Raskaudesta kertominen työnantajalle

Viime perjantaina tuli kerrottua, tosin vähä eri tavalla kuin olin suunnitellu mutta kumminki :) olin suunnitellut että kerron iltapäivästä kun "hommat on tehty" ni hää kysyy kesken aamupalan jaon että voisinko alkaa vastuuhenkilöksi eräälle vastuualueelle, johon sitten jouduin sanomaan että, kun olin aikeissa kertoa privaatisti mutta nyt sanoin siinä että odotan vauvaa etten ole pitkään töissä, niin ettei kannattaisi ottaa sitä vastuualuetta nyt. No onneks hän onnitteli iloisesti ja ymmärsi yskän :)
 
Kerroin viime viikolla tyyliin "ainiin joo muuten, jään mammalomalle kesällä" onnittelut tuli ja käski olla varovainen :) tehdasduunari ja 3-vuorotyö. Onneksi sattumoisin siirryin erittäin fyysisestä työstä normihommiin vuoden vaihteessa :)
Lähimmät työkaverit tietää, oon pyytänyt olemaan hiljaa asiasta niin saavat työpaikan juoruämmät sitten supista keskenään että ollakko pulla uunissa vai muuten vain lihava :wink

Muok: Pomolle siis kerroin viime viikolla!
 
Aattelin kertoo vasta rakenneultran jälkeen. Pysyy työrauha pidempään, ei kukaan hyssyttele eikä tule kyselee henkilökohtaisuuksia. Kattoo onko maha samaa mieltä, jos se tosta nyt ottaa kasvuspurttia ni sit varmaan pitää kertoa aiemmin :)
 
Mä kerroin tuossa kans työnantajalle muutama päivä sitten. Otti asian yllättävän hyvin ja käski tulla poikkeemaan työpaikalla, kun liikuskelen siellä päin. Yks taakka harteilta pois!
 
Oli tarkotus yrittää uskaltaa kertoa ens viikolla neuvolalääkärin jälkeen :/ en kyllä tiiä yhtään miten hän asian ottaa :eek:
 
Itse kerroin jo "todella" aikaiseen, marraskuun loppupuolella. Oli etovat olot, turvotukset jo heti ja muutenkin jouduin syömään vähän väliä jne. Siinä kahvipöydässä asian pienen takeltelun jälkeen sain sanotuksi. Pomo (perheellinen nainen) oli onnekseni yllättävän ymmärtäväinen ja onnitteli. Olen pienessä firmassa töissä ja harmittaa todella jättää heidät 'pulaan'. Näin siis koska en ehdi olla vuottakaan töissä ennen äitiysloman alkua. Kun siis aloitin viime kesänä. Mutta kyllähän se näin on "ettei ikinä ole sopiva aika lapsentekoon työn kannalta', mutta on vain oltava ihanasti "itsekäs" tässä asiassa. :) yrityksen toinen henkilö ei ottanut asiaa todellakaan niin hyvin, eli sain kaksi aivan erilaista vastaanottoa.
Mutta tsempit ja peukut pystyyn kaikille kenellä kertominen vielä edessä!
 
Ite kerroin varhaisessa vaiheessa, kun mä olen jo nyt tosi iso pallo. Silloi alussa ykäilinnaamut niin oli pakko saada iltavuorot ekaan kolmanneksen vaiheeseen. Onneksi pomo vanhalta koulutukseltaan kätilö, niin ymmärsi
 
Kerrottu! Puuh ja huh. Helpotti :) Nyt katotaan, mitä tehdään kesäloman kanssa kun en haluis jo toukokuussa "joutua" kotiin ootteleen.
 
Oon kertonut vasta yhdelle läheiseille työkaverille/ystävälle. Pomolle kertomista olen miettinyt, mutta sitten pomo kyllä takuulla kutsuu suunnilleen kaikki koolle ja ilmoittaa ilouutisen, vaikka olisin kieltänyt kertomasta kellekään. Mieitn kyllä vähän, että pitäisikö 3.2. olevassa koko toimiston tilaisuudessa pistää joku mahan paljastava paita päälle ja katsoa kuka uskaltaa ekana sanoa jotain, mutta katsotaan nyt viitsinkö kuitenkaan.
 
Takaisin
Top