Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Perhana, väärä nappi eli juttu jatkuu..anteeksi!

Eli mies kertoi heti ultran jälkeen töissä, taisi olla niin onnessaan. Joku olikin jo arvannut, kun yhtäkkiä oli tullut poissaoloja päiväsaikaan omien asioiden hoitoon. Nyt mies on iloinen, kuin voi vapaasti ottaa vinkkejä vastaan ja keskustella asiasta.

Viikonloppuna kerrotaan miehen vanhemmille, haluamme kertoa kaikille kasvotusten. Otamme mukaan ultrakuvat, koska kaikki haluavat kuitenkin nähdä ne. Ensi viikolla kerron kavereille, joita näen. Parin viikon päästä pidän naisten juhlat, joissa kerron kaikille ystävilleni. Myös omat vanhemmat tulevat tietämään lähiviikkoina, kun menemme kylään. Minulle tämä kasvokkain kertominen on myös osa nautintoa, kun pystyn jokaisen kanssa keskustelemaan rauhassa asiasta. Periaatteessa muille kerrotaan, jos nähdään, tosin ainakin oma äitini soittaa koko suvulle kuullessaa eli hän hoitaa tämän puolen :grin

Niin alussa sovimme miehen kanssa, että kerrotaan vasta sitten kun raskaus alkaa näkymään. Mutta jotenkin tuo ultra "avasi hanat" ja nyt "tulvan lailla" haluaa vaan kertoa kaikille :)

Me kerrottiin viikko sitten. Mä siis pidin me&i-kutsut ja sitte jatkettiin niitä mun synttäreillä. Oltiin askarreltu ultrakuvasta semmoset kortit, joissa oli nätti runo. Istuttiin ennen kutsuja äitin ja kahden siskon kanssa pöydän ääressä ja mä jaoin niille kortit kuvapuoli alaspäin ja sitte ne sai samaan aikaan kääntää ne :D mä olin ensimmäinen joka alko itkemään =) Sitte tietty ku vieraita alko tulla ni siskot ja äiti kilpaa kerto kaikille :P Kutsujen ajaksi mies lähti pois kotoa ja soitteli parille kaverille ja sukulaiselle. Myöhemmin illalla mä kirjotin asiasta mun blogiin ja linkitin sen facebookkiin. Uutinen siis levis yhdessä illassa aikalailla kaikille =) Mies laitto sitte sisaruksilleen vielä viestiä illalla.. omille vanhemmille se ei itse kertonut, mutta kai ne on sen jostain kuullut :) Seuraavana päivänä mies vielä laitto kuvan meidän retrovaunuista facebookkiin ja siten levitti asiaa kaikille. Kyllä mä pari päivää vaan itkin kun kaikki vuorotellen onnitteli ja jotenki en odottanu ihan niin ihanaa suhtautumista kaikilta ni oli jotenki iha unelmaa =)

Lähinnä on tullu kommenttia että "kyllä tätä jo odoteltiinkin" tai "me jo mietitiin että koska mahtaa tulla" tai "mää arvasin" tai että "oottehan te ollukin jo ikuisuuden yhdessä!" No joo tosiaan.. ollaanhan me JO toukokuusta asti seurusteltu ja laskettu aika on ensi maaliskuussa :D Että johan se aika olikin! :P

Mua on jostain syystä alkanut hermostuttaan koko kertomisasia. Siis omat ja miehen vanhemmat tietää, samoin muutama läheisin ystävä ja töissä oon pomolle kertonut. Mutta sitten ne kaikki muut....! Äitini hermoilee miksi en kerro tädeille ja mulle sukulaisille ja tivaa syitä että miksi ei kerrota. Mikä hiton kiire?!? Kai sitä nyt itse saa silloin paljastaa kun on siihen valmis. Hermostuttaa vaan sellanen paapominen ja hässäkkä ja hössötys... Hoooh... Eikä raskaus edelleenkään näy, vatsa ei siis ole kasvanut, niin sen puoleenkaan ei ole tuntunut välttämättömältä selitellä kenellekään mitään.

oikeestaan kaikki läheiset jo tietää ja monet muutkin, mutta esim ex-appivanhemmat tms ei...tyttö saa sitten kertoa jos on kertoakseen, tai kysyä möläyttäkööt sitten itse kun kehtaavat.

Läheisille ja ystäville ollaan jo kerrottu varhaisultrasta lähtien, mut töissä ajattelin kertoa vasta rakenneultran jälkeen. Pomokin lähtee neljän viikon "kesä"lomalle ens viikolla, enkä haluu et se joutuu siellä miettimään miulle sijaista. Oon vasta syksyllä alottanut uudessa pienessä paikassa, tosin keikkasopimuksella, mut vastuuhommat ja työtunnit lisääntyy koko ajan. Reilun kuukauden päästä tuo mahakin varmaan jo näkyy sen verran selkeänä ettei se edes salaisuutena pysyis vaikka yrittäis.

Me kerrottiin kaikille läheisile rv13, ultran jälkeen. Töissä olen kertonut parille työkaverille mutta esimies ei tiedä vielä asiasta mitään, ajattelin myös rakenneultran jälkeen kertoa.

Takaisin