Raskaaksi 2026

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut kaikille negatiivisista❤️‍🩹 minä täältä taustalta taas lueskelen, kun enemmän tuolla lapsettomuuspuolella tulee kirjoiteltua.

Mökkeillessä (ja muutenkin) minusta kuukuppi on kyllä ihan paras, paljon helpompi eikä uimisia tarvii vältellä. Kaikkien juttu ei toki ole. Silloin kun sen otin käyttöön niin eka kierto oli yhtä hemmetin taistelua mutta jotenkin sitten välissä alitajuisesti vissiin hoksasin miten toimii kun seuraavasta alkaen on ollut maailman kätevin kapistus.

Tuonne Lapsettomuus-puolelle sekä piinailijoihin ja plussaketjuun oonkin laitellut, mutta täällä tuli juhannusaatonaaton siirrosta plussa dpo10 (alkion iän mukaan, siirsivät päivää aiemmin) ja on lähtenyt vahvistumaan niin että onhan tässä nyt uskottava että on raskaana. Maaliskuisiin olen vähän kirjoitellut mutta tosi hiljaista vielä siellä. Olo on kyllä tosi ristiriitainen, sellainen huijarisyndrooma aina jos jotain ruoka-ainetta välttelee ja surettaa kun en osaa enempää iloita ja fiilistellä. Oireita ei oikein oo lieviä alamahatuntemuksia ja turvotusta lukuun ottamatta ja ne alkoi cycloista jo ennen siirtoa. Ehkä selvimpänä että janottaa vähän normaalia enempää mutta voipi olla lämpötilastakin johtuvaa.

En tiedä, ehkä se kunnon ilo ja usko raskauteen tulee sitten pikkuhiljaa tai jonkun ultran jälkeen. Tuo keskenmenotausta taitaa vaikuttaa. Vaikee vaan ymmärtää/uskoa että tästä meille lapsi tulisi, vaikka onkin testattu alkio. Toki vielä se mosaikismi tietty lisäämässä riskiä keskenmenoon.

/edit: lisäilenpä vielä tämän päivän kuvan mukaan.
 

Liitteet

  • 20260628_103351.jpg
    20260628_103351.jpg
    2.4 MB · Katsottu: 29
Pahoittelut kaikille negatiivisista❤️‍🩹 minä täältä taustalta taas lueskelen, kun enemmän tuolla lapsettomuuspuolella tulee kirjoiteltua.

Mökkeillessä (ja muutenkin) minusta kuukuppi on kyllä ihan paras, paljon helpompi eikä uimisia tarvii vältellä. Kaikkien juttu ei toki ole. Silloin kun sen otin käyttöön niin eka kierto oli yhtä hemmetin taistelua mutta jotenkin sitten välissä alitajuisesti vissiin hoksasin miten toimii kun seuraavasta alkaen on ollut maailman kätevin kapistus.

Tuonne Lapsettomuus-puolelle sekä piinailijoihin ja plussaketjuun oonkin laitellut, mutta täällä tuli juhannusaatonaaton siirrosta plussa dpo10 (alkion iän mukaan, siirsivät päivää aiemmin) ja on lähtenyt vahvistumaan niin että onhan tässä nyt uskottava että on raskaana. Maaliskuisiin olen vähän kirjoitellut mutta tosi hiljaista vielä siellä. Olo on kyllä tosi ristiriitainen, sellainen huijarisyndrooma aina jos jotain ruoka-ainetta välttelee ja surettaa kun en osaa enempää iloita ja fiilistellä. Oireita ei oikein oo lieviä alamahatuntemuksia ja turvotusta lukuun ottamatta ja ne alkoi cycloista jo ennen siirtoa. Ehkä selvimpänä että janottaa vähän normaalia enempää mutta voipi olla lämpötilastakin johtuvaa.

En tiedä, ehkä se kunnon ilo ja usko raskauteen tulee sitten pikkuhiljaa tai jonkun ultran jälkeen. Tuo keskenmenotausta taitaa vaikuttaa. Vaikee vaan ymmärtää/uskoa että tästä meille lapsi tulisi, vaikka onkin testattu alkio. Toki vielä se mosaikismi tietty lisäämässä riskiä keskenmenoon.

/edit: lisäilenpä vielä tämän päivän kuvan mukaan.
Ihanaa, onnittelut!

Varmasti aika luonnollisia fiiliksiä, mutta itse koitan aina kun sellainen epäily tai kauhu nostaa päätä niin laittaa sen ikään kuin mielessäni boksiin ja lyödä kannen kiinni. Kuulostaa tyhmältä, mutta toimii aika hyvin! Tavallaan myönnät, että joo, nämä tunteet on olemassa ja tiedostan sen, mutta en anna niille valtaa vaan niiden paikka on suljettuna tässä lokerossa. 😅

Koska olen utelias, testasitko ennen tuota dpo11?
 
@Sävellä voisi kyllä yrittää tollaista mielikuvaharjoittelua😄 tosin musta tuntuu ettei mulla just nyt oo erityisemmin negatiivisiakaan fiiliksiä, ei vaan kauheesti tunnu miltään. Ekassa raskaudessa kun jaksoi olla niin iloinen ja silitellä masua ja suunnata ajatuksia pikkuiseen. Nyt jotenkin ei siis pysy pää mukana hommassa, en osaa selittää... Ei vaan jotenkin ole uponnut tämä tieto silleen kunnolla😅 tai ehkä se tieto että siellä jotain olisi ja nyt oikeesti paljon paremmat tsänssit kuin luomuna (jolloin 50-50) että tää menee loppuun asti.

Ja joo testasin, mutta rfsu earlylla niin siksi ei ollut tossa kuvassa! Mulla on niitä enää yksi niin aattelin tehdä sen huomenna tai ylihuomenna😄 kuvat niistäkin nyt. Perjantaina tein myös digin dpo13 ja näytti 2-3.
Dpot siis alkion iän mukaan, siirrettiin 5-päiväinen neljäntenä päivänä post ovulation, joka triggeröity Ovitrellella. Toi dpo10 oli 11.pvä sen pistoksen jälkeen niin pitäisi olla kokonaan poistunut ja kai olikin kun vahvistui niin hyvin.
 

Liitteet

  • lv_0_20260626090646.jpg
    lv_0_20260626090646.jpg
    204.3 KB · Katsottu: 28
Täällä kp 18, ja mulla tuli olo että olen raskaana 🫣 Yleensä tähän aikaan odottelisin ovista, mutta tässä kierrossa jo kp10 oli alavatsatuntemuksia. Sattumalta kp8 oltiin "tampattu mattoja" niinkuin joku täällä asian joskus ilmaisi 😄

Eikai dpo 8 voi vielä olla oireita, mieli tekee varmaan vaan temppuja kun on teoreettinen mahdollisuus olla raskaana 😄 Todennäkösesti ei ookkaan vielä ovulaatio ees ollut ja olen harhainen vaa 🫣😄 Jännää on, odottavan aika on pitkä.. 😊
 
Onnea plussasta @Trieste ja tarrasukkia pienelle! :red-heart: :Smiling Face With Smiling Eyes: Sulla on muuten kiva profiilikuva, tykkään kans sarjasta :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Sellasta tulin vain tällä kertaa ihmettelemään, että se on kyllä jännä, miten tuo gelee royale tuo niin nätisti kosteutta alakertaan! Tuntuu melkein ovislimoilta ku on niin märkää, vaikka oviksen pitäis olla vasta ens torstaina. Ei ihan koostumus ole oikea, joten en usko vielä ovuloivani, ja viimeksi geleetä syödessäni se ei aikaistanut ovista, joten en usko nytkään juuri muuttavan ovisaikataulua. Mut pitää pistää tää korvan taa, et jos joskus vaikka vaihdevuosien aikaan tulee kuivaa kautta, niin ei muuta ku geleet tilaukseen ni luistaa taas :tears:
 
Täällä kp 18, ja mulla tuli olo että olen raskaana 🫣 Yleensä tähän aikaan odottelisin ovista, mutta tässä kierrossa jo kp10 oli alavatsatuntemuksia. Sattumalta kp8 oltiin "tampattu mattoja" niinkuin joku täällä asian joskus ilmaisi 😄

Eikai dpo 8 voi vielä olla oireita, mieli tekee varmaan vaan temppuja kun on teoreettinen mahdollisuus olla raskaana 😄 Todennäkösesti ei ookkaan vielä ovulaatio ees ollut ja olen harhainen vaa 🫣😄 Jännää on, odottavan aika on pitkä.. 😊
Toivottavasti ei nyt turhaa toivoa tule annettua, mutta mulla ensimmäiset raskausoireet tuli dpo8. Etovuus ja järjetön väsymys iski alkuillasta. Tein testin jossa oli hailakka haamu, just ja just näkyi. Sen jälkeen oli 4pv täysin neroja ja dpo 12 tai 13 tuli plussa.

Sitten ei ollutkaan paljon muita raskausoireita kuin tuolla testiviikolla alavatsakipuja ja väsymystä, (nukahtelen päivittäin töissö ) 🤣, kunnes alkoi viikko6+0 eilen. Ja etova olo tuli samantien 🤣
 
Lisää vettä mun ylitulkintamyllyyn, pientä vaaleanpunaista vuotoa joka tuli pyyhkiessä paperiin, eikä mitään kramppeja tai muita oireita mitkä viittaus menkkoihin… kuitenkin edelleen, pull out metodin käyttö vähentää riskiä, mutta tottakai tässä takertuu siihen pieneenkin oljenkorteen 😅
 
Toivottavasti ei nyt turhaa toivoa tule annettua, mutta mulla ensimmäiset raskausoireet tuli dpo8. Etovuus ja järjetön väsymys iski alkuillasta. Tein testin jossa oli hailakka haamu, just ja just näkyi. Sen jälkeen oli 4pv täysin neroja ja dpo 12 tai 13 tuli plussa.

Sitten ei ollutkaan paljon muita raskausoireita kuin tuolla testiviikolla alavatsakipuja ja väsymystä, (nukahtelen päivittäin töissö ) 🤣, kunnes alkoi viikko6+0 eilen. Ja etova olo tuli samantien 🤣
Semmoinen erikoinen etova olo mullakin tuli aamulla 👀 Esikoisen raskaudessa ensioire oli närästys, joten sain itselleni tietty kuviteltua pientä närästystäkin 🤣

On tä itsensä skannaaminen hullua 😄 Esikoisen raskaudessa tein yhden testin dpo17 tms, nyt tosiaan mahdollisesti tuo dpo8 ja iltakävelyllä kävin raskaustestin kaupasta hakemassa 😅

Toivottavasti sulla pysyy pahoinvointi minimissä 🙌🏻
 
@Trieste oiii tosi paljon onnea!! Luottamusta, rauhaa ja rakkautta 🩷🩷🩷 Vahvistumista pienelle 🥲

Plääh mikä nega-aalto täällä ollut. Tsemppiä kaikille paljon, taas uuteen nousuun ja alkuun. Toivoa on aina 🩷🩷🩷

Mä tässä edelleen kuulostelen, mutta kyllä on fiilis että voisi kuitenkin odottaa yritystä sittenkin siihen paikkeille kun tämä pieni täyttää 1v. Nyt just on tosi hyvä näinkin. Ainakin nauttia nämä kesäkuukaudet vielä tästä kun arki on meillä oikeesti helpottanut jo tosi paljon tässä 8kk vauvan kanssa. Varmasti täällä edelleen seurailen ja kirjoittelen.
 
Takaisin
Top