Raskaudesta kertominen

Esikoisesta kerrottiin muistaakseni hieman ennen nt-ultraa ja keskenmenneessä jo joskus rv5. Nyt olen kertonut muutamalle mun kaverille jotka ovat niin perillä mun kierrostakin ettei heille voi edes valehdella 😄 nyt puhuttiin että kerrottaisiin ”julkisesti” vasta nt ultran jälkeen. Ongelmaksi tulee joulu ja nt ultra taitaa osua joulun jälkeiselle viikolle ja käry käy kyllä joulupöydässä kun en syö mätiä ämpärillistä ja ryystä punkkua 😃
 
Töissä tietää kolme jo, meil on nii pieni työporukka ja yhteisö ettei siel mikää pysy salas, ni parempi kysyjille kertoa etteivät turhaa ala spekuloimaan keskenään😂😂

Mut kaverit yms saavat tietää vasta ekan kolmanneksen jälkeen🤭🤭
 
Esikoisesta kerrottiin muistaakseni hieman ennen nt-ultraa ja keskenmenneessä jo joskus rv5. Nyt olen kertonut muutamalle mun kaverille jotka ovat niin perillä mun kierrostakin ettei heille voi edes valehdella 😄 nyt puhuttiin että kerrottaisiin ”julkisesti” vasta nt ultran jälkeen. Ongelmaksi tulee joulu ja nt ultra taitaa osua joulun jälkeiselle viikolle ja käry käy kyllä joulupöydässä kun en syö mätiä ämpärillistä ja ryystä punkkua 😃
Mietin kans et kauhee tuska kattoo ku porukka syö mätii ja graavilohta 😭😭😭
Rakastan nii ylikaiken niitä😩
 
Me ajateltiin kertoa isovanhemmille varhaisultran jälkeisenä viikonloppuna, silloin on rv 7+5. Käytiin alkusyksystä esikoisen 1v kuvauksessa, mutta ei olla vielä annettu kuvia isovanhemmille. Ostin sellaiset kolmen kuvan kansiot ja laitetaan yhdeksi kuvaksi ultrakuva. 🤭 Sisaruksille kerrotaan hiljalleen sitte joskus marraskuun lopussa tai joulukuun aikana ja varmaan kerron parille kaverille myös. Muille sukulaisille ja kavereille vasta kun nt-ultra on ollut. Yhdelle kaverille oon kertonut kyllä jo.

Oon hoitovapaalla esikoisen kanssa kotona joten töihin kertomisella ei oo kiirettä. Mietin jopa, että kertoisinko vasta rakenneultran jälkeen esihenkilöille. Osa työkavereista saa kyllä varmasti tietää ennen sitä.
 
Me ajateltiin kertoa isovanhemmille varhaisultran jälkeisenä viikonloppuna, silloin on rv 7+5. Käytiin alkusyksystä esikoisen 1v kuvauksessa, mutta ei olla vielä annettu kuvia isovanhemmille. Ostin sellaiset kolmen kuvan kansiot ja laitetaan yhdeksi kuvaksi ultrakuva. 🤭 Sisaruksille kerrotaan hiljalleen sitte joskus marraskuun lopussa tai joulukuun aikana ja varmaan kerron parille kaverille myös. Muille sukulaisille ja kavereille vasta kun nt-ultra on ollut. Yhdelle kaverille oon kertonut kyllä jo.
Ihana yllätys tuo kuvakansio 😍
 
Me ajateltiin kertoa isovanhemmille varhaisultran jälkeisenä viikonloppuna, silloin on rv 7+5. Käytiin alkusyksystä esikoisen 1v kuvauksessa, mutta ei olla vielä annettu kuvia isovanhemmille. Ostin sellaiset kolmen kuvan kansiot ja laitetaan yhdeksi kuvaksi ultrakuva. 🤭 Sisaruksille kerrotaan hiljalleen sitte joskus marraskuun lopussa tai joulukuun aikana ja varmaan kerron parille kaverille myös. Muille sukulaisille ja kavereille vasta kun nt-ultra on ollut. Yhdelle kaverille oon kertonut kyllä jo.

Oon hoitovapaalla esikoisen kanssa kotona joten töihin kertomisella ei oo kiirettä. Mietin jopa, että kertoisinko vasta rakenneultran jälkeen esihenkilöille. Osa työkavereista saa kyllä varmasti tietää ennen sitä.

Mun täytyy kertoo töissä jo about 2 viikon päästä ku vaikuttaa aika paljon mun työtehtäviin mitä saan tehdä 🙂
 
Mulla tosi ristiriitaiset fiilikset kertomisesta. Olis ihana kertoa jollekin kaverille, että pääsis jutteleen jonkun kanssa näistä raskausjutuista 😅 Mut perheelle haluis säästellä sinne ultran jälkeiseen aikaan, en vaan tiedä onnistuuko, kun sinne on niin pitkä aika. Tällä kertaa ei ajateltu mennä varhaisultraan 👀
 
Mulla tosi ristiriitaiset fiilikset kertomisesta. Olis ihana kertoa jollekin kaverille, että pääsis jutteleen jonkun kanssa näistä raskausjutuista 😅 Mut perheelle haluis säästellä sinne ultran jälkeiseen aikaan, en vaan tiedä onnistuuko, kun sinne on niin pitkä aika. Tällä kertaa ei ajateltu mennä varhaisultraan 👀

Siis mulla on ihan sama! Toisaalta sitten haluaisin tällä kertaa pitää raskauden omana tietona mahdollisimman pitkälle, kun ekalla kerralla kerrottiin suht varhain. Onneksi on tää palsta että saa höpistä raskausjuttuja. Ei tarvi miehen kuunnella illat pitkät vain raskauteen liittyviä jorinoita 🙈
 
Siis mulla on ihan sama! Toisaalta sitten haluaisin tällä kertaa pitää raskauden omana tietona mahdollisimman pitkälle, kun ekalla kerralla kerrottiin suht varhain. Onneksi on tää palsta että saa höpistä raskausjuttuja. Ei tarvi miehen kuunnella illat pitkät vain raskauteen liittyviä jorinoita 🙈

No ihan samat sitten meillä! 😅 Mekin kerrottiin ekasta melkein heti vähän olosuhteiden pakostakin, kun juhlien tarjoiluista kieltäytyminen olis muuten ollu niin poikkeuksellista multa🤦🏼‍♀️ Ja nyt kanssa haluisin pitää salaisuutta niin pitkään kuin mahdollista 😊
 
Ei olla kerrottu vielä kellekkään. Haluan ainakin varhaisultrassa/ekassa ultrassa käydä ennen kuin kerrotaan edes jollekkin. Tuntuu niin epätodelliselta että tuntuisi tyhmältä kertoa jos siellä ei olekkaan mitään. 😬
 
Mää testasin tänään koulussa ja positiivisesta testistä tunnin päästä kerroin sit luokkakavereille, kun ne on ootellu ja toivonu et tulisin raskaaksi. Ja parhaalle ystävälle kerroin myös. Miehelleni en ole kertonut vielä, haluisin kertoa vasta isänpäivänä lahjan, kortin ja positiivisen raskaustestin kera, vaan saa nähdä maltanko mä odottaa siihen asti. 😅
 
Mää testasin tänään koulussa ja positiivisesta testistä tunnin päästä kerroin sit luokkakavereille, kun ne on ootellu ja toivonu et tulisin raskaaksi. Ja parhaalle ystävälle kerroin myös. Miehelleni en ole kertonut vielä, haluisin kertoa vasta isänpäivänä lahjan, kortin ja positiivisen raskaustestin kera, vaan saa nähdä maltanko mä odottaa siihen asti. 😅
Tää on ihana tapa kertoa miehelle😍🤭
 
Siskolle kerroin samana päivänä ja piakkoin kerron parille ystävälle. Varhaisultran jälkeen varmaan toisille siskoille ja toivottavasti joulun aikaan kun on rv12 pääsisi kertomaan sukulaisille ❤️ Toivotaan että pikku Kirppu pysyy matkassa 🥺
 
Yhdelle ihmiselle ollaan kerrottu joka tietää hoidoista. Lapsettomuuden takia en jotenkin uskalla kertoa kenellekkään muulle ennen NT ultraa. Viikko 12 olis just jouluviikko ja toivon että se ultra olisi ennnen aattoa ja sillon voitaisiin kertoa kaikille. Se olisi niin ihanaa kun olen ihan hullu joulu ihminen 🎄
 
Toivon myös että jouluna pääsisi kertomaan perheelle ja ystäville. Se olisi ihan parasta 😍 Täällä myös yksi joulu ihminen. ✨🎄 Toivottavasti kerkeää tosiaan käydä siellä NT ultrassa ennen joulua 🤞🏻🤞🏻
 
Parhaalle ystävälle kerroin jo, koska meillä oli tyttöjenilta enkä viitsinyt valehdella miksi skumppa ei kelpaa 😄 Äidille kerroin myös. Muille läheisille toivottavasti kerrotaan jouluna/sen jälkeen ❤️
 
Kaveri ja sisko tietää, mutta muutoin ajatus olisi kertoa muille lähimmäisille vasta vähän turvallisimmilla viikoilla eli nt-ultran jälkeen.
 
Takaisin
Top