Raskaudesta kertominen

Moni sanoo että ärsyttää kun masua kommentoidaan ja tullaan koskemaan, joten mulle oli ekassa raskaudessa ylläri ja vähän pettymyskin että ei raskautta huomioitu oikeastaan mitenkään missään. Ei paljon tarjottu istumapaikkaa bussissa tai päästetty edelle vessajonossa. Odotin kai jotain prinsessakohtelua. :shy:
 
Me ollaan kerrottu kummankin äideille ja kahdelle parhaalle ystävälleni. En vaan mitenkään pysty pitämään suutani kiinni nt-ultraan saakka :D Lopuille kerrotaan sitten pikkuhiljaa ultran jälkeen.
 
Eilen plussasin ja heti kerroin kahdelle siskolleni ja neljälle lähimmälle ystävälleni. Tänään myös vamhemmilleni. Yksi läheinen ystävä vielä on jolle tekis mieli kertoa mutta hänellä lapsettomuusongelmaa ja tiedän että tämä tulee olemaan hänelle kova paikka kun meille tulee jo toinen eikä hänelle vielä ensimmäistäkään. En oikein tiedä miten hänelle kertoisi... :shy:
 
Jann riippuu ihan ihmisestä. Ja onko monesko raskaus. Mulla on aina alkanut näkyä n. Rv10, koska olen hoikka ja kohtu eteenpäin kallellaan. 12 viikolla ollu jo aika vaikea piilotella :D 20 viikolla jo iso maha :D

Mulla eka raskaus. Kohtu ilmeisesti eteenpäin kallellaan, ainakin spottasin gynen papereista avfl ja googletin :grin
Normaalikokoinen oon, pientä pömppistä ollu ennenki raskautta. Semmonen turvotus maha heti kun syö.
Veikkaan et mulla näkyy kans rv 12 paikkeilla ainakin jos vähänkin kireemmät vaatteet :)
 
Kerroin omille vanhemmilleni viime eli kuudennella viikolla, kohta tasapuolisuuden vuoksi myös miehen vanhemmille. Molemmat tietävät että olemme hoidoissa.

Kerrottiin vaan tyyliin ”teimme positiivisen raskaustestin” ja painotimme että mitä vaan voi vielä tapahtua eikä tietoa saa levittää. Jotenkin taikauskoisesti sitä kummittelee mielessä että kel onni on se onnen kätkeköön, mutta järkeilyistä lopulta niin että kerrotaan niille joille kertoisimme myös keskenmenosta.

Läheisimmille kavereille kerron varmaan varhaisultran jälkeen, muille sitten kun jään kiinni :cool:
 
Mahasta; luulen että omalla kohdalla piilottelu tulee olemaan vaikeaa. Kärsin muutenkin suolistovaivoista ja kovasta turvotuksesta, näytän välillä normaalistikin jo ties monennella kuulla olevalta... toisaalta, ehkä kaikki luulee että olen vaan syönyt vehnää :hilarious:
 
Munkin on pakko sanoa tuosta vauvamaha-asiasta että tosi yksilöllistä. Mulla ei näkynyt oikeastaan juuri ollenkaan vielä joskus 20+ viikoilla esikoinen. Kyllä se sit lopulta tuli, mut ei ollu mikään iso loppumetreilläkään vaikka synnytin vasta viikolla 43. Synnytyssalissakin yks kätilö sanoi että onpa sulla söpö pieni maha :grin ilmeisesti siihen vaikuttaa vähän sekin että millanen lantio on, onko tilava jne.
 
Mä en oikein tiedä, milloin uskallan kertoa. Edellinen km kummittelee taustalla. Nyt vain mun vanhemmat tietää. Kerrotaan ehkä muille perheenjäsenille 12. viikon tai varhaisultran jälkeen. Töissä kerron ehkä vasta, kun vatsa näkyy, ellen sitten joudu neuvolakäyntien takia kertomaan lähimmille työkavereille. Mä oon niin lyhyt ja pikkuinen, että maha tulee varmaan aikaisin näkyviin :)
 
Mä olen kertonyt kahdelle parhaalle kaverilleni ja yhdelle yhteiselle tuttavapariskunnalle kenen kanssa vietetään paljon aikaa viikonloppuisin, ei tarvi sitten keksiä selityksiä miksei alkoholipitoiset juomat maistu.
Minäkin olen lyhyt ja hoikka joten raskausturvotusmaha on pömpsähtänyt jo, toki varmasti sekin vaikuttaaa asiaan että niitä kkm oli takana nippanappa puoleen vuoteen 4, kyllä se jo tietyllä tavalla alkoi kropassa tuntumaan kun kokoajan "laihduttaa" taas kkm jälkeen itsensä takaisin niistä turvotuksista..
 
Mun äidille kerrottiin viime viikolla. Miehen vanhemmille ja parhaille ystäville ajateltiin kertoa pääsiäisenä, jos kaikki menee hyvin. Silloin olen viikolla 11. Omista kavereista ja muista sukulaisista en vielä tiedä. Ehkä ensimmäisen kolmanneksen jälkeen tai kun tulee joku luonteva tilaisuus. Oma äiti oli hieman järkyttynyt, kun kerrottiin. :grin
 
Me ollaan kerrottu jo kolmelle ystävälle, molempien vanhemmille ja mun sisaruksille. :grin Nyt rv8 menossa. Kerrottiin aina kun nähtiin ja ihan suoraan vaan sanottiin, että odotetaan perheenlisäystä tms. Poikkeuksena mun vanhemmat, mentiin ihan erikseen käymään varhaisultran jälkeen. En halunnut enää odottaa kun miehen vanhemmat ovat tienneet jo viikkokausia. Kertominen on ollut ihanaa samoin kaikkien alkujuttujen jakaminen kiinnostuneille. Ja jos tulisi km, niin on tukiverkko myös valmiina. Muutamalle kaukana asuvalle kaverille kerrotaan viikon päästä kun nähdään. Muiden kohdalla odotetaan sitten varmaan np-ultraan, joskin jos jäädään kiinni (mikä on ihan mahdollista), niin ei haittaa, sanotaan sit suoraan. :)
 
Me ollaan kerrottu parille kaverille, ja mun äiti sai tietää kun kerroin siitä vuodosta luullen ettei enää vauvaa tule. Perheelle haluttais kans kertoa äitienpäivänä! Pitäs ultrakin olla siinä samoihin aikoihin niin vois jopa olla kuva minkä näyttää.

Mahasta sen verran, aamulla heräsin ja ihmettelin että mitä se nyt jo näkyy (turvotusta siis) ja sitten kun söin ni pallo tuli. Rv 6+1 .. Ihan siis että takki päällä menty tää päivä. Äippähousut jalassa, hirveetä tuskaa normaalit. Isoilla paidoilla eteenpäin ja toivotaan että vähän laantuu kasvuvauhti. Tarkistin, en oo lihonut :grin
 
Me ollaan kerrottu parille kaverille, ja mun äiti sai tietää kun kerroin siitä vuodosta luullen ettei enää vauvaa tule. Perheelle haluttais kans kertoa äitienpäivänä! Pitäs ultrakin olla siinä samoihin aikoihin niin vois jopa olla kuva minkä näyttää.

Mahasta sen verran, aamulla heräsin ja ihmettelin että mitä se nyt jo näkyy (turvotusta siis) ja sitten kun söin ni pallo tuli. Rv 6+1 .. Ihan siis että takki päällä menty tää päivä. Äippähousut jalassa, hirveetä tuskaa normaalit. Isoilla paidoilla eteenpäin ja toivotaan että vähän laantuu kasvuvauhti. Tarkistin, en oo lihonut :grin

Must tuntuu et mua ei enää ees turvota :sad001
Muuten tuntuu et ei ois raskaana ees mut vähän nippaillu viel mahassa ja perus pissattaa ja hengästyttää, rinnat kipeet..
 
Must tuntuu et mua ei enää ees turvota :sad001
Muuten tuntuu et ei ois raskaana ees mut vähän nippaillu viel mahassa ja perus pissattaa ja hengästyttää, rinnat kipeet..

Alkaisiko lähtemään oikeen masun tieltä pois?
 
Alkaisiko lähtemään oikeen masun tieltä pois?

Pikemminki oon laihtunu :hilarious: toki seki voi vaikuttaa ku ei juo alkoholia enää :bag::angelic: ja nyt ei oo pariin päivään ummettanu enkä oo syöny nii paljoa..
 
Pikemminki oon laihtunu :hilarious: toki seki voi vaikuttaa ku ei juo alkoholia enää :bag::angelic: ja nyt ei oo pariin päivään ummettanu enkä oo syöny nii paljoa..

Niin jos vaan alkaiskin toimimaan :grin
 
Kerroinkin jo aiemmin kun kerrottiin mun vanhemmille, nyt on kerrottu myös miehen vanhemmille.Riskipeliä, mutta näillä mennään. Ihmettelen kyllä suuresti miten oon onnistunut läheisimmiltä kavereilta pimittämään tämän :p
 
Olen hoikka,mutta mitä useempi raskaus sitä karmeempi turvotus kuten nyt. Masu pallo pyöree! Nyt kun tulee kevät vielä ja en normisti pukeudu löysiin peittävimpiin lumppuihin vaan tiukempiin naisellisiin...katsotaas huomaako joku. Talvella tuo peittely on helppoo. Oottelen nyt ihan rauhas,mieluummin nyli reippaasti np ultran ja sitten iltatähti tarina esiin♡♡♡
Eniten innoissani aikuisille naisilleni kertomisesta kun olen tivannut millon musta tulee mummi,mutta saanki vielä oman!♡♡
 
Tarkoitus oli, että mun paria kaveria lukuunottamatta ei kerrota kellekään, ennen kuin ollaan vähän selvemmillä vesillä. No, ei oo mennyt ihan suunnitelmien mukaan, kun viime viikonloppuna reissussa tuttavapariskunta arvas lähes heti, ja eilen sitten tavattiin pari kaveria ja niin kävi taas. Mun kohdalla tupakoinnin lopettaminen pistää pahasti silmään, ja kun lisäksi kieltäytyy tarjotusta oluesta tms. niin tulee sitten kysymyskin aika suoraan, ja mä en osaa valehdella suoraan kysymykseen mitenkään uskottavasti.
En nyt sit tiedä, pitääkö nyt sit vaan jonkun aikaa vältellä ihmisiä :D Täällä pienellä paikkakunnalla on aika iso riski sanan leviämiseen, ja en missään nimessä halua, että ns. tärkeille ihmisille menee tieto kiertoteitä... Äh.
 
Mä tein äsken meidän pääsiäismunat valmiiksi. Mä siis avasin siististi veitsellä sen munan, vaihdoin sen muovimunan sisällön pieneen kirjeeseen tältä kohtu-loiselta ja sulatin puolikkaat takaisin yhteen. Miehen siskon lapset, mun äiti ja isoäiti saavat munat pääsiäisenä.
 
Takaisin
Top