Raskaudesta kertominen

Ihan järkyttävä pakottava halu päästä kertomaan koko maailmalle, että meille tulee vauva! Oon muutenkin sellainen "kaikki-tänne-heti" tyyppi ja kärsivällisyys ei ole toinen nimeni. Nyt olen pinnistellyt jo kolme viikkoa ja vaikka voisi kuvitella, että asian salailu helpottaisi niin se ei sitä tee. Tuntuu, että räjähdän kohta :D Olen toki kertonut (puolisoni lisäksi) yhdelle ystävälle, sekä siskolleni. Nyt ajattelin, että huomenna kerron omille vanhemmille ja sitten mahdollisimman pian appivanhemmille, jotta kaikki kuulleet abaut samaan aikaan. Tiedän, että vielä riskejä, mutta koska haluan iloita etukäteen ja olen niin hemmetin kärsimätön niin ei auta! :D
Mä oon ihan samanlainen!! 😁😁🤣 Vatsanpohjalla oikeen kuplii töissäkin kun haluaisi vaan jo kajauttaa ilmoille, että vauva tulossa! 😄
 
Oon alkanu kertomaan ns tuntemattomille eli työkavereille, joiden kanssa käyn syömässä,mutta joita en muuten oikeestaan ikinä näe.. heidän kans ei oo pelkoa, että kukaan musta seläntakana puhuis menemään, kun eivät tosiaan muuten niin tunne. tälla tavalla pääsen jakamaan ilosanomaa, purkamaan sitä kertomisen tarvetta ja ottamaan onnitteluja vastaan,mutta saan läheisten kans oottaa rauhassa sinne jouluun asti:Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mä oon ihan samanlainen!! 😁😁🤣 Vatsanpohjalla oikeen kuplii töissäkin kun haluaisi vaan jo kajauttaa ilmoille, että vauva tulossa! 😄
Hyvä, että en ole ainut :D Tuntuu joka paikassa siltä, että muut on jollain tapaa fiksumpia, sillä ovat kärsivällisiä ja harkitsevia. :D !
 
Me kerrottiin iloiset uutiset sunnuntaina molempien vanhemmille ja puolison sisaruksille 😊 Oma siskoni sai tietää tästä jo edeltävän viikon lauantaina. Nyt en vielä tiedä, että missä vaiheessa sitten kerrotaan laajemmin muille sukulaisille ja kavereille. Tai sitten kerrotaan sitä mukaan, kun ollaan ihmisten kanssa tekemisissä.

Muoks. Ja tosiaan, päädyttiin kertomaan jo nyt, koska emme kumpakaan tykänneet ajatuksesta, että joutuisimme ns. pimittämään tietoa perheiltä. Olemme paljon tekemisissä, joten tämä helpottaa sekä minun että puolisoni elämää, ettei tarvitse väistellä, kikkailla tai suorastaan valehdella toisille 😅
 
Muokattu viimeksi:
Mä kerroin heti plussaamisen jälkeen ystävälleni, muut odotelkoot tietoa vielä vähintään jouluun, mutta todennäköisesti alkuvuoteen. Edellisestä kerrottiin vasta rakenneultran jälkeen, korona-aikaan oli helppo piilotella.
 
Mulla sisko ja jokunen mammakaveri tietää. Mies kertonut parille ystävälle. Ajateltiin kertoa vasta varmojen viikkojen jälkeen lähipiirille. 🥰
 
Ei olla raskaudesta kerrottu vielä kenellekään läheiselle. Perheille tullaan kertomaan jouluna, jos kaikki sinne asti hyvin menee. Nt-ultran jälkeen varmaan sitten avoimemmin lähipiirille (tammikuun alussa)
 
Mulla isosisko arvasi, joten oli myönnettävä.. osa udellu, mut oon joutunut valehtelemaan, ku en oo viel halunnu kertoa.🥺
 
Mulla isosisko arvasi, joten oli myönnettävä.. osa udellu, mut oon joutunut valehtelemaan, ku en oo viel halunnu kertoa.🥺
Ärsyttää kyllä kaikki uteliaat! Ihan ku ois kenenkään muun asia :Angry Face: itse hormonipöllyissä haluaisin aina vetää hirveen kilarit ja olla ihan super töykeä ku ei toiset voi tietää mikä tilanne on ja kuinka herkkä asia kyseessä! Jokatapauksessa yksityinen asia kunnes toisin itse päätätte.. pitäs varmaan heittää aina pallo takas, esim "no onkos sun miehellä muuten erektio-ongelmia vai mitä ongelmia teillä on rakkauselämässä kun mielummin muiden elämiin keskityt?"🙈 nuo tyypit vaan usein on sitten kans tosi loukkaantuvaa sorttia, kun "hyvällähän minä vain kysyn"
 
Ärsyttää kyllä kaikki uteliaat! Ihan ku ois kenenkään muun asia :Angry Face: itse hormonipöllyissä haluaisin aina vetää hirveen kilarit ja olla ihan super töykeä ku ei toiset voi tietää mikä tilanne on ja kuinka herkkä asia kyseessä! Jokatapauksessa yksityinen asia kunnes toisin itse päätätte.. pitäs varmaan heittää aina pallo takas, esim "no onkos sun miehellä muuten erektio-ongelmia vai mitä ongelmia teillä on rakkauselämässä kun mielummin muiden elämiin keskityt?"🙈 nuo tyypit vaan usein on sitten kans tosi loukkaantuvaa sorttia, kun "hyvällähän minä vain kysyn"
Siis tää! Ja sit kyl viimeistään kaikki tietää, et paksuna ollaan.😂 Mää kyl oon aina sitte ku muut tiennyt raskaudesta, ni pitäny näitä saarnoja kuinka vois käyttää aivoja ja olla töksäyttämättä ja kyselemättä tyhmiä🙏
 
Alkaa jo näkymään että ei juuri voi salata. Mieluummin itse kerron ihmisille tavatessa kuin että arpovat onko vaan suklaata mennyt joulun aikaan liikaa
 
Olen itse kertonut siskolleni ja toki mies 😅. Nyt 13+3 (vasta). Laajemmin ajattelin kertoa sitten kun alkaa tuntua siltä. Työnantajalle toki jossain vaiheessa pakko. Ajattelin ainakin yrittää vielä helmikuu himmailla.
 
Olen yllättynyt, että mahaa näkyy jo. Joko muillakin? Ei oo kyl aiemmin näkynyt näillä viikoilla. 13+3. Tosin sain painoa 5kg lisää kesällä ja sitten syksyllä jo tärppäsi. Aiemmissa raskauksissa olen ollut ainakin 10kg hoikempi raskautumisen aikana.
 
Olen yllättynyt, että mahaa näkyy jo. Joko muillakin? Ei oo kyl aiemmin näkynyt näillä viikoilla. 13+3. Tosin sain painoa 5kg lisää kesällä ja sitten syksyllä jo tärppäsi. Aiemmissa raskauksissa olen ollut ainakin 10kg hoikempi raskautumisen aikana.
Näkyy ja tuntuu jo jonkun moinen pömpötys/turvotus (15+0)
 
Me kerrottiin jouluaattona eri tavoin perheelle, nt-ultra oli ollut aikaisemmin. Niin uskalsimme heille siitä kertoa ☺️

Ystäville lähetin kryptisen videon ja niitä joita näen livenä kerroin kasvotusten. ☺️
 
Kerroin läheisille ystäville ja perheelle sitä mukaa kun heitä tapasin. Omassa somessa tein julkaisun viikolla 13. Lopuille kerron, kun tulee hyvä hetki.
 
Takaisin
Top