@Syyskukka kiitos, kun kysyit. En ole käynyt foorumilla pitkään aikaan. Vauvakuume alkaa olla parantunut, ja olen tullut siihen tulokseen, että ihan sama mitä kuka sanoo ja väittää, että mikä kenellekin ”auttoi tulemaan raskaaksi”, on silkkaa paskapuhetta. Raskauden alkaminen on silkkaa hyvää tuuria, ei mitään muuta.
Mulle kuuluu, jos mahdollista, vielä huonompaa kuin viimeksi kun kirjoittelin. En usko, että kukaan ymmärtää, miten koen tämän asian enkä usko, että kukaan voi mua auttaa. Päässäni pyörii niin pimeitä ajatuksia itseäni kohtaan, etten tohdi niitä edes tänne kirjoittaa. Tänään jälleen alkoi menkat, pari päivää odotettua myöhemmin — just sen verran, että ehdin jo vähän alkaa toivoa. Nyt olen syvästi pettynyt itseeni ja koen epäonnistuneeni täydellisesti.
Selkeästi en osaa tulla raskaaksi, mun kohtu ja munasarjat on täydellisen hyödyttömät. Ei auttanut mm.:
- yhdyntöjen ajoittaminen
- ovulaation tikuttaminen
- ovulaation tikuttamatta jättäminen
- ruokavalioremontti
- rutiinien rikkominen
- aukkari
- gelee royale
- ubikinoni q10
ja mitä kaikkea muuta olenkaan mahtanut tehdä asian eteen.
Joku kirjoitti täällä jotain, että ei kannata verrata itseään muihin ja lässynlää. En mä vertaa itseäni muihin — en nuorempiin enkä vanhempiin. Mulla on omassa kivussani ihan tarpeeksi kantamista, että viitsisin muiden edesottamuksia ajatella.
Kuten oon aiemminkin täällä kirjoittanut, niin on hienoa, jos joku haluaa ja saa apua hoidoista. Omalla kohdalla näen sen kuitenkin epäonnistumisena, ja ajatuskin siitä vain ennestään lisää mun itseinhoa ja vastenmielisyyttä koko asiaa kohtaan. Hyi helvetti, suoraan sanottuna. En suostu olemaan se tyyppi, joka menee jonkun jonninjoutavan empaattisen kätilön ja lääkärin luokse ruikuttamaan, että ”yhyy en saa lasta”. Jääköön sitten tulematta kokonaan. Ei mun näillä geeneillä olisi edes kannattanut saada lasta, enkä usko, että musta lopulta olisi edes ollut äidiksi.
Puhun huomenna miehen kanssa, ja lopettanemme yrittämisen tänään alkaneeseen kiertoon. Varaan ajan kierukanlaittoon seuraaville menkoille, kun tulee lomarahat tässä palkassa. Ainakin se on sitten mun ja meidän oma päätös.
En jaksanut lukea keskustelua, koska olen tippunut kyydistä ja jättäytynyt myös tämän yhteisön ulkopuolelle. Sua ilmeisesti on aihetta onnitella, joten onnea kovasti ja tarrasukkia matkaan. Samoin onnittelut ja tarrasukkia muillekin plussanneille!