Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä tajusin perjantaina, että seuraavan kerran kun meillä kotikotona on kaikki yhtäaikaa koolla, niin on vasta pääsiäisen jälkeen. Mies oli koko viikonlopun reissuhommissa ja tuli vasta sunnuntaina, niin en oikeen voinu sen kans keskustella asiasta että miten tää hoidetaan. No, sovittiin sit illalla, että kerrotaan ens viikonloppuna. Mulla oli kuitenkin nyt jo koko viikonlopun sellanen olo että haluan päästä tästä salailemisen tuskasta ja olin varma että äitikin on jo aavistanut asian.. joten eilen illalla sit just ennenkuin oltiin siskon kans lähdössä kotoa, iskä keittikin vielä kahvit ja totesin tilaisuuden koittaneen :D Nappasin ultrakuvat taskusta ja annoin ne äitille, sanoin että eipä noista ny paljon näe mutta semmonen ois tulossa. Ja että ei tarvis vielä huudella asiasta kun miehen kotona kerrotaan vasta ens vkl ja muutenkin syyskuuhun on vielä aika pitkä. Kukaan ei saanu sanaa suustaan?!?! Ainoastaan sisko oli heti että MITÄ! :D sen reaktio oli kyllä ihan paras. Muut hörppi ihmeissään kahvia ja naureskeltiin siskon ilmeelle.
Aika laimea reaktio siis, mutta toisaalta sellanen mitä osasin oottaa, kai se niillekin oli sitten ihan täys shokkiyllätys ja menee tajuntaan vasta sit kun sanovat sen jollekin ääneen. Meillä ei tosiaan olla yhtään tunteellisia ja muutenkin ollaan aika vähäsanasta porukkaa... Veikkaan että ens viikonloppuna on jo sit toisenlainen ilme, kun meen kotona käväsemään.

Ne tarttee nyt hetken aikaa sulatellakseen uutista :) ja aika laimeaa reaktiota voi odottaa, jos tunteet ei ole aikaisemminkaan olleet missään asioissa kovin näkyviä :) ensi viikonloppuna ovat ehtineet käsittää uutisen todennäköisesti jo paremmin!

Me päädyttiin nyt miehen kanssa siihen, et kerrotaan sukulaisille äitienpäivänä ja äideille kortti kuvan kera :) Tai munhan porukat tietää, mut ei ne tajunnu :D

Niin eihän sinne äitienpäiväänkään enää niin kauaa ole aikaa.. :) totta!

Mä toivon, että maha pomppaa esiin ennen pääsiäistä, niin maha kertoisi lopulle suvulle pikkuveljen synttäreillä :'D kamala tilanne kun osa paikalla tietää ja osa taas ei..

Mua oikeasti tuskastutti tosi paljon, kun oli ihan karmea turvotus ja tuntu ettei millään jaksais peitellä sitä, ja kun pitäs äitiltä pyytää vähän jotain vaatetusta lainaan kun omat ei enää sovi päälle kiitos turvotuksen.. Ja ollaan lähdössä äitin ja siskon kanssa pääsiäisen jälkeen risteily-hotellimatkalle, niin siellä viimestään ois voinu olla tukalat paikat:D Ei mullakaan maha muuten näy, mutta tuo turvotus...!!!

Edellisen raskauden pidettiin salassa, mutta viikko ennen joulua tuli keskenmeno ja joulu meni surullisissa tunnelmissa ja olisi ollut helpottavaa jutella vaikka oman äidin kanssa siitä,mutta salailun takia en halunnut kertoa suru uutisia... Meidän piti kans pitää salaisuutena tää uus raskaus ekaan ultraan asti, mut toisin kävi :) kerrottiin pikkuhiljaa kaikille läheisille, ja jotenkin tosi helpottunut olo kun ei tarvi nyt lainkaan salailla... Tosin appivanhemmat olivat jo kertoneet kaikille miehen sukulaisille joista 90% on sitä mieltä että emme tule pärjäämään taloudellisesti :( koska itse opiskelen ja mies TÄLLÄHETKELLÄ työttömänä.. ja tietenkin se että emme ole naimisissa on paha juttu... mutta toisealta en jaksa välittää tollasista jutuista :) ... rv.9, eli mahakaan ei vielä näy ja alussa ollaan vasta :)

Me kerrottiin muutamille kavereille aika pian plussan jälkeen mutta enempi nyt kun on eka ultra takana :) isovanhemmillekkin kerrottiin viime tiistaina kuvien kera. Mun vanhemmat on kuullu jo niin monesti näitä vauvauutisia että ottivat rauhallisesti tämänki mut olivat kyllä onnellisia :) miehen vanhemmille tämä on nyt eka lapsenlapsi niin he kyllä olivat aivan onnensakukkuloilla :) vielä eilenkin vauvasta puhuminen sai tulevan mummon herkistymään :)

Nyt kävi kyllä koulussa hauskasti! En ole viiteen viikkoon nähnyt koulukavereita harjottelun takia ja eilen palattiin kouluun. Mulla tosissaan jo ihan valtava vatsa ja tarkotuksella laitoin tiukan tunikan eilen. Vartalolta olen aina ollut suht urheilullinen ja skrode mutta ihan selkee vauvamasu on, ei musta jätä arvailun varaan. Yks mun luokalta tietää raskaudesta. Kaikki muut töllötti mun vatsaa ja mietti että kehtaako kysyä multa vai oonkohan vaan lihonnu ihan hemmetisti pelkän vatsan alueelta Ajattelin olla ite sanomatta mitään ja katotaan kui pitkään menee että ensimmäinen kehtaa kysyä

Siinä on kyllä aina se oma kynnys mennä keltään kysymään. Itse en ole varmaan ikinä kysynyt keltään, vaikka kuin olisin ollut varma :D

Kaikille muille ollaan kerrottu, läheisille ja ystäville :) Yhdellä ystävällä tosi ihan uskomaton tapa heittää kaikki mahdolline negatiivinen päin naamaa.. :/ Se hetki ku kerroin hänelle niin ekoja asioita mitä päästi suustaan oli että "tajuutko miten kivuliasta synnytys on, raskausvaatteet on tosi kalliita, susta tulee rantapallo kesällä". Siis voi vitja kun tuli paha mieli, onneks en pelkää synnytystä koska tommonen ei ainakaan sitä pelkoa auta.. teki mieli lyödä päin pläsiä. Pidin sitte pitkän tauon siihen ihmiseen ensimmäisen kolmannenkse aikana koska sen olon kestämistä ei helpottanu kuulla negatiivista tilitystä siitä miten perseestä raskaus voi kuulemma olla... Nyt se onneks vähän heräs ku tein selväks että kyllä me raskaana olevat naiset ajatellaan negatiivisiakin asioita ja riskejä, mutta tää on ilon asia. Kyllä se kohtalo on päättäny mitä tapahtuu.
Ja vaikka en pahemmin oo kirjotellu tänne niin suurin tuki tää kyllä on ollu mulle jos miestä ei lasketa. Kiitos kaikille siitä <3

Joo oon samaa mieltä aBu, en varmaan itekkään kehtaisi kysyä. Mutta toisaalta olla niin läheisiä luokan kanssa niin saa nähdä mitä käy :D

Tuommoset negatiiviset ihmiset on kyllä tylsiä.. ja samaten he, jotka arvostelee. Itselläkin yksi semmonen ja lopetin yhteydenpidon. Pari viikkoa sitten pyyteli anteeksi ja oli korjannut asenteensa :)

Joo ne on ikäviä, ja loppupeleissä vaan osottaa miten ikävää niiden oma elämä on jos pitää kettuilla raskaana olevalle.. kiva että pyysi anteeks! Ainakin tajus tehneensä tyhmästi :)

Jeps. Mutta hänkin on sellainen, joka ei lapsia tahdo ja jotenkin.. Emmä tiedä. Ei osannut vaan suhtautua uutiseen. Mutta näin se kai menee- joskus ihminen tulee töksäytelleeksi omiaan ja ei välttämättä tarkoita sanomaansa..

Viikonloppuna tulloo tämä tietoo taas uusille henkilöille. Suku lähinnä tietää ja osa kavereista täällä nykysuunnilla. Viikonloppuna tulloo vanhoja kavereita kotikonnuilta kylään ja kovasti yöelämään haluavat ;) Suas näkkee mitkä ilmeet ku mie lupaudun kuskiksi :D Ei ihan niitä ensisijaisia hommia oo koskaa ollu minun huvituslistalla.
Ihan varmasti ovat onnellisia ja iloisia, mut pirruuttani en oo etukäteen maininnunna mitään

Takaisin