Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
(Anteeksi tämä turha viesti, lainasin omaa viestiä vahingossa, ja huomasin vasta lähetettyäni. En tajua miten täältä saa poistettua viestejä joten muokkasin.)

En sit tie joo milloin kerrotaan lähimmille. Ajatus töissä kertomisesta hirvittää, ei pomo varmaan hirveesti tykkää.

Meillä ajatuksena kertoa vasta NP-ultran jälkeen. Jotenkaan ei uskalla luottaa, että kaikki menisi tälläkään kertaa hyvin! NP-ultraan tosin niin pitkä matka vielä, että mieli saattaa muuttua..

Onko teillä Hanna useampikin keskenmeno takana. Itsellä samanlainen fiilis, vaikka kaks lasta onkin, niiden kahden km lisäks. Mut kyl ne siel takaraivossa kummittelee.

MarjaKu, meillä on takana keskeytys kromosomihäiriöiden vuoksi ja yksi keskenmeno. Jotenkin sitä ajattelee, että esim. tuulimuna olisi kokematta ja josko sen vuoro olisi..

Hei varsinkin te, joilla on jo lapsia ja olette joutuneet ennenkin asiaa miettimään.. Oletteko kertoneet ihmisille tarkan la:n vai vaan tyyliin "la on syyskuun alussa". Itse pohdiskelen tätä nyt, kun ahdistaa jos se sitten päättääkin viihtyä pidempään ja ihmiset päivittäin kysyy "no joko..?" :D kertokaas fiksummat :)

Mä en kertonu viime raskaudessatarkkaan. LA oli 18.pvä niin sanoin vain että siinä kuun lopussa.

Mäkin haluaisin ehkä kertoa vain summittaisen ajan... Viime raskaus jouduttiin lopulta käynnistämään, kun ei pojalla ollut kiire ulos ollenkaan. Siinä sitten sain kuulla jatkuvaa päivittelyä sukulaisilta, että eikö vieläkään mitään! Oli hieman hermoja raastavaa...

Mä oon kertonut läheisimmille tarkan päivän ja muille vaan että syyskuun alussa. Me selvittiin kyllä esikoisen kanss onneks siltä kyselyltä, vaikka syntyikin vasta 11 päivää lasketun ajan jälkeen.

Enpä ole edes miettinyt tuollaista. :D Eli viimeksikin kerrottiin ihan tarkka aika.

Tarkan ajan kertoneilla ei ole sitten tullut sellaista jatkuvaa kyselyä? Koska jossain vaiheessa kun tässä uskaltuu ihmisille kertomaan, niin pitäs tietää mitä tahtoo kertoa :D

Mä kerroin tarkan lasketun silloin melkein heti raskauden alussa. Kaksi keskenmenoa on ollut, mutta perhe tukee kyllä. Nyt odota Np-ultraan asti. Viime raskauden loppu oli ikävää, kun perhe tiesi minun olevan käynnistyksessä kun oli pakko koiralle saada hoitaja.

En muista kyselyjä olleen. Mutta synnytin tosiaan laskettuna päivänä. :D

Muutamalle hyvälle ystävälle kerroin jo raskausuutisen, tietävät että ollaan hetki jo yritetty joten oli ihanaa paljastaa heti. Olivat myös viimeksi korvaamaton tuki surun keskellä kun kaikki ei mennytkään hyvin. Perhe saa sitten odotella joko varhaisultraan tai np ultraan asti! :)

Me ollaan ajateltu alustavasti ettei kerrota kun vasta sit jos on pakko. Mielummin toivottais, et porukka huomais pikkuhiljaa sitä myöten kun vatsa alkaa kasvaa :) Nyt tekis kyllä mieli aika monelle jo kertoa, mut hitto vie mä en kestä sitä jos tuleekin takapakkia ja joutuu selittämään monelle sit samat tarinat...

Mulla on työkin kevyttä toimistohommaa, et jos vaan olot ei pahene niin sielläkään tuskin kukaan huomaa vielä pitkään aikaan.

Jännittää miten kaveripiiri ja läheiset ottaa uutiset vastaan. Tiedän, et ainakin osa kavereista tulee olemaan yllättyneitä, eikä välttämättä positiivisessa mielessä... o_O

Hmmm hyva idea toi et lisaa laskettuun sen 2viikkoo :D taidanpa talla kertaa kayttaa tota ;) siis sit jos joskis kerron ihmisille :D

MarjaKu, meillä on takana keskeytys kromosomihäiriöiden vuoksi ja yksi keskenmeno. Jotenkin sitä ajattelee, että esim. tuulimuna olisi kokematta ja josko sen vuoro olisi..

Hanna, josko tällä kertaa kuitenkin kaikki menis hyvin ♡ Vaikka ymmärrän hyvin että ei viel kauheen luottavainen olo olekaan :/

Mä oon kertonut ihan lasketun päivän. Mut tiedän ettei mun lähipiirin kuulu niin uteliaita ihmisiä et olisivat koko ajan joko. Tosin eka tuli 38+6 ihan yllättäen, vaikka neuvolassa paria päivää ennen ei ollut edes laskeutunut vaan keikkui niin ylhäällä ettei saatu sf. mittaa kunnolla. Toka tuli 39+6, eikä siitäkään mitään kyselyitä tullu.

Tosin jos ois ollu jotain yli innokkaita mummoja tai muita niin en välttämättä ois tarkkaa aikaa kertonut.

Me viime raskaudessa kerrottiin ihan tarkka la sukulaisille. Ei ehtinyt mitään jokotteluja edes tulla, kun vauva päätti syntyä 38+0. Tässäkin raskaudessa varmaan kerrotaan tarkka päivä.

Ei olla vielä päätetty, milloin paljastetaan raskaus muille. Ainakin ensin käydään varhaisultrassa ennen kuin kerrotaan. Ollaan myös mietitty, että paljastettaisko vasta np-ultran jälkeen, mutta saa nähdä, miten kauan malttaa pitää salaisuutena. :)

Takaisin