Nuppis90
Satasella mukana keskusteluissa
Mä nii ymmärrän tuon pelon keskenmenosta ja kertomisen vaikeudesta! En ole itsekään uskaltanut kertoa kuin parille lähimmälle ystävälle tulevan isän lisäksi. Toisaalta tekisi mieli toitottaa koko maailmalle kun itselle elämää suurempi asia on tapahtumassa, ja sitten ei kuitenkaan halua jakaa pettymystä ja selitellä jos jotain tapahtuu. Töistä kollega sai juuri km ja he yrittäneet lasta useita vuosia. Ihanaa kun tällä foorumilla voi vuodattaa tuntemuksia!
Töissö asian kertominen on suuren suuri kynnys: esimieheni on itse äitiyslomalla ja olen hänen sijaisensa... sijaisuus taitaa jäädä nyt pahasti kesken. Olen pohtinut, kertoako ultran jälkeen (pääsiäisen maissa), vai rakenneultran jälkeen, että voi olla vielä varmempi, että kaikki on hyvin vai vasta kun on ihan pakko eli 2kk ennen äippäriä. Miten te muut tekisitte?
Ite kertoisin vsrmaan NT ultran jälkeen koska mitä aiemmin töissä saadaan tietää niin sitä helpommin ehkä suhtaudutaan mahdollisiin poissaoloihin ja heillä on enemmän aikaa järkätä sulle sijaisia ja miettiä mahdollisia toisia toimenkuvia (työstä riippuen). Ja rakenndultra on jo sen verran pitkällä että silloin varmaa vatsa jo näkyy ainakin jotenkin niin viimeistään siitä jää kiinni.
Mulla on Nt ultra ensi viikolla ja kerron sen jälkeen, jotta saan selitettyä miksi oon pyytänyt tiettyjä työvuoroja ja jossain vaiheessa mun täytyy jättää mm raskaat nostot pois ja korkealle kiipeämiset (olen osittain varastolla hommissa, osittain kaupan puolella).
Onneksi ei tarvi heti kertoa töissä että saa kollegasi vähän tilaa.