Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mukavaa heinäkuuta kaikille 🌷 Kesä on hujahtanut nopeasti, olen välillä käynyt lueskelemassa palstalaisten kuulumisia, mutta muuten olen pysynyt muissa touhuissa.

Omia juttuja sen verran, että tein kesäkuun puolivälissä positiivisen raskaustestin ja ensimmäinen varhaisultra olisi ylihuomenna perjantaina. Toivottavasti ultrassa olisi kaikki hyvin 🙏

Mukavaa heinäkuuta kaikille 🌷 Kesä on hujahtanut nopeasti, olen välillä käynyt lueskelemassa palstalaisten kuulumisia, mutta muuten olen pysynyt muissa touhuissa.

Omia juttuja sen verran, että tein kesäkuun puolivälissä positiivisen raskaustestin ja ensimmäinen varhaisultra olisi ylihuomenna perjantaina. Toivottavasti ultrassa olisi kaikki hyvin 🙏
Onnea ❤️

Ihana juttu! Onnea ja tarrasukkia! ❤️😍

@Puolikuu @punktiopikkarit @Sävellä pahoittelut kanssanegailijoille ❤️ 💔toivottavasti teiän kierrot lähtee nyt eri tahtiin ku mun, niin ette joudu enää osallisiksi mun nega-energiaan.

Onnittelut @Trieste ja @Pakkanen ❤️

@Amorado miten menee? Onko sulla nyt dpo12…?

Lämmin hali ja voimia @Jenspaaa ja @Syyskukka 💔

Omanapaa: kp4 täällä. Menkat alko maanantaina puoliltapäivin. Nyt on pari viime kiertoa luteaalin pituus ollu 12 päivää. Googlailin että se on kai ihan normaali vaikkakin just sillä rajalla. Tietääks joku voiko jollain lisäravinteella vaikuttaa luteaalin pituuteen? Vaikka rautaa tai jotain? Rupesin miettimään että myöhäisemmät kiinnittyjät ei ehkä ehdi mukaan 🤔

@Puolikuu @punktiopikkarit @Sävellä pahoittelut kanssanegailijoille ❤️ 💔toivottavasti teiän kierrot lähtee nyt eri tahtiin ku mun, niin ette joudu enää osallisiksi mun nega-energiaan.
Osuu sopiva aikaikkuna alkionsiirtoon viikolle 29 joka on ainoo viikko kun Dextra on kiinni, nii ei saada sieltä heinäkuussa alkioo kohtuun, eli siinä mielessä osui negatiiviseen rytmiin tää kierto. Saishan sitä lääkkeillä siirrettyä mutta ei kuulemma noin paljoo. Meillä on viisipäiväisiä ja yksi kuusipäiväinen mutta sekin siirrettäis viispäiväsenä. Ei sun energia näihin yllä :)

Täällä alkamassa näillä näppäimillä yk1! Lopetin hormonaalisen ehkäisyn hiljattain ja todennäköisesti jonkun aikaa tässä menee, että kierto palautuu. Ehkäisyn aikana kierrot on olleet mitä vaan 40 ja 100 päivän välillä, joten ovulaation kiinni saaminen voipi olla hieman hankalaa. Taustalla mulla on endometrioosi ja kauhulla odotan kipujen palaamista :(

Omanapaa: kp4 täällä. Menkat alko maanantaina puoliltapäivin. Nyt on pari viime kiertoa luteaalin pituus ollu 12 päivää. Googlailin että se on kai ihan normaali vaikkakin just sillä rajalla. Tietääks joku voiko jollain lisäravinteella vaikuttaa luteaalin pituuteen? Vaikka rautaa tai jotain? Rupesin miettimään että myöhäisemmät kiinnittyjät ei ehkä ehdi mukaan 🤔
Monet kokeilevat Gelee Royalia (varovaisuutta jos mehiläisallergiaa), sit myös maca-jauhe (tää kannattaa aloittaa hitaasti), ferritiini jos on matala niin rauta voi auttaa.

Jos yhtään lohduttaa niin mun luteaali oli 7 päivää ilman että ehdin pidentää Lugesteronin avulla luteaalia ja ehdin tulla raskaaksi noinkin pienessä aika ikkunassa. Oli mulla kans yks kemiallinen noin lyhyellä luteaalilla.

Jotta saisit lääkityksen helposti liian lyhyeen luteaalivaiheeseen niin sen pitäisi olla alle 10 päivää. Saatat ehkä pystyä muulla tavalla saamaan lääkityksen, kun ne on aika turvallisia. Maallikko mielipiteeni kuitenkin olisi se että 12 päivää on ihan nokko että älä stressaa tuosta aiheesta 😁 samaa lääkitystä, jota käytetään liian lyhyeen luteaaliin, käytetään kans pitämään huoli että kohdussa pinnat on sopivan paksuisia ottamaan vastaan hedelmöittyneen munasolun. Yksityisellä oikein ajoitettu ultraääni voi selvittää limakalvojen paksuuden ja että onko se puoli kunnossa, jos hermoilet kiinnittymistä. Mutta alustavasti jos kuukautiset toimii kuten voisi olettaa niin tuokin on aika kaukaa haettua tarkistaa randomisti.

Muokattu viimeksi:
Monet kokeilevat Gelee Royalia (varovaisuutta jos mehiläisallergiaa), sit myös maca-jauhe (tää kannattaa aloittaa hitaasti), ferritiini jos on matala niin rauta voi auttaa.

Jos yhtään lohduttaa niin mun luteaali oli 7 päivää ilman että ehdin pidentää Lugesteronin avulla luteaalia ja ehdin tulla raskaaksi noinkin pienessä aika ikkunassa. Oli mulla kans yks kemiallinen noin lyhyellä luteaalilla.

Jotta saisit lääkityksen helposti liian lyhyeen luteaalivaiheeseen niin sen pitäisi olla alle 10 päivää. Saatat ehkä pystyä muulla tavalla saamaan lääkityksen, kun ne on aika turvallisia. Maallikko mielipiteeni kuitenkin olisi se että 12 päivää on ihan nokko että älä stressaa tuosta aiheesta 😁 samaa lääkitystä, jota käytetään liian lyhyeen luteaaliin, käytetään kans pitämään huoli että kohdussa pinnat on sopivan paksuisia ottamaan vastaan hedelmöittyneen munasolun. Yksityisellä oikein ajoitettu ultraääni voi selvittää limakalvojen paksuuden ja että onko se puoli kunnossa, jos hermoilet kiinnittymistä. Mutta alustavasti jos kuukautiset toimii kuten voisi olettaa niin tuokin on aika kaukaa haettua tarkistaa randomisti.
No joo siis en tiiä oisko mistään apua, mut kun yritystä on jo 1v3kk takana ja käteen jääny vaan yks tuulimuna/varhainen keskenmeno, ni tuntuu ettei voi vaan jatkaa pään hakkaamista seinään entiseen tapaan. Ehkä perehdyn tohon gelee royaleen tässä kierrossa. 🙃
// Ja ehkä vois limakalvon paksuuttakin tutkia, ku mul kyl on aika niukat ja lyhyet menkat.

Onnittelut @Trieste ja @Pakkanen ❤️

Lämmin hali ja voimia @Jenspaaa ja @Syyskukka 💔

Me mennään aivan samoissa.
Mun ovis on kyllä vasta +kp15-, toivottavasti myös nyt koska tilaisuuksia ei päästä hyödyntää ennen sitä.

Yllättävän paljon on kyllä hajottanut tämä kierto.

Raskausrintamalla olemattomasti 😄 Dpo saattaa olla mitä tahansa 3 ja 12 välillä, jos ovulaatio on vielä edes tapahtunut 🫣 Tein mun olettamana dpo10 täyspuhtaan negatestin. Nyt en ole edes mitään oireita saanut kuviteltua.

Ärsyttävää kun ei tiedä kierron vaihetta varmasti, mutta tätähän se on kun kierto vielä palailee.. 😊 Kuumottelisi testata huomenna taas, mutta taitaa olla rahanhukkaa vaan 😄

Takaisin