Raskaudesta kertominen

kärpänen

Satasella mukana keskusteluissa
Milloin ja miten ajattelitte raskaudesta kertoa? Jaetaan täällä kokemuksia aiheesta. :) Kerroin eilen hyvälle ystävälle, jonka kanssa ollaan todella läheisiä. Miehelle kerroin tietty ekana muutama päivä sitten aamuyöstä, kun tärisevin käsin tulin vessasta. Muille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen. :)

Mulla tosiaan eilen miehen sisko arvasi, että odotan kun oltiin heillä kyläilemässä ja mua paleli sielläihan älyttömästi vaikka sisällä näyti mittari +24.. ollaan oltu aikaisemmin kiertokamuja hän tiesi yrityksestämme. Hänpä sit hoksas kysyä että tulikos mulla menkat kun hällä ne meni :D

Tänään sitten tein aamulla digitestin, joka näytti 2-3vkoa. Lähetin sitten miehen äidille ja siskoille kuvan siitä testistä ja toivottelin hyvät uudet vuodet ja kerroin että mikäli kaikki menee hyvin niin syyskuussa meitä on 4. Miehen toinen sisko toivoo myös vauvaa, mutta valitettavasti ei ole pitkästä yrityksestä huolimatta tärpännyt ja vähän jännitin hänelle kertomista niin päätin sitten tälleen viestillä ilmoittaa ja muut sai siinä sitten samalla.

Isälleni aion kertoa ensi viikolla kun nähdään ja veljelleni kans tässä suht heti. Meillä on tosi läheiset välit molempien perheisiin siis ja miehen siskot on mun yhtiä läheisimpiä ystäviä. Muille kerrotaan sitten kans varmemmilla vesillä.

Mä olen niin taikauskoinen, että ei kerrota kenellekään ennen viikon 12 ultraa. Ensimmäisessä raskaudessa toimittiin niin ja kaikki meni hyvin. Toisessa raskaudessa kerrottiin kaikille tosi aikaisin ja keskenmeno todettu nt-ultrassa. Eli nyt pidetään salaisuus visusti itsellämme. Helppoa se ei tule olemaan, kun kaikki kuitenkin tietävät että yritämme ja kyllähän se käytös muuttuu raskaana. Mä en esim juo kahvia, tupakan lopetin heti ja sit kaverit varmaan arvaa, kun en juo alkoholia. Nytkin ihmettelevät miksi en lähde juhlimaan uutta vuotta. Ihme että meni selitykset läpi!

Mulla tietää pari ystävää, jotka tiesivät yrityksestä. Tänään kerroin äidilleni myös, en malttanut olla hiljaa :D

Mä olen kertonu parille ystävälle ja toiselle siskolle.. :) Pikkuhiljaa puhellaan läheisille. Somessa saatetaan kuuluttaa ultran jälkeen. :D

Me ollaan kerrottu parhaalle ystäväpariskunnalle ja mä parille ystävälle. :) somessa en halua ees vihjailla ainakaan ennen puolta väliä.. :D

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. Kaksi keskenmenoa takana, joten ollaan varovaisia kertomisen suhteen. Viimeksi kesällä oli keskenmeno. Nyt onneksi nopeasti taas plussasi. Toinen syy miksi en halua kertoa vielä kenellekään on se, että minulla vaihtuu tässä työpaikka kohta. Ikävään saumaan tuli tämä työpaikan vaihto, mutta en voi siitä kieltäytyä ja otin paikan vastaan ennenkuin tiesin plussasta. Olen alalla, jossa työt ovat ns. kiven alla ja olen jo melkein seitsemän vuotta kyseisessä firmassa ollut hakijana. Ja juuri kun sain puhelun pari viikkoa sitten, että saan paikan, niin nyt plussasin vaikka lopetimme "yrittämisen" siihen. Olin ajatellut, että pidetään yrittämisessä pieni tauko, koska en halua mennä uuteen työpaikkaan raskaana. Nyt olen tietysti iloinen, että plussasin, mutta vähän pelottaa miten uudessa työpaikassa suhtaudutaan, koska en montaa kuukautta ehdi siellä olla. Aina ei mene asiat niinkuin suunnittelee, kohtalo puuttui peliin :) Muutenkin jännittää aloittaa uudessa työpaikassa, olen tuosta työstä niin pitkään haaveillut... nyt sitten raskaana sinne. Onko muilla kokemusta vastaavasta?

Me kerrottiin tänäaamuna lapsille, ja voi sitä riemua! :D Esikoinen alkoi heti puhua kaksosista, että poika ja tyttö tulee.. :D :D (Ollaan kerrottu lapsille ajoissa aiemminkin mun voimakkaan pahoinvoinnin takia, viimeksi kun venytettiin kertomista siihen asti, että halasin pönttöä 24/7 niin varsinkin esikoinen oli jo ihan huolissaan, että kuolenko mä.)

Mä en oo vielä kertonu ku yhdelle kaverille mut aion tässä lähi viikkojen aikana kertoa mun vanhemmille. Ne kuitenki tukee sitten vaikka kesken menisi.

Mä olin viime raskaudessa itseasiassa ihan tyytyväinen siihen että olin kertonu muutamille ystäville (ja itseasiassa myös pomolle) raskaudesta, koska sit kun kkm todettiin niin sain mukavaa ymmärrystä ja tukea heidän suunnalta. :)

Yritetään vielä pitää salassa, ainoastaan siskolle olen kertonut. En kyllä tiiä kauan pystyy salailee, ku tää mun turvotus on jotaa aivan käsittämätöntä... :rolleyes: jotenkin tuntuu, että ei vielä vaan haluais paljastua kun on niin alussa tämä raskaus... :sad001

Jossain vaiheessa kerrotaan vanhemmille ja siskolle ja miehen siskolle. Odotetaan nyt joitain viikkoja. Viimeksi ei oltu kerrottu juuri kellekään ennen np-ultraa ja oli ihan kamalaa kertoa olevansa raskaana ja samaan hengenvetoon se, ettei vauvalla ole kaikki kunnossa. Jos jotain taas sattuu, tarvitaan tukea ja siksi jaetaan uutinen läheisimpien kanssa.

Muokattu viimeksi:
Marjuska ymmärrettävää ettette halua vielä kertoa raskaudesta ja toivottavasti pikkuinen pysyy nyt matkassa loppuun asti! :angelic:

Mulla vähän sama tilanne, aloitan nyt tammikuussa uudessa työpaikassa ja olin ajatellut, että yrittäminen saa jäädä vähäksi aikaa, jos en nyt ole raskaana. Mutta kuinkas kävikään, kohtalo puuttui myös täällä peliin ja muutamaa päivää myöhemmin raskaustesti näytti plussaa! :wink vähän jännittää, että alkaako sama lamauttava pahoinvointi, kun edellisissä raskauksista... Silloin en pystynyt kun makaamaan. :sour:

Tsemppiä uuteen työhön kuitenkin! :joyful:

Kerrotaan varmaan vasta sen jälkeen kun on käyty ultrassa/sydänäänet kuuluu.. Tosin turvotus on niin valtavaa et ainakin miun vanhemmat saattaa huomata vahingossa jo aiemmin..

Niin ja töissä pitää kertoa, koska labraan en voi mennä ollenkaan..

Parhaalle ystävälle kerroin heti, muille sit jossain vaiheessa jos tää pysyy matkassa.

Uaaah!! Plussasin eilenaamulla, tänäaamuna tuo isäntäkin suostu kattomaan testiä ( joo pitäähän niitä tehä jos se viiva vaikka katoaa.. ) ja näki sen viivan. Nyt ollaankin mietitty tätä että millä selityksin pidettäs asia piilossa sinne vkolle 12-13 asti. Ensimmäinen vasta tuloilleen ni jännityskuolemahan tässä tulee, varmaan ''jään kiinni'' yllättävästä tupakoinnin lopettamisesta kavereille. Mut hei, saako sen pistää jonkun uudenvuodenlupauksen piikkiin?

Uudenvuodenlupaus on varmaan ihan hyvä hämäys :D ainaki näin alkuun..
Itse en varmaan jaksa alkaa selittelemään, arvatkoon kuka arvaa :D

Ikäviä uutisia täältä. Mulla alkoi eilen verinen vuoto ja taitaa siis mennä kesken tämä raskaus. Täytyy soitella huomenna neuvolaan. Nyt vasta RV 4+6. Aiemmat keskenmenot 2kpl olleet RV7. Ne on todettu alkuraskauden ultrissa. Ultrataankohan mua näin aikaisilla viikoilla ollenkaan neuvolassa vai laittavatko vaan verikokeisiin tms...

No, tässä on juuri se syy miksi en ole kertonut kenellekään. Ei tarvitse soitella perään kavereille ja sukulaisille, että ei meille vauvaa tulekaan.

On meillä onneksi jo kaksi ihanaa pikkuista ilmaantunut, joten ei tässä syvissä vesissä mennä. Toivottavasti viestini ei masenna muita odottajia! Jokainen iloitsee omalla tavallaan ja kertoo silloin kuin siltä tuntuu. Itsekin ekan raskauden kohdalla kerroin ihan kaikille vastaantulijoille heti kun plussasin :)

Ei apua Marjuska!! Paljon voimia menetykseen.. Itsekin keskenmenon kokeneena tiedän mitä se on :'( Sitä ei tosiaan voi tietää miten meillä kenelläkään käy..

Takaisin