Raskaudesta kertominen

Lexen

Satasella mukana keskusteluissa
Huhtiäidit 2020
Ootteko kertonu raskaudesta muille ja miten ootte kertonu /ajattelitte kertoa?
 
Mies tietenkin tietää ja muutamat läheiset ystävät, ketkä tiesi mun ottaneen kierukan pois.

Muuten kerrotaan vasta np-ultran jälkeen meidän kahdelle tytölle asiasta ensin (tätä odotan varmaan kaikista eniten :Heartred) ja luulen, että annetaan tytöille kunnia kertoa tulevasta pikkusisaruksesta mun ja miehen perheille.
 
Mäki ajattelin, että sais esikoinen jotenki sen tuua esille ja kovasti ootanki, että sille sais sanoa :Heartred
Mä oon jo omalle perheelle kertonu vähän pakon edestä, mut miehen vanhemmille ja tuleville kummeille haluisin asiasta jotenkin kivasti mainita.
 
Mulla tietää pari työkaveria ja miehen töissä osa tietää. Tuleville mummoille ei oo kerrottu.

Mun äidille ostin mummo-kauppakassin, jonka annan varhaisultran jälkeen. En itse halua odottaa np ultraan, koska haluan tukea muiltakin kuin omalta mieheltä, jos käy huonosti ennen tai np ultrassa.
 
Vielä ei tiedä kukaan muu, kuin mies. Aikaisemmat raskaudet on paljastunut silloin, kun on pahoinvointi ollut pahimmoilleen ja joutunut lähtemään juosten kahvipöydästä :laughing002
 
Me kerrottiin aikalailla heti plussan jälkeen niille läheisille, jotka yrityksestä tietää. Eli meidän molempien perheet ja muutama läheinen ystävä. Ei kyllä kehitetty mitään erikoista tapaa ilmottaa, kerrottiin vaan.

Nyt ongelmana on sukujuhlat viikonloppuna.. Ollaan mietitty kerrotaanko jo sukulaisille vai ei. Ollaan tosi läheinen suku, mutta viikkoja lauantaina tosiaan vasta 5+5. En vaan tiedä miten vältän snapsit ja viinit huomaamatta, kun yleensä otan aina lasillisen (tai muutamankin) kumpaakin tarjottaessa. Mies haluaisi jo kertoa, mä epäröin vielä. Mies vaan sanoi, että jos se menee kesken, se menee, eikä sille mitään voi. Eikä se haittaa jos ihmiset tietää, ymmärtää ainakin olla kyselemättä sitten. Itsellä vaan vähän sekavat fiilikset, jotenkin haluaisin edes, että varhaisultrassa oltaisiin käyty.
 
Me kerrotaan kaikista läheisimmille varmaan tällä tai ensi viikolla. Lopuille sit nt-ultran jälkeen :) Mekin todennäköisesti annetaan esikoisen kertoa uutiset jollakin tapaa :grin
 
Ei olla kerrottu viel kellekään (tänään 5+5). Viikon päästä ois ultra, jonka jälkeen kerron ehkä kaikista läheisimmille mutta luultavasti loput saavat odottaa ny-ultraan tai ehkä jopa rakenneultraan saakka.

Ajateltiin ottaa videolle, kun kuopus (josta tulee nyt siis isosisko) saa arvata mitä on ultra kuvassa ♥️
 
Tuskin tullaan kertomaan erikseen kuin muutamille harvoille valituille. Muille tulee ilmi sitten jos tulee. Yksi kohtukuolema takana loppuraskaudesta. Ei haluta kertoa, koska ei voi ikinä tietää mitä tapahtuu raskauden aikana.
 
Ei olla kerrottu viel kellekään (tänään 5+5). Viikon päästä ois ultra, jonka jälkeen kerron ehkä kaikista läheisimmille mutta luultavasti loput saavat odottaa ny-ultraan tai ehkä jopa rakenneultraan saakka.

Ajateltiin ottaa videolle, kun kuopus (josta tulee nyt siis isosisko) saa arvata mitä on ultra kuvassa ♥️

Oi, toi video on kyllä tosi kiva idea! :Heartred
 
Np-ultra on se raja jonka jälkeen vasta kerromme muille lapsille, suvulle ja ystäville.

Mies ei tosiaan halua joutua kertomaan kenellekään, että taas meni pieleen. Näin on muutaman kerran joutunut tekemään kun on alussa mennyt puhumaan.

Itse olen samoilla linjoilla. Mukavampi odottaa nyt tämä kaikista riskialteinaika.
 
Me kerrottiin nyt viikonloppuna mun äidille. Lisäksi kolme ystävää tietää. Ekassa kerrottiin kaikille vasta nt-ultran jälkeen, mutta nyt kerrottiin, kun olisi tullut ilmi, kun pitää alkoholista kieltäytyä :D
 
Ei olla vielä mietitty että kenelle ja milloin kerrotaan.. Voi olla, että vasta ekan kolmanneksen jälkeen joillekin läheisille ihmisille joiden kanssa ollaan tekemisissä.
 
Me ei olla vielä kerrottu oikeestaan kenellekkään, ekan ultran jälkeen sitten lähimmille. Mun oli pakko kertoa siskolle asiasta, hän on mun tuki ja turva miehen lisäks.:angelic:
Tuntuu, että oli pakko saada puhua asiasta jollenkin. Miehen kanssa ei paljon olla asiasta puhuttu, mutta hälle konkretisoitunee odotus vasta ultran jälkeen.
Oon jotenkin joka raskaudessa halunnut viimeiseen asti venyttää kertomista, vaikka tiedän että jos jotain tapahtuu niin se on tapahtuakseen. Kai joku suojelumekanismi itseä kohtaan o_O
 
Pari työkaveria tietää ja yksi kaverini. Ei muita :) Toivottavasti saadan pidettyä vielä kuukausi salassa perheiltä :)
 
Viis lähintä työkaveria, miehen täti ja veljen vaimo tietää jo. Nää henkilöt on mun tukipilarit, kävi miten kävi :Heartred Töissä kun muutamat tietää, ei tarvitse huonoa päivää selittää sen enempää.. Juuri ostin esikoiselle best sister-paidan, puetaan se päälle ekan neuvola+ultran jälkeen ja lähetään isovanhemmille kylään :happy:
 
Me ollaan kerrottu kummankin vanhemmille ja sit myös mun paras ystävä tietää.
Muille sukulaisille meinattiin kertoa sen np ultran jälkeen. Ei varmaan sen erityisemmin, kun kuitenkin kolmas kyseessä.

Someen ajattelin, että laittais vasta jouluna. Vois ottaa kuvan masusta, lahjanauha kivasti siinä ympärillä ja sit joku teksti "Paras lahja jääköön ensivuodelle" :rolleyes:
 
Me ollaan kerrottu kummankin vanhemmille ja sit myös mun paras ystävä tietää.
Muille sukulaisille meinattiin kertoa sen np ultran jälkeen. Ei varmaan sen erityisemmin, kun kuitenkin kolmas kyseessä.

Someen ajattelin, että laittais vasta jouluna. Vois ottaa kuvan masusta, lahjanauha kivasti siinä ympärillä ja sit joku teksti "Paras lahja jääköön ensivuodelle" :rolleyes:

Toi onkin kiva idea jouluun!:Heartred
Oon miettiny miten kerron somessa vai annanko ihmisten vaan huomata.:grin Mun ja miehen vanhemmat tietää jo, sekä sisarukset plus molemmilta paras ystävä, mutta muille sukulaisille ja tutuille ei olla mitään kerrottu. Odotellaan ainakin että päästään toiselle kolmannekselle ja alkaisi ehkä jopa näkymään raskaus. Tällä hetkellä 9+0 joten ultraan on vielä kolme viikkoa.
Vanhemmille oli pakko kertoa myös sen vuoksi kun teen töitä heidän kanssaan, ettei ihmettele jatkuvaa väsymystä ja vessassa juoksemista.:rolleyes:
 
Mä laitoin esikoisesta someen äitiyspakkauksesta ja koirasta yhteiskuvan, tyyliin "koiraparka aavistelee pahaa tämmösistä paketeista" :joyful: Nyt aattelin isänpäivälahjaksi teettää koko perheelle tiimipaidat (selkään jalkkistyylillä sukunimi ja numero ikäjärjestyksessä) ja vauvalle siis body mukaan. Ne sit vaikka narulle ja uus taustakuva faceen :happy: Jouluun tuskin jaksan odottaa :bag:
 
Takaisin
Top