Mulla oli tässä raskaudessa alkupaino 64kg nurkilla, pituutta 170cm. Painoa oli kk aikana tullut 100g lisää. Nyt mulla on/oli mahatauti, että varmaan pari kiloa kadonnut elopainoa... Edellisessä raskaudessa tuli pikkasta päälle 20kg, tosin uskoisin sen olevan suht tasan 20kg, koska alkupaino lienee heittänyt parilla kilolla. Olin sanonut alkupainokseni silloin 63kg, mutta kuukaudessa olisi tullut muka melkein 4kg lisää, niin ei voi pitää paikkaansa. Varmaan olis ollut lähempänä 65-66kg... Ei tuo paino alussa kuitenkaan pitäis kauheesti nousta.
Mutta mielenkiinnosta kattelin miten se paino meikäläisellä meni :)
1-16+5 vk 4,6kg (jos ajateltais et se paino ois ollut sen 65kg, niin painoa ois tullut 2,6kg)
17-22+3vk 5kg
23-28+3 4,9kg
29-39+6 8,1kg (vajaa 0,8kg/viikko)
Lopuksi tuli aika paljon turvotusta, että nestettä kertyi. Tämä paino kertyi, vaikka söin normaalisti enkä kahden edestä. Synnytyksen jälkeen annoin 9kk itselleni aikaa palautua lähtöpainoon ja se onnistui. Kuulun siihen onnekkaaseen porukkaan, jolla imetys vie kiloja pois. Saas nähdä millaset saldot on tästä raskaudesta :) Minä en kiloja raskauden aikana murehdi, tärkeintä on et mukelo kasvaa ja äiti voi hyvin :)