Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mua kyllä alkanut vituttaa huominen jo valmiiksi kun joka tuutista tulee olemaan äidit sitä äidit tätä. 😭 Tämä varmaan ei hyvä mielipide mutta.. Muutenkin lapsettomien lauantai jotenkin tuntuu vaan vittuilulta tässä vaiheessa, on sillä varmaan hyvä tarkoitus miksi sellainen on. Mutta omalla kohdalla ennemmin sellaiselta vittuilulta (vaikka ymmärrän ettei ole puhun vaan miltä nyt itsestä tuntuu!) että joo ei oo lapsia ja äitienpäivä seuraavana päivänä niin tässä teille lapsettomille säälistä oma päivä. 🙄 Ei mua ainakaan tarvitse siitä ettei lapsia ole ihan omalla päivällä muistuttaa..

@Toiveikas odottelija mä olen niin pahoillani 💔
Jännältä kuullostaa sun tilanne edelleen, kun se vuoto loppui noin nopeasti. Teitkö tai aiotko tehdä uutta testiä vielä? Tai palasiko vuoto kenties?

Omat uutiset on nyt sit se, että
Menkathan ne sitten alkoi tänään 💔😭 No onneks jo tänään niin ehdin sitten koota itteeni huomiseksi ja koittaa nauttia päivästä olemassa olevien lasten kanssa ❤️
Mut välillä tuntuu, et oon kans vähän yksin tän yrittämisen kanssa. Miehelle, kun halusin halata ja halauksessa kerroin et menkat alko niin hän vaan sanoi neutraalisti jotain aijaa-tyylistä.

Halauksia kaikille, joita lapsettomuus koskettaa. ❤️ Toivon sydämestäni plussaa kaikille, jotka täällä kirjoittelee. ➕

@Mäntymetsä Jos yhtään lohduttaa, niin mun mies ei sisäistänyt vauva-asiaa edes silloin kun olin viimeisillään raskaana. Nalkutin koko raskauden, että täytyy hommata asioita, pakata sairaalakassit jne., mutta silti oli yllättynyt kun vedet meni keskellä yötä ja herätin, että nyt lähdetään synnärille. Odotin sit jalat ristissä, kun mies haki abc:ltä kanawrappia evääksi. 🥴

Ollaan puhuttu tuosta paljon ja on itsekin myöntänyt, että tajusi vauvan tulon vasta silloin kun se lykättiin hänelle syliin synnytyksen jälkeen, että tässä, ole hyvä ja hoida. 🤣 Miehet ei tunne näitä asioita omissa kehoissaan, joten ne voi tuntua abstrakteilta ja epätodellisilta eivätkä siksi osaa reagoida oikein. Hyvä isä ukosta tuli, vaikka olikin synnytykseen asti pihalla kuin ulkohuussi.

ON: Mulla on nyt dpo13 ja tein nyt negan testin. Plääh, yk7 kutsuu. Enpä uskonut, että tämä yritys näin pitkäksi venähtää! Pitää nyt kituuttaa vielä kolme päivää menkkoihin.

Seuraavassa kierrossa en jaksa tikuttaa, kun sekin pitää ajatuksia vähän liikaa tässä yrityksessä. Ovis tapahtuu kuitenkin kp11-12 niin ihan sama olla tikuttamatta. Puhuin nyt ukollekin, että nyt vaan kovaa ajoa siihen asti, että FF vahvistaa oviksen. 😁👉👌

Jos ei ens kierrossa tärppää niin ei silleen haittaa, kun kesäkuun ovis ajoittuu nummirokkiin ja siellähän sitä on mukava juoda kaljaa ja heilutella telttaa. 🤣 Jos oon silloin raskaana niin en jaksa lähteä nummeen ollenkaan vaan jään kotiin makaamaan ja fiilistelemään.

Liityimpä nyt itsekin tuonne yrittäjien listaan, kun meillä vihdoin pääsee toisen lapsen yritys alkamaan. Toivotaan, että yritysaika jää lyhyeksi :red-heart: Menkat alkamassa todennäköisesti huomenna, joten yk1 pyörähtää siitä käyntiin. Saattavat kyllä tulla vasta pari päivää myöhemminkin, koska ovisoireet tuntui pari pv myöhemmin kuin Flon ennustama ovis, mikä ei oo ihmeellistä, kun kierto hakee vielä esikoisen jäljiltä rataansa. Mun kierto on valitettavan pitkä, n. 32-34pv, valitettavaa siksi, että joutuu aina odottamaan turhauttavan kauan että pääsee hyödyntämään ovista ja piinailemaan! Toki raskautumisyritysten ulkopuolella se on vain hyvä juttu
:Upside Down Face:

Hyvää äitienpäivää nykyisille ja tuleville äideille! 🎉

Halusin testata tuota ominaisuutta.

Tulin tähän väliin ilmoittamaan että LH piikki löydetty! Oli ihan kiva yllätys näin äitienpäiväksi ja kp14/24 eli ovulaatio on siinä rajoilla yrittääkö ajoissa 😁 eli torstaina pääsen viimein aloittamaan lugesteronit! Meinasin eilen jo kysyä täällä vinkkiä, että mitä tehdä jos ovulaatiota ei tapahdu, milloin siinä tapauksessa aloittaisin luget. Onneksi maltoin mieleni ja sieltähän se pärähti.

@Mäntymetsä ❤️ ikävä kuulla, että vuoto alkoi ja että et saanut mieheltä kaipaamaasi tukea vaikealla hetkellä. Tuskin osaan sanoa mitään, mikä helpottaisi, joten rn sano mitään. Toivottavasti suomukset putoaisivat miehesi silmiltä ja hän näkisi sun surun. Mä oon edelleen aika haavoilla yksinäisen raskausyrityskokemuksen jälkeen. Vaikka mies on nyt mukana hommassa, niin en ole kovin aktiivisesti talletuksia ehdotellut miehelle, ei ole voimia siihen enää. Ajattelen sua ja toivon, että sua auttaa tieto, ettet ole yksin. ❤️

Hauska tarina miehen kokemasta isyys-herätyksestä, @Kumpare 🤣

@Toiveikkaana täytin esitietolomakkeeseen ennen ensikäyntiä kaikki käyttämäni lisäravinteet ja lääkkeet sis. geleet & ubik. Hän ei sanonut niistä mitään, enkä mä sit kysynyt. Sanoi, että d-vitamiini ja foolihappo on tärkeimmät.

// Jatkan tähän vielä:

@Suskikitten hyvä, että bongasit ovulaation. Oot yhtä päivää mun perässä (mulla ovis eilen kp 13). Päästään suunnilleen kimpas jännittämään. Tosin mul ei oo kauhean korkealla toiveet, kun vain dpo -3 ja dpo -1 heilunut peitto tässä kierrossa. Mies oli ihan piipussa, kun tuli eilen töistä (oli poikkeuksellisesti la duunissa) ja se, mikä mussa särkyi viimeisimpien menkkojen alettua on edelleen rikki.

Jos nyt ei tärppää, niin kesäkuussa ei yritystä, koska en halua olla sekä juhannusta että joulua ilman kylmäsavu- ja graavilohta. 😅

Muokattu viimeksi:
Huomenta! Mä eilen illalla poistin puhelimesta ig:n ja facen, haluan suojella itseäni enkä aiheuttaa lisää pahaa mieltä itselleni.
Tänään dpo 9 ja testi nega. Lämpömittarin kadotin eilen nii en saanut mitattua lämpöjä. Eipä täs oikee mitää erikoisia oloja oo, 14 tai 15 pv pitäis vuoto alkaa🤔.
Meillä on huomenna neuvolan lääkäri, katotaan et sanooko että odottakaa tän vuoden loppuun ja tulkaa sitten uusiksi🙈 oon aika varma! Multa otettu jo verikokeita ja mieheltä spermatesti. Kaikki olivat molemmilla ok.

Täällä ollaan alamaissa, mm. kun epäilen ettei ovulaatiota ollutkaan kun lämmöt tippuivat eilisestä normaalille ennen ovulaatiota normaalisti olevalle tasolle. Normaalisti ovulaation jälkeen lämmöt nousee yli 37 ja pysyvät siellä kunnes vuodon alettua tippuvat alle sen 37. 😖 Nyt tippuivat jo dpo3 eli ei hyvältä vaikuta että ovulaatio olisi ollut.... Vaikka oletetut dpo1 ja dpo2 ne oli jo yli 37, tänään vaan tippuivat selkeästi alle sen. Muutenkin vaikea päivä, koska päivä on mikä on niin.... 😟

Viime vuonna vielä uskoin että tulen äidiksi ja oli vähän toivoa että tänä äitienpäivänä olisin vähintään raskaana, mutta ei niin ei... Nyt vaan suuri vitutus päällä kun ovulaatiokaan ei varma. 🙄 Mies ylipuhui mut aloittamaan lugesteronit, mutta oon kyllä 100 varma että turhaan koska ovulaatioon en jotenkin usko että on ollut sitten yhtään.

Mä nyt omanapailen ja paskimpana mahdollisena päivänä mutta.

Menkkojen piti alkaa perjantaina. Ei ole näkynyt. Jotain tuhruilua on ollut, kuppi on ollut paikoillaan, mutta siis todella vähäistä. Nyt oli pakko jo ottaa kuppi pois, koska neuroottinen tarkistelu alkoi jo sekin käydä paikkoihin. Mitään oireita ei oikeastaan ole, tissit ei ole erityisen arat, nännit tosin elää jotenkin omaa elämäänsä. Jotain flunssaa on päällä myös. En ole testannut, aamulla oli pissahädän lisäksi varpusparvi, niin ei siitä mitään näyte-erää ollut mahdollista ottaa. Selkää jomottelee, mutta se olisi toki mahdollista myös menkoissa.

En edelleenkään usko että tämä iloksi muuttuu. Mutta, MUTTA, MUTTA jos muuttuisi, niin olisi kyllä sellainen ironian riemuvoitto ettei mitään rajaa. Tässä kierrossa olen tehnyt kaiken aika lailla päin persettä. Alkukierrossa kävi äksidentti, jonka seurauksena vedin muutaman päivän 1 g panadol + 800 mg burana-komboja x 3 päivä ja kolmiolääkkeitä siihen päälle. Lopetin ne toki heti kun vointi salli, ennen ovista. Ovis ja seksi osui jotenkin hyvin kohdilleen, mutta heti sen jälkeen olikin kostea mökkireissu (joka edelleenkään ei ole minulle tyypillistä, mutta tää kevät on ollut hiukka poikkeuksellinen, ja siis, mitään kiinnittymistä ei ollut voinut ehtiä tapahtua).

Todennäköisesti vuoto alkaa heti, kun tämän kirjoitan, niin se on ennenkin mennyt. Joko olen saanut kropan muulla sekoilulla muutenkin tilttiin, tai sitten... no, tää olisi just se aikataulu, joka aiheuttaisi kaikista kiusallisimman ja sosiaalisesti hankalimman alkuraskauden. Sukujuhlat, joissa en haluaisi todellakaan varastaa valokeilaa juhlaparilta enkä toisaalta selitellä omaa tilannetta osuisi homman jatkuessa raskausviikolle 11 🫥

Hei kaikki, ilmoittaudun myös uutena tähän keskusteluun. Olen lukenut keskustelua silloin tällöin, mutta on tuntunut todella vaikealta liittyä kuumeilemaan, kun yritystä on jo suht pitkä aikana takana (elokuussa 2 vuotta), eikä ole edes merkkiä, että raskaus voisi alkaa. 😞

Mitään aivan selkeätä syytä lapsettomuudelle ei ole, paitsi miehen puolella hieman huonommat arvot. Lääkärin mukaan luomuna raskautuminen olisi kuitenkin mahdollista.

Ollaan siis nyt hoidot aloitettu julkisella, ensin inseminaatio tuettuna letrotsolilla. Maaliskuussa pääsiäinen esti hoidon aloittamisen ja huhtikuussa aloitin letrot, mutta positiivinen ovulaation plussatesti sattui lauantaille, eikä inseminaatiota voitu tehdä... Kuukautisten pitäisi alkaa vajaan viikon päästä ja sitten alkaa uusi hoitokierros.

Lempeyttä ja toivoa kaikille sekä lohtua tähän päivään. ❤️‍🩹❤️

Täällä on puhuttu lemmikkieläimen hankinnasta, voin kyllä suositella. Nekin vie ajatuksia pois jatkuvasta yrittämisestä ja voi puuhailla ja keksiä kaikenlaista. ❤️

@Kali Monilla tulee dpo2-4 estrogeenidippi, kun keho taiteilee progesteronin ja estrogeenin välillä. Toka tulee sitten dpo6-9, mitä monet veikkaa kiinnittymisdipiksi, mutta nuo on ihan normaaleja hormonijuttuja, joita tulee sekä plussa- että negakierroissa. 😊 Että älä liikaa anna painoarvoa noille dipeille.

Pienen tovin taas pysytellyt täältä pois. En enää edes tiedä, että itkeäkö vai nauraa. Peräkkäisissä kierroissa kemialliset.. Ekassa viivat vahvistui tosi upeasti rv 4+3 asti muistaakseni, seuraavan kerran testasin 5+2 tjtn ja oliki haalennut reilusti ja vuoto alkoi 5+4..

Noh, seuraavassa kierrossa bongasin upean positiivisen ovulaatiotestin tuloksen ja olin toiveikas, et se olis hyvä merkki. 💗 Aloitin raskauden testailun ja kun edelleen dpo 13 oli puhdas nega, ni totesin, et siinä se oli. Menkkoja ei kuitenkaan kuulunut ja chatgpt:n innoittamana tein uuden raskaustestin päiväsaikaan dpo 18, kappas positiivinen. Seuraavana päivänä aamupissasta viiva oli toki vahvistunut edellispäivään, mutta ei lähtenyt seuraavina päivinä riittävästi vahvistumaan. Vahvasti uskoinkin menevän noin, koska kiinnittymisen oli täytynyt tapahtua tosi myöhään ja oon lukenut, että silloin riski keskenmenolle on isompi ... Tietenkin pieni toivo itseni sisällä heräsi. Viimeisen testin tein 29.4, joka oli dpo 24 ja hailakka viiva näkyi edelleen. Vuoto alkoi lopulta viikko sit su, joka oli jo dpo 28, kp 46... Kivasti sotkenut nyt kiertoja nää hemmetin kemialliset... 😔😔😔

Tänään on nyt sitten vuodon alkamisesta kp 8 ja päätin alkaa testaamaan cb:n liilalla ja kappas, suoraan pysyvä hymynaama... Taitaa olla vaan kroppa tosi sekaisin tästä kaikesta, tai raskaushormonia vieläkin kropassa, joka sekoittaa ton testin. 🤔 Näin posia en oo ikinä tolla liilalla saanut, kurkatkaapa kuva... (Okei, näissä ei ehkä saanut tulkita viivojen vahvuuksia, mut silti..) Jututin taas chatgpt:tä ja meinaan huomenna nyt vielä tehdä aamusta raskaustestin ja katsoa, et voiko siellä muka vieläkin näkyä jtn hailakkaa...

Tää koko matka tuntuu henkisesti aika raskaalta.. Joinain päivänä tulee jo fiiliksiä, et oisko meillä vaan kaikki jo ihan hyvin näin.. 💗 Luotto alkaa mennä siihen, että mikään voisi enää onnistua.. 2,5kk niin pitäisi olla laskettu aika tuosta rv 12+0 kesken menneestä...

Perehdyn teidän kirjoituksiin taas myöhemmin, et pääsisin ees vähän juttuihin mukaan. Hyvää äitienpäivää kaikille äideille, äideiksi haluaville ja niille, jotka ei yrityksistä huolimatta koskaan tule äideiksi. 💗

Liitteet

• IMG_20260510_092051_edit_657618252672315.jpg
    IMG_20260510_092051_edit_657618252672315.jpg
    1.5 MB · Katsottu: 34
Muokattu viimeksi:
Tää on nyt huonoin päivä mun sekoilla täällä, mutta en pahastu jos skippaat jos tuntuu hankalalta ja laitan spoilereihin, mutta en tiedä, miten toi liite niissä käyttäytyy. :red-heart:

Fuuuuuck. Tein äsken ovistestin laihasta pissasta koska läppäläppä hehehh, näitähän voi tuhlailla, ja se oli heti tämännäköinen, siis heti kastamisen jälkeen.

Ollaanko tässä nyt 28 päivän kierron päivässä 31 ja DPO 17 tilanteessa, jossa jopa en testaile kun aiheesta-realistin pitää kaivaa se raskaustesti kehiin? Tosi kova tiputus tai sitten älytön äitienpäivä.

Liitteet

• 1778410566865.png
    1778410566865.png
    567.5 KB · Katsottu: 128
@Round2❤️ Voi ei oon pahoillani uudesta kemiallisesta, ihmettelinkin minne olit hävinnyt. 💔 Muakin surettaa että meidän heinäkuisen laskettu aika olisi ollut tasan 2 kuukauden päästä tänään. 😭 Surettaa, vituttaa, masentaa kaikkea kun miettinyt sitä paljon tänään varsinkin.

Muutenkin henkisesti tämä päivä raskin mitä voi olla vuodessa kun ei ole lapsia ja tuntuu että kaikilla muilla on tai tuloillaan ainakin. Kattokaa kun ensi vuonna jos täällä vielä pyörin valitan samasta asiasta.. Mutta 100x pahemmalla fiiliksellä. 🙄 Nyt pitäisi kaiken lisäksi omalla äidillä lähteä käymään ihan kohta ja ihan varmasti mainitsee mun siskon josta en haluaisi sanaakaan kuulla, varsinkaan tänään.... Muutenkin vuoden paskin päivä tällä hetkellä mulle....

Tää on nyt huonoin päivä mun sekoilla täällä, mutta en pahastu jos skippaat jos tuntuu hankalalta ja laitan spoilereihin, mutta en tiedä, miten toi liite niissä käyttäytyy. :red-heart:

Fuuuuuck. Tein äsken ovistestin laihasta pissasta koska läppäläppä hehehh, näitähän voi tuhlailla, ja se oli heti tämännäköinen, siis heti kastamisen jälkeen.

Ollaanko tässä nyt 28 päivän kierron päivässä 31 ja DPO 17 tilanteessa, jossa jopa en testaile kun aiheesta-realistin pitää kaivaa se raskaustesti kehiin? Tosi kova tiputus tai sitten älytön äitienpäivä.
Tee ihmeessä raskaustesti! 🤞🏻🤞🏻 Jännitän täällä sun tulosta ja toivon kovasti, että plussa sieltä pärähtää ❤️

@Round2❤️ Olen pahoillani 💔❤️‍🩹 Raskaita kokemuksia siellä taas. Tää on kyllä raskasta puuhaa. Julmaa, että toiset joutuu kokemaan onnea ja surua kerta toisensa perään.

@Kali Hurjasti tsemppiä tähän vaikeaan päivään ja äidin luona vierailuun. ❤️

@Tähtiin tuijottelija vautsi mikä plussa! Todella vahva viiva. Aivan ihanaa, tämä kyllä lämmittää sydäntä ❤️

@Round2❤️ oon tosi pahoillani, aivan todella raastavaa ❤️‍🩹❤️‍🩹❤️‍🩹 ehkä kehossa on vielä hCG:tä mihin testi reagoi..?

@Kali tämä äitienpäivä kyllä on rankka päivä, kun on noin monta pettymystä ja rikkoutunutta toivetta takana. 😭

@Iuna kirjoitit kauniin viestin, toivon lempeyttä myös sinun päivääsi ❤️‍🩹

@Hessufi mun teki mieli kans viskata eilen jo koko luuri ikkunasta pihalle, kun joka tuutista puskee nyt raskausuutisia ja äitienpäivän "kunniaksi" ainakin IG:ssä pyörii se "tarinapohja" jonka kanssa porukka postailee masukuviaan.

Ovulaatiotestit nousi eilen ihan vähän (0.3), mutta laski sitten heti takaisin baselineen, eli en varmaan sitten ovuloi. Vielä kun luin, että anovulatoriset kierrot voi venyä jopa 60 päivää pitkiksi, niin eipä tässä mieliala noussut. Perjantain soittoajalla jos lääkäri käskee vielä yrittämään yhtään pidempään ilman tutkimuksia, niin ostan seuraavaksi varmaan jotain hedelmällisyyslääkkeitä pimeästä verkosta.

Jos jotain hyvää, niin jos ei ovulaatiota ala näkymään ensi viikonloppuun mennessä, niin voi vetää menkkoihin asti vielä tiukemmilla ruokamäärillä, niin putoaapahan ainakin paino :)))))

Kuulostaa varmaan häiriintyneelle, mutta iloitsen siitä, että ostin tänään tupakkaa. Se tuo jotain lohtua, "tätä en voisi tehdä, jos olisin raskaana".

Takaisin