sitten varmaan pakko kertoa työkavereille🙄🥴
 
Takaisin
Top