Raskaudenaikaiset ihmeelliset mieliteot

Oo viime raskaudessa oli vaikka mitä ja vaihteli aina. Välillä himoitsin katkarapu-aurajuustorullakebabia, boston pullaa, mandariinejä, riisipuuroo, pitsaa vaahtokarkeilla xD (oli hyvää). Jäätelöä tuli syötyä alkuraskaudesta kun oli kesä ja kuuma..
Nyt ei kyllä vielä ole tullut mitään mielihaluja .. :p
 
Mua välillä nolottaa kun syön miehen edessä jotain outoa, esim. purkillinen fetaa tai valkosipulin kynsiä :D
 
Mun on nyt viikon tehnyt mieli aurajuustoa. Tosin vaan kuplivaksi kuumennettuna olen sitä uskaltanut syödä, mutta kaiken mahdollisen kanssa. Pitsassa, perunassa, jauhelihakastikkeessa. Sotkimpa sitä pinaattikeittoonkin (joka muuten on toinen, vähän hillitympi himo) ja hetken harkitsin jäätelön päälle laittamista :smiley-angelic006
 
Mä olen kahden päivän sisään syöny lanttulaatikon kanssa koko aurajuusto kolmion? Ja ranskalainen sipulisilli ruisleivän päällä... Avot!!

Kumpi teidän mielestä pahempi paha suolainen vai makea??
 
Millä tavalla pahempi? :D Suolainen turvottaa ja kerää nestettä, makea nostaa sokerin ja tuhoaa hampaat :D Babuu saako silliä syödä raskanaa?? Aurajuusto on sallittu joo jos valion tms mut silli?? Aaaa mä haluan sinappisilliä!
 
Luulen ettei suolainen ole niin vaarallista näin alkuraskaudessa ainakaan, ellei tiedä että on verenpaineet muutenkin koholla. Itsellä ainakin tekee nimenomaan jotain suolaista ruokaa mieli. Erityisesti hapanta ruisleipää, sieniä, fetaa, pizzaa... Ja sitten kirpeitä hedelmänameja!
Oudointa ettei haluta yhtään suklaata :0 Ikinä ennen ei ole säilynyt avattu levy kuukautta kaapissa. Ja ikävin on VIINI. Niin haluttais valkkaria tai roseviiniä hyvän ruuan(mediumlihan!) kanssa.
 
Minä ainakin olen vielä syönyt.. Luulisi, että on niin suolaista ja etiikaista että uskallan tuo purkin syyä loppuun.. Meillä ei muut sitä syö, eikä viittis heittää poiskaan.. Oon mä kyllä juonu vettäki nyt kunnolla.. Normaalisti oon tosi huono juomaan mitään ku en juo ees kahvia enkä teetä.

Vink vink.. Mä maistelin alkoholitonta punkkua esikon raskausaikana. Mulla kohos sillä hemppa takas raiteilleen. :P
 
Suolainen ruoka aaaah nam!!
maksamakkara himo joka on ollut jokaisessa raskaudessa ja se on tullu samantien, oikeestaan ensimmäinen oire mutta kun sitä ei saa syödä niin täytyy vaan hurjaa vauhtia juosta kaupassa ohi.:scared007
 
Muokattu viimeksi:
Juu Eviran sivuilla lukee että raskaana ollessa voisi syödä jopa 200g maksamakkaraa viikossa :0 Mutta kerralla max100g ja jos käyttää päivittäin niin max 30g eli noin 2 siivua päivässä. Yllättävän paljon jopa kun vertaa että maksaruokia ei suositella ollenkaan, mutta niissä kai niin paljon enemmän maksaa.
 
Mun tekee mieli jäätelöä murskatuilla sipseillä! Esikoisesta ei ollu mitään meilihaluja, mutta nyt...

Mansikkajäätelöä ja sipsejä.... Kerkeisköhän mies hakea lähikaupasta ennenku se lähtee töihin...
 
Edellisessä raskaudessa ei ollut mitään kummia himoja. Mulle tekee kielletty pahimman himon. Sen takia en niin ala kielteleen itseltäni mitään. Kamalinta on joulu. Mä tykkään graavilohesta ja sitä kun ei niin saisi syödä. Vielä ei oo ollut mitään himoa. Odottelen tuleeko edes tässä raskaudessa mitään himoa.
 
Mulla ei viime raskaudessa ollu mitään himoja eikä niitä oo nytkään ilmaantunu.. Inhokkeja kyllä oli.. :confused:
 
Juulia, tiiäkkö sushia vois kai syyä, merileväs ei pitäis olla nii kauheesti sitä jotai myrkkyä mitä lie, ja lohenkin vois varmaa paistettuna laittaa päälle :D Mun lemppari on riisipalloset missä avokadoa päällä, niitä voisin syödä sata! Meillä 2x kuussa sushia ni pakko keksiä jotai itelle syötävää :D
 
Irtokarkkeja kanssa popsin äsken ja pinkkejä kukkalakuja myös :D Tosin makeat namit vähän myös ällöttää ja tarpeeksi kirpeitä tuli valittua pussiin liian vähän... Jos ens kauppareissulla ostaisin karkkien sijaan vaikka appelsiineja! Vois olla fiksumpaa...
 
Takaisin
Top