Raskaudesta kertominen

Sama täällä🙈 haluais jo kertoa kaikille, mutta sit jotenki mietin koko ajan että miten kerron ja millon ja pian äiti tuleekin jo kylään ja sitte jäön varmasti kii😂
Voi eii!! Itse ”kieltäydyin” vastaanottamasta yökyläilijöitä (perhettä) vaikka oltiin näin sovittu. Oireista päätellen äiti olisi saanut asiasta vihiä.. 😅

Miten meinasit itse selviytyä tilanteesta?

Voi eii!! Itse ”kieltäydyin” vastaanottamasta yökyläilijöitä (perhettä) vaikka oltiin näin sovittu. Oireista päätellen äiti olisi saanut asiasta vihiä.. 😅

Miten meinasit itse selviytyä tilanteesta?
Tämä oli sovittu jo ennen kun tiesin raskaudesta niin olisi outoa, jos nyt peruisin🙈 päätin, että kerron äidille kun hän tulee ja soitetaan sitten yhdessä videopuhelu isälle🙈 meillä myös tätä välimatkaa niin paljon, ettei pääse näkemään usein… tällä hetkellä tää aamupahoinvointi on aivan hirveää ja niin kyökkäysherkkä kaikkeen, että jäisin kiinni samantien😂

Mun pitää ens viikolla kertoa kavereille kun ollaan lähdössä porukalla reissuun niin ei tarvii sitten valehdella koko ajan tekemisistä ja syömisistä. Ahdistaa kyllä vähän, vaikka ei haittaisi keskenmenosta heille kertoa, mutta jotenkin tuntuu että tää on niin epävarmaa ja kertominen jotenkin vähentäisi onnistumisen mahdollisuuksia.

Ei olla kerrottu vielä kellekään, neuvola-ultran jälkeen vasta kerrotaan perheelle ja ystäville. Tuntuu helpommalta niin ja saa aikaa itse sulatella asiaa.

Mietin kovasti, että kuinka pitkälle vatsaa voi piilottaa töissä. Hankalien työkuvioden takia olisi hyvä jos voisin kertoa vasta viikolla 21, mutta en tiedä pystyykö mahaa peittämään niin pitkään? Eka raskaudessa kerroin töissä vasta ollessani jo kuudennella kuukaudella (vatsa oli koko raskauden aika maltillisen kokoinen), mutta ilmeisesti toisessa raskaudessa monilla kasvaa nopeammin niin pohdin, että onnistuuko piilottelu nyt puoliväliin asti 🤔

Mä kerroin töissä jo heti kun oli ees aavistus et saattaisin olla raskaana. Niin on työkavereiden kans vuos tätä yhessä ootettu 😁. Mä en pystyis mitenkään pitää salassa tätä uutista 🤪

Täällä kans nyt molempien vanhemmat ja sisarukset tietävät🥰 ja lopuille taidan kertoa sitten vähän lähempänä 12viikkoa.

Pohdin tässä just että missä vaiheessa sitä kertoisi töissä, rakenneultraan on tosi pitkä aika että toisaalta haluaisin kertoa jo aiemmin että osaavat ottaa sijaistusasiat huomioon.

Meillä eka lapsi tulossa rv 10+5 ja ollaan vaan läheisimmille ystäville kerrottu. Vanhemmille kerrotaan vasta kun ollaan käyty ultrassa 13 päivän päästä, kun on kaikille eka lapsenlapsi kyseessä ja helpommalta tuntuu ottaa se innostus vastaan vasta sitten, kun on itekin jotain varmuutta asiaan saanut.

Me ollaan kerrottu nyt molempien koko suvulle kun jotenkin tuntuu kivalta iloita jo nyt kaikkien kanssa kun molemmat ollaan myös tosi avoimia ihmisiä ja sitten jos kävisi jotain niin olisi sitä tukiverkostoa🥰 meillä on eka lapsenlapsi mun vanhemmille, mutta miehen puolella kolmas😇

Ens viikolla meinasin kertoa töissä muillekin esimiehille, kun tähän mennessä on tiennyt vain tiiminvetäjäni. Voi olla että jo ens viikolla tulee kesälomalistat ja minä haluaisin lomani siten, että jään siitä sitten suoraan äitiyslomalle, ja sitten jos saisi vielä ennen lomaa pekkasia, niin voisi jäädä jo kymmenen viikkoa ennen laskettua aikaa pois töistä. Lisäksi kerron etten enää vapun jälkeen tee erästä hommaa, jossa joutuu nostelemaan painavia säkkejä.
Tiiminvetäjä sanoi jo viime viikolla että pitää lähiaikoina käydä hr-henkilön luona jotain papereita täyttämässä. Jospa senkin saisi ensi viikolla hoidettua. En halunnut käydä ennen lääkärikäyntiä, että on varmaa tietoa.

Meitä kyllä pelottaa, että mieheni äiti saa tyyliin sydärin, kun kuulee uutiset. Tulee kyllä sekoamaan täysin. 😅 Ideoita, miten saisi mahdollisimman "pehmeästi" kerrottua asian?!?

Meitä kyllä pelottaa, että mieheni äiti saa tyyliin sydärin, kun kuulee uutiset. Tulee kyllä sekoamaan täysin. 😅 Ideoita, miten saisi mahdollisimman "pehmeästi" kerrottua asian?!?
Eipä siihen taida olla oikeen ”pehmeää” tapaa😅 itse alotin lauseen niin, että miltä teistä kuulostais sellanen et, jos kaikki menee hyvin ni teistä tulee lokakuussa isovanhempia😅

Yksi työkaveri arvasi viime viikolla olevani raskaana, kun olimme ravintolassa edustusillallisella enkä voinut tilata viiniä ja ruokalistaakin syynäsin pitkään… sukulaisille ei ole kerrottu, ja eilen vielä sisko kävi kylässä ja toisaalta olisi tehnyt mieli kertoa. Ensin ajattelin että olisimme kertoneet sukulaisille pääsiäisenä, mutta ultra olisi vasta kolmen viikon päästä. Tarvii tässä nyt pohtia, miten tekee…

Me silloin, kun kerrottiin toisesta lapsesta laitettiin uuden vuoden toivotukset viestillä, jossa oli toivottajina ensin lueteltu meidän nimet pilkulla eroteltuna ja viimeisen jälkeen "ja." Siitä sai itse päätellä.

Me silloin, kun kerrottiin toisesta lapsesta laitettiin uuden vuoden toivotukset viestillä, jossa oli toivottajina ensin lueteltu meidän nimet pilkulla eroteltuna ja viimeisen jälkeen "ja." Siitä sai itse päätellä.
Näiltä kyl jäisi varmaan tajuamatta 🤣 ollaan menossa pääsiäisviikonloppuna syömään ni meinasin jos ostais sellasen ison, avattavan pääsiäismunakoristeen tigerista/normaalista ja jemmais ultrakuvan sinne sisään 🤭

Ideoita, miten kertoa lapsille asiasta? Jotenkin hauskasti haluaisi heidät yllättää, mutta jotenkin lyö tyhjää. Ensimmäisestä lapsesta sukulaisille laitettiin just sellaseen avattavaan pääsiäismunaan ultrakuva, kun oltiin munajahdissa ja se oli piilossa samoin kun kinderit. Oli ihan paras ylläri.

Ideoita, miten kertoa lapsille asiasta? Jotenkin hauskasti haluaisi heidät yllättää, mutta jotenkin lyö tyhjää. Ensimmäisestä lapsesta sukulaisille laitettiin just sellaseen avattavaan pääsiäismunaan ultrakuva, kun oltiin munajahdissa ja se oli piilossa samoin kun kinderit. Oli ihan paras ylläri.
Meillä tämä odotetusti ei ollut lapsille niin ”hauska” ylläri niin kerrottiin hyvissä ajoin saatesanoilla saattaa tulla vauva, se ei ole vielä yhtään varmaa… taisin kertoa sen jälkeen kun olin hiukan taas halaillut pönttöä.

Me kerrottiin läheisille viime viikolla kun 12 viikkoa tuli täyteen. Mun läheisille kerroin ihan ruokapöydässä ja miehen suvulle laitettiin video, jossa esikoinen tutkii nt-ultrakuvaa ja pohtii mikä siinä on. Kivan iloinen vastaanotto oli ja helpotti kyllä, kun ei tarvii enää 'salailla'. Oon niin monta kertaa meinannut lipsauttaa tässä viime viikkojen aikana.

Takaisin