Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
@Mäntymetsä Nykyään ton ikäinen ei ole mun mielestä liian vanha isäksi tai äidiksi. Mikä miestä pelottaa siinä eniten - ettei jaksa? Meillä sellainen tilanne, että miehelläni on teini-ikäinen lapsi, mutta ei oikein saanut nauttia hänen lapsuudestaan erilaisten syiden vuoksi. Nyt sit ihan innoissamme ollaan yritetty vaikka mitä 4 vuoden ajan. Ensin kaks kkm ja sit 5xivf… Nyt sit luomusti raskaana vähän vahingossa, kun mulla oli laihdutuslääke käytössä (glp-1). Ollaan 41-vuotiaita. :) Toivottavasti miehes vois ajatella itseään vielä nuorena. Hänellä on vielä varmasti 40-60 vuotta elinikää jäljellä, riippuen elintavoista ja geeneistä 🫶🏻 Mulla ei ole lapsia ja olen aina halunnut lapsia. Nyt laskennallisesti rv7+5, mutta ultrauksen mukaan ehkä rv6+ jotakin. Ens viikon tiistaina meen omakustanteisesti ultraan. 🙏🏻

@Olive sympatiat siis sullekin ❤️

Mun on nyt pakko itse itselleni itseni vuoksi saada rauha, että neljättä ei koskaan tule. En tiedä, vaikka miehen mieli taas muuttuisi, kun se on sitä vuoristorataa ollutkin, mutta en voi tuudittautua siihen ajatukseen. Parempi, että saan itselleni ja olemassa olevien lasten vuoksi rauhan asian suhteen ja voin sitten olla heille enemmän läsnä. Onhan vähemmässä puolensakin. Rahaa menisi vähemmän esimerkiksi matkustamiseen ja kohta olisi kaikkien taaperoajan uhmat ja tahdot ohi kanssa jo eikä tarttisi niiden kanssa taistella. Ainakin itselleni nyt keksin paljon kaikkia positiviisia asioita, jotta olis helpompaa, vaikka asia edelleenkin musertaa mua sisäisesti. Ja varmasti tulee musertamaan pitkään.

@Sandra84 joo se taitaa olla isoin, että hän ei usko jaksavansa. Mustakaan ei ole liian vanha vielä. Hän vertaa huonokuntoiseen 62v isäänsä. Mun isä on 70v ja jaksaa paljon paremmin kuin hänen isänsä. Elintavat. Hän sanoi, että ei halua olla yli 80v, kun lapsi on 38v vaan hän haluaa olla 62v, kun lapsi on 38v. Se on kuulemma hyvä ikä. Joten hänen mielestään hän on jo liian vanha isä kaikille meidän lapsille (10v, 8v, 2v). Mä kyllä sanoin, et ei hän olis vielä 80v, jos saisi nyt lapsen, sitten kun lapsi täyttää 38v. Mut kuulemma on ihan törkeää olla niin vanha (melkein 80v) silloin, kun lapsi on hänen ikäisensä eli 38v. Sanoin, et aika monet on ja se on ihan ok.

Mun miehel ollu tosi paljon stressiä muutenkin viime vuodet ja hän ei oikein osaa handlaa stressiä. Ei osaa myöskään pitää itsestään huolta. Sekin on yhtä vuoristorataa. Et ehkä se on mullekin ja mun jaksamiselle parempi, että ei tarvii huolehtia lasten isästäkin vielä, kun olisi vauva hoidettavana. Sen sijaan alan pitää itestä kanssa huolta ja asettaa itelleni tavoitteita. Mun terveyden ei tarvii olla vuoristorataa ja voisin tavoitella vielä kohtuu tervettä elämää 80-vuotiaalle itselleni myös. Mun mies tekee sit valitettavasti omat valintansa terveytensä eteen. Ei oo paljoo mun tsempit auttanut.

@Mäntymetsä
Mulla on hyvin samankaltaisia ajatuksia sun kanssa. Pitäis uskaltaa käydä joku lopullinen keskustelu että vieläkö yritetään kolmatta vai oliko tämä tässä. Tuntuu tosi vaikealta ajatella käyvänsä tuo keskustelu, koska tiedän miehen kannan. Haluaisin vaan vielä perustella oman kantani. Ehkä sitä juhannuksena uskaltaisi avata suutaan, meillä tulee 10 v seurustelua täyteen. Jännittää niin paljon. Mulla on ihan järkyttävä vauvakuume 🥹

Jos päätös olla yrittämättä, niin sitten voisi käyttää omat voimavarat johonki muuhun ja alkaa suunnittelemaan elämää 4 henkisenä perheenä.

Hei kaikille 😊 Liityn tänne uudestaan mukaan. Viimeksi kirjoittelin kuopuksen yrityksen aikaan. Täytän kohta 37 ja mies täyttää kohta 41. Meillä on 11v, kohta 9v ja 1v lapset. Nyt olisi vielä neljäs toiveissa.
Kuopus syntyi keskosena ja raskaus oli henkisesti aika raskas, kun ei tiennyt mitä tulee tapahtumaan. Sen takia vähän jännittää, jos vielä raskaaksi tulen, että sujuuko kaikki normaalisti.

Meillä oli ainakin tämä kesä ajatus ottaa ihan rauhallisesti enkä nyt tikuttele ovista. Flo näyttäisi ovista maantaille. Meillä vähän haastetta tuo, kun mies tekee paljon reissuhommaa, että saadaan aikataulut sovitettua yhteen.

Onnittelut kaikille plussanneille ja toivon kaikille täällä pikaista plussaa ❤️

ON: Täällä eilen bongattu lh piikki kp 12 ja tänään ovulaatio. Eilen saatiin talleteltua kaksi kertaa. Aiemmin on ollut enemmän tai vähemmän joka toinen päivä, mutta luin artikkelin, että jos miehellä on hitaita siittiöitä, niin joka päiväisestä tai useasti päivässä tapahtuvalla tallettelusta on hyötyä.

Tässä kierrosta on myös ensimmäistä kertaa molemmilla gelee royalet ja siittiöystävällinen liukkari käytössä. Saa nähdä miten käy.

Mulla alkoi ihan huolella nyt kuumeilu aivan yhtäkkiä 😅 En tiedä milloin ovis on ollut ja tälle kierrolle osui ainoastaan yksi puuhahetki mahdolliseen oikeaan ajankohtaan, puhtaasti limojen ja oman olon perusteella. Ja se hetki oli viikko ennen sovelluksen laskemaa oletettua ovista. Eli nyt voi olla mitä vaan dpo7-14 välillä. Ja tottakai löysin kaapista esikoisen yrittämisen ajalta jääneitä ovulaatiotestejä ja tein yhden kuhan vaan 😄 Eihän se tietenkään positiivinen ollut, niin kyllä siitä sellainen minipettymys tuli, vaikken muuta odottanutkaan. Varsinkaan ovistestiltä 😀 Tässä odottelen luontoäidiltä tietoa pääsenkö lauantaina käymään saunalla ja uimassa, siksi teki mieli kokeilla testausta, vaikkakin väärällä testillä 🤭

Moi! Oon uus täällä. Ensimmäinen kokonainen kierto kierukan poiston jälkeen. Kp 29, ovulaation ajankohta ei varma. Tällaista testailin päivällä tänään. Eilen sekä aamulla rfsun testillä samanlaista haamua.
IMG_4786.jpeg

Moi taas pitkästä aikaa! Täällähän on käynyt valtava kato kun porukka on plussannut ja siirtynyt omiin ryhmiinsä. Onnittelut siis kaikille plussanneille ❤️

Kahlasin keskustelua jonkin verran läpi. Eniten puhutteli tuo kofeiini ja raskaus. Mäkin oon kuullu ton että uusimmat tutkimukset kannattais totaalikieltoa ja oon siks pyrkiny vähentämään ennakoivasti yhteen mukiin päivässä. Ihan hyvin toiminu, ja huomasin että iltapäivällä se on enemmänkin vain tapa eikä tarve toisin kuin aamulla. Ajattelin seuraavaks kokeilla toimisko musta tee aamuisin. Ja sit jos senkin sais jätettyä pois lomalla/plussatessa. 🤞 Säästyis rahaakin kun kahvin hinnat on niin tajuttomat nykyisin.

Muuta kiinnostavaa (ainakin oman napani mielestä 😂), ma/ti oli joku megaovis jos oireista voi mitään päätellä. Onko muut huomannu että kun ikää karttuu ni ovikset voimistuis? Ainakin ite tuntuu siltä et joka kuukausi tulee aina vaan isommat oviskivut.

No joka tapauksessa, nyt on siis dpo2, kp22. Kattelin et tän vuoden puolella kierrot on vaihdellu välillä 29-36 päivää (poislukien yks ovuloimaton 22 päivänen). Odottelua on nyt siis luvassa viikosta kahteen viikkoon vielä. Ja nimenomaan odottelua, ei piinailua. Tää palstatauko on tehnyt hyvää ja olo on yllättävän rento.

Toivotan kaikille muillekkin rentoa juhannusta! 🌈

Mäkin täältä huutelen, jos täällä meno vähän rauhoittunut. En enää tahtonut pysyä keskusteluissa mukana, niin en sitten jaksanut mitään kirjoitellakaan. Täällä nyt 7. päivä alkionsiirron jälkeen ja ehkä jotain lieviä oireita, mitä voisi liittyä alkuraskauteen, mutta en vielä uskalla testailla, kun en halua saada negaan viittaavia tuloksia ja pilata sillä viimeistä työviikkoa ennen kesälomaa. Virallinen testipäivä on vasta 1.7.

Mä kans oon pyrkinyt pitämään kahvin yhdessä kupillisessa aamuisin, tapahan se on suureksi osaksi ollut.

Peukkuja kaikille ja nautitaan myös kesästä! ☀️😎

Hyvää juhannusta! Mä en oo vielä uskaltanut mennä mihinkään tammikuisten ryhmään, koska odotan, että tiistaina ultrassa näkyis syke. Jos ei, niin sit se oli siinä. Ei pysty mitenkään oleen varma, että raskaus etenisi, koska takana on jo kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja hoitoja ilman tuloksia. Ihan tyhmä tilanne. Toivottavasti tiistaina saadaan hyviä uutisia…. 🙏🏻

Ihanaa juhannusta ja kesää kaikille 💛
Täällä tylsä kp9, ovista odottelen vasta n. kp 17. Eli ei päästä juhannustaikoja tekemään. Varasin ensiviikolle jäsenkorjaajan itselleni, lähinnä selkä- ja hartiavaivojen takia. Satuin myös lukemaan, että voi olla positiivisa vaikutuksia raskautumiseen, toivotaan näin 🤭

Hyvää juhannusta! Mä en oo vielä uskaltanut mennä mihinkään tammikuisten ryhmään, koska odotan, että tiistaina ultrassa näkyis syke. Jos ei, niin sit se oli siinä. Ei pysty mitenkään oleen varma, että raskaus etenisi, koska takana on jo kaksi keskeytynyttä keskenmenoa ja hoitoja ilman tuloksia. Ihan tyhmä tilanne. Toivottavasti tiistaina saadaan hyviä uutisia…. 🙏🏻
Toivotaan että siellä pikkuiselta löytyisi syke. :Heavy Black Heart: Ymmärrettävää noiden kokemusten jälkeen tuntea epävarmuutta ja epäuskoakin.

@Syyskukka kiitos, kun kysyit. En ole käynyt foorumilla pitkään aikaan. Vauvakuume alkaa olla parantunut, ja olen tullut siihen tulokseen, että ihan sama mitä kuka sanoo ja väittää, että mikä kenellekin ”auttoi tulemaan raskaaksi”, on silkkaa paskapuhetta. Raskauden alkaminen on silkkaa hyvää tuuria, ei mitään muuta.

Mulle kuuluu, jos mahdollista, vielä huonompaa kuin viimeksi kun kirjoittelin. En usko, että kukaan ymmärtää, miten koen tämän asian enkä usko, että kukaan voi mua auttaa. Päässäni pyörii niin pimeitä ajatuksia itseäni kohtaan, etten tohdi niitä edes tänne kirjoittaa. Tänään jälleen alkoi menkat, pari päivää odotettua myöhemmin — just sen verran, että ehdin jo vähän alkaa toivoa. Nyt olen syvästi pettynyt itseeni ja koen epäonnistuneeni täydellisesti.

Selkeästi en osaa tulla raskaaksi, mun kohtu ja munasarjat on täydellisen hyödyttömät. Ei auttanut mm.:
- yhdyntöjen ajoittaminen
- ovulaation tikuttaminen
- ovulaation tikuttamatta jättäminen
- ruokavalioremontti
- rutiinien rikkominen
- aukkari
- gelee royale
- ubikinoni q10
ja mitä kaikkea muuta olenkaan mahtanut tehdä asian eteen.

Joku kirjoitti täällä jotain, että ei kannata verrata itseään muihin ja lässynlää. En mä vertaa itseäni muihin — en nuorempiin enkä vanhempiin. Mulla on omassa kivussani ihan tarpeeksi kantamista, että viitsisin muiden edesottamuksia ajatella.

Kuten oon aiemminkin täällä kirjoittanut, niin on hienoa, jos joku haluaa ja saa apua hoidoista. Omalla kohdalla näen sen kuitenkin epäonnistumisena, ja ajatuskin siitä vain ennestään lisää mun itseinhoa ja vastenmielisyyttä koko asiaa kohtaan. Hyi helvetti, suoraan sanottuna. En suostu olemaan se tyyppi, joka menee jonkun jonninjoutavan empaattisen kätilön ja lääkärin luokse ruikuttamaan, että ”yhyy en saa lasta”. Jääköön sitten tulematta kokonaan. Ei mun näillä geeneillä olisi edes kannattanut saada lasta, enkä usko, että musta lopulta olisi edes ollut äidiksi.

Puhun huomenna miehen kanssa, ja lopettanemme yrittämisen tänään alkaneeseen kiertoon. Varaan ajan kierukanlaittoon seuraaville menkoille, kun tulee lomarahat tässä palkassa. Ainakin se on sitten mun ja meidän oma päätös.

En jaksanut lukea keskustelua, koska olen tippunut kyydistä ja jättäytynyt myös tämän yhteisön ulkopuolelle. Sua ilmeisesti on aihetta onnitella, joten onnea kovasti ja tarrasukkia matkaan. Samoin onnittelut ja tarrasukkia muillekin plussanneille!

Takaisin