Raskauden oireet

Epe sama täällä! Pyörin ja hyörin ja tuskailen. Mulla on kyllä tuota närästystäkin. Oon samariinia kokeillut, ei ainakaan auta.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Täällä kans närästystä välillä havaittavissa. Toistaiseksi oon pärjänny lasillisella kylmää maitoa tai jogurtilla. Edellisissä raskauksissa jouduin aika usein turvautumaan rennien voimaan et sai närästyksen talttumaan. Ite kyl opin nopeesti sen mitkä ruuat/mausteet aiheutti närästyksen ja vältin niitä ni ei tarvinnu kärsii närästyksestä. Nyt oon huomannu sen et esim. kurkku ja paprika aiheuttaa närästystä, mut silti niitä syön koska lasillisella maitoa saan sen närästyksen kuriin.

Mua ei juuri närästä vaikka vasta herännyt himo onkin mausteiseen ruokaan. Ja sitruunaa syön ku appelsiinia :) välillä Toki mut luulisi että tällä happoruualla olisin ihan torvi tulessa koko ajan :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä suosittelen lämpimästi gavisconia, jos renniet tms. ei auta. Mä syön nyt ihan säännöllisesti happosalpaajaa, kun närästys ja sappivaivat pahentaa toinen toisiaan. Ekas raskaudes oliki ihan järkyttävää närästystä, joten toivotaan et lääkityksel pysyy poissa.

• Tykkään
Reaktiot: iem
Pahoin vointi alkaa täällä ihan pikkuisen hellittämään, mutta päänsärky on edelleen voimakasta.Miten muilla tuon päänsäryn kanssa onko teillä helpottanut jossain vaiheessa raskautta? Kuuma sää ja automatkustaminen sai jalat turpoamaan uskomattimiin mittoihin. Lomareissu meni sitte jalat kattoa kohden:) Finnejä on tullut aivan yhtäkkiä otsa täyteen, joten se raskaana olevan hehku ei kyllä peilistä näy:)

Mulla finnit vaan lisääntyy! Odotan sitä ihmettä kun naama silkistyy. Päänsärkyä myös edelleen ja turha ottaa lääkkeitä kun mikään ei tähän auta. Olen myös koittanut käydä hierojalla yms. Ei helpota.. Edelleen menee välillä päiviä sängyssä. Onko sinulla jokin tähän auttanut? Ja mielellään kuulisin myös milloin menee ohi?

Täälläkin ihan törkeitä päänsärkyjä! Huhhuh! Pakko maata pimeässä huoneessa, ettei hulluksi tule..

Mulla kans ollu päänsärkyä välillä vähäistä ja välillä vähän enemmän kipua. Oottehan naiset muistaneet juua näillä helteillä riittävästi se voi olla osa syy pääkipuun

Mulla ei oikeestaan ole ollu päänsärkyä. Kaks kertaa myöhään yöllä (about 1-2 aikoihin) mutta se on menny nukkumalla ohite :)
Mulla turpos tänään nilkat töissä. Jomottaa aivan julmetustu! Nyt ne sojottaa kohti kattoa :)

Mulla kans päänsärkyä ja finnejäkin tullut lisää jo valmiiksi huonoon ihoon joka tosiaan 20+ rupesi vasta kukkimaan. Teininä virheetön iho :(

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Aiemmin olen kärsinyt kovastakin närästyksestä, enkä yhdistä tätä siihen, eikä tämä 'ahdistus' ei ainakaan Renniellä helpotu :( Mutta täytyy kysyä ylihuomenna lääkäriltä, kun on vihdoin lääkäri nla.
Mulla on muuten kanssa ihan hillitöntä päänsärkyä, mikä vaatii pimeän huoneen, että edes vähän helpottaisi. Mutta Panadolista ei ainakaan ole ollut apua, enkä viitsi sitä hirveästi edes käyttää..

Mulla on nyt viikkoja 14+3, ja mulle on iskenyt ihan jäätävä väsymys ja päivittäinen päänsärky. Ekassa neuvolassa hemoglobiini oli ihan hyvä, mut nyt mietin olisko se voinut tippua jotenkin rajummin ja aiheuttaa näitä oireita. Siis jos saisin valita niin nukkuisin kaikki päivät eikä oikeesti mikään huvita :/
onko muita?

Täällä cora sama.. Ei jaksa, ei huvita! Haluan vaan maata sohvalla ja torkkua. Mies sanoi mua laiskaksi vähän aikaa sitten ja voi ihme, mikä riita siitä syntyi! Joskus tuntuu, ettei mies ymmärrä yhtään, millaista tämä voi olla. Ei tätä itse määrää, millainen fiilis tai olo on. Jos sitä saisi päättää, niin ennemmin oisi energinen ja hehkuva, mitä väsynyt, päänsärkyinen, kiukkuinen ja useinmiten huonovointinen.

Ei tahdo mikään auttaa tuohon päänsärkyyn ja juon tosiaan vettä reilunpuoleisesti jotta tuo turvotus pysyisi aisoissa. Pahimpaan särkyyn otan panadolin, mutta se ei täysin vie kipua pois ja jää semmoinen höntti olo päälle. Niskoissa on kyllä jännitettä jonkin verran ja aamut alkaakin aina venyttelyllä. Koko kroppa tuntuu vieraalta ja kankealta. Masu on aika iso jo ja se johtuu tästä turvottelusta nii saa muistaa pitää ryhtiä hyvänä. Kuulostaapa narinalta:) mutta yritän siis suhtautua muutoksiin positiivisesti, mutta kun oikein särkee nii se on vaikeaa pitää mielessä;) Otin tuossa yksi ilta lepohetken sohvalla jalat ylhäälllä nii sain kanssa sen fiiliksen että oisin ollut laiskottelemassa. Ärsyttää suomentaa joka kerta kun oikaisee, että raskaana olevat tarvii joskus lepoa!!

Mä en kestä mun vatsaa. Toimii kerran kahteen viikkoon ja silloinkin saa pytyllä ahertaa vartin ja tuloksena on hiirenpaskan kokoinen kivikova pipana. Vettä yritän muistaa juoda, kuituja saan. Tänään oon itapalaks vetässy pussillisen kuivattuja luumuja. Toivottavasti ne auttaa.

Mulla jatkuu odotus melko oireettomana, siis siihen ekaan kolmannekseen verrattuna. Nyt energiakin on lisääntynyt ja kuvotukset jääny pois. Se ei taas ole hyvä, koska nyt tulee valvottua liikaa ja syötyä heikommin... Pakarasärky jatkuu, jiihaa... Ja tämä ärtymys... Välillä iteki oikeen tajuan miten rasittavan negatiivinen olen. Tuntuu, et vetäydyn jotenki itseeni, enkä halua osallistua mihinkään, mikä ei suoraan liity Sintiäiseen.

Haluan ainoastaan hankkia tietoa ja jutella raskaudesta, mikään muu ei kiinnosta pätkääkään. Tämän kyllä mies ymmärtää ja osallistuu tähän asiasta loputtomasti jauhamiseen :)

IceDiamond: Täällä myös tuota ärtyneisyyttä ilmassa ihan jonnii verran..välillä ärsyttää itseä olla näin negatiivinen ja kärttyisä :oops: Miesrukka joutuu siitä eniten kärsimään, kun miä kiukuttelen kärpäsen kakan kokosista asioista, kuin maailmaa mullistavista asioista.

Muutenkaan en oo vielä mitään "positiivisia ongelmia" tästä tilasta löytäny, makuuhuonetoiminta ei kiinnosta niin yhtään, ruoka ei maistu, mikään ei kiinnosta, mikään ei oo kivaa ja kaikki vaan ärsyttää. Ei voi ku toivoo, että nyt ekan kolmanneksen alkaessa alkaa myös oman pään sisällä muuttumaan positiivisemmaksi..ja sitä raskaushehkua mistä oon kuullu puhuttavan, ei todellakaan ole havaittavissa :p

Hei! Huomio kaikki närästyksestä ja pahasta ummetuksesta kärsivät! Tuli mieleen, että edellisessä raskaudessa loppuajasta kärsin molemmista ja sain lääkäriltä luvan käyttää Magnesiamaitoa, joka kyllä minulla auttoi tehokkaasti. Kannaattaa tiedustella tätä omalta lääkäriltä olisiko sopiva lääke. Tosiaan olin kaikki mahdolliset omat ja apteekin konstit kokeillut ennen tätä.

Ice Diamond: Mulla on ihan sama fiilis. Voisin puhua raskaudesta koko ajan ja muuhun keskittyminen on toosi vaikeeta. Mulla ei oo ummetusta vaan päinvastoin oikeestaan. Ja syön kaikkea minkä pitäisi kovettaa vatsaa. ...

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Mä kyl suosittelen kaikille apteekista saatavaa kuitulisää visibliniä. Auttaa ummetukseen ja ripuliin. En tiedä miten mutta mulla on toiminut. Kärsin ärtyneestä suolesta ja yleensä on kiire vessaan mutta alkuraskaudessa oli hirvee ummetus. Kuidusta sain apua molempiin ongelmiin.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin