Raskaudesta kertominen

Ihan samaa pohdin. Oli tarkoitus kertoa vanhemmille viikonloppuna mutta ei sitten jotenkin uskallettu. Tuntuu että ei ehkä haluaiskaan jakaa tätä uutista kovasti vaikka ensin halusin kertoa kaikille heti plussan jälkeen :hilarious:

Töissäkin tuntuis tyhmältä kertoa kun mahaa ei vielä näy. Oon varmaan hiljaa kunnes joku arvaa ja sitten kerron. Yhdelle työkaverille ehkä aikaisemmin että ymmärtää miksi en halua tehdä pitkää päivää enää.
Itsellä samanlainen fiilis, että ensin halusi kertoa heti ultran jälkeen, mutta nyt tuntuu hölmöltä, kun maha ei ole vielä edes kasvanut. Vähän se jo pömpöttää, mutta tuntuu, että paremminkin hyvän ruokahalun kuin raskauden vuoksi. Ensi viikolla ajattelin kyllä kertoa, kun viikko 14 lopuillaan.
 
Meillä menossa nyt rv12+5 ja tästä tietää vasta kaksi meidän ystäväperhettä. Äitienpäivänä meinataan kertoa isovanhemmille jne. Aiotaan esikoisen päälle laittaa Isoveli-paita ja odotetaan että milloin huomaavat sen tai huomaavatko ollenkaan :whacky011
Miten Mari-Su kävi? :D
 
Arvostan teitä jotka pystytte pitämään itellänne vielä, minä lörppö melkein heti kerroin kaikille :shifty::grin
 
Vatsa sai tänään töissäkin silmäyksiä joten turha olisi yrittääkään salailla. :grin Olen kertonut aina jos on luontevasti tullut puheeksi kuulumisten yhteydessä.
 
Mulla on lomaa ens viikolla niin sen jälkeen en varmaan enää peittele pömppöä niin ehkä se tulee joskus puheeksi. Maha on vielä niin pieni että kuminauhalla pidän napin kiinni farkuissa :grin ei pysyis vielä kunnon mammahousut jalassa kun vasta ihan iltaa kohden.
 
Meillä on myös 4v esikoinen alkanut kommentoida vatsan kasvua. :grin Mutta ei varmasti vieraammat uskalla sanoa mitään, koska eihän tuo sellainen selkeä pinkeä vauvamaha ole vaan hyvin voisi olla vaan vararengasta.
 
Joo saa olla aika paljon pyöristynyt että itsekkään kiinnitän kenenkään mahaan huomiota. Mutta tietysti joillain ihmisillä on tarkempi silmä tuollaiseen. Itse olen ollut laiha joten ei kauhean Sherlock tarvitse olla mutta uskaltaako ottaa puheeksi se on eriasia.
 
Itse oon kertonut lähisukulaisille, parille hyvälle ystävälle :) töissäkii kerroin niin pomo oli tosi iloinen ja työkaverit kans :)
 
Me kerrottiin perheille ensimmäisen ultran jälkeen, ja töissä ajattelin alun perin kertoa vasta kesäkuun lopussa ennen pomon lomallejääntiä, mutta päädyinkin kertomaan tän viikkoisessa kehityskeskustelussa (RV 15). Nyt tuntuu, että se oli hyvä päätös, jää enemmän aikaa sumplia sijaisjärjestelyt ja muut. Pari lähintä työkaveria tietää myös, kun teema tuli lounaalla puheeksi pari viikkoa aiemmin, ja se tuntui sopivalta hetkeltä kertoa. Kertominen teki kyllä mulle ainakin raskaudesta paljon todemman tuntuisen!
 
Mulla on vielä pari sukulaista, joillle pitäis soittaa ja kertoa. Asuvat eri puolella Suomea, joten ei voi mennä käymään. Jotenki tuntuu niin paljo vaikeemmalta soittaa, ku kertoa kasvotusten.
 
Mä kerroin töissä heti plussattua muutamalle, koska väkivaltatilanteissa ei voi osallistua.
Yksi ystävä tiesi myös heti silloin.

Kaasoille piti kertoa viikko plussasta, koska polttarisuunnitelmat meni uusiksi.

Tuleville mummoille kerrottiin sopivasti äitienpäivänä, kun nt-ultra oli ollut samalla viikolla. Tilattiin niille 'grandma loading'- t-paidat.

Muille sitten kerrottu hiljalleen tilaisuuden tullen.
 
Takaisin
Top