Raskauden oireet

Mulla nykyään riesana jatkuvat ilmavaivat ....... Mistä sitä kaasua riittääkin ? :smiley-ashamed008

Täällä sama.. Hävettää kun mies sanoo että piereskelen yöllä ku rekkamies. Ja jotenkin ihan älyttömän pahanhajuistakin.. johtuu kait siitä kun ruoka kiertää elimistössä nyt pitempään, kuin normaalisti.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Mä päästelen kaasuja myös! Oon tähän asti valittanut miehelle sen piereskelystä, mutta osat on nyt vaihtuneet.. :D mies on valittanut kans mulle asiasta, mutta mä oon sanonu vaan että se on sun lspses vain ja sillä on isänsä kaasutuotanto :D

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mulla on tänään (rv 15+0) ollu muutamia semmosia inhottavia yhtäkkisiä vihlasuja/tuikkasuja alamahassa.

Noi vihlasut on ihan kamalia! Just jos aivastaa tai nousee nopeasti ylös.. Mutta ilmeisen normaaleja kuitenkin. Muistelisin edellisestä ihan samoja.

Mä olen kans ajatellu, että nuo vihlasut kuuluu asiaan. Tosi inhottavan tuntusia ne on, vaikka menee saman tien ohi. Ja usein ne tosiaan tulee aivastaessa, ylös noustessa tms.

Jep. Mulla oli tänääb aamulla pitkästä aikaa vihlasuja. Otan ne merkkinä siitä että kaikki on kunnossa :)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Kerkesin tuossa 2päivää viettää oireetonta ja ihanaa odotusaikaa ja nyt täytyy raportoida, että olen alkanut saamaan hurjia närästys kohtauksia heti syömisen jälkeen. Magnesiamaitoa kävin heti hakemassa ja ainakin näin äkkiseltään tuntuu, että olo helpottaa. Innolla odotan josko vessaanki pääsisi hiukan useammin:)

Mulla vatsavaivat eli turvotus, ripuli, ilmavaivat on ollut osa arkea jo yli kymmenen vuotta, mutta tuntuu nyt vielä pahentuneen.. lohdullista lukea, että niin moni on samassa veneessä, kuulunee siis asiaan.

Yllättävänä ja ikävänä oireena allergiat näyttää pahentuneen. Siis vuosia olen jo pystynyt syömään tuoretta tomaattis, mutta nyt suu (limakalvot, kieli, ikenet) hajoaa verille heti kun vähänkin maistan tomskua :( toivottavasti tämäkin vain ohimenevää raskauteen ja hormoni hrittelyihin kuuluvaa, muutenkin elämässä ihan liikaa ruokarajoitteita!

Mahanahkoja kiristää. Helteiden takia mahassa velloo eikä voi juoda edes vettä koska ei vaan mene alas. Ilmavaivat on sentään siirtyneet nyt ainakin vähäksi aikaa. Polvet ja lonkat menee jo nyt ihan muusiksi kun tiskatessa seisoo, mutta minulla nyt on äidiltä periytyny huonot polvet ja lonkat.
Tuskin malttaa odottaa, mitä myöhemmässä raskaudessa tuleekaan ! o_O

Mulla oireena nyt ollut jatkuva pissahätä, juon normaalistikkin paljon, mutta nyt raskaana tuntuu, että nesteet tulee sitä mukaa ulos, kun juo!? Lisäksi mä herään nykyään joka yö kovaan pissahätään, ja unikekona on aika haastavaa saada itseään sinne pöntölle.. No hyvää harjoittelua siihen, kun vauveli itkee öisin.. Onko se vaan sit niin et kohtu painaa virtsarakkoa niin kovasti? Jatkuukohan tää loppuun asti vai nouseeko se kohtu kohta jonnekki toisiin atmosfääreihin?

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Mä herään neljältä vessaan ja syömään, kuudelta vessaan ja syömään,kasilta vessaan ja syömään ja kympiltä sama homma kunnes luovutan etten saa enää unta :/ alkuraskaudessa olin tiputuksissa kun päätin töissä pyörtyä ja ruoka ei pysynyt sisällä :/ nyt kun viikkoja on 10+ niin vähän tuntuu helpottaneet,muttei hirveästi edelleen heräilen nälkään ja edelleen huono olo :D Toivon että helpottaa viikon 12 jälkeen :)

Itsellä ekalla kolmanneksella, erityisesti jostain viikosta 5 tai 6 lähtien oli pakko käydä usein pissalla. Nyt herään aamulla pissahätään ja on pakko nousta ylös. Ei ollenkaan huono sinällään, että yleensä en millään haluaisi nousta ylös vaikka hyvin voisi.

Aluksi myös vatsa oli löysällä ja ilmavaivat hankalat. Nyt alkaa kääntyä toiseen suuntaan, ilmavaivoista kärsin edelleen mutta vähenemään päin nekin.

Vatsa on tasapaksu, ja näytän siltä että olen lihonut, vaikka paino ei ole noussut. Mitään söpöä vauvamasua ei ole hyvällä mielikuvituksellakaan.

Päänsäryt oli välillä poissa, mutta nyt niitä on taas.

En kestä pitkää aikaa syömättä, mutta kerralla en pysty syömään yhtä paljon kuin ennen.

Onko muilla ollut lihaskramppeja eli ns. suonenvetoa? Mulla tuli toissa yönä vasempaan pohkeeseen ja pomppasin sängystä ylös. Mies luuli että vauva tulee kesken ja säikähti oikein kunnolla. Mulla oli nuorempana jonku verran tätä vaivoinani, mutta ei ole ollut moneen vuoteen yhtään. Jäin vaan miettimään että onko normaalia vai pitääkö mun nyt tarkkailla syömisiäni paremmin tms?

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Mulla itellä ollut edellisissä raskauksissa tosi paljon noita lihaskramppeja. Itellä ainakin nää helteet edesauttaa et tulee useammin noita kramppeja. Mun mielestä on ihan normaalia. Jostain kuullu et jos tulee usein noita kramppeja ni sit mangnesiumia mukaan ruokavalioon, koska ilmeisesti jos on magnesiumin puutetta ni tulee helpommin noita kramppeja.

Suonenvetoja oli paljon edellisen raskauden aikana. Mulla nuo närästykset ja suonenvedot yms. tuli viimeksi ihan vasta loppuvaiheessa. Toivon, että ei alkais nytkään turhan aikaisin.

Pitkään aikaan ei ole ollut kramppeja. Johtunee näillä helteillä juurikin suolatasapainon heittelystä. Itsellä kramppeja on jostain syystä enemmän talvikaudella, kai sitä kesällä osaa sitten paremmin huomioida nestehukan mukana tuoman suolahäviön.

Helppo kotikonsti/pika-apu kramppeihin on muuten merisuolakiteet. Jos kramppi iskee esim. yöllä niin parit suolakiteet suuhun sulamaan, ja kramppi menee nopeaan ohi. Merisuolassa kun on mukana himpun verran magnesiumiakin.

Muistakaa kalium myös. Paras janojuoma on nyt kuumalla vichy. :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Takaisin