Raskaudesta kertominen

Huomenna ultra ja sen jälkeen haluaisin kertoa lapsille, en vaan edelleenkään ole keksinyt miten :) varmasti on mieluinen ainakin 6veelle (joka pyytänyt viimeisen vuoden verran vauvaa), mutta haluisin keksiä jonkun superkivan tavan kertoa :)

Ultra oli maanantaina, kaikki hyvin. Nyt pitäisi varmaan alkaa ihmisille kertomaan, mutta jostain syystä ei tee mieli kertoa kellekään 😬 en oikein tiedä miksi…

Kerroin eilen myös töissä ja mua jännitti niin kovasti, että esimies luuli mun olevan irtisanoutumassa 😄

Onko kellekään sattunut ikävää vastaanottoa kun olette kertoneet raskaudesta? Itselläni on, ja siksi jotenkin mieluummin kuljen mahdollisimman pitkälle ennen kuin kerron

Onko kellekään sattunut ikävää vastaanottoa kun olette kertoneet raskaudesta? Itselläni on, ja siksi jotenkin mieluummin kuljen mahdollisimman pitkälle ennen kuin kerron
Mulla ei muuten, mutta tänään laitoin yhdelle ystävälle viestillä tiedon, kun en ollut ihan varma ovatko haaveilleet kakkosesta itsekin joskus. Eipä ole vastausta kuulunut…

Mulla tosiaan oma äiti on viime raskauden aikana ehdottanut keskeytystä ja haukkunut hyvin suoraan. Ei paljon tee mieli kertoa itselle iloisesta uutisesta, kun tulee vaan paha mieli.

Mulla tosiaan oma äiti on viime raskauden aikana ehdottanut keskeytystä ja haukkunut hyvin suoraan. Ei paljon tee mieli kertoa itselle iloisesta uutisesta, kun tulee vaan paha mieli.
Toi on kyllä niin törkeetä! Surettaa sun puolesta tuommonen käytös sua kohtaan 😭. Halaus sulle täältä ❤️

Mulla isä otti asian vähän sillee niin ja näin alkuun, kun hän ei oikein mun miehestä välitä kun meidän nuoruus oli vähän mitä oli🙈 mutta nyt kaikki ok ja innolla odotetaan ekaa lastenlasta

Onpa tosi kurjaa ☹️ Miten hän on suhtautunut lapsenlapseen syntymän jälkeen?

Ollaan kerrottu nyt ainoastaan 4 vuotiaalle isoveljelle. Hän otti asian iloisesti vastaan. Jostain syystä ei edelleenkään tee mieli kertoa ihmisille, mutta pakkohan se kohta on…

Me kerrottiin viime viikolla lapsille ja ai että sitä onnen ja ilon määrää 😍 varsinkin esikoisen (poika 8v) reaktio yllätti ku hyppi innoissaan ja haluaisi heti kuuluttaa kaikille. Olin ihan varma, että hän on vähän pahoillaan tästä, kun vauva hidastaa tekemistä. Halusi rattaitakin jo käydä katsomass ja kokeilemassa. Pienempi nostelee mun paitaa ja lauleskelee ja juttelee vauvalle. Eivät millään jaksaisi odottaa syksyyn.

Lapset saivat myös kertoa sitten läheisimmille sukulaisille ja olivat niin ylpeänä kertomassa. Kaikki on suhtautuneet hyvin, joskaan kaikki ei nyt ole niin hirmu kiinnostuneita vauvajutuistq, mutta vähän yrittivät asiasta asianmukaisesti keskustella paljastuksen jälkeen..

tänään 15+3 ja raskaudesta tietävät vain mieheni ja parhaat ystäväni. ensi viikolla on uusi ultra, jonka jälkeen mahdollisesti kerron töissä. ja 5v esikoiselle olisi tarkoitus kertoa kunhan tiedämme tuleeko meille kaksi tyttöä vai kaksi poikaa 😅

Yli 40-odottsjana olen ollut kertomatta erittäin pitkään.
Itse asiassa se on tuonut jo outoja tilanteita kun mooni jo arvaa, mutta en ole kertonut. En vaan jotenkin ole halunnut puhua teemasta tai jaksanut. Ovat olleet kohteliaasti muka huomaamatta.

Yli 40-odottsjana olen ollut kertomatta erittäin pitkään.
Itse asiassa se on tuonut jo outoja tilanteita kun mooni jo arvaa, mutta en ole kertonut. En vaan jotenkin ole halunnut puhua teemasta tai jaksanut. Ovat olleet kohteliaasti muka huomaamatta.
Kertomattomuus on mielestäni sinun oikeutesi! Eikä se oo iästä kiinni. 😉Saattavat jotkut jotain epäillä, vaan harva rohkenee kysyä, luulevat sinun vain lihoneen. Anna arvailun jatkua, jos se sinusta hyvälle tuntuu.
Omanapaisesti muistelen yhäkin työkavereiden ilmeitä kun totesin jääväni synnystystauolle/ perhelomalle. Luulivat mun koiran saavan pentuja. Toki pomo asian oikean syyn tiesi. Sukulaiset saivat tietää vasta vauvan synnyttyä. En ois jaksanut mitään hössötystä sitä ennen. Kenen luulet yllättävän eniten kun tietää asiasta jossain vaiheessa saa?

Kahdelle parhalle ystävälle kerroin heti plussasta, lapsille ja omille siskoille nt-ultran jälkeen ja muille siitä hiljalleen, kun muisti😁 lapset sulattelivat ensin uutista, ja ovat sittemmin innostuneet😊 he saivat myös kertoa miehen vanhemmille, jotka varmistivat asian vielä meiltä, kun meidän esikoisella etenkin on tapana kertoa välillä hyvin lennokkaita juttuja😂

Takaisin