Raskaana 40v. molemmin puolin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pioni77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt edelleen paineet ihan katossa, tyypillisin lääke albetol ei tunnu vaikuttavan lainkaan laskevasti.
Varmaan vielä keikka naistenklinikalle edessä, vähän kyllä ahdistaa tällainen tilanne [emoji20]
Onneksi pieni prinsessa on terve ja hänellä kaikki hyvin [emoji173]️
Toi on kyllä karmeaa! Ei kukaan osaa valmistautua siihen että olo huononee synnytyksen jälkeen! Eihän sen niin kuuluisi mennä..
Mutta hyvä että olet hyvässä syynissä ja vauva voi hyvin:Heartpink. Kyllä se tilanne vielä normalisoituu, päivä kerrallaan vaan kohti terveempiä aikoja.

Taimi, ei mullakaan ollut minkäänlaisia tuntemuksia tai oireita synnytyksen alkamisesta ennenkuin se sitten alkoi. Huomasin takamuksessa purppuraviivan ihan päivää paria ennen synnärille lähtöä. Ja se oli jo niin pitkä, että ennustikin synnytyksen alkamista...mikäli se viiva mitään tietää. Mut siis mun kohdalla tiesi kyllä hyvin:)

Taimi, ei mullakaan ollut minkäänlaisia tuntemuksia tai oireita synnytyksen alkamisesta ennenkuin se sitten alkoi. Huomasin takamuksessa purppuraviivan ihan päivää paria ennen synnärille lähtöä. Ja se oli jo niin pitkä, että ennustikin synnytyksen alkamista...mikäli se viiva mitään tietää. Mut siis mun kohdalla tiesi kyllä hyvin:)

Ok, tuota purppuraviivaa en olekaan tajunnut tarkkailla, pitääkin ehkä tsekata! :)

Moi! Olipa kiva löytää vahingossa tämä ketju. :nicethread
Itse odotan ensimmäistäni ja täytän 40, ennen kuin hän syntyy. La on 6.11. ja TAYSissa synnytän. Nt- ultrassa oli kaikki hienosti, mutta vielä saa jännittää rakenneultraa, joka on 20.6. Olisin halunnut pitää raskauden salassa siihen asti työpaikalla, mutta alkaa näyttää siltä, ettei se ole mitenkään mahdollista. :rolleyes:

Tervetuloa Towanda! Mä pidin raskauteni salassa rakenneultran yli, vaikka olin pukeutunut jo koko loppukesän ja alkusyksyn itselleni hyvin epätyypillisellä tavalla, kun yritin peitellä pyöristymistäni. Kun olin niin vanha, ei ollut kuitenkaan todennäköistä ihmisten olettaa mun olevan raskaana...eikä kukaan ainakaan ilennyt kysyä:p Mä olen siis 41-vuotias ja kyseessä myös ensimmäinen lapseni. Tämän kuun lopulla täytän jo 42:nailbiting:

Kiitos! Kiva nähdä, että myös teitä jo synnyttäneitä näkee edelleen tässä ketjussa. :happy:
Meillä on työasut ja äitiyshousut ovat tietenkin eri väriset kuin muut. :bored: Muuten ei kyllä kukaan odottaisi mun lisääntyvän, kun olen porskutellut sinkkuna pitkään ja nykyisen kumppanin olen tavannut vasta alkuvuodesta. Että varsin vauhdikas aloitus meillä! Yllätyshän tämä raskaus oli, mutta ihana sellainen. :Heartred Nyt olen kuukauden lomalla ja kun palaan takaisin, tulee tämä varmaan kaikkien tietoon. Ellen saa ängettyä itseäni vain kokoa suurempiin housuihin, silloin täytynee vain sanoa lihoneensa lomatissuttelun takia. :laughing002

Onnea yllätysraskaudesta Towanda! Niin se elämä osaa yllättää vielä "vanhan" ja viisaankin:happy:!
jänniä viikkoja siellä elellään, liikkeitä ootellessä.

Paljon onnea mama40 pienestä prinsessasta. :Heartbigred Toivottavasti alat olla pikkuhiljaa paremmassa kunnossa?
Onnea myös Adelelle isoäitiydestä. :Heartred Minun vanhemmat saivat vasta nyt ensimmäisen lapsenlapsen, saa nähdä tuleeko niitä vielä lisää. Jos on minusta kiinni, yksi ainakin saisi tulla. :)

Meillä on tyttö nyt reilun 2kk ikäinen ja kastettiinkin jo reilu viikko sitten. Meidät myös vihittiin ristiäisten yhteydessä. :) Ei sitä oikein vielä tajuakaan, että naimisissa nyt ollaan. :D Vauva on enimmäkseen hyväntuulinen. Käytän maitotuotteita nyt todella vähän ja koetan myös välttää vehnää, siinä on vielä tekemistä. Lienekkö se helpottanut mahavaivoja. Yksi rotavirusrokote on saatu, sitä saattoi itkeä jonkin aikaa. Helatorstain jälkeen saadaan sitten oikea piikki johon th käskikin varautua kuumelääkkeellä. Saa nähdä nostaako vauvalle kunnon kuumeen.

Yöt menee aika hyvin yhdellä-kahdella syötöllä. Riippuu aina miten päivän unet menee. Tänään ei ole meinannut millään asettua nukkumaan, nyt on vetänyt unta jo reilun tunnin. Välillä piti laittaa tuttia suuhun. Pitää kylvettää niin nukkuu ehkä yölläkin taas paremmin. Äiti varmaan valvoo euroviisuja vaikka olisi kyllä viisasta minunkin nukkua... :)

Kiva kun tänne on löytänyt uusiakin jäseniä, tervetuloa. :) Päivitän listat saman tien. :)

Synnyttäneet:
jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.
Pioni77 / 24.2 / 50 cm 3350g / tyttö/ OAS/ alateitse/ 1.
mama40 / 26.4 / 51cm 3730g tyttö/ alateitse / 3.

Odottajat:

L82day / helmi ? / 42
Pioni77 / 2.3 / 40 / OAS / 1.
Taimi 77 / 27.4. / 39 / K-SKS / 1.
mama40 / 5.5 / 41 / KOS / 3.
OldMama / 1.6 / 40
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Mohana / 41
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
Hellu<3 /38/
mimmy / 39 / 4.
Tenava / 1.10 / 39 / 2.
Towanda / 6.11 / 40 / TAYS / 1.
Kupla79 / 17.11 / 38 / 2.
mamitzu-75 / marraskuu / 41 / 7.

Toivottavasti meni kaikki oikein, vauva huutelee äitiä ja ajatus karkaa :D

Tänään sairaalalla yritettiin maltillista käynnistystä, kun ballonkia yritettiin laittaa kypsyttämään paikkoja. Tämä ei kuitenkaan jostain syystä onnistunut, mutta ronskimpi sisätutkimus sai supistuksia aikaan sydänkäyrällä, vaikka niitä en juuri tuntenutkaan. Tulimme vielä kotiin, josko supistukset voimistuisivat. Tällä hetkellä ei siltä kuitenkaan näytä, joten huomenna aamulla menemme uudestaan sairaalaan, ottavat osastolle ja synnytystä aletaan tosissaan käynnistämään.

Mulla ei ollut tyypilliset oireet ja olin viime viikolla kahteen otteeseen sisällä Naistenklinikalla uudelleen. Parhaimmillaan ekana yönä huoneessa oli samaan aikaan viisi lääkäriä arvioimassa tilannetta [emoji44]

Mä mietin jo sun aiempaa postausta lukiessa, että jos tulee ylävatsakipua ja paineet koholla, niin eikö se nyt juuri liity raskausmyrkytykseen ja kun tosiaan voi tulla vasta synntyksen jälkeenkin. Erikoista silti, etteivät edes Naistenklinikalla meinaa tunnistaa! Mulle iski edellisessä raskaudessa tosi pahana just lasketun ajan jälkeen ja synnytys piti käynnistää sen takia. Synnytykseen jälkeen olin pari päivää heräämössä tarkkailtavana ja ylipäänsä sairaalassa vierähti tuon takia viikko, koska lopulta diagnosoivat, että kyseessä on HELLP. Toivottavasti sulta saataisiin nyt paineet laskuun, että pääset nauttimaan vauvasta! :)

Synnyttäneet:

Odottajat:

L82day / helmi ? / 42
OldMama / 1.6 / 40
Mohana / 41
Dolcetti / 27.7. / 40
Hellu<3 /38/
mimmy / 39 / 4.
Tenava / 1.10 / 39 / 2.

Pioni haluaa olla vielä odottajissa ;)
Samoin mama. :)

Mulla vaihtuikin la tänään nt-ultrassa, eli uusi la on 12.11. Ja sairaala on KOKS Kotka (esikoisen la oli 10.11.-15 )

Ohhoh, onpa sun lasten syntymäajat todella lähekkäin...tiedä vaikka syntyisi esikoisen kanssa samalle päivälle...

Mä mietin jo sun aiempaa postausta lukiessa, että jos tulee ylävatsakipua ja paineet koholla, niin eikö se nyt juuri liity raskausmyrkytykseen ja kun tosiaan voi tulla vasta synntyksen jälkeenkin. Erikoista silti, etteivät edes Naistenklinikalla meinaa tunnistaa! Mulle iski edellisessä raskaudessa tosi pahana just lasketun ajan jälkeen ja synnytys piti käynnistää sen takia. Synnytykseen jälkeen olin pari päivää heräämössä tarkkailtavana ja ylipäänsä sairaalassa vierähti tuon takia viikko, koska lopulta diagnosoivat, että kyseessä on HELLP. Toivottavasti sulta saataisiin nyt paineet laskuun, että pääset nauttimaan vauvasta! :)

No sepä se, mulla "puuttui" se valkuainen virtsasta jonka vuoksi olivat tosi epävarmoja diagnoosista.
Tuo hellp on otettu huomioon eikä pitäisi olla siitä enää pelkoa.
Paineet on kyllä edelleen koholla, ovat tulleet kahdella lääkkeellä ja maksimiannoksilla vain hitusen alaspäin (~150/90 kun normaali mulla on 125/60).
Kauanko sulla Tenava kesti saada paineet normaalitasolle?

Olen kyllä niin kiitollinen että pikkuinen on terve ja siitä että olen Naistenklinikalla saanut todella hyvää ja kattavaa hoitoa.
Toivottavasti paineet tästä lähtee laskuun että päästään normaaliarkeen. Miten se normaaliarkikin kuulostaa tässä tilanteessa aivan unelmien elämältä kaikkine yövalvomisineen ja teinien kanssa kinasteluineen [emoji23].

Tervetuloa uudet ja tsemppiä synnyttämään lähteville! [emoji173]️

Kiitos! Kiva nähdä, että myös teitä jo synnyttäneitä näkee edelleen tässä ketjussa. :happy:
Meillä on työasut ja äitiyshousut ovat tietenkin eri väriset kuin muut. :bored: Muuten ei kyllä kukaan odottaisi mun lisääntyvän, kun olen porskutellut sinkkuna pitkään ja nykyisen kumppanin olen tavannut vasta alkuvuodesta. Että varsin vauhdikas aloitus meillä! Yllätyshän tämä raskaus oli, mutta ihana sellainen. :Heartred Nyt olen kuukauden lomalla ja kun palaan takaisin, tulee tämä varmaan kaikkien tietoon. Ellen saa ängettyä itseäni vain kokoa suurempiin housuihin, silloin täytynee vain sanoa lihoneensa lomatissuttelun takia. :laughing002

Paljon onnea odotuksesta Towanda![emoji173]️
Se vatsasi saattaa muuttua kovinkin paljon kuukaudessa [emoji4]
On se ihanaa kuinka elämä välillä yllättää tällaisilla asioilla [emoji7]

En olisi ikinä uskonut kolme vuotta sitten kun tapailin 10 vuotta nuorempaa miestä ihan vaan hanging around- ajatuksella että tässä sitä nyt ollaan pientaloalueella uudessa talossa vauvan, koiran, minun teinipoikieni ja sen miehen kanssa suurperheellisenä [emoji23]
Elämä oli silloin sellaista vuoroviikko-sinkkuäidin menevää ja harrastusten ja työn täyteistä eikä vauvat olleet käyneet edes mielessä. Parisuhteesta ajatus oli se että voisin pariutua sellaisen miehen kanssa jolla on jo lapset ja jonka kanssa sitten matkustettaisiin ja nautittaisiin elämästä varttuneempien tavoin.

Nyt en vaihtaisi sekuntiakaan pois, ja eilen löysin mieheni vauva sylissä tippa linssissä, hän sanoi että kiitos rakas että päätettiin antaa tälle pikkutytölle mahdollisuus tulla [emoji24][emoji24]
Mun urbaani, menevä joukkueurheilija jonka "perhe" oli ollut teini-iästä saakka joukkue ja meno sen mukaista? En tosiaan olisi uskonut että siitä suharista kuoriutuu tällainen tunteellinen suurperheen isä.
Elämä on [emoji173]️

Mulla myös selvästi nuorempi mies. Meillä ikäeroa 12 vuotta! Ja on siis oltu kimpassa liki 8 vuotta. Kun alettiin seurustella, sanoin heti alkutaipaleella, etten Mä sitten halua lapsia ja se oli nuorelle miehelle (22v) ok. Kun vuodet vieri, ei lapsettomuus ollutkaan hänelle ihan ok. Asiasta keskusteltiin ja hetkeksi erottiinkin. Lyhyen eron aikana koin sitten sen, mikä sai ajatukseni muuttumaan ja pian palasimmekin takaisin yhteen (ainoa ongelmamme ei ollut tuo lapsiasia).
Ehkä meillä varttuneemmilla usein onkin syynä myöhäisellä iällä lapsen saamiseen juuri tuo nuorempi mies. Mä olen itseni nimennyt ihan suoraan puumaksi. Ei mua oman ikäiset tai vanhemmat miehet kiinnostanut yhtään, kun vaan nuo nuoremmat...:rolleyes:

Toisille äideille on iso asia, että vauva syö hyvin tuttipullosta, että pääsevät menemään. Mua taas ei menemisen kiinnosta. Viihteelle en lähtis enää millään. En ole siis viihteellä käynyt enää vuosiin ennen raskauttakaan...se ei vaan ole enää mun juttu. Opiskeluaikoina tuli biletettyä ihan riittämiin,,joten mun kiintiö täyttyi varmasti jo silloin:grin

Kylläpäs tarinani poukkoili...ajatukset, ajatukset lentelee taas päässä eestaas...

Ylihuomenna on mun virallisesti ensimmäinen äitienpäivä!(siis että olen itse juhlakalu) Toki olen itse kokenut olevani äiti jo viiden vuoden ajan koiralleni...ne kun ovat myös mun lapsia. Niin paljon niitä rakastan:Heartbigred

Synnyttäneet:

Odottajat:

L82day / helmi ? / 42
OldMama / 1.6 / 40
Mohana / 41
Dolcetti / 27.7. / 40
Hellu<3 /38/
mimmy / 39 / 4.
Tenava / 1.10 / 39 / 2.

Tältä listalta jostain syystä mun jokin aika sitten päivitetyt tiedot kadonneet. :)
Lisään ne tähän uudelleen:

Synnyttäneet:

Odottajat:

L82day / helmi ? / 42
OldMama / 1.6 / 40
Mohana / 22.6. / 41 / 1.
Dolcetti / 27.7. / 40
Hellu<3 /38/
mimmy / 39 / 4.
Tenava / 1.10 / 39 / 2.

mama40, mulla ne paineet tuli kyllä alas ihan muutamassa päivässä siellä sairaalassa ollessa. En enää muista mitä lääkettä mahdoin saada, koska tiputettiin suoraan suoneen pari ekaa päivää. Osastolla mittailin paineita aamuin illoin ja ne oli varmaan just luokkaa 130/90. Mulla omat on yleensä n.115/75, mutta muistelen, että ainakin tuon hellpin yhteydessä oli tavoitekin, ettei laske liian nopeasti alas. Ja hyvä sentään, että sulla ei sitä ollut! Eiköhän ne paineet siitä lähde vielä laskuun, että pääset valvomaa öitä! ;) :)

Takaisin