Mä siis käytän pelkkää hoitoainetta. Aluksi taisin vähän kokeilla pelkällä lämpimällä vedellä hieroa sitä päänahkaa puhtaammaksi, mutta kun mulla on pitkät skandinaaviset ja vieläpä kihartuvat hiukset, niin tahtoo turhan helposti mennä takkuun.
Mulla taisi alkaa kokeilu siinä vaiheessa kun vielä puolet hiuksista puuttui. Vedin aikoinaan koko niskan kaljuksi ohimoilta lähtien kun kyllästyin päänahan ongelmiin; kampaajalla käydessä kampaaja suositteli lääkärillä käyntiä ja aina kun lääkärille pääsi, niin vastaus oli, että ihan rauhallinen on, vaikka raavin pään verille.

Vissiin jotain seborrean kaltaista oireilua oli.
Muutama vuosi ilman niskavilloja auttoi paljon päänahan kanssa, mutta sit kyllästyi siihen, että kuitenkin ainoa shampoo, mikä ei aiheuttanut oireita, oli bio+ aktiivishampoo. Siitä kun sain itteni vierotettua vihdoin, niin ei näistä enää huomaa, ettei mitään pesevää käytä. Varsinkin kun muutenkin melkein aina letillä just sen takkuuntumisen takia.
Raskausaikana piti loppu vaiheessa muutaman kerran käyttää shampoota, kun rasvoittui sen verta voimakkaasti pitkästä aikaa, mutta nyt taas viimeksi joskus viime vuonna käyttänyt edellisen kerran.
Just tuon oman hiuslaadun takia vähän curly girl-metodia seuraillut ja tietenkin ihan luonnonkosmetiikan takia, eli parhaimmilta tuntuu, kun ei käytä mitään silikonia sisältäviä aineita.
Sori, vähän aiheen vierestä.