Raskaudesta kertominen, milloin ja miten?

Kun löytäis jostain jonkun kivan T-paidan missä olis joku raskauteen viittaava teksti niin vois vaan jouluaattona laittaa sen päälle ja sit vetästä vaan vaikka hupparin vetoketju auki ja tadaaaa:smiley-bounce012
 
Vasta tänään tein testin ja pohdinnan asteella on kenelle seuraavaksi kerron. Kaverilla on laskettu aika hieman aiemmin mitä minulla.
 
Mä ostin esikoiselle isoveli-paidan. Oltiin viime viikonloppuna mun äidin luona käymässä ja tarkoitus oli ottaa paita mukaan ja näyttää sitä, mut unohdin sen sit kotiin. Enkä saanut sit suutani avattua muutenkaan. :D Taidan ottaa esikoisesta kuvan paita päällä ja lähetän sen kuvan äidille ens viikon varhaisultran jälkeen, jos siellä on kaikki hyvin. :)

2 kaveria tietää jo ja myös muutamalle muulle kerron vielä ennen joulua kun on kaveriporukan pikkujoulut, joissa jäisin joka tapauksessa kiinni. Toivon että nt-ultra ehtis olemaan ennen joulua (jouluaattona 13+0), niin voisin sitten jouluna pistää ton isoveli-paidan esikoisen päälle ja kertoa muillekin perheenjäsenille. :)
 
Itse aattelin et ois kiva ootella nt-ultraan ennenku kerrotaan lähipiirille. Muutamalle kaverille oon kertonu, miul on nyt 7 kaverii raskaana, joista kaks saa vauvan joulukuussa, yks helmikuussa, yks huhtikuussa ja kolme toukokuussa. Eli nyt on sit yhteisesti höyryttävää kun on niin moni läheinen kaveri raskaana :)
 
Luulis Sportmom että sulla väkisinki ois ennen joulua nt-ultra jos sulla on jo 13+0 sillon.

Pinkkis onpa ihanaa kun on noin monta hyvää kaveria samaan aikaan raskaana :Heartred
 
Popcorn, luulis kyllä olevan. Seuraava arkipäivä on kuitenkin jo 13+3. Viimeks oli muistaakseni just 12+jotain. Se oli just uv:n jälkeen.
 
Kunpa joku omista kavereista myös tulis raskaaksi tai jompi kumpi siskoista :D En vaan jotenki usko että kellään on sellaisia suunnitelmia nyt. Viimeeksi olin alkuraskauden pikkusiskon kanssa samaan aikaan raskaana ja se oli kyllä tosi kiva juttu :)

Itteä just mietityttää se oma nt.ultra kun ois ollu ihana kertoa jouluna sukulaisille. 20.12 ois 11+0 joten väkisin menee ainakin seuraavalle vkolle.
 
Meillä lähimmän kaveriporukan pikkujoulut 9.12, aattelin sillon kertoa, jos kaikki vielä hyvin. Todella ihmettelisivät, jos en tippaakaan ottas :p Muille kertomiseen haluaisin odottaa np-ultraan asti.
 
Marjasas, meillä kans samana päivänä kaveriporukan pikkujoulut. :)

Popcorn, mä oon kans miettinyt, että olispa joku kaveri samaan aikaan raskaana, mutta ei taida nyt olla. Viime raskaudessa mun lapsuudenystävä oli kans raskaana. Meillä oli 2 viikkoa väliä lasketuissa ajoissa ja lapset syntyi lopulta parin päivän erolla. Oli kyllä ihanaa kun oli vertaistukea niin samassa tilanteessa. :)
 
Te joilla on ennestään lapsia koska olette aikoneet kertoa lapsille? Itse ajattelin pojille kertoa kun vatsa rupeaa näkymään. Lapset ovat 3v ja 5v.
 
En ole vielä kertonu parhaalle ystävälleni raskaudestani. Mun laskettuaika on reilu viikon myöhemmin mitä hänellä :) Molemmilla vihdoin plussa. Hänellä ensimmäinen joten kaikki on ihan uutta.
 
Mulla siskolla nyt ens kuun alussa laskettuaika ja veljen vaimo ilmoitti viimeks kun nähtiin että touko/kesäkuussa ne sais toisen lapsen. Hirveästi ei vain olla tekemisissä että saa nähdä yhdistäiskö tää samaan aikaan raskaana oleminen
 
Te joilla on ennestään lapsia koska olette aikoneet kertoa lapsille? Itse ajattelin pojille kertoa kun vatsa rupeaa näkymään. Lapset ovat 3v ja 5v.
Mun esikoinen on vasta 1v3kk, joten se ei taida ymmärtää vaikka kertoisinkin. :)
 
Juu viimeksi ei paljoa tarvinut varoa puheita esikoisen kuulleen :wink Nyt vaan molemmat sen verran vanhoja, että ymmärtävät. Ja ellei muuta niin ihmettelevät asioita ääneen isovanhemmille tai hoidossa.
 
Meilläkin esikoinen 1 v 3 kk, ei kans ymmärtäis vaikka kertoisinkin :D
 
Meillä esikoinen 1v ja 5 kk eikä taida vielä oikein ymmärtää että saa pikkusisaruksen. Toisaalta hyvä ettei tartte varoa puheissa.
 
Takaisin
Top