Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eilen käytiin esikoisen kummien luona kahvilla. Heidän omat lapsensa ovat jo ala-asteikäisiä ja kinastelivat kovasti keskenään. Vanhemmat sitten totesivat meille, että tehkää vain lisää lapsia, niin näin siinä käy. Hiukka hymyilytti, kun ei vielä olla kerrottu kenellekään. Tänään on eka neuvola ja myöhemmin menemme samaisten kummien kanssa lounaalle, joten ehkäpä siellä voisi asian lipsauttaa :)

Yritetään pitää salaisuutena kunnes eka kolmannes on ohi ja on varmuus siitä että mahassa asustelee joku. :) Luulen että äiti aavistelee jotain, kun en mökillä ollessa pystynyt kokoajan peittelemään pahoinvointia, vaikkakin sanoin sen syyksi helteet. Pikkusiskolle tekisi ihan kamalasti mieli kertoa, koska hänellä on la vain kaksi viikkoa ennen minua. <3

Me ollaan nyt kerrottu mun puolen suvulle. Kerrottiin aiottua aikaisemmin kun on surua niin josko uutinen tois vähän valoa pimeään.
Miehen siskolle ollaan kerrottu, muille ei sitten aiotakkaan kertoa saavat tietää sitten joskus jotain kautta. :)

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Ei olla kerrottu, ehkä varmempi kertoa 12 raskausviikon jälkeen. Ollaan kyllä kerrottu miehen sisaruksille.

Ajattelin "lopuille" sukulaisille kertoa, jahka ensimmäisestä ultrasta saan kuvan. Saan sitten väkerrellä siitä kopsuja ja yllättää (todennäköisemmin järkyttää) postin välityksellä

Täällä ei kerrottu vielä kellekkään, kerron sitten np-ultran jälkeen, sitä mukaan kun kasvokkain perhettä/ystäviä näkee.
Äiti tosin varmaan jo tietää/arvailee, muttei ole kehdannut mitään sanoa. Tietää etten puhu asiasta ennen np:tä. :)

Meilläkin ajateltiin juuri noin että kerrotaan kun tavataan. Sen verta on ny jääny porukkaa pulkasta pois ettei ole kyllä intoakaan kertoa sellaisille jotka ei kysy ees kuulumisia. Kuulostaa varmaan itserakkaalta, katkeralta ja typerältä mutta jotenkin ärsyttää toisten touhut et mieluiten töräyttää kerrasta kunnolla "olemme juuri saaneet perheenlisäystä" kun kertoo jo etukäteen tulevasta kun ei ole tähänkään asti kiinnostanut....

No bad feelings what so ever! At least too much ;)

Liljuska oon samaa mieltä sun kanssa :D ei niille tarvitse erikseen kertoa jotka ei muutenkaan oo tekemisissä.

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Kiva kuulla ettei olla ainoita hölmöjä tommosen mielipiteen kanssa!! :p

Kaksi lähintä ystävää tietää, ja mies tietenkin :P Palan halusta kertoa kaikille ja heti mutta koitan vielä malttaa mieleni... :D Ehkä ensi viikon varhaisultran jälkeen uskaltaisin paljastaa omille vanhemmille...

Me ei olla kerrottu kellekään. Tai joo.. mä oon kertonu kahdelle fb-kaverille. toinen on mun ex ja toinen on mun kämppis lapin sesonkitöiden ajoilta. Eli semmosia, jotka ei pysty sitä levittämään mun kavereille. Pakko oli valita jotkut semmoset, joille siitä pystyy puhumaan, mut jotka ei levitä sitä :D Ensi viikolla on np-ultra vko 11+3 ja ehkä jos siellä on kaikki hyvin niin pikkuhiljaa vois alkaa kertomaan. Alunperin oli ajatus, että säästetään tieto syyskuun lopulla mun synttäreille. Ja mä kyl haluun ehdottomasti kertoa sillee, että paikan päällä on mun vanhemmat ja sisarukset. Koska jos joku ei ole paikalla ni sitte ne saa tietää sen joltain muulta ku suoraan meiltä ja sitä en halua :D sitte varmaa ku mun perheelle on kerrottu ni soitan parhaalle kaverille ja laitan muilla hyville kavereille ja sukulaisille tekstaria.. ja sitte loppujen lopuks laitan tiedon facebookkiin. Ja facebookista tieto ainaki leviää jotenki myös miehen kavereille ja sukulaisille, mut ehkä niille pitää ensin ilmottaa jotenki henkilökohtasemmin. Mies saa hoitaa sen.. enhän mä niitä edes tunne :P

Meillä raskaudesta tietää molempien vanhemmat ja minun pikkusisarukset. Mies oli niin tohkeissaan uutisesta, että kertoi asiasta äidilleen jo samana päivänä, kun tein positiivisen raskaustestin. Toinen mummoistani tietää raskaudesta, vaikka alkujaan ei ollut tarkoitus kertoa kuin lähimmälle perheelle. Mummolla kuitenkin on ollut niin paljon surua elämässä viime aikoina, että ajattelin uutisen isomummiutumisesta piristävän. Viime viikonloppuna kerrottiin hyvälle ystäväpariskunnalle, kun alkoi olla sen verran läpinäkyvää pihvit kypsänä ja alkoholittomat drinkit. ;)
Varhaisultrassa ei olla käyty, joten kaikille ollaan tähdennetty sitä, että täyttä varmuutta ei vielä ole, että tyyppi köllii oikeassa paikassa. Mulla kyllä vahva tunne itselläni, että kaikki on hyvin.

Meillä tietää mun äiti ja sisko, ja aika monet molenpien kaverit kun on ollu kissanristiäisiä yms joissa olis ollu ihan turha valehdella mitään mun juomattomuudesta. Muuten ei oltais kavereillekaan vielä kerrottu. Nyt kun on ultrassa käyty ni ehkä lopuille isovanhemmille hiljalleen kerrotaan, mutta mieli tekis kyllä odottaa sinne maagiseen vk12 asti...ihan varmuuden vuoks. Ja tyttö on niin pieni että mahdollisimman myöhään hänelle kertoisin, kun ajantaju ei vielä niin kaukaisia asioita käsittele kumminkaan. Toisaalta haluan itse kertoa, eikä silleen että joku tuttu kysyämöläyttää kadulla suureen ääneen tytön kuullen kun maha näkyy jo.

Täällä tietää jo vähän kaikki. Minun vanhemmat ja kummitäti arvas 3 päivää plussauksen jälkeen ja veli sitten joku viikko sen jälkeen. Miehen pikkuveljelle kerrottiin myös melkein heti. 9+5 nähtiin pieni ja kuultiin sydän ja seur päivänä kerrottiin miehen vanhemmille ja sitten myös kavereille sitä mukaa kun on nähnyt. Pomolle myös sanoin tuossa vaiheessa. Viikon päästä ois np ultra (12+6) ja sen jälkeen käyn kertomassa omalle mummolle uutisen. Ja sitten kyllä paljastan kaikille ketkä kysyy tai jos tilanne vaatii. Mahaakaan en sit enään ees yritä peitellä, tosin heikosti se nytkään onnistuu, 11+5 menossa ja mammavaatteisiin on siirrytty oikeastaan kokonaan..

Sent from my Nexus 5 using Vau Foorumi mobile app

Mulla tänään 12 vko täynnä, ultran mukaan 12+2. Ja edelleenkään ei olla kerrottu kellekään =) Meinasin että ultran jälkeen vois kertoa, mut sit jotenki päätettiin lykätä vielä =) Yritetään nyt sinnitellä sinne syykuun lopulle asti, vaikka mieli tekis kertoa vaikka heti. Toisaalta mun täytyy vielä kerätä rohkeutta, että saan ne sanat suustani. Mietin sitä päivittäin, että miten mä sen sanon :D Vaikka kyse ei siis ole siitä, että pelkäisin reaktiota. Mut kuitenki =) Ja sit kauhee miettiminen et miten mä saan kaikki paikalle, jotka haluan... Mutta nooh.. kaikki aikanaan =)

Tänään on menkkojen mukaan 12+2. Niille on kerrottu, jotka asiaa on kysynyt, eli ei olla alettu "valehtelemaan" tai muuten peittelemään sen kummemmin. :) Ja osalle sukulaisista kerrottu ihan mun väsymyksen takia. Miehellä vuorotyö ja väsymys osuu välillä niin häjyyn aikaan, että apua tarvitsee normaalia enemmän.
Ja kylläpähän jo suurin osa puolitutuistakin on asian huomannut :confused:

Me on saatu olla kiitollisia ettei ole mitään juhlia ollu! Onneks asutaan myös "tarpeeks kaukana", yleisesti vajaan tunnin ajomatkan päässä sukulaisista (ripoteltu ympäriinsä, ei samalla paikkakunnalla). Ei olla juuri ketään nähty ja äitikin vaan tokes yks päivä että muistakaa kertoa aikasin ennen kun vauva syntyy että osaa varautua mummouteensa, eka lapsenlapsi vasta tuloillaan siis. Eipä se vieläkään tiedä mitään vaikka varmasti osaa arvata että yritystä on tai tulee olemaan ;) olis tarkoitus esitellä kesälomakuvia ens kerralla kun tulee ja sujauttaa ekan neuvolan kuvaa viimeiseksi kuvaksi, saa nähä miten suunnitelma onnistuu ja kuinka nopeesti ymmärtää yskän :)

Me ollaan kerrottu jo lähes kaikille :) ja ne ketkä ei vielä tiedä saavat huomata itse tai kuulla muualta! Eka pidettiin niin visusti salassa, että musta nyt on ollut ihana kertoa jo aikaisin. Huomenna ultra, toivottavasti kaikki on hyvin. Löysin kyllä jo viikko sitten sykkeen, eli kyllä sielä joku asustaa <3

Tänään rv12+0 ja ultrassa käyty. Sovittiin ukon kans et nyt raskaus on julkista tietoa :) Lähimmät ystävät mulla jo tiesivätkin.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin