Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Aurinko88 mulla on viime synnytyksen jälkeen alkanut menkat silleen että päivää paria ennen vähän tiputtelee. Aiemmin ei oo ollut näin. Toivon niin että siellä enteilisi kuitenkin raskautta 🙏🩷 Onhan joskus harvoin myös kaksi ovista kierrossakin mahdollista 😍😍

@Olive paljon voimia 🩷🩷🩷 Oot vielä nuori ja sulla aikaa vielä vuosia raskaudelle todennäköisimmin. Ei kannata raskautua kumppanin kaa jonka kaa ei täysin hyvä ole olla. Rohkea päätös!
Valitettavasti alkoi uus kierto tänään, tää oli mulle kans taas uus raskauden jälkeinen oire. Jännä, miten valtavasti raskaus voi kiertoa ja oireita muuttaa! Kiertokin jäi vain 30 päivään, kun yleensä mulla vähintään 32 päivää.

Jospa kolmas yrityskierto toden sanoisi? 🌈 :smiling-eyes:

Aamulla oli vähän menkkatuntemuksia, mutta ei ole vuotoa tullut ainakaan vielä. Nyt on kp 26 ja DPO 11. Eka Letrozol kierto, joten ei mitään hajua minkä pituinen kierto tämä on.
Mulla kp28 eikä menkat alkanu vielä.. tein muutama päivä sitten early testin päivä pissasta eikä viivaa tullut🤔 sit alkoi taas tuntumaan et enhän mää ookkaa raskaana, vaikka oon niin muka kuvitellut.. ei se näin helposti ois voinu käydä. Vähän surullinen fiilis kun taas kerkesi toivoa raskautta.. tuli keskenmenon ym kaikki ikävät mieleen 🤕😔🙄nooh, vielä voi toivoa olla, ehkä testasin liian varhain. Outoa on ollut etova olo ja se "tunne kuin ois raskaana". Tietty sitä myös toivoo paljon niin keksii kaikenlaista. On tää rankkaa

Täällä myös harmitus, sillä aamuinen rtesti oli taas nega, joten ei muuta kuin uuteen kiertoon. Menkkoja tosin odottelen vasta keskiviikoksi, mutta tän kääntyminen plussaksi on kyllä häviävän pieni mahdollisuus enää, ei ole sellaisia oireitakaan ollut. Ei muuta kuin kolmanteen yrityskiertoon siis!
I feel you ❤️

Kemiallinen kierto tulossa päätökseensä. Tänään voisi alkaa vuoto kun eilen jo vähän pyyhintätuhrua oli. Se olisi sitten rv 4+4 mihin jäi. Samaan kuin esikoista yrittäessä, myös samassa yk2 kierrossa nappasi hentoisasti joku kyytiin. Meillä on reissu viikon päästä viikonloppuna alkamassa, joten toivon vuodot olleen ja menneen siihen mennessä. Testit on kaikki o.t ja r.t käytetty, mennään seuraava kierto ilman niitä. Bbt jatkuu.

Pientä taukoa täältä nyt lomaksi, kaikille tsempukkaa ja jaksamista tälle taipaleelle.❤️

@Sävellä Mä ku nykyään mielummin käytän noita digiovistestejä, ni vähintään sit ku saan niillä posin, ni testailen saman päivän aikana sit tikuilla, et nään milloin ne muuttuu positiivisiksi kans. 🤩😊 Saitko ovista bongattua?

@Wellllu Toivottavasti siel olisi nyt tärppi käynyt. 🥲❤️ Kiva kuulla,et ainakaan tiputtelu ei oo alkanut.

@Nasso88 Toi on kyl kurjaa, kun on ehtinyt jo toivoa raskautta ja sit testiin ei piirrykään kaksi viivaa. Toivotaan, et oot kuitenkin testannut vaan liian varhain. Hali❤️

ON: Tänään jo dpo 7. Alkaa vähän jänskättää jo, et miten tässä kierrossa käy. 🤩😊❤️ Kuumeilijoiden piinapäiviin oon oireista laittanut, mut ei mitään kovin kummosta, ainakaan vielä. Useampana päivänä nyt kyllä herännyt vähän turhan aikaisin, enkä saa enää unta.. 🥱 Samoin valkovuotoa ehkä vähän normaalia enemmän.. Mut tää oli trendi nyt jo jonkun viikon tai jotain.. Ihan kiva, ku ei oo tarvittu minkään sortin liukkareita tai mitään.

Dpo 10 sitten eka testi peliin. 😊

Ihanaa alkavaa viikonloppua kaikille!

Mulla oli sekä Mirena että Dienogest endon hoitoon ennen kuin alettiin yrittää. Kierukka veks, ja keltsut olin jo lopettanut paria päivää aikaisemmin, kun liuska loppui. Käsittääkseni heti lopetuksen jälkeen on hyvä mahdollisuus raskautua, kun oma hormonitoiminta käynnistyy.

Pelkäsin kanssa ihan todella, että endon oireet räjähtää käsiin, kun 3 kk ennen yrityksen alkua oli tosi kovia kipukohtauksia viikottain, ja tuolloin vaihdettiinkin Slinda Dienogestiin. Suureksi yllätykseksi kivut eivät ole olleet niin pahoja kuin pelkäsin, eivätkä ne reilun vuoden aikana ole räjähtäneet käsiin. Toki mulla on kovia kipuja menkkojen ja oviksen aikaan, ja satunnaisesti muulloinkin, mutta onneksi sain tujut lääkkeet niihin, ja vain kerran yritysaikana on kivut olleet niin kovat, ettei lääkekombon maksimiannokset riittäneet. Olen tästä ihmeissäni, mutta helpottunut.

Varmistaisin, et olis valmiiksi riittävä kipulääkitys (ja muut lääkkettömät kivunhallintakeinot, lämpö, tens jne.) ja sit ottaisin heti käyttöön ovistestit ja ehkä viel siittiöystävällisen liukkarin.

Miten sulla viimeksi meni yritysaika? Kuinka nopeasti endo villiintyi? Kauanko sulla kesti raskautua?

En saanut diagnoosia kuin vasta raskauksien jälkeen.

Ensimmäisen kanssa meni noin puolivuotta yrittämistä, toisen kohdalla imetin vielä ja oli tullut menkat ehkä 3-4 kertaa aika mietona kun raskauden toista kertaa. Kivut pahenivat pari kk imetyksen lopetuksen jälkeen ja sitten sainkin vihdoin diagnoosin.
Nyt nuorin on jo 4v. Olisi ehkä pitänyt yrittää seuraavaa heti putkeen, koska nyt on ollut työlästä saada kaikki vaivat kuriin.
En syönyt hormonilääkitystä ollenkaan ennen tätä diagnoosia missään vaiheessa, se olisi saattanut auttaa aikaisemmin vointiin.

@Toiveikkaana miten siellä menee?
Entäs @Nasso88 ?
Hyvää testausonnea ens viikolle @Round2❤️
Täällä ei ole vuoto alkanut vielä. Tänään aamulla oli hetken aikaa etova olo, mutta en usko sen olevan mikään raskausoire, kun aiemmassa kierrossa oli kuukautiset myöhässä ja voimakasta etovaa oloa useita päiviä, enkä silti ollut raskaana. Maanantaina teen raskaustestin, jos vuoto ei ole alkanut. Pelottaa jo se negatiivisen testin näkeminen, kun sitten on toivo menetetty jälleen ainakin kuukaudeksi. 😔

@Toiveikkaana Kunpa vuoto ei alkaisikaan.. ❤️ Toivon sulle kahta viivaa testiin!!

ON:
Täällä alkaa jännittää hirveesti. Tänään kaupasta hakemaan kasa tikkuja.. Ärsyttää, ettei se mun tilaus Raskauskeijulta tullut ees parissa viikossa. Torstaina laitoin niille taas viestiä siihen liittyen ja nyt eivät ole edes vastanneet mitään. 😐 Suoraan sanottuna vituttaa, koska mulla meni 50e siihen tilaukseen...

Huomenna sit testaamaan! Eilen oli koko päivän tosi epämääräisiä alavatsatuntemuksia. Ei varsinaisia kipuja, mutta ajoittain aika epämukavia tuntemuksia kuitenkin.. Mitään varsinaisia raskausoireita ei ole, joten ei oo odotukset korkealla, et ois onnistunut, mut katsellaan.

Onko muita pian testaamassa? ❤️ Ois ihanaa saada kyllä huhtikuinen. Ainokaiseni on syntynyt silloin ja kyllä kevät oli ihanaa aikaa. Kesä pienen vauvan kanssa yms. ❤️

@Toiveikkaana Kunpa vuoto ei alkaisikaan.. ❤️ Toivon sulle kahta viivaa testiin!!

ON:
Täällä alkaa jännittää hirveesti. Tänään kaupasta hakemaan kasa tikkuja.. Ärsyttää, ettei se mun tilaus Raskauskeijulta tullut ees parissa viikossa. Torstaina laitoin niille taas viestiä siihen liittyen ja nyt eivät ole edes vastanneet mitään. 😐 Suoraan sanottuna vituttaa, koska mulla meni 50e siihen tilaukseen...

Huomenna sit testaamaan! Eilen oli koko päivän tosi epämääräisiä alavatsatuntemuksia. Ei varsinaisia kipuja, mutta ajoittain aika epämukavia tuntemuksia kuitenkin.. Mitään varsinaisia raskausoireita ei ole, joten ei oo odotukset korkealla, et ois onnistunut, mut katsellaan.

Onko muita pian testaamassa? ❤️ Ois ihanaa saada kyllä huhtikuinen. Ainokaiseni on syntynyt silloin ja kyllä kevät oli ihanaa aikaa. Kesä pienen vauvan kanssa yms. ❤️
Plussatuulta sinne myös, kuten myös muille plussaa toivoville. ❤️

Täällä on monella jännittävää! Tsemppiä testailuihin, laittakaapa oireita ja testikuvia, niittä on hauska lueskella ja myötä elää!

Adela, mikä meininki, joko ovis oli?

ON: kp20.
Eilen ja tänään ihan järkyttävä olo. Turvonnut alavatsa, hirveä väsymys, vasta sekaisin, päänsärky. Eilen aamulla s jälkeen veristä vuotoa (!?).. Oura ja Flow ennustelee, että ovis olisi ollut perjantaina. Torstaista asti on harjoiteltu melko kovin, sitä ennen ei mitään tässä kierrossa. Saa nähdä, toiveet ei ole kovin korkealla, mietin, että olisiko ovis kuitenkin ollut aiemmin. Olen testaillut CB hymynaamapaketin ilman hymyä.

Muokattu viimeksi:
Täällä on monella jännittävää! Tsemppiä testailuihin, laittakaapa oireita ja testikuvia, niittä on hauska lueskella ja myötä elää!

Adela, mikä meininki, joko ovis oli?

ON: kp20.
Eilen ja tänään ihan järkyttävä olo. Turvonnut alavatsa, hirveä väsymys, vasta sekaisin, päänsärky. Eilen aamulla s jälkeen veristä vuotoa (!?).. Oura ja Flow ennustelee, että ovis olisi ollut perjantaina. Torstaista asti on harjoiteltu melko kovin, sitä ennen ei mitään tässä kierrossa. Saa nähdä, toiveet ei ole kovin korkealla, mietin, että olisiko ovis kuitenkin ollut aiemmin. Olen testaillut CB hymynaamapaketin ilman hymyä.
Joo, ovis on varmasti ollut. Luulisin että torstaina oli, koska perjantaina olin heti herätessä jo hirmu alakuloisella tuulella minkä oletan johtuneen hormonien romahtamisesta oviksen jälkeen. Onneks on vielä pari viikkoa lomaa ni menee piinapäivät vähän helpommin ohi. 🤞

Millon sä siis alotit ovistestailut?

Joo, ovis on varmasti ollut. Luulisin että torstaina oli, koska perjantaina olin heti herätessä jo hirmu alakuloisella tuulella minkä oletan johtuneen hormonien romahtamisesta oviksen jälkeen. Onneks on vielä pari viikkoa lomaa ni menee piinapäivät vähän helpommin ohi. 🤞

Millon sä siis alotit ovistestailut?
Me mennään kylllä aivan samoissa. 😅
Onko sulla muita oireita? Mua hämmentää tää väsymys ja vatsan sekaisin oleminen.

Jos mun on uskominen Ouran lämpöihin niin vähän pelkään, että ovis on voinut olla jo torstaina.. Aloitin testatailut maanantaina ja ke-la otin 2*pvä. En ehkä myöskään usko, etten olisi ovuloinut, mutta tiedä näistä. Mä skippasin terot tähän kiertoon, koska ne olisi pitänyt aloittaa lääkärin mukaan kp15 ja pelkään, että se on mulle niin ajoissa, etten ehdi ovuloida. Nyt vähän on tissit kipeät, mutta en tiedä onko se vain ylitulkintaa..

Takaisin