Raskaudesta kertominen

Meillä ei tiedä muut kuin mieheni ja tietty neuvola täti. Vanhemmille kerron sitten vasta kun viikkoja on täynnä 12. Muilta yritän pitää salassa mahdollisimman pitkään. Maha on vaan tosi turvoksissa ja näytää siltä kuin oisin paljon pidemmällä, joten joudun varmaan töissä kertomaan viimeistään viikolla 12. Nyt menossa rv 8+2.
 
Se voi se maha pysyä aika samankokoisena vielä jonkin aikaa. Kun on vaan turvotusta vielä. Mulla plumpsahti ekassa raskaudessa maha yhdessä yössä joskus rv 17 tienoilla. Sitä ei muuten kannata pelästyä, olen muillakin kuullut samaa. Aika härö fiilis, kun yhtäkkiä maha pullahtaa ulos. Tässä tokassa löystyneet vatsalihakset pömpöttää aika lailla jo tässä vaiheessa..ja sit tietty toi turvotus.
 
Toi on ihan totta, mahan yhdessä yössä ilmestyminen! Mulle kävi niin ja yhtäkkiä ei mahaa saanutkaan piiloon edes löysemmän mekon alle. Joten on vain ajan kysymys, koska työkaverit saa tietää :wink

Ekan ultran jälkeen me kerrottiin jo aika vapaasti, että raskaana ollaan. Perheille kerrottiin nopeasti, viikolla 7. Ollaan niin läheisiä, ettei sellasta voinut salata. Järjestettiin perheille ystävänpäiväkahvit, jossa pöytään pamautettiin liitteenä oleva kakku. Ruma ku mikä, mutta ajoi asiansa :)
 

Liitteet

  • kakku.jpg
    kakku.jpg
    280.6 KB · Katsottu: 63
Tääl mun raskaudesta tietää minun, mieheni ja neuvola tädin lisäksi pari mun kaveria. Toinen näistä on ollu mulla myös ns. vertaistukena odotuksessa ku odottaa itsekin ensimmäistä lastaan. Hyvä vaihtaa kuulumisia ja tuntemuksia.
Np ultran jälkeen ois tarkoitus kertoa kummankin vanhemmille ja muille sukulaisille. Ja jos mitekään tunnen anoppiani, uutinen leviää aika nopeaa lopunkin suvun korviin :D
 
Meillä ei oikeen toteutunu ettei kerrottais kellekkää ennen ultraa.. :) nyt tietää isä ja sisko, miehen vanhemmat ja sisko, aluksi kavereista ties vaan yks kaveripariskunta mut mies meni paikallisessa "vähän" hölöttämään ohi suunsa ja nyt tietää varmaa kaikki tutut ja tuntemattomat.. :) omalle äidille ja isovanhemmille aattelin kertoa sitten vasta ultran jälkeen, ei kerran vielä tiedä niin ootelkoon pari viikkoa.. :)
 
Mä kerroin yhdelle samassa talossa työskentelevälle, mun ikäiselle naiselle, jolla on pieni lapsi. Ollaan vuosia tiedetty toisemme mutta ei ikinä tutustuttu tai ystävystytty. Kieltäydyin tupakille lähdöstä ja tää työkaveri osas kysyä olenko raskaana :) En mä siihen tilanteeseen valehtelemaan ruvennut, mutta vannotin ettei muille saa vielä kertoa, ja hyvin on salaisuus näköjään pitänyt! Oikeestaan ollut tosi kiva, kun tää kyseinen nainen salaa kyselee mikä on vointi aina kun nähdään. :happy:

Pääsis vaan sinne ultraan nyt pian, niin pääsisi kertomaan muillekin! :grin

Mies ajatteli kyllä kertovansa ensimmäisenä isoveljelleen, aprillipäivänä. :hilarious: Sopii niin hyvin heidän väliseen huumoriinsa, että mun puolesta saa kertoa, vaikka ollaankin silloin vasta 11. viikolla :joyful:
 
Mun mies haluaa kertoa jo työpaikallaan :love7 Hän joutuu olemaan mun ultrien ajan pois töistä ja katsoa esikoista, joten hän haluaisi varoittaa jo etukäteen tulevista poissaoloista. Jotenkin hellyyttävää. Itsekin meinaan töihin päin olla yhteydessä ensimmäisen ultran jälkeen.
 
Tänään ollaan kerrottu miehen lopullekin perheelle kun nt-ultra on nyt käyty. :) Nyt tietää siis koko lähisuku ja töissä kaikki. Nyt ei tarvii enää stressata mitä uskaltaa kellekin puhua.
 
Meillä tietää perheenjäsenet, kuulivat aika pian varhaisultran jälkeen. Mun vanhemmat ja yksi kaveripariskunta kuuli jo ennen ultraa ja nyt tietää 2 kaveripariskuntaa lisää. Suurimmalle osalle ystävistä kerron vasta myöhemmin, ehkä vasta about 14 viikon jälkeen ja sukulaisille suht myöhään.
 
Minähän en osaa raskautta salailla pitkään ku pitää päästä kaikille hehkuttaan tätä ihanaa asiaa! :D rv 10+4 tänään ja tietää jo moni kaveri, miehen vanhemmat (en tiiä onko ne vielä kertonu muille sukulaisille), mun vanhemmat ja lapsillekki oon jo sanonu että äitin masussa kasvaa vauva! Vaikka kesken vielä menis niin en haluais keskenmenoakaan näiltä ihmisiltä salata joten on kiva ku tietävät jo. Tänään kerroin omalle isille ja ihanan innoissaan oli asiasta :Heartred
 
Huhuh, kerrottiin viikonloppuna mun vanhemmille. Siellä oli lievästi sanottuna pieni sekoaminen :D Ensin tuli äänetön järkytys (positiivinen sellainen), jolloin äitini mm. lähti kauppaan ja ei ostanut sieltä mitään. Illalla juotiin juhlaviinejä ja sunnuntaina suunniteltiin et miten isovanhemmat vie lapsenlapsen etelän lomalle ja kesämökille rakennetaan erillinen mökki meitä varten.. Eli hieman lähti lapasesta, niinkun odottelinkin. Ja äiti kertoi sitten samalla koko lähisuvulle uutisesta, ei tarvi enää salailla :D
 
Äitini kävi tänään kylässä ja pääsin vihdoinkin kertomaan uutiset! Meinasi olla piuhat vähän pitkänä ennen kuin valkeni mistä on kyse :D Esittelin viime päivien shoppailuja, laukkuja ja paitoja kunnes kaivoin vauvalle hankkimani pörröhaalarin ja kysyin että eikös ole sievä. Katsoi vaan pitkään ja kysyi että mitäs mä tuollasella teen? :laughing002 Kun sain väännettyä rautalangasta, että meille tulee vauva, alkoi sitten se semihysteerinen vuorottainen itkeminen ja nauraminen :Heartred Ai ihanaa, äiti oli ihan haltioissaan. Soitti vielä miehensä hakemaan, kun oli paljon kantamuksia mukana, että tarvii apuja kun on kerta nyt mummi-ihminen :laughing021 Ensimmäinen lapsenlapsi siis tulossa.

Pikkuveljen reaktio oli myös koskettava. Isolta mieheltä pääsi pieni itku, enkä oo varmaan ikinä tullut halatuksi niin lujasti. :happy:

Seuraavana miehen perheelle kertominen edessä, toivottavasti vastaanotto on yhtä ihana sieltäkin puolelta.

On tää kyllä jännittävää ja ihanaa aikaa!
 
Itse olen muutamalla hyvälle ystävälle kertonut (ja äidille oli pakko kun änkes kylään kesken pahoinvointiviikkojen). Tänään kerroin työnantajalle, kun halusi lyödä lukkoon ensi syksyn opetustunnit, täyty sitten sanoa, että tuskin olen käytettävissä. Epäilen, että pienellä paikkakunnalla asiasta kyllä luultavasti tiedetään. Ja ehkä mielummin raskaana-huhuja kuin että krapulassa auton ratissa. Sillä yks lauantaiaamu päräytin kaupan parkkikselle ja oksensin samantein ja kauan autossa. Oli mummeleilla katottavaa.
 
Me kerrottiin eilen miehen vanhemmille :) olivat iloisia ja miehen äiti kertoi heti, että heillä on vanha pinnasänky jonka voisi kunnostaa. Miehen isä meinasi, että poika tulee kun katsoi ultrakuvaa.
Ensi viikolla pääsee kertomaan omille vanhemmille (asuvat kauempana). En malta odottaa heidän reaktioitaan :)
 
Takaisin
Top