Raskauden oireet

Vappu

Mulla oli kans jalat turvoksissa loppuraskauksissa. Mua autto juominen.
Join joku 1,5-2l/pvä. Mut asuin sit myös vessassa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jalat ei vielä ole turvonneet tässä raskaudessa, mutta sormet ovat aamuisin turvoksissa ja vähän kuin puutuneet.

Vappu tiesitkö, ettei selällään kannate nukkua tai makoilla pitkiä aikoja. Kohtu painaa alaonttolaskimoa, jota pitkin veri virtaa alaraajoista takaisin sydämeen. Pitkät ajat selällään hidastuttaa sitä kautta myös vauvan sydämenlyöntejä. Itsellä selällään oleminen tuntuu myös inhottavalta ( ehkä luonto tekee sen olon :rolleyes: )

Mulla alkaa jalkoja pakottaan kans jonkun verran. Verenkierto jotenkin heikentynyt (vai vilkastunut?). Eilen sain jostain syystä molempiin nilkkoihin mustelmat SUKISTA!!! Myös jaloissa verisuonet uhkaavasti esillä...
Päätin hommata kans töihin jotain että saan jalat ylös!

Sit nää nivusten kivut. Inhottavaa kun yrittää reippaammin kävellä niin sattuu aika paljon. En muista että olisin esikoisesta ollut näin raihnanen!

Musta kanssa tuntuu et esikoisen kanssa ei ollut mitään vaivoja, mut olin toki vasta parikymppinen ja vanhuus tuo vaivat mukanaan :D
Mun on taas helpompi nukkua selällään, tai ainakin alkaa nukkumaan. Voin samalla pitää kädet vatsan päällä ja kuulostella liikkeitä.
Ja mitä tuohon liikkumiseen tulee, mulla on tällä viikolla alkanut koskemaan tuohon navan viereen ja joudun sitä kävellessä painamaan. Muulloin ei kipuile joten ehkei mitään vakavaa... Ja jalkapohjat on pitemmän seisomisen ja kävelyn jälkeen tulessa, mikä varmaan johtuu hurjasta painonnoususta...

Mullakin istukka etuyläseinässä. Ei hengenahdistusta tai epämiellyttävää oloa selällä maaten.

Mäkin nukun ongelmitta osin selälläni, ja istukka edessä. Kääntyilen kyllä sitten kyljelle ja kippuraan. Välillä pitää sitten oikaista selälleen että saa jalatkin venyteltyä.

Vatsaa on viime aikoina pingottanut enemmän, siis tuntuu sellaista tasaista venymistä enemmänkuin muuta kipuilua

Juu, tiedän ettei selällään kannata maata, mutta kun pitäis saada jalkoja nostettuu ylös aina välillä. Hengitys menee heti vaikeeks kun asettuu selälleen. Ja juon kyllä hirveet määrät vettä päivässä. Kuljen aina vesipullon kanssa ja heti aamusta menee se ensimmäinen litra. Kolme litraa on varmaan minimi. Ja vatsa vetää kanssa sinkeeks päivän päätteeks ja välillä kiristää niin että sattuu. Hyvä nesteytys vähentää kuulemma supistuksiakin mutta paljonko sitä nyt oikeen päivässä pystyy juomaan...

Viimeyönä heräsin kahteen otteeseen kamalaan suonenvetokramppiin oikeassa pohkeessa. Tän aamupäivän se on krampannut kanssa pari kertaa ja tuntuu kokoaika jotenkin oudolle.. voiko tääkin liittyä jotenkin raskauteen? Outoa että se on tossa samassa kohtaa kokoaika. Auttaisikohan tukisukat tämmöiseen tilanteeseen? Oon kyllä muutenkin harkinnut niiden sukkien hankintaa, kun iltaa kohden jalat turpoaa aina ihan järkyttävän paljon.

Kolibri joo suonenvedot kuuluu raskauteen ja yleensä kyse on magnesiumin vajeesta. Juo paljon vettä ja suolainen auttaa. Mut jos ei noilla helpota niin kannattaa ostaa magnesiumia apteekista.

Mul oli molemmissa raskauksista järkyttävät suonenvedot aina. Eka synnytys pitkitty niiden takia ku ponnistaessa alko veto ja jalat piti suoristaa. Sit vauva painu takas sisään. Ei ollu kivaa sen voin sanoa. Seuraavassa synnytyksessä olin varautunut ja popsin magn.tabl kuin karkkia ja ei ollut ainuttakaan suonenvedoa ;)

Eilen tuntui rintojen alla ja mahan yläpuolella, siinä välillä, ihan kuin olisi ollut silkkaa ilmaa ja teki mieli tehdä reikä itteensä että sais sen ilman pois - jos se ees oli ilmaa. Tänään ei samaa fiilistä.

Iskias yhä takiaisena, ei varmaan jätä. Ei tosin niin pahana nyt, kun ei ole tarvinnut nukkua kovalla.

Eilen oli pitkiin aikoihin eka suonenveto keskellä yötä. Kyllä tuntukkii makkeelta, ai ettäh. :confused:

Muistankin jostain lukeneeni raskaudesta ja suonikohjuista, mutten enään oikein luota muistiini :rolleyes:
Täytyy ehkä keskustella lääkärin/hoitajan kanssa asiasta. Ja kokeilla tota mangnesiumia, ei kai siitä haittaakaan voi olla..?

Ei siitä mun mielestä haittaa pitäis olla, mut varmista vielä terkkarilt

Mua on vetänyt myös suonta jaloista ja kummasti lidlin kivennäisvesi on auttanut. Siinä taitaa olla just magnesiumia. Mulla tuli kesällä niitä helteiden aikaan kun tuli juotua vettä paljon.

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on kaveri, joka helteillä saa aina hirveät krampit. Se on jo vuosia käyttänyt Lidlin kivennäisvettä, mutta nyt on löytänyt jostain Baltiasta hiilihapotettua merisuolavettä, jonka suolamäärät on jotain 1000-kertaiset tavallisiin kivennäisvesiin. Kylmänä saa kuulemma juotua. Ymmärtääkseni on siis merivesipohjaista, jossa muitakin suoloja kuin natriumkloridia.

Sinällään en itse korvaisi tavallista suolaa merisuolalla, koska merisuolaan ei ole lisätty jodia, joka taas on sopivasti saatuna hyvinkin tarpeellinen. Käytän kyllä pansuolaa, jossa erilaisia suoloja ja se jodi lisättynä. Rasituksen jälkeen on ollut pientä pohjekramppia (kun tanssin päkiöillä ilman kenkiä eikä pohkeet olleet siihen tottuneet), mutta muutoin ei vielä pahempaa.
Kalsiumia saan riittävästi myös, joillain senkin puute voi vaikuttaa kramppeihin. Juomista pitäisi vielä lisätä.

Millon tää stressaaminen vauvan voinnista loppuu?:( en taas haluis soittaa ens viikol neuvolaan :/

Täällä nyt toinen ilta peräkkäin kärvistellään mahakramppien kanssa. Eilen olo oli todella paha iltayöstä, hengitys ihan tuntu salpautuvan kun koski niin paljon. Nyt kouristaa mutta tämän kanssa pärjää vielä. Päivä mennyt hyvin mutta koirien kanssa pikkukävelyn kun tein niin alkoi taas.

Lienee liikarasitusta, ei meinaa tajuta himmata tahtia. On tullut treenattua useampi pv peräkkäin ja vaikka tehot on tosi matalat raskautta edeltävään eikä treenatessa oo lainkaan huono olo, päinvastoin, niin ilmeisesti kroppa näin jälkikäteen ilmoittelee että olis aika rauhoittua. Tänäänkin vain joogatyylistä harjoittelua ja vain 30min, että vaikea käsittää miten sekin olis liikaa mutta ehkä se sitten oli tälle viikolle liikaa sekin. Vaikea on arvioida mikä olisi sopivasti o_O:rolleyes:

Muuten raskaus onkin sujunut tähän asti "oireitta", joten kai se on "reilua" että saa osansa. :p

Mulla myös tahtoo supistaa vasta seuraavana päivänä jos oon tehny liikaa. En siis varta vasten treenaa tai mitään, vaan esimerkiksi just keskiviikkona oltiin töistä ulkoilemassa ja sen päätteeksi menin kaveria jeesimään lasten hoidossa ja siivouksessa. Seuraavana päivänä sitten supisteli enemmän kuin normaalisti. Ei onneksi kuitenkaan paljon :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin