Raskaana 40v. molemmin puolin

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pioni77
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmoitelkaa syntymistä heti kun vaan jaksatte ja synnytyskertomuksiakin varmaan mielellään luettaisiin? :) Itse kävin tänään lainaamassa aiheeseen liittyviä kirjoja, pitää tässä koettaa valmistautua vähitellen. Sairaalakassi edelleen pakkaamatta. :)

rv36+0 <3

Tässä päivitetty lista, sama on nyt ketjun ekassa viestissä. Jos huomaatte virheitä, puutteita, mitään vaan, kertokaa. :)

jensan / 22.1 / 41 / TAYS / 1.
Lambi / 1.2 / 38 / VKS / 6.
L82day / helmi ? / 42
Pioni77 / 2.3 / 39 / OAS / 1.
Taimi 77 / 27.4. / 39 / K-SKS / 1.
Mama40 / 5.5 / 41 / KOS / 3.
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Sapiisakki / 10.7. / 39 / K-SKS / 3.
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
nijaje/ 20.9. / 40 / HYS / 8.

Täällä yhä yhtenä kappaleena, varsin hyvissä voimissa:happy:. Viikonloppuna vois olla hyvä aika jakautua, meinaan on tuo mies reissussa koko ensi viikon.. tulee siis suurella todennäköisyydellä olemaan poissa synnytyksestä. Eikä siinä mitään, se on vaan tää kodin kaikkien toimintojen, lapsien ja eläinten hoito jonka järjestyminen tulee olemaan vähän haastavaa jos itse makaan sairaalassa monta päivää (tosin toiveena on päästä tyyliin suoraan salista kotiin..muttakun ei näistä voi etukäteen tietää!). Isovanhempia ja ystäviä on kyllä valmiudessa auttamaan että eiköhän kaikki skenaariot jotenkin hoidu!
Synnytykseen tulee mukaan ainakin ystävä joka nyt antanut akupunktiohoitoja mulle pariin otteeseen, mielenkiinnolla katsotaan millaista vaikutusta olisi! Itse synnytyksessä olis kans tarkoitus koittaa akupunktiota kipuihin, kyllä noita neuloja paljon mieluummin ottaa vastaan kun jotain järeämpiä.
Vauva on jo kiinnittynyt ja varsin alhaalla, mutta ei haittaa onneksi liikkumista.
Pientä mielenrauhan järkkymistä tosin huomannut itsellä, alkaa mielikin ehkä valmistautua synnyttämiseen:grin!
Ja ehkäpä nyt voisi vaikka huomenna pakata sen kassinkin..
40+1

Voi ihanaa lambi, sinä et turhaa stressaa niinkun eräät. :smiley-bounce012

Toivotaan nyt että isäkin pääsisi synnytykseen mukaan. Tsemppiä nyt näihin viimeisiin päiviin, vieläkö nautit olostasi?

Joo kyllä mä nautín! Ei sinänsä olis mitään kiirettä tän raskauden loppumisen kanssa, muutakun että tietää että alkavat sitten kuitenkin väkisin lasta jo poistamaan kohdusta jossei muutoin tapahdu. Tiedä onko tässä kuitenkin elämänsä viimeisiä hetkiä raskaana, voi olla ettei enää koskaan saa tätä ihmettä kokea..haikeeta:shy:.
Vaan onneksi sitten saa toivottavasti tilalle uuden ihmeellisen ihmisen omaan perheeseen, yhä vieläkin vaikea kuvitella että kohta meillä asuu uusi tyyppi, jonka luonteesta, sukupuolesta, ulkonäöstä ja tulevaisuudesta ei tiedä vielä mitään!

Hellou kaikki pömppömasut!
Tajusin tänään että mammaloman alkuun on enää reilu 7 viikkoa [emoji15]
Miten tämä aika kuluu näin nopeasti?!

Täällä masu on paisunut todella isoksi, ja tuntuu kovin pinkeältä. Napero kuopii menemään aika vauhdikkaasti, pääasiassa päivällä ja alkuillasta. Yöllä sitten nukutaan (toivottavasti rytmi säilyy maailmaan tulon jälkeenkin [emoji23]). Töissä isoja muutoksia ja vähän jännittää jo nyt että mihin sitä sitten joskus olisi palaamassa ja onko omaa työtä lähellekkään liippaavaa silloin tarjolla.
Heräsin myös siihen asiaan että "lomalle" jäädessä on aika ohuet verkostot sosiaalisessa mielessä, yhdelläkään kaverilla ei ole samanlaista tilannetta edes näköpiirissä. Silloin kun teinit olivat pieniä, oli ystäväpiirissä vauvoja joka toisella.
Täytyy varmaan alkaa verkostoitua lähialueella jonnekin josta löytyisi lounasseuraa ja vaunulenkkiseuraa [emoji4]

Välillä tuntui että miehelle tämä on tosi epätodellista ja varmaan onkin, mutta hienosti hän on mukana vaikkei tulevaa osaakaan hahmottaa.
Hänellä kun ei ole lapsia ennestään.

Huono uutinen oli se että supistelujen takia tehdyissä labroissa löytyi streptokokki b joka saattaa olla hyvinkin vaarallinen vauvalle tai aiheuttaa ennenaikaisen syntymän [emoji53]
Vollotin silmät umpeen kun luin tämän omakannasta, mutta tosiasia on että sille ei voi nyt tehdä yhtään mitään.

Varokeinona on että mulle antibiootti-tippa heti kun synnytys alkaa. Edelliset synnytykset on vaan kestäneet muutaman tunnin joten maallikkona mietin että mitenköhän se ehtii vaikuttaa vauvan hyväksi niin lyhyessä ajassa jos kokonaiskesto on tällä kertaa yhtä lyhyt..
Onko teillä kokemuksia moisesta riesasta?

Mama40, mulla löytyi myös streptokokki b kun otettiin rutiininäyte viime viikon lääkärineuvolassa. Mulla mielessä samat asiat, kun ei ole aavistustakaan onki tulossa lyhyt vai pitkä synnytys. :o Pitänee heti kysyä sairaalasta mitä tehdään kun vähänkin on merkkejä.

Mä myös kävin viikolla rakenneultrassa. Lääkäri oli ihan huippu. Ei edellisiltä eikä nuorimmaiselta lähes kakskyt vuotta sitten kyl noin tarkkaan tutkittu. Laski sormet, varpaat ja selkänikamat. Katsoi tietysti aivojen ja sydämen rakenteet. Aortan kaaren. Laski aivoihin menevät verisuonet. Nilkat, ettei ole kampurajalkoja. Huulihalkion. En edes muista mitä kaikkea. Saatiin kaunis kuva kasvoista.

Mä en ole enään jaksanut salailla töissä tilaani. Kerron kaikille avoimesti. Nyt 21+2

Mä myös odotan vauvauutisia <3

Viikko sitten, lauantaiaamuna 28.1. klo 1.02 meille syntyi tyttö, 51 cm, 3270g. Synnytys kesti liki 21 h ja oli mulle todella tuskaisen kivulias ja rankka. Niinpä lopulta tyttö avustettiin imukupilla ulos, äitinsä kun alkoi olla aika uuvuksissa. Synnytys oli mulle todella negatiivinen kokemus. Synnytyspelkoni ei ollut siis turhaa. Kivunlievityksenä kokeiltiin Panadolia, tens-laitetta, hiukan ilokaasua, mutta niistä ei ollut mitään apua. Kun lopulta olin riittävän auki epiduraalille, sain kipuihin helpotusta. Kaiken tuskan "oikeutti" upea, ihana tyttö, joka on tänään viikon ikäinen. Täydellinen, ihana tyttöni:love017

Paljon onnea jensan, koko perheelle pienen prinsessan johdosta! <3 :) Ensimmäinen vauveli tälle vuodelle tähän ryhmään, ihan huippua!

Kauanko olitte sairaalassa? Kuinka olet toipunut? Ikävä kuulla, että synnytys oli raskas ja kivulias. Saiko tilannetta purkaa jo sairaalassa?

Tiistaina päästiin kotiin, joten oltiin sairaalassa kolme ja puoli päivää. Oltaisi päästy jo maanantaina, ellei pikkuisen sydämestä olisi kuulunut sivuääni. Seuraavana päivänä sydän ultrattiin, mitattiin raajojen paineet ja otettiin sydänkäyrä. Kammioihinsa välissä pieni reikä, joka on melko yleinen vastasyntyneillä. Se usein kuroutuu kiinni muutaman vuoden sisään, mutta ei aina. Jos reikä pysyy pienenä, se ei vaikuta elämiseen millään lailla. Joskus kuitenkin kammioiden välinen reikä aiheuttaa virtauksen kammiosta toiseen ja aiheuttaa siten vajaatoiminnan. Toivottavasti meidän tytöllä reikä kasvaa umpeen.

Toipuminen välilihan leikkaamisen vuoksi ollut "ikävää". Ummetuksesta kärsin myös ja häntäluukin on saanut osansa kipeytyen sellaiseksi, että niin istuminen kuin kävelykin on kivuliasta. Mutta äitiydestä nautin valtavasti. Maailman suurin pieni ihme on kyllä kaiken mahdollisen arvoinen!!

Synnyttäneet:

jensan / 28.1 / 51cm 3270g/ tyttö / TAYS / alateitse/ 1.
Lambi/ 11.2 / 52cm 4120g/ poika / VKS / alateitse/ 6.

Odottajat:

L82day / helmi ? / 42
Pioni77 / 2.3 / 40 / OAS / 1.
Taimi 77 / 27.4. / 39 / K-SKS / 1.
Mama40 / 5.5 / 41 / KOS / 3.
Adele40+ / 14.6. / 45 / OAS / 6.
Verde / 30.6. / 39 / KOS / 3.
Sapiisakki / 10.7. / 39 / K-SKS / 3.
Dolcetti / 27.7. / 40
Pyrstötiainen / 31.7. / 38 / TAYS / 1.
Kirsiliini77 / 15.8. / 39 / 4.
Syysminttu / 2.9. / 38 / 1.
nijaje/ 20.9. / 40 / HYS / 8.
Hellu<3 /38/

Muokattu viimeksi:
Hurjasti onnea pienestä tytöstä Jensan!
Kova synnytyskokemus sulla, mutta jääpähän paljon muisteltavaa siitäkin:happy:!

Paljon onnea Jensan pikkuisesta!
Toivottavasti toivutte molemmat pian sekä henkisesti että fyysisesti!
Fyysisen puolen kuvauksesi kuulostaa hyvin tutulta, mulla oli aivan samat edellisten synnytysten jälkeen mutta koska kyse oli limakalvoista niin paraneminen on nopeaa. Kuulin jälkeenpäin että mitä vähemmän seisoo tai istuu, sitä vähemmän turvotusta kerääntyy alapäähän. Toipuminen siis nopeampaa jos pysyy mahdollisimman paljon vaakatasossa. Ummetuksen kannalta se liikkumattomuus on huono idea mutta sitten voi käyttää niitä vatsaa pehmittäviä apteekin valmisteita. Mulle niistä on ollut todella suuri apu jo nyt raskausaikana!

Iloitsin jo toissapäivänä, kun sain suolen tyhjennettyä Microlaxin avulla. Ajattelin, että josko nyt suoli toimisi...mutta alkaa tuntua nyt taas siltä, että vaikka hätä on, en saakaan puristettua mitään ulos:sour::dontknow

Paljon onnea jensan!

Mama40, mulla oli esikoisen synnytys todella nopea (supistuksia yhteensä n. 5 tuntia ja tunnin ehdin olla sairaalassa ennen kuin tyttö syntyi). Ennen tokan lapsen syntymää todettiin streptokokki b ja sanottiin, että pitäisi ehtiä tiputtaa antibioottia ennen kuin vauva syntyy. Mulla kävi tuuri, koska synnytys jouduttiin silloin käynnistämään lapsiveden tihkumisen takia ja reagoin käynnistyslääkkeisiin niin hitaasti, että antibioottia ehdittiin tiputtamaan ihan huolella, ennen kuin synnytys kunnolla käynnistyi ja sitten tapahtuikin rytinällä... Mitään ongelmia ei vauvalla ollut streptokokin takia. Kannattaa varmaan kysellä, olisiko käynnistys ratkaisu siihen, että antibiootti ehdittäisiin varmasti antaa ennen vauvan syntymää. Sinänsä kyllä itse toivon luonnollisesti käynnistyvää synnytystä tällä kertaa ainakin jos streptokokkia ei ole. Käynnistetty synnytys oli mulla aika lailla tuskaisempi kuin esikoisen synnytys, joka hoitui ihan luomuna ilman mitään kivunlievitystä.

Koita Jensan syödä nyt jonkin aikaa vaikka levolackia/laxoberonia että pysyy suolensisältö hyvin pehmeenä. Se on pikkasen haastavaa ekat viikot tuo alapään toiminnan palautuminen. Mutta kyllä se siitä!
Luumumehua kannattaa kans vedellä litratolkulla.

Takaisin