Raskaudesta kertominen 💬

Mulla hieman tiukka paikka töissä; pomo kertoi että saan elokuusta alkaen vakipaikan, mikä on mahtavaa, MUTTA, sopimuksen kirjoittamisessa ei kuulemma ole lainkaan kiire koska edellinen soppari loppuu vasta heinäkuun viimeinen päivä! Eli pahoin pelkään ettei vakipaikkaa tuu kun raskaus paljastuu... 🥵 LA 7.11.
Miten tässä kävi, vai roikkuiko sopparin kirjotus vielä?
Nimim. Ite tosiaan koeajalla kertomassa raskaudesta rakenneultran jälkeen parin viikon päästä 🥵
 
Päivitys; soitin "isolle pomolle" joka lupas että saan sopimuksen vakiduunista toukokuun alusta ja vakuutti että ei ole mitään pelkoa etteikö se toteutuisi, täysin varma asia jo. Eli nimi paperiin ja sitten voin kertoa kaikille 🤩
Ja tässähän tää jo selviskin kun maltto lukea vähän pitemmälle 🤭
Eli onnea vakipaikasta! 🤗🎉
 
Kiitos! 🤗 Sain tosiaan sopimuksen allekirjoitettua ja viikko sen jälkeen kerroin kaikille työpaikalla raskaudesta, myös pomo oli hyvin iloinen uutisista eli kaikki meni todella hyvin🥰
Tosi kiva juttu! 🤗♥️
(Ja toivon todella et mä voin tulla muutaman viikon päästä kertomaan yhtä ilosia uutisia tästä aiheesta 🙈)
 
Palaan tohon aikasempaan kuumotteluuni tästä aiheesta 🙈 Oon kesälomalla ja ilmotin rakenneultran jälkeen esimiehelle vauvauutisista sähköpostitse ja ainakin tähän vastas iloisesti ja onnitellen ♥️ Ens viikon jälkeen paluu töihin ja tokana päivänä koeaikakeskustelu, että sielä pääsee sit haistelemaan todellisuutta vähän lisää 🙈 Sikäli mikäli työt jatkuu siis normaalisti, niin mähän jään äitiyslomalle kesken koeajan, että vähän sellasta pientä jännityksenpoikasta tän aiheen tiimoilta tässä vielä on ihan loppuun asti 🙃
 
Palaan tohon aikasempaan kuumotteluuni tästä aiheesta 🙈 Oon kesälomalla ja ilmotin rakenneultran jälkeen esimiehelle vauvauutisista sähköpostitse ja ainakin tähän vastas iloisesti ja onnitellen ♥️ Ens viikon jälkeen paluu töihin ja tokana päivänä koeaikakeskustelu, että sielä pääsee sit haistelemaan todellisuutta vähän lisää 🙈 Sikäli mikäli työt jatkuu siis normaalisti, niin mähän jään äitiyslomalle kesken koeajan, että vähän sellasta pientä jännityksenpoikasta tän aiheen tiimoilta tässä vielä on ihan loppuun asti 🙃
Jos en ihan hakoteillä ole, niin mun muistaakseni koeajalla jos kertoo raskaudesta tai jää koeajalla äitiyslomalle/vanhempainvapaalle, niin työnantajalla on todistustaakka siitä, miksi työsopimus ei jatkuisi koeajan jälkeen ilman että syy olisi raskaus, mutta toisaalta myös työnantajalla taisi olla jonkinlainen oikeus halutessaan jatkaa koeaikaa tietyn aikaa äitiysloman/vanhempainvapaan takia vapaan jälkeen. Liitosta kannattaa kysellä ja varmistaa vielä :)
 
Jos en ihan hakoteillä ole, niin mun muistaakseni koeajalla jos kertoo raskaudesta tai jää koeajalla äitiyslomalle/vanhempainvapaalle, niin työnantajalla on todistustaakka siitä, miksi työsopimus ei jatkuisi koeajan jälkeen ilman että syy olisi raskaus, mutta toisaalta myös työnantajalla taisi olla jonkinlainen oikeus halutessaan jatkaa koeaikaa tietyn aikaa äitiysloman/vanhempainvapaan takia vapaan jälkeen. Liitosta kannattaa kysellä ja varmistaa vielä :)
Aivan. Ajattelin kans et varmaan ihan sellanen "et ookkaan tähän tehtävään sopiva" voitais ajatella riittämättömäks tässä tapauksessa (kun siirtyminen firman sisällä), mutta täytyyki tutkia jos siitä on oikein joku säädös tai suositus. Vaikka toki toivottavasti sitä tietoa ei koskaan tarvita 🙈

Ja toihan oliski ihan reilua työnantajalle, että saa jatkaa pitämättömän koeajan äitiysloman jälkeen halutessaan.
 
Takaisin
Top