Raskaana --40+++

  • Ketjun aloittaja Tähti ★
  • Aloituspäivämäärä
Eikö ole olemassa mahanpehmennyslääkkeitäkin joita voi raskausaikana ottaa? Tiedän kokemuksesta että tuo itse kaiveleminen ei ole kivaa..
 
Tähti-73, mukava kuulla, että kaikki edelleen ihanasti- nauti siitä!:)
Mulla myös ensi viikolla (to) neuvola vaikka tuunkin sua n.viikon perässä.
Hei tähtipölyä:hello
kiitos:)
Hienoa, että sinullakin menee ihanasti!!:)
Kiva, että mennään näin lähekkäin päivissä, voidaan vaihtaa kokemuksia:wink
Saa nähdä miten pian neuvolassa tekevät niitä tutkimuksia, tekevätkö jo ihan ekalla kerralla jotain seulontaa?:rolleyes:

Aika tuntuu pitkältä, olisi niin hienoa jo kertoa vauvauutinen lähisuvulle, mutta vielä pitää malttaa tovi..
 
Marituuli, tossa aikasemmin tuli jo tuo mallasuute. Itse varmaan meen hankkimaan arsenaalin tukitarpeita.. Oon tänään edelleen kärsinyt.
Mut sit ajattelin tarkentaa veden juontia sekä ostin luumuja ja gefilustuotteita. Banaanit ajattelin jättää pois, niitä kun on tullut popsittua ja nehän kovettaa vatsaa.
Tää tilanne tuli vähän puskista, harmittaa kun just oli saanut vähän paremman olon ja saanut nukuttua pari yötä tosi hyvin.
 
Kiitos Tähti-73!
Todella mukavaa kun on noin samoilla viikoilla oleva odotuskaveri.:)

Varmaan riippuu neuvolasta ja kaupungista mutta viimeksi mulla ekassa neuvolassa puhuttiin ruokasuosituksista, kerrottiin miten jatkossa edetään, katsottiin paino ja kuunneltiin sydänääniä. Mä olin silloinkin käynyt ar-ultrassa mutta jos en olisi, olisi raskaus varmennettu sitten neuvolassa.
Oli oikein mukava käynti se eka käynti ja mulla oli mies mukana. Nyt tuleva eka käynti on varmaankin aika paljon lyhyempi kun aika tuoreessa muistissa on vielä asiat.

Mun tuli käydä vk 10-12 labrassa, jossa otettiin se veriseula nt-ultraa (ikä, verinäyte ja nt-mittaus yhdessä antavat sen mahdollisen riskiluvun ja siitä minä sitten aikanaan sain kirjeen kotiin, että riskiä ei ole) varten ja oli siinä HIV-näytekin, veriryhmä nyt ainakin ja ehkä jotain muutakin, en nyt enää muista..

Mun tekisi mieli huutaa kaikille, että tämä vanha kana munii vielä mutta pakko malttaa odottaa... Ymmärrän siis oikein hyvin tuntosi ja teillä vielä eka tulossa- niin ihanaa!!!! Onko muuten tuleville isovanhemmille myös ensimmäinen lapsenlapsi?
 
Sikuriini, vaikka sulla ei ole raskausdiabetesta, niin raskausdiabeetikon ruokavalio auttaa kyllä vatsan ja suoliston toimintaan. Kun jättää sokerit ja vehnät pois ruokavaliosta ja vetää ruisleipää, niin toimii vatsa.
 
Kiitos Tähti-73!
Todella mukavaa kun on noin samoilla viikoilla oleva odotuskaveri.:)

Varmaan riippuu neuvolasta ja kaupungista mutta viimeksi mulla ekassa neuvolassa puhuttiin ruokasuosituksista, kerrottiin miten jatkossa edetään, katsottiin paino ja kuunneltiin sydänääniä. Mä olin silloinkin käynyt ar-ultrassa mutta jos en olisi, olisi raskaus varmennettu sitten neuvolassa.
Oli oikein mukava käynti se eka käynti ja mulla oli mies mukana. Nyt tuleva eka käynti on varmaankin aika paljon lyhyempi kun aika tuoreessa muistissa on vielä asiat.

Mun tuli käydä vk 10-12 labrassa, jossa otettiin se veriseula nt-ultraa (ikä, verinäyte ja nt-mittaus yhdessä antavat sen mahdollisen riskiluvun ja siitä minä sitten aikanaan sain kirjeen kotiin, että riskiä ei ole) varten ja oli siinä HIV-näytekin, veriryhmä nyt ainakin ja ehkä jotain muutakin, en nyt enää muista..

Mun tekisi mieli huutaa kaikille, että tämä vanha kana munii vielä mutta pakko malttaa odottaa... Ymmärrän siis oikein hyvin tuntosi ja teillä vielä eka tulossa- niin ihanaa!!!! Onko muuten tuleville isovanhemmille myös ensimmäinen lapsenlapsi?

Hei tähtipölyä!:) tämä on kyllä jännää, kun on ensimmäinen vasta, mutta isovanhemmille ei ensimmäinen, minun puolelleni tämä on 6:des lapsenlapsi ja mieheni puolelle 3:mas lapsenlapsi.. Serkkuja meidän pienokainen saa siten 7, joista 3 on jo aikuisia, mutta sitten muut on pieniä tyttöjä 1v, 2v., 3v., 5v...leikkikavereita!!:)

Mitenkäs teillä, onko paljonkin lapsenlapsia?:rolleyes:
 
Last edited by a moderator:
Hei tähtipölyä!:) tämä on kyllä jännää, kun on ensimmäinen vasta, mutta isovanhemmille ei ensimmäinen, minun puolelleni tämä on 6:des lapsenlapsi ja mieheni puolelle 3:mas lapsenlapsi.. Serkkuja meidän pienokainen saa siten 7, joista 3 on jo aikuisia, mutta sitten muut on pieniä tyttöjä 1v, 2v., 3v., 5v...leikkikavereita!!:)

Mitenkäs teillä, onko paljonkin lapsenlapsia?:rolleyes:


Ojh, miten ihanan paljon pikku jalkoja teidän suvussa pyörii.:flower

Meidän tämä tuleva on molempien vanhemmille toinen lapsenlapsi ja tästä nykyisestä pian 10kk:sta kaikki tädit/sedät/isovanhemmat on ihan sekaisin, jopa niin sekaisin, että välillä itse miettii, että mehän saatiin vain vauva, ei maailmanrauhaa aikaan..

Tämä kulunut aika on todella ollut meille molemmille parasta aikaa koskaan, en voinut millään uskoa vielä vuosi sitten, että nautin äitiydestä näin paljon. Teilläkin on ihanat ajat edessä (varmasti sen arvaat/tiedätkin mutta minut tämä tunne tosiaan yllätti täysin).
 
Ojh, miten ihanan paljon pikku jalkoja teidän suvussa pyörii.:flower

Meidän tämä tuleva on molempien vanhemmille toinen lapsenlapsi ja tästä nykyisestä pian 10kk:sta kaikki tädit/sedät/isovanhemmat on ihan sekaisin, jopa niin sekaisin, että välillä itse miettii, että mehän saatiin vain vauva, ei maailmanrauhaa aikaan..

Tämä kulunut aika on todella ollut meille molemmille parasta aikaa koskaan, en voinut millään uskoa vielä vuosi sitten, että nautin äitiydestä näin paljon. Teilläkin on ihanat ajat edessä (varmasti sen arvaat/tiedätkin mutta minut tämä tunne tosiaan yllätti täysin).

...osaan kuvitella minkälaisen pyörityksen ensimmäinen lapsenlapsi saa aikaan, kaikessa ihanuudessaan!! :)
Varmaan seuraavienkin kanssa isovanhemmat vähän "sekoo", mutta oletan sen olevan jo rauhallisempaa..On se niin ihanaa aikaa!!:Heartred
 
Se on kiva kuitenkin kun vähän"seotaan". Minun appivanhemmat ovat olleet kovin nuivia koko ajan eivätkä esim. kysele mitään raskaudesta. En osaa sanoa miksi.
Omat vanhempani ovat olleet todella iloisia asiasta ja muut omat sukulaiset.
 
Hei tähtipölyä!:) tämä on kyllä jännää, kun on ensimmäinen vasta, mutta isovanhemmille ei ensimmäinen, minun puolelleni tämä on 6:des lapsenlapsi ja mieheni puolelle 3:mas lapsenlapsi.. Serkkuja meidän pienokainen saa siten 7, joista 3 on jo aikuisia, mutta sitten muut on pieniä tyttöjä 1v, 2v., 3v., 5v...leikkikavereita!!:)

Mitenkäs teillä, onko paljonkin lapsenlapsia?:rolleyes:
Meillä muut suvun lapsenlapset on kahdenkympin molemmin puolin yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Voi uutinen vähän aiheuttaa hämmennystä. Ei nyt kerrota heti, kun viikkoja on vasta kuusi ja ikää paljon.
 
Vieläkö mahtuu mukaan yksi 40+++?
Vaihdoin nuorempaan mieheen ja rypäleraskauden jälkeen on rv 8 menossa. Tunnen itseni tosiii vanhaksi tähän touhuun, kun voisin ihan hyvin nauttia jo lastenlapsista (esikoiseni on parikymppinen).
Uusi elämä, uusi alku. Oikein en osaa vielä nauttia, sillä aion käydä kaikki mahdolliset testit läpi, jotta voi rauhassa odottaa tervettä lasta.
 
Vieläkö mahtuu mukaan yksi 40+++?
Vaihdoin nuorempaan mieheen ja rypäleraskauden jälkeen on rv 8 menossa. Tunnen itseni tosiii vanhaksi tähän touhuun, kun voisin ihan hyvin nauttia jo lastenlapsista (esikoiseni on parikymppinen).
Uusi elämä, uusi alku. Oikein en osaa vielä nauttia, sillä aion käydä kaikki mahdolliset testit läpi, jotta voi rauhassa odottaa tervettä lasta.
Sama tilanne, vaikka vasta 7. viikko menossa.
 
Tervetuloa mukaan muumiomamma ! Mullakin on nuorempi mies. Tosin odotamme vasta meiän esikoista. Raskausviikkoja takana 27.
 
Tervetuloa palstalle Muumiomamma!:)

Tottakai tänne mahtuu, koska sinulla on la?

Mulla on "alkuperäinen" mies, ollaan ryhdytty vasta neljänkympin jälkeen perustamaan perhettä, nuorena ei vaan ehditty.

Hyvää odotusta :Heartbigred
 
Tähti-73, oli se ihan mukava avata sitä äitiyspakkausta. Hypistellä niitä vaatteita ja tavaroita. Aika isoja kokoja olivat. Tosi vähän oli ihan vastasyntyneen vaatteita. Vaunut ja turvaistuimen ostin ystävältä käytettynä. Kummitytön vanhat. Ostin viime viikolla käsikäyttoisen rintapumpun. Meillä tarkoitus muuttaa alakertaan asumaan, kun nyt makuuhuoneemme on yläkerrassa. Vauvan kanssa helpompaa asua yhdessä kerroksessa. Pitäisi siirtää sänkyjä ja rempata alakerran makuuhuonetta. Sitten pääsee vasta suunnittelemaan sisustusta, kun huonekalut siirretty. Tosin alakerran makuuhuoneeseen ei mahdu ylimääräisiä huonekaluja. Ystäväni luvannut meille myös pinnasängyn.

Hei Maria75 :)
meillä on tarkoitus muuttaa toisinpäin, nukkumaan yläkertaan, koska meillä on keittiö yläkerrassa ja varmaan helpompaa vauvan kanssa. Portaikkoon mies nikkaroi portin, ettei pieni pääse putoamaan, kun lähtee ryömimään..:)
 
Takaisin
Top