Raskaudesta kertominen

Äiti85

Satasella mukana keskusteluissa
Kohta on meillä edessä ystäville ja sukulaisille uudesta vauvasta kertominen! Jännittää! Kenelle kaikille olette jo kertoneet? Ja miten?

Meillä tietää ainoastaan molempien vanhemmat. En voinut olla sanomatta äidilleni kun sopiva tilaisuus tuli. Raskausviikkoja taisi tuolloin olla 5 ja jotain? Samaan syssyyn kerroimme myös sitten appivanhemmille. Vannotimme molempien vanhempia pitämään asia salassa ja kohtahan se selviää kuinka hyvin ovat tässä onnistuneet. :)
 
Muokattu viimeksi:
Kerroimme aika pian tuleville isovanhemmille, koska olin niin pahoinvoiva ja näemme heitä usein.
Sisaruksille kerroimme tällä viikolla.
Muutama valittu ystävä tietää ja yksi epäilys on jouduttu vahvistamaan.

Toivotaan että kaikki menee hyvin ja uskaltaa kertoa lopuillekin ystäville :)
 
Meillä tietää mieheni äiti joka on kyllä tainnut tiedottaa asiasta kaikille vastaantulijoille vaikka toivoinkin että kellekään ei vielä kerrottaisi. Lisäksi yksi ystäväni tietää ja hän on ollut kyllä korvaamaton kun on voinut puhua tästä jollekin jolla on kokemusta asiasta. Kertomisen aikaan viikkoja taisi olla 6 ja nyt siis 9+1. Toivottavasti kaikki menee hyvin niin ei tarvitse kertoa sitten huonoja uutisia :)
 
Meillä tietää mieheni äiti joka on kyllä tainnut tiedottaa asiasta kaikille vastaantulijoille vaikka toivoinkin että kellekään ei vielä kerrottaisi. Lisäksi yksi ystäväni tietää ja hän on ollut kyllä korvaamaton kun on voinut puhua tästä jollekin jolla on kokemusta asiasta. Kertomisen aikaan viikkoja taisi olla 6 ja nyt siis 9+1. Toivottavasti kaikki menee hyvin niin ei tarvitse kertoa sitten huonoja uutisia :)
 
Me ei olla kerrottu vielä kenellekään. En usko, että kerrotaan ainakaan ennen kuopuksen synttäreitä, jolloin olisin 11+2. Siellä voi jo näkyä niin reilusti että on "pakko" kertoa. Tosin isovanhemmille olisi kiva kertoa ensimmäisenä ja kasvotusten ja varmaan sinne tehdään syyslomareissu noiden juhlien jälkeen, joten jos vain mahdollista niin jemmataan tietoa lokakuun puolivälin paikkeille tai lopulle asti.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mun "täytyi" kertoa muutamalle kaverille jo tosi alkuvaiheessa. Torstaina plussasin ja viikonloppuna oli parhaan kaverin häät, joissa olin vielä kaasona. Kieltäydyin skumpasta ym. niin hoksasivat jo siinä. Rv 7 kerrottiin perheille, mutta pyysimme vielä pitämään asian salassa. Ehkä vois sitten joulun tienolla yllättää muut facebookissa masukuvalla :wink
 
Ootteko huomanneet, että facebookissa voi ilmoittaa odotuksen elämäntapahtumana? Äsken näin eka kerran kun joku oli laittanut.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Täällä kerrottu omille vanhemmille,siskolleni ja yhdelle kaverille. Viikkoja kasas jotain 8. Ei kauaa kyl enää salailla koska tää turvotus on ihan hirveetä..:sad001 Kaikki alkaa puhuun et ompas tuoki taas lihonut :D
 
Onko muuten ideoita kerrontaan?

Jostain luin, että sisaruksille oli hankittu isoveli tai isosisko paita, ja kyläilty se päällä. Tai sitten laitettu ultrakuvasta kortti tms.

Vai aiotteko vaan laittaa tekstarin tai ilmoittaa että odotatte?


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me lähetettiin mun vanhemmille ja veljelle sekä miehen äidille tekstarilla viimeisin ultrakuva ja viestinä "9+0" :) Oli kuulemma mennyt hetki tajuta asia, varsinkin kun omalle äidilleni olin pari päivää aikasemmin valehdellu puhelimessa asiasta.
 
Tuo isosisko-paita on täälläkin harkinnassa. :) Meillä vaan täytyy hoitaa ilmoitus sitten kuvaviestein koska suurin osa sukulaisista ja ystävistä asuu eri paikkakunnalla kuin me.
 
Jos joku myös harkitsee noita paitoja, tai on jo tilannut, niin mistä kannattaisi niitä lähteä metsästämään?
 
Minä kerroin omalle äidilleni heti seuraavna päivänä kun olin raskaustestin tehnyt... Pakko oli kun äiti paukahti skumppapullon kanssa kylään juhlimaan uutta työpaikkaani :D olis varmaan nähnyt kyllä muutenkin heti naamasta, äiti tuntee tyttärensä sen verran hyvin. :)
yhdelle kaverille oli kans pakko kertoa 6+ viikolla, koska oltiin lähdössä (ryyppy)reissulle jota oltiiin pitkään suunniteltu. Ei auttanut kuin sanoa että sorry, mä skippaan juomingit ka vannottaa tätä ettei vielä kerro eteenpäin.

Siskoni tiesi että yritys on päällä, hänelle kerroin nyt viikonloppuna. Oli vähän arvellutkin, mutta kuitenkin oli niin innoissaan mun puolesta! Ja siskosta saan hirveästi vertaistukea, kun lapsellisia kavereita ei ole, siskolla on yksi vuodenikäinen..

Meillä on eka ultra kahden viikon päästä, haluan varmistua että kaikki on hyvin ennen kuin kerrotaan muille. Ajateltiin muille kertoa näyttämällä ultrakuvaa, tyyliin 'käytiin tänään valokuvassa, haluatteko nähdä?' :) en malta odottaa että kerrotaan muille, miehen vanhemmat menee varmasti ihan sekaisin onnesta koska lapsenlapsi on heille ensimmäinen! (tulipas maratonviesti...)
 
Tuo/tämä kertominen on kyllä ihan parasta näissä hommissa! :grin Vielä kun saisi tästä sanottua... :)
 
Mä vannoin miehelle positiivisen raskaustestin tehtyäni etten kerro kuin parhaalle ystävälle ennen viikkoa 12, mutta toisin kävi.. Heti pari päivää testin jälkeen lipsautin toiselle hyvälle ystävälle ja samana päivänä kerroin kolmannellekkin kun hän suoraan kysyi että olenko raskaana. Äidille kerroin rv 7 ja siskolle rv 8. Eihän se uutinen monelle lipsahtanut :p Nyt rv 10+2 ja tänään varmistui että siellä mahassa tosiaan on vauva, joten keskenmenon riskiä tuskin juurikaan enää on ja asian voisi vaikka kaikille kuuluttaa, mutta taidan muille kertoa vasta sitten jos/kun kysyvät suoraan.

Samanlainen lörppäsuu olin esikoisestakin ja olin varmaan 20 ihmiselle kertonut raskaudesta rv 9 mennessä... Joten tällä kertaa onnistuin edes vähän paremmin pitämään suuni kiinni :grin
 
Itse olen muutamalle ystävälle sekä siskolleni kertonut. Loput saavat tiedon vasta np-ultran jälkeen, kun tiedetään että kaikki kunnossa ja keskenmenoriski pienempi. Nyt siis 8+4 menossa, että kuukauden päivät ainakin joutuu vielä odottelemaan mikäli sinne asti päästään!
 
kerroin itse ensimmäiselle ystävälle n.rv5-6 ja sitten omalle äidilleni ja rv 8 kahdelle hyvälle ystävälle myös, oli pakko kun tuputettiin juomista.:) Mies on muutamalle kaverille kertonut. Kerrotaan muille rv 12 jälkeen, jos kaikki menee hyvin. Anopille(miehen äidille) ei haluta kertoa kun kummallakkin on huonot välit siihen ja todennäköisesti tulisi jotain inhottavaa kommenttia, joten saa arvella itse,o_O
 
Nyt rv8+3 ja olen kertonut isosiskolleni. Muille aiotaan kertoa sitten kun ultrat ym käyty.. saa nähdä miten isäni ottaa asian, koska 2kk sitten sanoi, että sen jälkeen, kun on nähnyt lapsen mulla, kaikki on koettu.. perheeni ei siis osaa kuvitella lasta mulle, vaikka täytän marraskuussa 30v.. :)
 
itellä on ollu vähän pakko kertoa. paha olo on ollut sen verran paha ja turvotus oli ekat kaks viikkoa ihan valtava mahassa nii ettei tulis puheita että yhtäkkiä lihonut hirveesti (ompa pinnallista! :wink ) ja vanhemmat lapset kyselee että miksi sä koko ajan oksennat.. :/ en haluais lasten nähden mut ei voi pidätelläkään.. joten barbi leikkeihinkin tullu kivat uudet kuviot.. "tää äiti menis tänne vessaan taas oksentamaan..!" hahaha.. :) kyllä alkaa naurattaa.. ties vaikka tyttöjen kerhokaveritkin ja vanhemmat tietää jos puhuvat kerhossa että äiti oksentaa koko ajan.. :)
mut on kumminki sen verran luottavainen olo että ei haittaa vaikka monet tietävätkin raskaudesta jo.. viikkoja siis nyt 9+5...
 
Me kuulutettiin np ultran jälkeen 11+6 asia facebookissa. Kuvan mukana oli koskettava värssy jos on enkeleitä matkassa yms. Ajattelin jos kerrotaan koko maailmalle niin alan itsekin vihdoin luottaa tähän. Toisin kävi, pelko seuraa edelleen mut eipä tarvitse enää salailla. ja olen ajatellut että jos jotain sattuu (taas) niin se on elämää, sitten kailotetaan suru uutiset.
 
Takaisin
Top