Raskaudesta kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Satsa
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Satsa

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Joko olette huudelleet kaikille?Vai tietääkö vielä kukaan muu?
Meillä tietää mun systeri,soitin heti kun plussan testasin ja nyt anoppi :Heartred En voinu olla hiljaa kun soitti kuulumisia :grin Omille porukoille kerron vasta ar-ultran jälkeen elleivät arvaa sitä ennen.Muut saakin tietää vasta nt-ultran jälkeen.

Mun pari kaveria tietää sekä veli ja hänen puoliso :) vanhemmat saavat tietää ekan ultran jälkeen jos sieltä elämää löytyy :) ♡

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Meillä tietää kaikki muut paitsi miehen sisko,mun isä ja työnantajat.Isälle kerrotaan heti kun nähdään ellei äiti oo kertonut ja pomoille kerrotaan ultran jälkeen.Sama miehen sisko,vasta ultran jälkeen.Ja myös loput sukulaiset ja tutut.Laitan ultrakuvan profiili tai taustakuvaksi fb:n.:-)

Lähipiirille kerrotaan, jos huomisessa ultrassa kaikki ok. Laajemmin vissiin vasta np-ultran jälkeen. Ei ainakaan aikaisemmin.

Toihan onkin kiva idea profiili tai taustakuvaks!Facebookiin aattelin laittaa siihen elämän tapahtuma vai mikä nyt olikaan,ultrakuvan ja siihen saa sitten myöhemmin laittaa sukupuolenkin kumpi tulossa :)

Ihan pari hyvää ystävää tietää. Muille ajattelimme kertoa vasta nt ultran jälkeen. Niin, ja ukkokulta tietysti :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vanhemmat ja pari ystävää tietää. Tykkään odotella ja pitää vähän itsellä (meillä) asiaa. :)

Muokattu viimeksi:
Mulla läheisimmät ystävät ja kummisetä tietää, joiden kanssa on ollut tarve saada puhua käytännön asioista jne. Mutta ei ole tarve muuten vaan asiasta vielä mainita muille.

Lapsen isä.

Omat vanhemmat.

Kumma miten vaikeaa onkaan kertoa niille oikeasti "tärkeimmille" ihmisille... pitäis saada kakistettua asia vielä veljille ja muille sukulaisille *huoh*. Ei houkuta yhtään, kun tietää valmiiksi ettei saa hyvää vastaanottoa.. :/

Ollaan kerrottu veljelle ja miehen siskolle, pakko saada joidenkin kanssa asiasta puhua. Muille kerrotaan mahollisimman myöhään (omasta maltista se on siis kiinni :D)
Yhdestä raskaudesta kerrottiin heti ja se meni kesken, joten odotetaan ekaan neuvolaan nyt ainakin (jos siellä siis ultrataan).

Sent from my GT-S7580 using Vau Foorumi mobile app

Sukulaiset ei tiedä, paitti mun isäpuoli ku jäin sille kiinni. Eikä oo tarkotus kertookkaan ku vasta nt-ultran jälkeen. Jos ei meinaa salassa pysyä ni sitte sen alkuraskauden ultran jälkeen jos siellä kaikki hyvin :) meillä se siis 6.8 ja sillon viikkoja 8+2. :)
Muutama kaveri tietää :)

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Itsellä sellainen tilanne, että työpaikalla oli pakko kertoa vaikka ihan alussa ollaan. Nyt rv 6 mitä todennäköisemmin. Myös sisko ja muutama kaveri tietää.

Ei ole kerrottu vielä kenellekään eikä ole kiire kertoakaan. Esikoisen kummille tulee varmaan ensimmäisenä kerrottua ja sitten lähisuvulle ja muille läheisille, mutta vasta kun ollaan toisella kolmanneksella. Muille sitten siinä vaiheessa, kun alkaa näkymään. Työpaikalla on varmaan kerrottava syksyllä, jotta pystytään selvittämään ja järjestämään sijaisuuskuviot äitiysloman ajaksi.

Mulla myös semmoinen työ, että hyvä kertoa työkavereille samantien. Tietävätpähän sitten miksi riemastuttaa tai itkettää tai ei voi mennä kaikkiin tlanteisiin. Lähin perhe sai myös kuulla saman tien kun plussattiin.
Niin me tehtiin esikoisenkin kanssa; en oo silleen taikauskonen asian suhteen. Jos asiat menee hyvin, saa iloita yhdessä ja jos jotain pahaa tapahtuu, ei tarvitse aloittaa alusta tai selitellä miksei ole kertonut.

Mä ilmoitin heti plussan jälkee parhaille kavereille kun olin manannu et mikä muo vaivaa oviksen jälkeen.

Neljäs lapsi kun tulossa,niin omalle äidille on tosi hankala sanoo,kun niin jyrkästi oon sanonnu sille et ei tule vauvoja enään. No mitenkäs mä nyt sanon sille. Mutta tarkoitus olis jos maha ei pömpötä niin 12rv kerrotaan kuvien kanssa.
Isälle oli helpompi kertoa samalla kun haudalla kävin.

Tosin lapsille kerroin niin luulen et se helpottaa kertomista kun lapset möläyttää. :cool05

Mä ilmoitin heti plussan jälkee parhaille kavereille kun olin manannu et mikä muo vaivaa oviksen jälkeen.

Neljäs lapsi kun tulossa,niin omalle äidille on tosi hankala sanoo,kun niin jyrkästi oon sanonnu sille et ei tule vauvoja enään. No mitenkäs mä nyt sanon sille. Mutta tarkoitus olis jos maha ei pömpötä niin 12rv kerrotaan kuvien kanssa.
Isälle oli helpompi kertoa samalla kun haudalla kävin.

Tosin lapsille kerroin niin luulen et se helpottaa kertomista kun lapset möläyttää. :cool05

Itse olen kertonut vasta pikkuserkulleni, joka on hyvä ystäväni. Vanhemmille kerrotaan sitten np-Ultran jälkeen ja muut saa tietää sitä mukaa kun raskaus alkaa näkyä.

Esikoisesta laitoin naamakirjaan kuvan äitiyspakkauksesta, enkä nytkään ajatellut mainita raskaudesta kauhean aikaisin.

Kerroin ensin lapsen sylikummille joka on siskoni ja sitten isälle, joka riemasti asiasta koska on odotellut jo kovasti pientä leikkijää "tiluksille", samalla sai tietää nuorempikin sisko. Äiti sai tietää seuraavana päivänä koska iskä ei pystynyt olemaan hiljaa ja soitti "tuu nyt tiputtaan pommi! Äitee jo epäilee jotakin". Äiti kovasti alkuun saarnasi mutta hoksasi sitten että kohtahan pihalla temeltää pieni ja kun isä vielä mainitsi että hankkii leikkimökin. hehe! Toiselle kummille kerroin neuvolan jälkeen. Ja toinen hyvä kaveri sai tietää kun uteli että koskas sitten vauva ku muutettiin yhteen ruotsalaisen ukkoseni kanssa. Tokaisin vaa että maaliskuussa poksuu ja oli kaverin ilme kyllä hauska :D

Eli perhe ja kaksi kaveria tietää. Ja mies tietysti.

Takaisin