Raskaudesta kertominen

Yhdelle ystävälle ja sisarukselle kerrottiin, koska tiesivät yrityksestä. Muut saa odotella uutisia tammikuulle 😊
 
Tämä onkin sellainen aihe, jota täytyy vielä pohtia. Me ei olla vielä kerrottu kenellekään. Puolisoni kyllä ehdotti, että kertoisin siskolleni, jotta saisin tarvittaessa vertaistukea. Isovanhemmille voisi ehkä kertoa nt-ultran jälkeen. No, täytyy vielä pohtia 😅
 
Me ollaan kerrottu nyt molempien äiteille, miehen yhdelle siskolle ja molemmat kertony yhdelle ystävälle. Isompi sakki saavat kuulla kunhan 12 viikkoa tulee täyteen 🙂 nyt siis elellään 6+2. Esimiehelle kerron ensi viikolla kun palaan kahden viikon lomalta töihin, ihan vain jos tulee pahoinvointeja töissä ja joutuu olemaan sen takia vaikka pois 🤰🏻
 
Olen kertonut (tietysti) miehelle, yhdelle kaverille joka on tiennyt yrittämisestäkin, mutta muuten koitetaan pitää nyt NT-ultraan asti salassa. Ekasta kerrottiin myös NT-ultran jälkeen, kesällä keskenmenneestä jo varhaisultran jälkeen viikolla 9tms niin nyt pidetään pidempään omana tietona.
 
Mieheni lisäksi kerroin siskolleni, jonka kanssa ollaan tosi läheisiä. Meidän perheille ajateltiin kertoa jouluna, ja ajatuksena oli mennä varhaisultraan ennen sitä.
 
Ollaan kerrottu molempien vanhemmille ja sisaruksille. Ollaan niin usein tekemisissä, et on ollu kiva jakaa tää iso asia. Joillekin kavereillekin varmaan tulee kerrottua lähiaikoina.
 
Me ollaan kerrottu perheelle, paitsi mun muistisairaalle äidille. Muistisairaalla jää aina jotkut tietyt jutut mieleen niin jos käykin huonosti olis kamalaa jos äiti toistelisi muistanattomana että miten se raskaus sujuu. Myös kahdelle lähimmälle ystävälle oon kertonut, joiden kanssa tiedän haluavani jakaa myös jos ei kaikki meekkään hyvin. 🙂
 
Mulla on ristiriitaiset tunnelmat kertoa tästä. En tiedä millä fiiliksillä tätä kertoisi. Töissä tietää jo ihan lähimmät työparit kun tehdään työtä tiimininä. Sekä lähin ystävä myös. Ehkä lähempänä sitten.
 
Me ei olla kerrottu vielä kellekään,paitsi tietty neuvolantäti tietää! 6+0 menossa. Tavallaan pelottaa kertoa "turhia uutisia", jos meniskin kesken, vaikka varsinkin omassa kaveripiirissä keskenmenon kokeminen ollut ennemmin sääntö kuin poikkeus ja vertaistukea siis sais..
 
Mä tein su-ma välisenä yönä 03 aikaan positiivisen raskaustestin, ja siitä sitten tunnemyrskyn vallassa töihin. Meitä on siellä sellanen 4 naisen oma ryhmä niin kyllä mä tolle "mun kolmikolle" heti kerroin kun oli kaikki niin tunteellista maanantaiaamuna. 😅 He tiesivät, että on vauvaprojekti päällä niin oli aika kiva ja luonteva muutenkin heille kertoa.

Varasin yksityiseltä varhaisultra-ajan samoihin aikoihin kun on eka neuvola niin jos sieltä saisi sit mukaan kivoja kuvia, joista askarrella joululahjaksi läheisille ja ystäville jotain kivaa missä sit yllätys paljastuisi. 😊

Musta tuntuu aika luontevalta jouluna paljastaa yllätys koska vietetään kaikki joulunpyhät perhepiirissä ja en normaalisti ole lasiin sylkevää sorttia ja myös jotta kukaan ei vaikka ihmettele sit jos mun lautasella ei oo tyyliin kun kasa rosollia 😄 jos ei vaikka oikein mikään maistu ja tietty graavikalat sun muut jää harmisti pois.
 
Mun ystäväpiiristä tietää suunnilleen samat ihmiset kun meidän lapsettomuushoidoistakin tiesi. Mulle teki hyvää saada purkaa sitä pahaa oloa niihin aikoihin, niin kiva saada vastapainoksi jakaa myös (ainakin hetkellistä) iloa.
 
Ihan järkyttävä pakottava halu päästä kertomaan koko maailmalle, että meille tulee vauva! Oon muutenkin sellainen "kaikki-tänne-heti" tyyppi ja kärsivällisyys ei ole toinen nimeni. Nyt olen pinnistellyt jo kolme viikkoa ja vaikka voisi kuvitella, että asian salailu helpottaisi niin se ei sitä tee. Tuntuu, että räjähdän kohta :D Olen toki kertonut (puolisoni lisäksi) yhdelle ystävälle, sekä siskolleni. Nyt ajattelin, että huomenna kerron omille vanhemmille ja sitten mahdollisimman pian appivanhemmille, jotta kaikki kuulleet abaut samaan aikaan. Tiedän, että vielä riskejä, mutta koska haluan iloita etukäteen ja olen niin hemmetin kärsimätön niin ei auta! :D
 
Ystävä tietää ja äidille jouduin tänään vuotojen pelon takia kertomaan (jos äkisti tarvitsisin lapsenvahtia)
 
Ei ole kertonut kenelläkään muulle paitsi miehelle.
Pidän sen salaisuuden niin kauan kun pystyn 😁 kotona 18, 14 ja 5v lapset , saa nähdä milloin huomaavat. Itse olen todella laiha, kaikissa raskauksissa vatsa ollut näkyvissä jo yli 8vk kohdalla.
 
Me ei olla vielä päätetty millon kerrotaan. Molempien parhaat ystävät tietää ja mulla esimies. Veikkaan kyllä, että poikaystävän puolelta jouluna tulee arvauksia, kun en juo :Grinning Face With Smiling Eyes:
 
Mulla tietää nyt miehen lisäksi neljä kaveria, yksi työkaveri, esimies luultavasti päätteli sairaslomalapusta ja lapselle kerrottiin eilen. Äidille ja veljelle varmaan viikonloppuna koska mahaakin on jo vaikea peittää…
 
Pakko oli kertoa parhaalle ystävälle kun mennään kahdestaan viettämään lauantaina pikkujouluja niin tarjouduin suosiolla kuskiksi 😂 mut ihana nyt kun ei tartte salailla enempää.
Isovanhemmille voisi kertoa viimeistään jouluna mutta oon ollut kyllä niin pahoinvoiva että saatan kertoa jo ennen sitä.
 
Olin niin innoissani nyt päivän sykkeellisestä ultrasta että riskillä ilmotin jo muistisairaalle äitille, vaikka aiemmin päätin että kerron vasta viikolla 12 😁
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekkään :Speak No Evil Monkey: Jouluna ajateltiin kertoa molempien perheille ja uutenavuotena ensimmäisille ystäville. Jouluna viikkoja olis 10+1 ja uutena vuotena taas 11+1.
 
Takaisin
Top