Raskaudenaikaiset ihmeelliset mieliteot

Apua, nyt alko tekeen hirveesti irttareita mieli kuin luin nää viestit! Täältä ei saa mitään hyviä irttareita/karkkeja, ja Suomesta tuodut karkkivarastotkin alkaa jo oleen uhkaavan vähissä! Noi pinkit kukkalakut on munkin lemppareita. Mutta tänään suolapähkinät on ollut parasta mitä tiedän!
 
Mulla on kauhea suolaisen himo, lähinnä Kotipizzan americana tms. En tajua. :smiley-bounce022 Makeaa ei taas tee mieli ollenkaan...
 
Mulla tekee mieli myös graavilohta. Ymmärsin esikoisen aikoihin, että graavilohta/muuta kalaa saa syödä kunhan se ei ole vakuumipakkauksesta eli tuoretta kalaa.

Eli itse voi sitä tehdä tai sit jos ostaa kaupasta tuoretiskiltä niin varmistaa vaan, että ovat itse tehneet Tuoreesta kalasta. Viime raskaudessa ku tuli kova himo niin yllätyin kuinka monessa kaupan tuoretiskillä oli vakuumipakkauksesta vaan otettu esille.

Pitää muuten käydä tarkistaa neuvolan sivuilta et mitkäs ruokarajoitukset tällö kertaa on
 
Mun käsittääkseni tuoreenakaan ei suositella graavikalaa. Listeriaa ilmeisesti on vesistöissä ja siksi voi olla juuri pyydetyssäkin kalassa jos ei kuumenneta... En tosin tiedä onko määrät pienemmät kuin pakatussa? LÄMMINKYPSYTETTYJEN kalatuotteiden kuten lämminsavukalan suhteen taas pätee juurikin tuo, että saa syödä tuoreena, jos itse esim savustanut, mutta tyhjiöpakattuna ei saa. Graavikalaakin voi toki laittaa vaikka piiraaseen tai kastikkeeseen jos kypsentää (oliko +70C?) mutta ei tietenkään ihan samalta maistu...
 
Eilen kahvi tuoksui herkulliselta ja tänä aamuna tosi pahalta. Puoli kuppia join ja tuli tosi huono olo.. Täytyy varmaan jättää tuo aamukahvi joksinkin aikaa pois :confused: ja ne irtokarkitkaan ei sit enää maistu ollenkaan. Kummallista tämä raskaus!
 
Mä voisin syödä vaikka kuinka paljon sushia! Samoin ennen kun tajusin olevani raskaana puputin hirveen määrän kylmäsavustettua lohta :oops: No, nytpä jääkin nää vakuumipakatut ruuat sitten vähemmälle noin seuraavaks kymmenenks kuukaudeks. Yh. Hyvästi rakas lohi!
 
Tänään oli sellainen olo että on pakko saada hernekeittoa.
 
Tänään tehnyt mieli sushia ja ilmakuivattua kinkkua, niin paljon että meinasin jo lähteä salaa ostamaan, kunnes muistin että miksi en niitä voi syödä. :D Täytyy tehä lohta uuniversiona tai mennä loimuttamaan, ehkä se tyydyttäisi himot!
 
Oih, uunilohi ois kyllä niin nannaa! :happy: Tänään on maistunut kurkku ja omena.. Ja sit koko ajan tekee mieli jotain...hmm ehkä suolaista, mutten oo vielä keksiny mitä se vois olla :rolleyes:
 
Mua ei periaatteessa ällötä mikään, mutta sitten kun pitäisi syödä niin ei tee mieli mitään. Hedelmillä ja muroilla mennään, sama oli ekassa raskaudessa.
 
Tänään teki mieli kauheasti kraavilohta. Melkein tänään kahvilassa otin lautaselle semmoisen ihanan ruisleivän missä oli lohta, kananmunaa, salaatti ja jotain majoneesia kunnes sit tajusin. Et hei, oon raskaana ja en voi syödä tota kalaa.

Ja muuta ei siis tee mieli. Se on aina noin sit ku joku on kielletty niin sitä on pakko saada.
 
En tiiä mutta tiivistemehu + hiilihapollinen vesi on nannaa. :) Joskus kauan sitten kun tollasta join niin luulin sitä käynneeksi mehuksi, enkä tykänny yhtään.

Edellisessä eli ensimmäisessä raskaudessani en voinut sietää jäätelöiden tikkuja, iy miltä tuntuivat etenkin suussa. Nousi karvat pystyyn muistellessa...
 
Esikoista odottaessa jo ajatus jostain makeasta (suklaa, jäätelö yms.) sai aikaan ällötysreaktion. Tuolloin himoitsinkin kirsikkatomaatteja ja babyporkkanoita. Ainoastaan "kovat" karkit oli sellaisia, mitä saattoi joskus tehdä mieli.

Voi kumpa tämäkin raskaus olis samanlainen..nyt tuntuu, että kaikki epäterveellinen olis hyvää ja oikeestaan vielä mikään ei ole erityisesti etonut. Ainoastaan viikonloppuisella ravintolareissulla parmesaani ja kana tökkivät pahasti ja lopulta ajauduin syömään puolet miehen pihviannoksesta :glasses9
 
Nää on pahoja! Mulla alkaa olla nyt silleen, että kahden tunnin välein pitää syödä jotain tai tulee tosi huono olo. Ja sitten pitää oikeen miettimällä miettiä, että mitä tekisi mieli syödä kun monet jutut yököttää. Makeaa ei tee mieli ja mikä oudointa, kokis tökkii! Oon ennen ollut suurkuluttaja ja mietinkin, että miten saan raskausaikana vähennettyä/lopetettua. Mutta näköjään luonto hoitaa.

Mutta toi suolaisen himo on vähän huono ja väsymys siihen päälle ettei jaksa aina alkaa suurempia kokkailemaan. Kotiruokaa tekee mieli. Välillä mitä eka himoitsee ja sitten ne alkaa heti ällöttää; sipsit, nakit, patonki ja tuorejuusto, perunasalaatti, suolakurkku, hesen kerroshampurilainen, subway. Hyviä himotuksia on vesi, kaurapuuro ja kirpeät omenat. Tuleekohan musta hirveä pullero jos kahden tunnin välein aina syön jotain kunnes olo helpottaa niin nyt seuraavat 7kk?!
 
Mulla tökkii lohi! Ihan tuli kylmät väreet, kun luin, miten jotkut täällä himoitsee graanvilohta! Hyi Yök Yök Yök! (Ennen raskautta oon siitä kyllä ihan tykännyt).
 
Salmiakkihimo :D sitä kun saa syödäkki nii kamalasti.

En voi sietää currya. Pullat on ällöttäviä, samoin suolakeksit ja pähkinät.
 
Mua ällöttää lounasaikaan ihan kaikki. On todella työn ja tuskan takana että saan syötyä, mutta silti pakotan itteni aina syömään kunnon aterian, koska oon kuitenkin todella nälkäinen. Ja mitä nälkäisempi olen sitä huonompi olo.

Ja ihan sama pätee täälläkin, mitä Lise sanoit siitä että ensin joitain ruokia tekee ihan tosi paljon mieli, mutta hetken päästä ne alkaakin jo ällöttämään. Meillä on keittiön kaapit jo pullollaan kaikkea mitä oon mielitekojen huumassa sinne haalinut, mutta joita ei sitten enää seuraavana päivänä (tai parin tunnin päästä) enää voi kuvitellakaan syövänsä. :meh:

On tää ihmeellistä aikaa tämä raskaus. Edes suklaata ei oo tehnyt mieli moneen päivään. :wideyed:
 
Tänään olen himoinnut säilykeherkkusieniä :wideyed:. Sellasia kokonaisia. Ja tiedoksi: normaalisti VIHAAN niitä.
 
Takaisin
Top