Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Me mietitään nyt kertomista, kun mennään vkonloppuna syömään mun porukoitten kaa, kun veli ja sen vaimo tulee käymään paikkakunnalla. Sit olis rv 8. Mut sit, jos kerrotaan, ni tietty mies haluu kertoo porukoilleen ja neljälle sisarukselle ja mä en jaksa sitä niiden hössötystä. Miehen porukat yli 70v ja kaikki sisarukset 40-50v., joista vain veljellä lapsia. Mies Iltatähti. Noh, pitää miettiä.

Totta toikin, et mitä väliä, millon kellekin kertoo. Omat vanhemmat ei hermoile mistään, niin en osaa kuvitella tilannetta. Niille, kun olis ihan se ja sama, milloin sanoa :)

En usko et mun vanhemmilla on mitään hajua tästä. Ja siks haluan yllättää ne jollain tavalla ja tartten siihen paremman ultrakuvan kuin se möykky ar-ultrassa. Olin joulukuussa ajatellu et laittaisin joulukortin mukana kuvan, mut se olikin tm. Nyt pitää keksiä joku hauska keino, ideoita otetaan vastaan! :woot:

Me tehdään ultran jälkeisenä viikonloppuna visiittiä kummankin vanhempien luokse, niin saa kertoa kasvokkain :) ja tämä olettaen, että kaveri pysyy matkassa..

Mun porukoillakaan ei oo mitään käryä, koska oon aina sanonut, että mun koira tulee olemaan niiden ainoa lapsenlapsi mun kautta. Miehenkään porukat ei arvaa, kun molemmat ollaan aina ihan puhki ja väsyneitä töistä. Saati, et jaksettais vauvaa hoitaa. Haluaisin kans venata kunnon ultrakuvaan ja heittää sen sitten tiskiin. Ehkä maltan odottaa, ehkä en :D

Mamaanton, mä kertoisin äidille vasta reissun jälkeen. Mut oon muutenkin aatellu vasta vähän myöhemmässä vaiheessa. Tai voisin jopa jättää kertomatta ja vaan ilmestyä jossain vaiheessa paikalle maha pystyssä. Eli voi se kertominenkin olla hyvä ratkaisu jos muutenkin haluaisit varhaisessa vaiheessa kertoa. Sitten vaan jämptisti ilmoitat matkan suhteen, että olet itse, miehen ja gynen kanssa vakavasti ja huolella asian käynyt läpi ja harkinnut ja aiot lähteä.

Mä alan kallistua sille linjalle, että ei juurikaan kerrota tästä varsinaisesti kellekään. Sitä mukaa kun tilanne vaatii niin voidaan sanoa syy mun yllättävälle alkoholista kieltäytymiselle jne. Mut tämäkin sit vasta kun ultra ohi. Ja sit loput saa tietää sitä mukaa kun huomaa vatsan. Tulee varmaan niin yllärinä monelle, et hauska katsoa miten aikasin uskaltaavat tulla kysymään et antaako vatsa aihetta onnitteluihin :wink Töissäkin voisin kyllä vedättää ainakin osaa porukasta ihan tosi pitkälle, kun tiedän ettei ne kehtaa kysyä suoraan. :P

Mä ainakin yritän piilotella mahaa niin pitkään kun pystyn. Niille kerron, joille haluan. Muut saa arvailla esim. työkaverit. Siistii olis kyllä, jos kesälomalle saakka kukaan ei tietäisi ja olisivat haavi auki, kun en syksyllä palaa töihin :D

Mamaanton mä kertoisin myös vasta reissun jälkeen. Tunnen huolestuvat vanhemmat ja en haluaisi huolestuttaa reissun takia ( enkä jaksaisi kuunnella sitä voivottelua) :)

Omille vanhemmille tuli jo kerrottua ja olivat tosi iloisia. Muille kerrotaan vasta myöhemmin. Miehen vanhemmat ottavat kaikki asiat vastaan aina rauhallisesti ja niitä ei varmasti haittaa vaikka saavatkin tietää myöhemmin.

Mä meinasin tänään töissä jäädä kiinni, kun vahingossa iltapäivällä kysyin kahvipöydässä työkaverilta, että onko kahvi paremman makuista (kun saatiin siis uus kahvinkeitin ja työkaveri on valittanut kun se vanha keitti niin laihaa kahvia).. mähän en oo pystynyt kahviin koskemaan kolmeen viikkoon ja kahvin hajukin etoo kunnolla. Juon sit kuumaa vettä+hunajaa+maitoa... kaikki kai olettaa että se on teetä, sekään ei siis mene alas:yuck:

Mut joo, äiti jaksoi kotona viime viikonloppunakin joka välissä mainita jonkun lapsesta, raskaudesta jne. Voi helvetti mua ärsyttää tollanen painostaminen, sitä on jatkunu jo pari vuotta. No, toki se on ilonen sitte ku sille kerron asiasta, mutta minkälainen show siitäki sitte tulee.. sehän saa hepulin:woot:

Mun äiti oli ihan liekeissä, kun käytiin kertomassa mun vanhemmille tänään illalla! Se liikuttu ja halas ja avas kuoharipullon ja oli ihan innoissaan :) Isä oli aluksi ihan pihalla, mutta totes sitten, että johan niitä lapsenlapsia on odoteltukin.

Molemmat otti ihan rennosti sen, että lähdetään sinne Afrikkaan. Vitsailivat vaan, että safarille oksennuspussit mukaan sitte. Eikä ainakaan vielä alkanut mikään hiillostus siitäkään miten aiotaan asua jatkossa tms. Olivat vaan ihan fiiliksissä.

Tuntu tosi hyvältä kertoa niille, ja oon iloinen, että muutettiin suunnitelmia tälleen.

Hienoa että kertominen sujui hyvin Mamaanton. :)

Me alettiin miettii et jos ei kerrotakaan kellekkään ollenkaan (paitsi mun työnantajille). Kyllä ne sen sit näkee kun maha alkaa kasvaan. Viimekskin mulla aika aikasin alko maha näkyä, et eiköhän ne sen huomaa. Tulin vähä tähän tulokseen, kun mä en oikein jaksa anopin juttuja, niin saa näin siirrettyä niitä juttuja vähäsen. Viime raskaudessa kun oli yhdessä vaiheessa tilanne, et lääkärit oli sitä mieltä et sektio on ainut mahdollinen tapa synnyttää, niin sain jatkuvasti kuunnella pelottelua sektiosta. Itse kun yritti asennoitua siihen et mikä on lapselle ja mulle parhaaksi, niin niin toimitaan ja sit muualta tuli vaan pelottelua. Et jos tällä kertaa säästyis noilta tyhmiltä jutuilta kun ei kerro ollenkaan.

Ihanaa, että se meni noin hyvin! Tuo on varmaan ihanteellisin reaktio, minkä voi saada. Sellainen, mitä itsekin toivoisi :)

Ihana kuulla Mamaanton! Tiedä mitä kaikkea äitisi ennättää reissunne aikana vauvalle kutoa ja ommella. Nyt sulla on yksi huolenaihe vähemmän ja voit hyvin mielin reissuun lähteä.

Argh! Tuli kinaa miehen kaa raskaudesta kertomisesta. Haluankin nyt ite ettei kerrota kellekään enää ja mies haluaa ehdottomasti kertoa asian kavereilleen ja perheelleen vkon 12 ultran jälkeen. Yks hänen kaveripariskunnista tietää. Kerrottiin, kun olivat plussapäivänä kylässä ja heille syntyy huhtikuussa. Hänen kavereilleen syntyy lapsia huhtikuussa, toukokuussa, kesäkuussa ja heinäkuussa. Elokuussa ei ole tiedossa ketään. Haluais vissiin päästä fiilistelemään, kun hänhän sitä lasta kovasti halus. Musta olis taas loistava ylläri, et asia selviäis niille vasta heinäkuussa kaverin häissä, jossa kaikki miehen kaverit kanssa. He siis asuvat kaikki miehen kotikaupungissa. Meidän kanssa samalla paikkakunnalla ei asu, kun mun porukat ja mun kavereita.

:grin Nostan hattua kyllä jos saat heinäkuuhun asti piiloteltua masun kans! Varmasti oliskin kiva yllärinä sit vaan paljastaa, mut mä pahoin pelkään et masua ei piilotella ihan niin kauas ainakaan täällä :woot:

Niin ja toisaalta tulee kai isällekin antaa lupa iloita? :) heille se valmistautuminen asiaan on sitä ulkoista (meillä naisilla kun se on sitä itsensä sisäistäkin, kun asia meissä niin konkreettisesto läsnä) ja varmasti kaipaa sitten niistä samassa tilanteessa olevista vertaistukea. :) Miehet ei nimittäin taida suuremmin sitä tällaisilta foorumeilta hakea. ;)

Takaisin