Raskaudesta kertominen

Miehen perhe sai kuulla äsken raskaudesta: anopin synttärikortin välissä oli ultrakuva ja onnittelut tulevalle mummulle. :-) Ihanasti ottivat uutisen vastaan. Mun perhe kuuluu uutisen tulevalle viikolla kun nähdään kasvotusten.
 
Meillä tietää mieheni lisäksi vain yksi hyvä ystäväni. Luulenpa, että tällä kerralla odotan hyvinkin pitkään ennnenkuin asiasta hihkun.. nt ultran jälkeen jos kaikki ok, niin kerrotaan vanhemmillemme sekä varmaan sisaruksille.
 
Muutama ystävä tietää nyt :-)
Lapsille kerrotaan ehkä vasta tokan ultran jälkeen...koska odotuksesta heille tulee pitkä.
isovanhemmille ensimmäisen kunnan ultran jälkeen
 
Meillä tietää kaksi ystävääni. Toiselle kerroin, koska hän tuki myös km:n aikaan. Toinen kysyi suoraan; on jonkin sortin maha-haukka ja näki kuulemma keskivartalon asennon muuttuneen (?!). Muuten mennään fiiliksen mukaan. Ei vaan ole vielä ollu tarvetta kertoa raskaudesta.
 
Me ollaan kanssa kerrottu hitaasti sitä mukaa, kun on tullut joku sellainen tilanne, että ei voi olla kertomatta (esim. läheiset tarjonneet alkoholia tai nähneet kun meikä kakoo ruokaa aamulla). Nyt kun menossa on rv8, niin kaikille on painotettu, että tää ei ole vielä julkista tietoa, eikä haluta, että tieto leviää kenellekään. Kaikki ovat ymmärtäneet sen tosi hyvin, kun muistuttaa, että tässä on vielä normia isompi keskenmenon vaara olemassa.

Ja kaikki ovat olleet tästä innoissaan ja iloisia :Heartred
 
Meillä tietää vain mun vanhemmat. Äiti oli käymässä ja ajattelin kertoa, koska keskenmenosta/raskaudesta kuuli viimeksi vasta jälkikäteen. Anoppi saanee kuulla vasta 3 viikon päästä kun tulee tänne. Nt-ultraan odotetaan muiden kanssa.
 
Me ei olla kerrottu kenellekään. Kerrotaan sitten, kun varmistuu, että masussa on varmasti elämää. Työkavereille voisin muuten kertoakin, mutta esimiehelle en kyllä välittäis kertoa ollenkaan.. Saa siis työkaveritkin olla mahdollisimman pitkään pimennossa, ettei kukaan mene vielä möläyttämään mitään.
 
Meillä tietää asiasta vain kaksi mun ystävää ja anoppi. Anoppi siksi, että oli varaamassa meille paikkoja todella kalliiseen tilaisuutensa lokakuun lopulle :wink. Ja ystävät siksi, että törmäsin heihin sattumalta lääkärissä ja tajusivat tilanteen. Mä näin neljättä odottaessa päätin etten aijo kertoa kenellekään asiasta. Kyselköön sitten kun huomaavat jotain epämääräistä :D
 
Mä olen raskaudesta jo lörpötellyt mun äidille, sisaruksille ja parille hyvälle ystävälle sekä isi omille tärkeille. Myös tuo isosisko kohta 14 v tietää. Viikkoja 7+1.
 
Kerrottiin miehen äidille viikonloppuna raskaudesta. Ei tullut oikein mitään reaktiota vaikka hän tiesi, että halutaan toinen lapsi. Ensi viikonloppuna kerron omalle äidille.
 
Me ollaan kerrottu sitä mukaan kun on oltu ystävien kanssa tekemisissä. Miehen vanhemmat ei vielä tiedä, eikä sen sisko perheineen. Omalle perheelleni kerroin heti alkuraskauden ultran jälkeen. Ollaan saatu kyllä tosi ihanaa palautetta eikä kukaan ole päästänyt suustaan sammakoita. :)
 
Tekisi mieli kertoa jo kaikille täytyy varmaan hetki viel malttaa, yksi mies puolinen ystäväni arvasi niin sille oli sitten "pakko" myöntää :D
 
Huomenna pitäisi kertoa appivanhemmille.. Vähän jo jännittää mikä vastaanotto sieltä tulee :) Positiivinen siis varmasti, tämä on ensimmäinen lapsenlapsi molempien vanhemmille. Aion vaatia täytekakkua tästä uuden elämän luomisesta! :D
 
Mies kertoi jollekin tuntemattomalle junan ravintolavaunussa. :D Niin mä sain sitten kertoa yhdelle kaverille, joka oli jotenkin aavistanut ja kysyi suoraan, onko toinen vauva jo tulossa. Muut saa vielä odottaa pari viikkoa nt-ultraan.

Olen juonut avoimesti alkoholittomia juomia tilanteissa, joissa normaalisti ottaisin alkoholia. Voi siis olla, että moni aavistelee jotain.
 
Me ollaan kerrottu kummankin perheille jo n. viikon kuluttua siitä kun saatiin itse tietää. Lisäksi minä olen puhunut asiasta jo työpaikalla melko avoimesti, minkä olen kokenut hyvin positiivisena asiana. Tiedän, että jos jotain tulisi työkaverit olisivat varmasti tukena asiassa, ja toisaalta myös heidän on hyvä tietää asiasta (myös johtotason) ettei minua sitten varta vasten laiteta tilanteisiin, joissa saattaisi olla ns. "vaaran paikka". :)
 
Mun raskaudesta tietää jo puoli sukua ja työpaikallakin tosi moni. Oon ollut niin pahoinvoiva että on tuntunut luontevalta selittää missä vika kun toiset ihmettelee valjua olemusta. Nyt kyllä jännittää tuleva nt-ultra, jos jotain olisi pielessä niin saan kyllä kertoa huonoja uutisia tosi monelle...
 
Meilläkin tietää pari mulle läheistä ihmistä lisää (nyt 2 mun ystävää ja 2 mun perheenjäsentä) just tosta pahoinvointi-syystä. Miehen on ymmärrettävästi ollu helpompi ollu kertoilematta. Tavoitteena on nt-ultrassa varmistaa, että on jotain kerrottavaa vielä ja sitten sais "loputkin" tietää. Töihinkin pitänee sitten varoittaa tilanteesta...
 
Mä kanssa niin hölösuu etten oo saanu pidettyä salassa, kaikille sukulaisille en vielä ole kertonut, mutta esim. Paraskaveri, vanhemmat ja isovanhemmat tietävät. Miehen puolelta vain äiti tietää.. Ultran jälkee olis tarkotus kertoa sitten kaikille! :)
 
Mäkin oon kertonu parille kaverille, siskolle ja nyt myös omille vanhemmille. Tiedän kyllä että kun vanhemmille tuli kerrottua, niin he kyllä hoitavat juoruamisen ja kohta siitä tietää koko suku... No, jos jotain ikävää tulisi niin saavat sitten itse hoitaa ikävien uutisten kertomisen, jos eivät ole suutaan nyt pystyneet kiinni pitämään... 9.4. vasta nt-ultra. Toivotaan että kaikki kuitenkin menisi hyvin!
 
Aiemmin kerroinkin, että läheiset meidän kohdalla tietää jne. Mutta totesin tuossa pari päivää sitten että asutaan pienellä paikkakunnalla kun sain vanhalta ystävältä, jonka kanssa ei juuri tekemisissä olla oltu kuin pari kertaa viimeisten vuosien aikaan. Kertoi kuulleensa huhun vauvasta ja onnitteli mikäli huhu pitää paikkansa.:) no toki tänään tuli se 12 vkoa täyteen ja alkoi 13. Mutta se nt on vasta perjantaina.
 
Takaisin
Top