Raskaudesta kertominen 💬

Mä kerroin viime viikolla omalle perheelle isommin ni siskot ja isä ei onnitellu 😧 iskä laittoi tämmösen hymiön 🤭 ja yks sisko ei sanonu mitää ja toinen laitto vaa et ooho. En kyllä odottanut moista ja alko oikeen ärsyttää. Heti perään kyllä kaikki onnitteli siskoa siitä että saanut hevostallia etenee…!

Ei jestas 🤦 kyllä voi ihmiset olla tyhmiä! Raskaus on aina ihana asia ja onneksi sulla ystävät olivat ilahtuneita ❤️
 
Mä kerroin omalle äidilleni, kun viimeksi oli käymässä. Oli kovin iloinen ja kyseli kovin kaikista suunnitelmista ja hankinnoista. :smiling-eyes: Töissä kerroin myös esihenkilölle kehityskeskustelun yhteydessä. Muuten en olisi vielä, mut helpottaa suunnitella syksyä, kun tietää et jään sit pois jossain vaiheessa.

Viikonloppuna juhlitaan taaperon 2v synttäreitä ja vähän jännittää kyseleekö joku lapsihaaveiden perään. Ja miten sitä osaisi huijata muuta perhettä. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Mä oon kertonut muutamalla läheiselle ystävälle. Jotenkin nyt semmonen fiilis, ettei jaksa kertoa vielä muille. Varmaan lopuille läheisimmille ystäville kerron sitä mukaa, kun näen niitä. Omille vanhemmille varmaan varhaisultran jälkeen ja kaikille muille sitten nt-ultran jälkeen jos vaan saa pidettyä salassa niin kauan. 🤔
 
Mä oon kertonu parhaimmille kavereille, koska mun piti mennä jo hormonipolille, mutta just plussas että pitikin perua se:) äitini tiesi siitä, mutta varmaan unohtanut jo asian, koska oli omakin lääkäri… Haluaisin kertoa äidilleni, mutta tavallaan pelkään että hän alkaa hössöttää… en tiedä mitä tekis. Miehen lapselle kerrotaan vasta ekan neuvolakäynnin jälkeen (11v)…
 
Meille on tulossa nt-ultra 25.4. ja olin ajatellut, että sen jälkeen voisi kertoa läheisille (vanhemmille, sisaruksille ja läheisille ystäville). Tässä nyt kuitenkin mietin, että ehkä jos vaan olisi mahdollista vielä hetki pieni pitkittää ja kertoisi raskaudesta tuleville isovanhemmille vasta äitienpäivänä... Vois kirjoittaa onnittelukorttiin "tulevalle mummolle", tai antaa lahjaksi vaikka jonkin mummola&pappala -kyltin ja jäädä odottamaan, että kauanko menee että asia iskee tajuntaan. 🙈

Töissä varmaan kerron jo mahdollisesti ensi viikolla, kun meillä on kehittämispäivä tulossa ja siinä mietitään juttuja syksyksi, jolloin oletettavasti oon jo jäänyt pois töistä. Ja myös tuo nt-ultran aika menee päällekäin yhden työjutun kanssa, niin helpompi sit tuostakin sanoa suoraan miksi oon estynyt osallistumaan.
 
Mulla hieman tiukka paikka töissä; pomo kertoi että saan elokuusta alkaen vakipaikan, mikä on mahtavaa, MUTTA, sopimuksen kirjoittamisessa ei kuulemma ole lainkaan kiire koska edellinen soppari loppuu vasta heinäkuun viimeinen päivä! Eli pahoin pelkään ettei vakipaikkaa tuu kun raskaus paljastuu... 🥵 LA 7.11.
 
Olin aikeissa kertoa parhaalle ystävälle samalla viikolla kun saatiin itse raskaudesta tietää. Mutta hän jotenkin arvasi asian kun näki minut ja kysyi asiasta ensin varovasti ja sitten oli ihan innoissaan🥰 Tällä herkellä ketään muu ei vielä tiedä asiasta miehen lisäksi.

Aateltiin odottaa kunnes eka ultra on (25.4). Silloin mennään jo viikolla 12 joten jos kaikki näyttää ultrassa hyvältä niin aletaan kertoo muillekkin.

Oon nähny tosi paljon somessa videoita kun läheisille kerrotaan raskaudesta ja aattelinkin keksiä kaikille vähän erilaisen ”paljastuksen” ja kuvata kaikkien reaktoit videolle ☀️

Odotan niin innolla kertomista kaikille. Eritoten siskoilleni, jotka ovat vauvahaaveista tienneet jo kauan. Toinen pyysi pari viikkoa sitten viinittelemään, piti keksiä hyvä tekosyy ettei vaan vielä arvaa. Vaikea olla heidän lähellä ja kertomatta kun tiedän että odottovat niin innoissaan että saadaan vauva 🥺
 
Mulla hieman tiukka paikka töissä; pomo kertoi että saan elokuusta alkaen vakipaikan, mikä on mahtavaa, MUTTA, sopimuksen kirjoittamisessa ei kuulemma ole lainkaan kiire koska edellinen soppari loppuu vasta heinäkuun viimeinen päivä! Eli pahoin pelkään ettei vakipaikkaa tuu kun raskaus paljastuu... 🥵 LA 7.11.
Tää kyllä on sellainen juttu, että mä olisin yhteydessä liittoon ja kysyisin hieman asiasta, voiko suullisesti luvattua vakipaikkaa perua. Ja yrittäisin samalla vaihvihkaa saada sopparia alle vaikkapa kesälomakauteen vedoten :D
 
Mulla hieman tiukka paikka töissä; pomo kertoi että saan elokuusta alkaen vakipaikan, mikä on mahtavaa, MUTTA, sopimuksen kirjoittamisessa ei kuulemma ole lainkaan kiire koska edellinen soppari loppuu vasta heinäkuun viimeinen päivä! Eli pahoin pelkään ettei vakipaikkaa tuu kun raskaus paljastuu... 🥵 LA 7.11.
Yhden alan nykyinen luottamusmies ja entinen työsuojeluvaltuutettu täällä. Raskaus ei saa olla minkäänlainen este sille vakipaikalle jos se sinulle on jo luvattu. Jos jostain syystä alkavatkin perumaan niin pitää olla aika painavat syyt ja sinuna ottaisin silloin liittoon yhteyttä
 
Yhden alan nykyinen luottamusmies ja entinen työsuojeluvaltuutettu täällä. Raskaus ei saa olla minkäänlainen este sille vakipaikalle jos se sinulle on jo luvattu. Jos jostain syystä alkavatkin perumaan niin pitää olla aika painavat syyt ja sinuna ottaisin silloin liittoon yhteyttä
Ok! Toivottavasti eivät peru, muuten täytyy liittoon päin soitella👍
 
Mulla hieman tiukka paikka töissä; pomo kertoi että saan elokuusta alkaen vakipaikan, mikä on mahtavaa, MUTTA, sopimuksen kirjoittamisessa ei kuulemma ole lainkaan kiire koska edellinen soppari loppuu vasta heinäkuun viimeinen päivä! Eli pahoin pelkään ettei vakipaikkaa tuu kun raskaus paljastuu... 🥵 LA 7.11.
Jos alallasi on pulaa hyvistä työntekijöistä, niin kysy milloin pomolta milloin se sop.tehdään, kun muuten tiedät lähteä töitä kyselemään...
 
Meillä oli tänään töissä oman pienen tiimin kesken kehittämisiltapäivä. Kun aiheet alkoivat kääntyä syksyä päin ja siellä odottavien juttujen vastuualueisiin, kerroin mun kollegoille jota kuinkin niin, että "jos vaan kaikki menee hyvin ja toivotunlaisesti, niin siinä syyskuun loppupuolella jäisin töistä pois - ootan siis parhaillaan vauvaa." Eivät selvästikään osanneet odottaa tällaista ylläriä ilmeistä ja reaktioista päätellen, mutta vaikuttivat olevan aidon iloisia mun puolesta. Jännitti yllättävän paljon tuo kertominen, mutta jäi tosi hyvä mieli lämpimästä suhtautumisesta. Mieskollegat olivat kyseessä, ja olin yllättynyt miten kiinnostuneita he olivat asiasta ja siinä myötäelämisestä. 😊

Meillä on tiimi kasvamassa eli parhaillaan rekry käynnissä, ja todettiinkin yhdessä, että on hyvä kun kerroin raskaudesta jo tässä kohtaa. Voidaan siis katsoa, jos sieltä hakijoista löytyisi potentiaalisia sijaisia myös meikäläisen vanhempainvapaata ajatellen. Maanantaina aion tilanteesta kertoa myös esihenkilölle, kun tapaan häntä kasvotusten. Mulla alkaa myös noita neuvola-, ultra-, sokerirasitus- ym. aikoja olla varattuna, niin helpompi sitten infota suoraan miksi on pois töistä.
 
Muokattu viimeksi:
Minäkin meinasin kohta töissä kertoa. Oottelen vielä että ultrassa toivottavasti on kaikki hyvin. Sitten ajattelin kertoa omalle esihenkilölle ja omalle tiimille. Muilta pidän vielä ehkä hetken salassa 😊. Ootella vielä muiden osalta että olis molempien vanhemmille kerrottu ettei lähde ennen sitä laajemmin leviämään
 
Täällä kerrottu jo ennen varhaisultraa lähimmille sukulaisille ja ystäville, joiden haluan tietävän jos jotain sattuis eikä päästäis maaliin. Nyt odotellaan nipt tuloksia ja jos ne on ok niin sit voidaan kertoa miun ja miehen vanhemmille, tuleville sisaruksille jne. Mies on ollut vielä ihan hiljaa, mie en oo osannu 🤷🏼‍♀️
 
Mä kerroin tosiaan eilen esihenkilölle. Sama reaktio oikeastaan kuin tiimikavereiltakin: todella yllättynyt, mutta kuitenkin selkeästi iloinen mun/meidän puolesta. Tsemppaavan oloinen ja kannusti sanomaan, jos tarttee jotain muutoksia työjuttuihin tehdä että jaksan olla mahdollisimman pitkään mukana. 🥹🙏

Nyt on pari hyvää kokemusta kertomisesta takana ja "harjoiteltu" asian esiintuomista, ja nyt kun tänään oli tuo NT-ultrakin jossa kaikki oli erinomaisesti, niin voi alkaa hiljalleen näille läheisillekin kertomaan... Jännittävää! 😱😄
 
Takaisin
Top