Raskaana 40v. molemmin puolin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pioni77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^sulla on siellä kans aikamoinen lauma lapsia! Vai onko ekat jo aikuisia:shy:?
Jotenkin itsestä tää ei tunnu ollenkaan isolta määrältä jälkikasvua - kun esikoinenkin on jo teini-iässä, ja siis mieluiten häviää näkyvistä heti tilaisuuden tullen, tiedä yhtään tuntuuko 6 sitten riittävältä:grin? Luovuttavahan niistä on kaikista kuitenkin jossain kohtaa.. aika menee liian nopeaa:nailbiting:!
Lisääntyvän aika on oikeesti tosi lyhyt:wideyed:, elämää on kuitenkin mahdollisesti vielä vuosikymmeniä-todennäköisesti yli puolet elämästä - jäljellä vauva-ajan jälkeen. Täytyy pysäyttää kellot nyt jollain tapaa jotta kerkeää nauttia uudesta ihmisalusta:Heartred

Onnea nijaje plussasta. Onpas sulla tosiaan komea katras! :happy::happy:

Eilen oli piiiiitkästä aikaa kunnon kipuja, sellaisia kuin menkkojen alkaessakin on. Otin illan mittaan pari panadolia ja pelkäsin että joko tässä tulee ä-polille lähtö. :dummy::dummy1: Meillä oli eilen paljon istumista ja illalla sitten lepäillessä iski kivut. Onneksi yö meni hyvin eikä tänäänkään ole ollut mitään. Kipujen aikaan ei mielestäni silti supistellut. Enköhän minä vielä uskalla odotella lääkärin aikaa johon on 1,5 viikkoa? Jos tulee taas kipuja tai jotain muuta, pitää sitten soitella ä-polille. Ajattelin uimassakin ensi viikolla käydä.

rv33+3

Voi Pioni ku sää oot jo pitkällä [emoji171] Juu,no jospa siellä ny malttaisi vielä pysyy muutaman viikon majassaan kuiteski [emoji4] Täällä on järkky väsymys nyt iskenyt! !En mä kyl muistanu et se näin aikaisin tulis [emoji46]

Hei vaan kaikilla ja ihanaa alkanutta vuotta! :happy: Tervetuloa ja onnittelut myös kaikille uusille.

Pitäisiköhän tuota meidän listaa päivittää ja/tai lisätä se etusivun ekaan viestiin? Mitenkään en muista ketä kaikki tässä ketjussa juttelee ja kuinka pitkällä he ovat. Hatara pää!

nijaje: Minulla väsymys kesti varmaan jonnekin viikolle 9 asti, mutta helpottui sen jälkeen tavalliseksi talviväsymykseksi. Muutenkin olen säästynyt oireilta lähes kokonaan. Ainoastaan vatsa on ollut kovalla, mutta sekin helpottui kun aloin kiinnittämään huomiota kuituihin ja Vi-Siblin lisän.

Minulla alkaa huomenna toinen kolmannes, eli tänään viikkoja 12+6. Tässä välissä on ehtinyt tapahtumaan paljon muutakin, eli olemme käyneet ensimmäisen kerran neuvolassa (tapaamisen jälkeen vaihdoin työntekijää, sillä sellainen parikymppinen juuri koulusta päässyt henkilö ei oikein vakuuttanut elämänkokemuksellaan) sekä NIPTissä (yksityisellä) ja NIPTiin liittyvässä ultrassa. Ultrassa näkyi käsiin heilutteleva reilu 4 senttinen sikiö ja vahvat sydänäänet kuuluivat taas.

NIPT-tulokset saatiin viime viikolla, eikä niissä ollut mitään poikkeavaa. Tiedetään nyt myös otuksen sukupuoli!

Ylihuomenna mennään julkiseen ultraan (uskomatonta, että julkisella puolella olisi pitänyt odottaa näin pitkään ekaa ultraa! Tässä välissä ollaan ehditty käymään kolme kertaa yksityisellä...) ja seuraava neuvola on kahden viikon päästä.

Raskaana oleminen aiheuttaa minussa hyvin ristiriitaisia tunteita ja valtaosa tunteista on kielteisiä tai neutraaleja. Synnytys ahdistaa jo nyt, mutta kahdesta pahasta vaihtoehdosta olen päätynyt sektioon. Onko muita suunniteltua sektiota haluavia? Sellaisen joskus saaneita? Millaisia kokemuksia teillä on ollut?

Muokattu viimeksi:
Hei vaan kaikilla ja ihanaa alkanutta vuotta! :happy: Tervetuloa ja onnittelut myös kaikille uusille.

Pitäisiköhän tuota meidän listaa päivittää ja/tai lisätä se etusivun ekaan viestiin? Mitenkään en muista ketä kaikki tässä ketjussa juttelee ja kuinka pitkällä he ovat. Hatara pää!

nijaje: Minulla väsymys kesti varmaan jonnekin viikolle 9 asti, mutta helpottui sen jälkeen tavalliseksi talviväsymykseksi. Muutenkin olen säästynyt oireilta lähes kokonaan. Ainoastaan vatsa on ollut kovalla, mutta sekin helpottui kun aloin kiinnittämään huomiota kuituihin ja Vi-Siblin lisän.

Minulla alkaa huomenna toinen kolmannes, eli tänään viikkoja 12+6. Tässä välissä on ehtinyt tapahtumaan paljon muutakin, eli olemme käyneet ensimmäisen kerran neuvolassa (tapaamisen jälkeen vaihdoin työntekijää, sillä sellainen parikymppinen juuri koulusta päässyt henkilö ei oikein vakuuttanut elämänkokemuksellaan) sekä NIPTissä (yksityisellä) ja NIPTiin liittyvässä ultrassa. Ultrassa näkyi käsiin heilutteleva reilu 4 senttinen sikiö ja vahvat sydänäänet kuuluivat taas.

NIPT-tulokset saatiin viime viikolla, eikä niissä ollut mitään poikkeavaa. Tiedetään nyt myös otuksen sukupuoli!

Ylihuomenna mennään julkiseen ultraan (uskomatonta, että julkisella puolella olisi pitänyt odottaa näin pitkään ekaa ultraa! Tässä välissä ollaan ehditty käymään kolme kertaa yksityisellä...) ja seuraava neuvola on kahden viikon päästä.

Raskaana oleminen aiheuttaa minussa hyvin ristiriitaisia tunteita ja valtaosa tunteista on kielteisiä tai neutraaleja. Synnytys ahdistaa jo nyt, mutta kahdesta pahasta vaihtoehdosta olen päätynyt sektioon. Onko muita suunniteltua sektiota haluavia? Sellaisen joskus saaneita? Millaisia kokemuksia teillä on ollut?

Siis mulla on nyt ollu pieni paniikinpoikanen ku tänään tullu vähän punertavaa vessareissulla et jaaha-Tässäkö tää oli En tiiä ku ei meinaa muistaa miten nois edellisis on ollu,mut on niissäkin jotai vuotoi ollu..Mut ääähh, mä niin vihaan AINA näitä vuotoihmettelyitä

Dolcetti; mulla on ihan hirmuinen synnytyspelko. Luulin, etten pelon takia saa sektiota, ja sen vuoksi en alkanut sitä edes yrittämään. Järkeilin asiaa muutenkin, että synnytys alateitse on lapsen kannalta sekä lapsen hoidon kannalta parempi vaihtoehto. Nyt, kun laskettu aika on sunnuntaina, alkaa hirvittää!
Olen "siveydensipuli", enkä tykkää levitellä intiimejä alueitani vieraiden näkyville. Nyt, kun sain riesakseni vielä peräpukamankin, niin kaikki inhimillisyyden rippeetkin on viety....tämä häpeä alastomuudesta ja kaikesta muusta, mitä synnytyksen aikana voi tulla esiin/tapahtua, tekee synnytyksestä mulle sen kaikkein pelottavimman ja ikävimmän.... mutta sitä kohti olllaan nyt vääjäämättä menossa

Tervetuloa Kirsiliini77! Milloinkas teidän seuraava prinsessa(:)?) on maailmaan tulemassa? Vai oliko vielä tiedossa sukupuoli siellä?
Meillä ei yhä tiedetä(siis valitsin olla tietämättä etukäteen), mutta itsellä alkanut tyttöolo voittaa tilaa mielessä. Muu perhe on varma pojasta, kuin myös moni muu:grin..saas nähdä, hirveen montaa viikkoa enää tarvitse arvuutella. Nyt oli yöllä tuntuvia supistuksia useamman tunnin, ei nyt onneksi vielä tullut lähtö! Muutama toinenkin odotus tehnyt itsellä näitä ennakoivia yöllisiä muutaman viikon etukäteen, toivon että hieman lyhentävät sitten loppuhuipennuksen kestoa..

Jensan jo kovin lähellä! Eihän se omaa tunnetilaa paljon auta että ammattilaiset on kyllä nähneet peräpukamaa jos jonkinlaista, tai että siinä kaiken keskellä ei kyllä itseä ihmekyllä haittaa levittely vieraiden edessä.. mutta kyllä siinä paljon on totuutta:shy:. Kunhan vauva saadaan ulos valoon, niin oma häpeä kyllä hälvenee rinnalla.
Itsellä on enempi sektionpelko, toivon tosiaan että nyttenkin siltä vältyn.

Nijajelle mielenlujuutta! Noi vuotoasiat on kyllä kammottavia - toivotaan että sekin on nyt vaan raskausoire!

Tervetuloa kaikille uusille tulijoille ja kiva kun päivitätte kuulumisia! Jospa minäkin kertoisin vähän tilanteesta, eli tänään on rv 25+6 ja tänne asti olen selvinnyt ilman suurempia oireita, yleinen tukkoisuus on ollut pahinta ja se on ollut kuitenkin pientä. Eilen kävimme 4D ultrassa yksityisellä ja siellä kaverilla oli sekä kädet että jalat kasvojen edessä, joten kovin hyvää kuvaa emme saaneet. Kaikki vaikutti olevan kuitenkin hyvin ja kehitys on ollut lasketun mukaista. Tämä jäänee viimeiseksi ultraksi ennen synnytystä, ellei mitään erityistä muuta syytä siihen ole.

Pienokaisemme oli perätilassa ja tämä johdatti ajatuksiin synnytyksestä. En tunne erityistä pelkoa alatiesynnytystä kohtaan (esikoinen tulossa), mutta perätilassa olevaa en halua sillä tavalla synnyttää. Onhan tässä vielä aikaa pienokaisen kääntyä, mutta voi hyvin olla, että mihinkään ei siitä enää käänny, aika rauhallisen oloinen tapaus. Tsemppiä teille, joilla synnytys on jo nurkan takana!!

Edessä on vielä pari kuukautta töitä ja täytyy myöntää, että ajatukset ovat kääntyneet enemmän ja enemmän kotiin ja tulevaan elämänmuutokseen. Kunhan nyt vain jaksaisin hoitaa työni kunnialla, ettei siitä jää sanomista, niin se riittää minulle.

Tervetuloa Kirsiliini77, kyllä tänne mahtuu. :)

Nijaje, mulla oli myös noita epämääräisiä vuotoja. Kävin niiden takia neuvolassa ja päivystyksessä oman mielenrauhani takia. En saanut selitystä sille mistä ne johtuu eikä ne jatkuneet koskaan 24h pidempään.

Viime viikon ultrassa vauva oli kääntynyt pää alaspäin. Äsken pomppi maha edes takas, pelkään että kääntyi taas perätilaan. Katsotaan ensi viikolla lääkärissä taas mikä on päivän asento. Kovin paljon ei pitänyt enää tilaa olla kääntyillä. Täällä ei ainakaan pakoteta synnyttämään esikoista perätilassa. Synnytys on mielessä päivittäin. Tänään jäin talvilomalle ja aion nyt perehtyä aiheeseen joka päivä jotta olisi jotain tietoa laitokselle mennessä, osaisi ehkä rentoutua ja muuta. Ajattelin kokeilla ammetta ja synnytysjakkaraa niin ei peräpukama heilu kaikkien näkyvillä. Sellainen on mullekin putkahtanut. Se taitaa olla enemmän sääntö kuin poikkeus?

Tsemppiä teille joilla laskettu aika lähestyy, onko ne sairaalakassit nyt jo pakattu? :)

Sairaalakassin sisältöä olen hiukan kokoon keräillyt, mutta pakattuna se ei vielä ole. Olipa lohduttavaa kuulla, Pioni77, että joku muukin kärsii kirotuista pukamista:inpain: mulla ei ole koskaan ennen ollut pukama kipeä, näin iso eikä ole vuotanut näin verta. Eikä se tunnu rauhoittuvan millään! Ootko joutunut kärsimään näistä samoista vaivoista?
Tänään olen joutunut urakalla kärsimään myös sukkapuikkovihlaisuista. Yleensä niitä on tullut lähinnä yksittäin ja 1-3 päivää kohden,,tänään niitäkin ollut enemmän...
Etukäteen jo pelkäsin pukamia ja tässä sitä nyt sitten ollaan!
Huomenna neuvola. Kyselen kuitenkin, voidaanko tälle mitään näin lähellä laskettua aikaa. Haluan tällaisista eroon. Kamala ajatellakin, mitä kaikkea voikaan tulla esille synnytysponnistusten yhteydessä:yuck: toivotaan, ettei uusia vanhojen lisäksi....

Pioni77, mulla maha kanssa pomppii ja hötkyy edelleen oikein kunnolla. Viimeksi neuvolassa kuitenkin todettiin tytön pään kiinnittyneen jo tiukasti paikalleen, ettei enää voi sitä liikuttaa. Joten eiköhän liikkeet voi olla todellisia möyryämisiä loppuunkin asti, vaikka yksiö alkaa ahdas ollakin...

Jensan, se pukama vain tipahti esille, en tiedä kauanko se on jo mulla ollut. En ajatellut että mulla olisi ummetusta mutta kai sitä sitten on. Istumatyöhän niitä ruokkii myös. Mitään vaivaa en ole ajatellut siitä aiheutuvan ainakaan vielä. Ei ole kipeä eikä mitään. Kysyn myös lääkärissä että mitä ja milloin sille tehdään. Pitääkö lapset olla eka tehty vai kuinka. :o

Illankin on vauva ollut aktiivinen, kai sekin iloitsee lomasta. :) Kunhan nyt ei vielä pidä kiirettä ulos.

Mua ärsyttää just nyt äitiys- ja vanhempainrahojen veroprosentti. Muutenkin pienistä summista peritään isot verot. Valtio todella kannustaa lasten tekoon. Pitää vaan koettaa kituuttaa sillä mitä käteen jää ja bongailla tarjouksia. Mulla jää onneksi moni kulu pois kun en käy töissä. Ruoka- ja bensakulut pienenee ainakin. Kampaajalla ei voi enää ottaa väriä ihan joka kerta.

Tervetuloa Kirsiliini77! Milloinkas teidän seuraava prinsessa(:)?) on maailmaan tulemassa? Vai oliko vielä tiedossa sukupuoli siellä?
Meillä ei yhä tiedetä(siis valitsin olla tietämättä etukäteen), mutta itsellä alkanut tyttöolo voittaa tilaa mielessä. Muu perhe on varma pojasta, kuin myös moni muu:grin..saas nähdä, hirveen montaa viikkoa enää tarvitse arvuutella. Nyt oli yöllä tuntuvia supistuksia useamman tunnin, ei nyt onneksi vielä tullut lähtö! Muutama toinenkin odotus tehnyt itsellä näitä ennakoivia yöllisiä muutaman viikon etukäteen, toivon että hieman lyhentävät sitten loppuhuipennuksen kestoa..

Jensan jo kovin lähellä! Eihän se omaa tunnetilaa paljon auta että ammattilaiset on kyllä nähneet peräpukamaa jos jonkinlaista, tai että siinä kaiken keskellä ei kyllä itseä ihmekyllä haittaa levittely vieraiden edessä.. mutta kyllä siinä paljon on totuutta:shy:. Kunhan vauva saadaan ulos valoon, niin oma häpeä kyllä hälvenee rinnalla.
Itsellä on enempi sektionpelko, toivon tosiaan että nyttenkin siltä vältyn.

Nijajelle mielenlujuutta! Noi vuotoasiat on kyllä kammottavia - toivotaan että sekin on nyt vaan raskausoire!

Meidän neljännen laskettuaika on vasta 15.8, ei haluta etukäteen tietää kumpi tulee, ainakin nyt tuntuu sille että ihan sama kumpi tulee kunhan jompikumpi [emoji4]

Hei vain kaikille uusillekkin.
Mä myös katsellut ja miettinyt 4D ultraa, mies ei pidä tarpeellisena hintavuuden vuoksi. Tallinnassa sais 50€ ja pääsis samalla lomalle, jos ei niitä kuluja laske kustannuksiksi . Miehen takia haluaisin et mentäis, jotta tulis hänelle todellisemmaksi.

Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, niin olen synnyttänyt lapset osa vedessä sekä osa jakkaralla. Sängyssä en saa mitään tuntumaa. Vesi vie kivut ja rentoudun vedessä parhaiten. Kalvot on vain olleet niin sitkeät, et ne on lopuksi pakko puhkaista. Saa sit nähdä mitä tämä 17v tauko on niille tehnyt. :)

Lueskelin vau:n artikkeleita ja meinaan kyllä mielenkiinnolla tutkia tuleeko takapuoleen punaista viivaa, kun kohdunsuu alkaa aueta :)
Mut en enään kato yhtään synnytysvideota :))

Ja aion kyl vetkuttaa äitiyspakkauksen anomista viimeiseen tappiin, jos tämän vuoden pakkaus olis yhtään enemmän tyttöjen värinen.

Muokattu viimeksi:
Toi purppuraviivshomma on kyllä yks mielenkiintoinen tarkkailuhomma myös, on vaan näkyvyys niin huono tuonne suunnalle..
itse haluaisin kyetä arvioimaan kohdunsuun aukeemistilannetta sitten kun jhomma on kunnolla alkanut, ettei tsarvis kiiruhdella turhan nopeaa minnekään..tarvis vaan jonkun hyvän oppivideon siihenkin. Vinkkejä:woot:? Menee ihan puoskaroinniksi tää homma pikkuhiljaa, alkaa vaan olla niin hyvä tuntuma jo näihin ettei ihan joka asiaan kaipaa vieraita käsiä:grin

Takaisin