Voi
@Kali oon pahoillani negasta

Voisko tässä kierrossa kuitenkin olla ollut kemiallinen/kiinnittymisyritys, kun testit kuitenkin haamuili ja se vaikuttaisi vielä lämpöihin? En voi edes kuvitella kuinka raskas teidän yrityspolku on ollut

joten on helppo ymmärtää, että se vaikuttaa mielenterveyteen. Toivon sulle kaikkea hyvää ja toivon, että jaksaisit keskustella puolison kanssa yrityksentulevaisuudesta ja mahdollisista hoidoista.
@Round2❤️ meillä taas plussat samaa aikaa, toivottavasti lähtee viiva vahvistumaan
Kemikaaleista vielä, mä ite aloin enemmän kiinnittää huomiota niihin ekan raskauden aikana. Käytän aika paljon luonnonkosmetiikkaa ja aurinkorasvat oon vaihtanut pääasiassa fysikaalisiin ja uudempia suoja-aineita sisältäviin kemiallisiin. Kasvoissa en fysikaalisia voi kauheasti käyttää, kun aina tuntuu tulevan näppylöitä. Myös lasten kanssa on aurinkovoiteita ja kemikaalien käyttöä mietitty. Teflonpannua kyllä käytetään paljon ja jonkun verran myös muovisia (säilytys-)astioita, vaikka osa vaihdettu myös lasisiin. Itse yritän vähän miettiä, mutta en enää ota niin stressiä tästä asiasta.
Stressistä kanssa sananen. Mulla on ollut ihan superkuormittava alkuvuosi ja se aiheuttanut myös fyysistä oireilua. Mietin, vaikuttaako se raskautumiseen ja onko edes mahdollista tulla raskaaksi ennen kuin saan kehon hälytystilan laskemaan. Niin vaan nyt sain jo toisen plussan peräkkäin. Eli itseään ei kannata ruoskia liikaa, eikä varsinkaan menneistä, silloin on tehnyt varmasti parhaansa, mihin sillä hetkellä on kyennyt.
Tästä hyvänä aasinsiltana, onko jollain kokemusta mielialalääkkeistä raskausaikana tai yritysaikana? Mulla on pitkä historia masennuksen kanssa ja nyt alkuvuodesta tilanne heikkeni sen verran, että jouduin palaamaan lääkitykselle. Lääkärin mukaan lääkkeen ei pitäisi aiheuttaa haittoja alkuraskaudessa, mutta tietenkin tutkimustietoa on vähän. Asia mua kuitenkin stressaa nyt jonkun verran ja toisaalta en haluaisi lääkitystä jatkaa, mutta toisaalta pelottaa sitä myös lopettaa. Tietenkin lääkärin kanssa keskustelen asiasta, jos raskaus jatkuu. Kaipaisin kuitenkin vertaistukea ja ajatuksia tai kokemuksia. Ja mietin myös, että onko mulla oikeutta yrittää/toivoa vauvaa tällaisena hetkenä. Toki yritys aloitettiin ennen alkuvuoden "kriisiä" ja sitä ei nyt vaan osannut lopettaa. Ja raskausaika on tietenkin pitkä, jos tässä hyvin käy ja mulla raskaudet ovat onneksi vaikuttaneet positiivisesti mielialaan.
Ja loppuun vielä aamun testi oli ainakin omaan silmään aavistuksen vahvistunut.