Raskaudesta kertominen

Mä meinaan tehdä ultrakuvasta uudenvuoden toivotuksen vaikka jos mun kaverien kommentteja seinältä sattuu lukemaan nii kyllä sieltä tämän uutisen jo voi päätellä. Päivitin lomatäpinöissä aamumäärän loman alkuun statukseeni ja sekin tulkittiin uutiset jo kuulleiden kaverien parissa jotenkin raskauteen liittyväksi. Kommentoivat siihen että kaksosetko on tulossa . Ei sitä kai voi odottaa yhtä aikaa sekä lomaa että vauvaa :grin

Tosin joskus aikaa takasin laitoin statukseen pätkän CMX:n Elokuun kruunua, kohdasta jossa sanotaan "tunnen että jokin kasvaa". Varmaan kymmenen ihmistä tuli kysymään olenko raskaana. Mä olin äimänä mutta ilmeisesti kolmekymppisellä, lapsettomalla, parisuhteessa olevalla naisella ei enää odoteta olevan mitään muuta kasvua kuin vatsanympärykseen liittyvää.
 
Joo kyllä kaikesta voi tulkita ilmeisesti että nyt kyllä on raskaana! Mäkin laitoin joskus fb:in että löhöän sohvalla ja syön suklaata, ja sekin oli herättänyt kysymyksiä :D ja kun oli 7+ viikoilla tuolloin niin en osannut valehdellakaan kun kasvotusten kysyttiin oonko raskaana :)
 
Mulla ei tiiä töissä viä oikeestaa ku se pomo, kukaan ei oo eea vihjannut sinne suuntaan tai varmaan osaa edes arvata mitää. En oo sanallakaan maininnut asiasta tai mitää:) puolessa välissä mennään viikon päästä ja viä on työvaatteet menneet päälle kun maha ei oo kummoinen.

Jotkut on kyselleet miten aion kertoa töissä niin en oo oikeestaa ees miettinyt, mä oon ollu tuolla pidempää ja oon läheinen aikas monen työkaverin kanssa, kuulun myös työpaikan ns. nuorisoon, etteivät varmaan mun uskoneet eka olevan, joka lapsia hankkii :-D haluan kyllä nähä niin niiden ilmeet ku saavat tietää! :-D kuitenki mennää jo puolivälissä vähintään sillon:-D enkä oo ees suunnitellut kertovani. Vapauttavaa olla siellä ku oon ihan 'normaali" eikä kukaa kysele/stressaa tai mitään:)
 
Mä vasta pääsin lukemaan miten muut on kertomisen suhteen toimineet. Mulla oli töissä tilanne, että pakko kertoa välittömästi pomolle ja siirtyä toisiin tehtäviin, joten päätin että kyllä perheiden pitää saada myös heti tietää.
Töissä asiasta päätettiin ryhtyä oikein juoruamaan, vaikka erikseen oli mainittu että ois suotavaa olla hiljaksiin ku on jollain viikolla kuus... Noo, meidän uutinen sitten kerrottiin ihan heti aika monelle ja kavereillekin jo ennen ensimmäistä ultraa.
Mutta voihan some, mä en vielä uutenavuotenakaan keksinyt miten asian ilmaisisin. Jollain tavalla mä kaipaisin niitä onnitteluja facebookissa, en vaan tajua miksi. Miks pitää haalia onnentoivotuksia ihmisiltä, joiden kanssa vähemmän on tekemisissä? En vaan jaksais salaillakaan. Hmm....
 
Nyt on kaikki ihmiset kelle on pitänyt tai halunnut kertoa infottu. Viimeisimpänä lähti meili tiimipäällikölle kera työstävapautusaikojen, jonka kuittasi onnitteluin.

Helpottava tunne. Onnitteluja satelee. Ja yllättäen jopa ihan mukavaa jutustella voinneistaan yms. kun se nyt tuntuu olevan eka asia puheenaiheena kun tyyppeihin törmäilee.
 
Pakko muuten nostaa tämä vanha aihe uudelleen pintaan, kun meillä kävi niin hassusti ettei ihan kaikki viestin saaneet olekaan ymmärtäneet sitä. Oli setämies aika yllättyneen näköinen kun nyt vasta näki tämän jättimahan, ei vaan ole tullut törmättyä tässä hetkeen. Laitan vähän muokattuna tähän sen meidän ilmoituskuvan, oikeasti siinä oli siis meidän nimet kenkien yläpuolella:
 

Liitteet

  • anon.jpg
    anon.jpg
    812.9 KB · Katsottu: 60
siis itseasiassa minäki oon monet yllättäny vielä ihan lähiaikoina ja paljon on ketkä ei tiedä vieläkään, kun ei pidetä säännöllisesti yhteyttä... Moni on kysyny, et "miks et oo edes FaceBookissa sanonu mitään?".... no, eipä ole huvittanu huudella.... kyllä musta on kiva kertoo kasvotusten tai edes jos puhelimessa kuulumisia vaihdetaan..

onko muilla vielä paljon tuttuja ketkä ei tiedä??
 
Mä oon laittanut aika hiljattain Facebookiin kuvan, jossa maha näkyy. Oli vähän huono päivä ja se oli varma tapa saada paljon positiivista huomiota... Sitä ennen en ollut erikseen tiedottanut, vaan ne tiesivät joita olin nähnyt.
 
Mulla on paljonkin tuttuja, jotka ei tiedä. Jos ei olla nähty naamatusten koko raskausaikana, niin mitäpä tuota toitottamaan muissakaan medioissa. Ajattelin tiedottaa asiasta laajemmin sitten, kun napero on ulkona ehjin nahoin.
 
Mä en oo kertonu vieläkään juuri kenellekään. Töihin oikeestaan vaan ja 2 kaverille. Muut on sit huomannu jos on pitäny silmät auki. Mutta en mä oo kyllä mitenkään yrittäny tätä salaillakaan. Ei oo vaan tullu kerrottua yleisesti esim facebookissa...
 
Olin niin innoissani äitiyspakkauksesta, joten kuvia tuli laitettua sosiaaliseen mediaan. Ja joulukorttien mukana ilmoitettiin niille sukulaisille ja ystäville, jotka ei tienneet.
 
laitoin kyllä fb kuvan 36+0 :S pari kaveria yllätty... omat isotäditki ties vasta viime viikolla lipsautuksen kautta, vaikka näin pienessä kylässä jo asutaan... tosin eihä nuo kaikki asiakkaatkaan (lounas-kahvila) oo huomannu mitää :D ehkä liian pieni masu... muuten taitaa kaikki tähelliset tietää
 
Mekään ei olla salailtu, mut eipä oo juuri kerrottukaan ainakaan fb:ssa. Et naamatusten on kerrottu, mut ne joita ei olla nähty, on joko kuulleet viidakkorummun välityksellä tai eivät tiedä :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
En oo mäkään semmosille kavereille/sukulaisille kertonu joita en oo nyt nähny. Pääsiäisenä nään kaukasempia kavereita ja mielenkiinnolla odotan ilmeitä ja kommentteja. Sieltä saattaa niitä sammakoita päästä tyyliin, "ettekö oo ehkäsystä kuullu?" tai "ootteko lestadiolaisiksi ruvenneet?" tms...
 
Takaisin
Top