Raskaaksi 2026

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mamiksx5
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omanapailua, pahoittelut… mutta selittämätön tuska iski ja pakko avautua.

Kp30, ei mahdollisuutta raskauteen kun peitto ei heilunut. Huomenna pitäisi alkaa menkat viimeistään niin menisi kuten edelliset menkat. Mulla on alkanut hiipimään kamala epäily omaa hedelmällisyyttä kohtaan. Pitkäkestoinen stressi ja burnout aiheuttaa vahinkoa keholle ja mulla se jatkui vuosia. Menkat aika niukat (selviäisin yhdellä normi menkkasuojalla koko menkat just ja just), tuleeko limakalvoista vain ihan pienet johon vaikea tarttua. 10/25 alkoi yritys, kerran oireillut raskautta kunnolla (rinnat hirveän kipeät monta päivää yms) mutta siitäkään en mitään tikkuun saanut. Oviksen kyllä tunnen kun se tapahtuu. Mutta vähän pelkään että nuo vuodet tuhosi jotain, menikö kenties hormonituotanto rikki jotenkin. Mulla oli sen koko ajan tuonne lokakuulle asti kierukka niin ei toki kierrosta silloin käsinkosketeltavaa todistetta. Mutta sen jälkeen alkuun 28 päivää ja hätinä 5 päivän vuodot. Nyt kaksi edellistä kiertoa 30 päivää ja 4 päivän vuodot. Jännä nähdä millainen vuoto nyt tulossa kunhan vaan menkat alkaa. Niin paljon katumusta noista vuosista kun en vaan hellittänyt vaan pidin suuni kiinni ja puskin. Jos nyt vielä menin pilaamaan hedelmällisyyteni samalla….

@Kali Ihan perseestä tää. Kaamean jäljen jättää ihmiseen noi koetut keskenmenot. 😪 ❤️

Ja hei kuule, toi mäkkäri kuulostaa just hyvältä!! Iteki himoitsen vaan jtn rasvasta.. 🤣 Sais hetkeksi paremman mielen ees.
Niinpä... Tuntuu vaan että vaikka saisin vielä plussan testiin en 100% uskaltaisi iloita siitä edes vaikka tulisi ne ns. leffaviivat koska ei sekään mun tilanteessa takaisi mitään. 😟

Mutta joo mäkkäri oli mun mielestä hyvä idea, varsinkin kun edellisessä paikkaa missä asuttiin ei ollut lähettyvillä mcdonaldseja niin nyt pitää ottaa ilo irti että on lähettyvillä. 🤣

@Rouva W älä turhaa syyllistä itteä. Nuille asioille sie et varmaankaan ole voinu siinä tilanteessa mitään. Mulla taustalla myös ylikuormittuneisuutta ja esivaiheen burnout, joka sekotti kierron pahimmillaan kestämään useita kuukausia. Nyt sittemmin vuosia myöhemmin onneksi tasaantunut, mutta huomaan, että stressi vaikuttaa kierron pituuteen molemmin päin eli joko lyhentää tai pidentää sitä. Pelkäsin myös pitkään, että olen sabotoinu oman hedelmällisyyden vaikka ja millä, mutta sittemmin tullut siihen tulokseen, ettei minun kuormittuneisuus ollut vielä sellainen, joka olis vaikuttanut siihen juurikin sen takia ku ei ollut kovin pitkäkestoinen vaihe kuitenkaan se. Mutta ymmärrän huolen❤️

Oma napaa tähän väliin. Nyt eletään kp 37 ja oletettavasti dpo 9-11. En halua tietää lopputulosta. Minusta tällä hetkellä tuntuu jopa, että menkat ei olis niin ahistava ajatus ku plussa testissä. En tiiä mistä tämmönen ajatus on nyt viime päivinä juolahtanu mieleen, mutta jotenki menkat ei vaan stressais niin paljon. Mulla on viime viikon loppupuolelta ollu alamasussa outo olo ja välillä nopeissa liikkeissä iskee kramppi alamasuun tai nivuseen. Myöski alaselkä vähän väliä juilii ja huonoa oloa on aaltoilevana. Mietin jo lauantai-iltana että iskikö joku oksutauti, mutta ei ku kerran nosti sapen suuhun silloin.

Ehkä ajatus raskautumisesta itessään jännittääki minua sisimmissään tosi paljon. Se miten muut ympärillä reagoi siihen ku en ole ehkä ensimmäinen josta kaveripiireissä oletettais, että sais lapsen ensimmäisenä. Toisaalta harmittaahan se, jos ne menkat tässä vielä alkaa ku sitte kuitenki on toivonu raskautumista. Menkoissa ahistaa ehkä eniten se, että tulee se kauhea itseinho ja toivottomuus itteänsä ja omaa kehoa kohtaan.

Ja vaikka tiiän, että näillä dpo päivillä osa saa testeihin jo tuloksia, niin mie en halua sitä vielä. En halua jotenki pettyä tai alkaa jännittämään että käykö hyvin vai huonosti. Ajatukset ylipäänsä on tosi sekasin tästä aiheesta tällä hetkellä, niin en halua sekottaa niitä vielä lisää. Katsotaanpa sitten viikonlopun jälkeen testiä jos ei menkkoja kuulu ennen sitä.

Kiitos ja anteeksi omanapailu tästä aiheesta ku tiiän, että monelle on päivänselvää, että positiivinen raskaustesti on ilon ja onnen aihe eikä aiheuta välttämättä niin mittavaa jännitystä (muuten ku sen etenemisen suhteen)❤️

@Lanaka hyvältä näyttää testi siellä, toivottavasti lähtee vahvistumaa 😍

Sokerikoukkuasiaan pakko kommentoida, että täällä kanssa yksi asian kanssa painiva...
Pakko saada jotain makeaa joka päivä. Itsellä ei täys kielto ole oikein koskaan toiminut, paremmin semmoinen kohtuus ja hyvällä omalla tunnolla esim pieni jälkkäri ruuan jälkeen päivittäin. Pätkäpaastoa on myös tullut harrastettua, nykyään se toimii aika luonnostaan. Muuten elän ihan perus terveellisesti, arkiliikuntaa tulee harrastettua paljon. Kasviksia olen yrittänyt lisätä paljon ruokavalioon, ihan vaan taaperonkin vuoksi.

Uni on itsellä isoin terveyden kompastuskivi, sillä olen tosi herkkäuninen ja aika iltavirkku, joka ei oikein toimi päivätyötä tehdessä.

Varmasti terveellisillä elämäntavoilla voi parantaa omaa hedelmällisyyttä, mutta en usko, että sillä voi tehdä super isoja muutoksia, jos lähtökohdat on jo ihan ok 🤔 Toki riippuu tilanteesta, itsellä kun on pcos, johon voisi liittyä ylipainoa ja insuliiniresistenssiä, mutta koska näitä asioita ei ole, en oikein voi tehdä mitään enää parantaakseni tilannetta

@Jenspaaa kiitos sanoistasi ja tsemppiä sinulle :red-heart: Mä menin ihan päätyyn asti burnoutin kanssa lopulta. Omalla kohdalla pitkittynyt stressi kesti vuosia ja vakavan burnoutin kanssa sinnittelin vuoden. Olin toki tukevasti hyvässä burnoutissa myös ennenkuin se muuttui vakavaksi. Lähinnä tuo pitkittynyt tilanne huolettaa, mutta pitää toivoa että kroppa palautuu/olisi sittenkin palautunut ja korjannut itsensä. Mutta tämä pelko perseessä istun varmaan kunnes saan plussan ja se pysyy… hoitoja en tiedä kestäisinkö, voi olla että silloin nostaisin kädet pystyyn.

Tsemppiä ja halaus kaikille vaikeitten asioiden kans painiville❤️🫂

Röyhkee omanapailu🫣
Mulla siis oletettavasti oli se ovis sunnuntaina 19.4.
Nyt siis mennään dpo 3?
Ja joku mega hormooni hyrräys päällä, kauhee hormoonipäänsärky, maha on ihan sekasin. Valkovuotoa vaan kirjaimellisesti lorisee🫣 toivon et nää on hyviä merkkejä, vaikkei raskauteen vielä mitenkää liitykkään.
Lämpö oli aamulla 36.7°, mutta nukuin kyllä levottomasti yön ku mies näki painajaisia ja touhas ja jutteli unissaa vaikka mitä🤣 ja sen perään piti kattoa ettei putoo sängystä tai lähe vaelteleen mihinkään😆 myös sellasia outoja viiltäviä aaltoilevia kipuja häpyluus ja takapuoles, aivan todella kipeitä ja inhottavia.

@Toiveikas odottelija Toivottavasti noi nyt enteilisi hyvää lopputulemaa. ❤️ Ihanaa, et oot kattonut miehen perään, ettei se putoo sängystä tai mitään. 🤣

Mut siis juu... Pääsin tänne uudelle kämpälle, johon olin jo tuonut mun testilaatikon (kyllä, noita on kertynyt😅) ja tein tommosen parjatun onestepin liuskan..
1000123809.jpg

Mitähän hemmettiä... Kahden tunnin päiväpissa... Tänään siis dpo 18/kp 35 ... Dpo 13 näytti puhdasta negaa ja lopetin testaamisen siihen... Hailakka tää silti on, pitäishän ton olla moninkerroin tummempi, jos oon raskaana muka... Todella omituista.. Väitän, et kroppa vaan umpisekaisin tai sit mulla on ollut ovis myöhemmin kuin kaikki testit näytti... Tasan yksi seksikerta ollut oviksen ja kuluvan päivän välissä ja se oli 14.4...

En tiedä enää mitä ajatella... Oon ihan kuutamolla...

Muokattu viimeksi:
@Toiveikas odottelija Toivottavasti noi nyt enteilisi hyvää lopputulemaa. ❤️ Ihanaa, et oot kattonut miehen perään, ettei se putoo sängystä tai mitään. 🤣

Mut siis juu... Pääsin tänne uudelle kämpälle, johon olin jo tuonut mun testilaatikon (kyllä, noita on kertynyt😅) ja tein tommosen parjatun onestepin liuskan.. View attachment 155397

Mitähän hemmettiä... Kahden tunnin päiväpissa... Tänään siis dpo 18/kp 35 ... Dpo 13 näytti puhdasta negaa ja lopetin testaamisen siihen... Hailakka tää silti on, pitäishän ton olla moninkerroin tummempi, jos oon raskaana muka... Todella omituista.. Väitän, et kroppa vaan umpisekaisin tai sit mulla on ollut ovis myöhemmin kuin kaikki testit näytti... Tasan yksi seksikerta ollut oviksen ja kuluvan päivän välissä ja se oli 14.4...

Onnea ja vauvaliimaa! 😍❤️ Mä oon lukenut, et osa on saanut noilla mukaherkillä One Stepeillä haalean viivan, kun esim epäherkällä Pregcheckillä tullut jo kirkuvat leffaviivat. Eli testaisin jollain muulla testillä jos se ajatus helpottaa. Mun silmään toi näyttää ihan hyvältä vahvuudelta, jos 5 päivää sitten ei näkyny mitään!

Mut siis juu... Pääsin tänne uudelle kämpälle, johon olin jo tuonut mun testilaatikon (kyllä, noita on kertynyt😅) ja tein tommosen parjatun onestepin liuskan.. View attachment 155397

Paljon onnea ja tarrasukkia!😍

@Maana Mannila Kiitos artikkelista! Noinhan se on, diagnoosiviive on usein tosi pitkä endossa. Itsellänikin sellaset 13 pitkää vuotta. Tääkin on jotenkin käsittämätöntä, et vaikka endo on yleinen naisten sairaus niin sillä ei oo vieläkään käypä hoito -suositusta! Taas tätä naisten ja meidän sairauksien vähättelyä. Ja kuinka usein just lääkärissä saa kuulla kivun vähättelyä vaikka kertois et oksentaa kivusta käsikauppalääkkeistä huolimatta. Et jos ois käypä hoito -suositus johon potilas voisi vedota, niin auttaiskohan se saamaan apua nopeammin?

Ja halaus sulle 🫂 Tuttuja mietteitä siellä. Mäkin just mietin, et voi kun tää letrokierto tuottais tulosta, en tiiä miten jaksaisin rankempia hoitoja. Alkaa hajottamaan tämä kuukaudesta toiseen yrittäminen. Mein perheen taloudellinen tilanne huononi juuri, joten jos rahaa palaa hoitoihin suuria summia, eikä saadakaan lasta siitä huolimatta, niin harmittaahan sekin sit. Toki sit voi yrittää lohduttautua sillä että kaikkensa yritti.

@Rouva W ja @Jenspaaa Mullakin takana pitkä vuosikymmenen stressijakso unettomuuksineen ja lopulta terveys romahti. Burn outista ei ole vain kyse vaan siitä, että kroppa sairastui pysyvästi. Toki taustalla oli ihan geneettistä alttiutta, josta en silloin tiennyt mitään. Kauheat itsesyytökset käynyt läpi, et miksi puski vaan vaikka ei olis enää pystynyt. Tiedän kyllä miksi, ulkopuolinen paine, lääkärit ei uskonut et mussa on jokin vialla jne. Ja jos olisin tiennyt miten pahasti voin sairastua, olisin varmaan osannut pistää pelin poikki aiemmin ja ehkä välttää vakavan sairastumisen. Kyllähän siitä puhutaan et stressi tappaa, mut ei sitä kolmekymppisenä sit vaan tajunnut kuinka vakavasta asiasta oikeasti on kyse.

Mut yrittäkää olla armeliaita itsellenne. Siinä tilanteessa ei osaa tehdä hyviä päätöksiä, kun on jo niin äärirajoilla sekä henkisesti että fyysisesti. En osaa sanoa miten tää kaikki vaikuttaa hedelmällisyyteen, kun mullakin oli silloin hormonit endon takia eikä omaa kiertoa ollut. Koitetaan pitää toivoa yllä 🫂

Mulla aamun liuskaovistesti oli lähtenyt tummumaan ja eggikset jäi pyyhkiessä paperiin. Testaan viel digillä seuraavalla pissakerralla. Tänään kuitenkin talletellaan, koska limat.

Onnea ja tarrasukkia myös @Lanaka ! 😍❤️

Mä oon tänään kyllä ihan räjähdyspisteessä, tuntuu vaan että en kestä enään. Oon jo monen vuoden tauon jälkeen alkanut vihaamaankin itseäni. Kesti kymmenkunta vuotta että sain itsetuntoni hyvälle tasolle ja en vihannut itseäni, tämä yrityksen ja kaiken siihen liittyvän paskan myötä mielenterveys ja itsetunto aivan retuperällä. 😒 Ei ehkä olisi huono idea meidän luovuttaa, vaikka alkaisinkin sitten vihaamaan lapsia ja katkeroituisin. Anteeksi taas tämä masentelu...

@Zebra burnout on valitettavan salakavala ja jos joku muu ei sano mitään niin sitä saattaa tosiaan paahtaa vaikka hautaan asti. Mun työterveyslääkäri vain vihjaili burnoutista, mutta kun kirjoitti 3,5kk saikun ja totesi perään että ehkä sitten lisääkin niin irtisanouduin töistä. Muuten varmaan hakkaisin vieläkin päätäni kirveeseen.

Täytyy kyllä myöntää etten olisi osannut toimia silloin yhtään järkevämmin. Se vain harmittaa niin paljon…

Heippa kaikille! 😚
Täällä on ollu jälleen hyviä keskusteluja, kiitos niistä. Anteeks jo etukäteen, tulee varmaan taas kilometrin verran asiaa.

On: gynekäynti meni hyvin, kysta oli hävinnyt ja kaikki näytti ultrassa siistiltä. Ei uskonut haavaumien olevan mitään sen vakavampaa, inhottava ”ominaisuus” vain. Ei suositellut nyt ainakaan koepalaa otettavaksi näillä oireilla. Otetut testit on ollu kaikki negoja, joten myös herpes ainakin näillä vallitsevilla oireilla poissuljettu. Käski kokeilla vielä jotain voidetta haavaumiin, mut tuntuu et jo huojennus asiasta helpotti ja eivät oo nyt niin vaivanneetkaan. Täytyy vielä kokeilla kaikki pyykinpesuaineet ja alusvaatteet jne, etten oo herkistyny niille tai pahenna oireita.

Miehen kanssa oli taas huonompi jakso tässä. Kokee olevansa hirveen pettynyt itseensä ja väsynyt, se heijastuu sitten täysin myös siihen ettei halua olla mun lähellä. Ääh 😮‍💨 Kokee tän yrittämisen tosi raskaaksi, joten täytyy nyt hetkellisesti laittaa täysin taka-alalle koko asia, ainakin hänen kanssa puheissa. Itse aion silti seurailla kiertoa, mut ehkä testailun jätän nyt hetkeksi. Nyt siis yk 10, kp 12, flo ennustaa ovista huomiselle. Eilen talleteltiin, mut tänään mies lähti reissuun, joten toiveet ei tästä kierrosta korkealla.
Täytyy vielä kertoa sen verran, et kysyin gyneltä käynnin yhteydessä lapsettomuushoidoista. Se sano, ettei (täällä pikkukylässä) tarvi ihan sitä vuotta oottaa ennen lapsettomuustutkimuksia vaan voin olla uudelleen yhteydessä asian tiimoilta niin hän tekee labralähetteet ja miehelle simppatutkimuslähetteen, nyt jo 😳 Varmaan sit jos etenee erikoissairaanhoidon puolelle nii täytyy olla se vuosi täynnä. Ainut mitä tässä nyt ite mietin on mun bmi. Oon tässä jälleen stressin myötä lihonu ihan yhtäkkiä, joten voi olla este tutkimuksille nyt sit…

Josta pääsenkin aasin siltana @Rouva W n esiin nostamaan aiheeseen. Niin iso feel u 🫶 Oon myös tosiaan ite ollu vakavasti masentunut ja ahdistunut teini-iästä lähtien, pahoja uupumusjaksoja ja sairauspoissaoloja töistä on ammattiinvalmistumisen myötä kertynyt jopa ajallisesti 1/3 vuodesta vuosittain. Nyt vihdoin oon tutkimuksissa, joihin lähdin puhtaasti nepsy-diagnoosin saamiseksi. Noh, kappas enpäs ollutkaan niin selkeä tapaus vaan mulla on niin monenlaista piirteistöä aiemmin mainittujen ja traumaoireilun lisäksi, joten tutkimukset tulee jatkumaan vielä ainakin kuukausia ennen dg saamista. Kuulemma yhdellä diagnoosilla en tule ”selviämään” ulos tutkimuksista. Eli siis raskaat tutkimukset kestää vähintään 1v (alkaneet 12/25), matkaa mulla tulee sairaalaan jo ~240km/reissu viikottain JA silti tämä kaikki ei muka ole vaikuttanu mun kiertoon 🤔 Mulla on aina ollut ja on edelleen säännöllinen kierto, ”normaalit” menkat jne. Oon vaan miettiny tuota et kuinka paljon ”piilevästi” tää jatkuva vallitseva tilanne oikeesti vaikuttaa ja kuinka pitkään ihminen voi kestää tän mittaluokan stressiä 🥲

Ja vielä lopuksi: haluan vielä kertoa oman kokemuksen noista kommenteista, jota meille yrittäville lauotaan. En muista kuka keskustelun avasi, pahoittelut siitä! Viikonloppuna kerroin tuskissani tästä puolison voinnista ja paljastin nyt ystäville lapsiyrityksen. En voi käsittää miten mun puolison veljen naisystävä laukoo tämän perinteisen: ”no eihän tuo yritäsaika ole pitkä, nyt vaan lopetatte yrittämisen nii se onnistuu”…. JA samaan lauseeseen lisäsi: ”määki sanoin ****:lle (puoliso), että lopetan nyt pillerit, koska se voi kestää ja tulin heti raskaaksi” 🙃🙃 Mietin vaa päässäni sillai eheh vittu että lohdutti ja katoin sitä varmaan semmonen resting b*tch face ilmeellä 😮‍💨🤣

Piti kommentoida monta juttua, mutta nyt en ennätä muuta kuin pikaisesti sanoa, että ff:ssä on asiaa liittyen ovistesteihin. Siellä sanotaan muistaakseni, että 7 % ovistestien positiivisista tuloksista on virheellisiä positiivisia. Toisin sanoen, ovis ei välttämättä aika useinkaan tapahdu juuri silloin, kun testit antaa ymmärtää.

@Toiveikas odottelija joo kuulostaa tutulta kyllä sunkin kokemukset. Ja jännästi sitä suhtautuu muihin ihan eri tavalla kuin itseensä. Mä ainaki ruoskin itseäni ja olen tosi kova, vaativa ja armoton itseäni kohtaan, mut muihin suhtaudun rennosti ja empaattisesti. Ainakaan toistaiseksi en oo katkera tai kateellinen, mutta en tiedä, mitä mulle tapahtuu, jos aloitettais hoidot, mutta ne ei tuottais tulosta.

Ja siis toi ”ne ja ne sai lapsen, kun lakkasivat ajattelemasta” ja ”ne oli hakemassa adoptiolasta, kun olivatkin raskaana” ja vastaavat ”lohdutukset” on kyl aika tonnin seteli -ilme-kamaa itelle. Tiedän, että yrittävät lohduttaa, mut ei se paljoa lohduta.

@Pikkuviikuna kiitos kokemuksen jakamisesta. En murehdi niinkään hoitojen kuormittavuutta kuin sitä, miten itse jaksan toivoa vailla takeita onnistumisesta. Kestän mitä vain, jos tiedän, mitä on tulossa. Mutta koska hoidoista ei voi tietää, niin en tiedä, miten jaksan sitä puolta. Tai että onko musta sitoutumaan siihen kaikkeen ja haluanko lasta niin kovasti, että olen valmis siihen. Mutta tietysti hyvä pitää mielessä, että murehtii sitä sit, jos se joskus tulee kohdalle.

@Round2❤️ mä teen kans noin, että ku digiin pärähtää posi, otan käyttöön PC:t ja teen niit useemman päivässä. Yritän kaventaa 48 h aikaikkunaa vähän niiden avulla. 🤩

@Kali mustkin kuulostaa fiksulta, että laitat viel luget. ❤️

@Pakkanen CB:n lilat näyttää kans eka korkeaa tulosta ennen kuin tulee huippu. Mul näytti täs kierros 6, viimeks vissiin 7 päivää korkeaa tulosta ennen huippua.

@Lanaka ja @Zebra ja must on uskomatonta, miten vieläkin vaan näkökulma ja ymmärrys on lääkärissä ja systeemissä. Ei vaan mukamas tunnisteta, vaikka syy vaikuttaa enemmän olevan siinä, ettei piitata ja että vähätellään oireita kuin siinä ettei niitä tunnistettais. Ihan perusjuttu, että kuukautisten ei pitäis viedä keneltäkään kykyä elää normaalia arkea. Jos niin käy, pitäisi tutkia ja hoitaa.

Omanapa loppuun: ihan jäätävä hedari iski tänään aamupäivällä, ja on jatkunut ever since. Otin äsken panadolia. Lämmöt oli kohonnu tähän aamuun, mutten viel innostu, koska ne varmaan droppaa huomenna. Viel koko ens viikko ja vähän päälle odoteltavaa. Mut tuntuu ihan rauhalliselta tässä vaiheessa kyllä.

@Rouva W halusin sulle viel kirjottaa, ku ollaan vain kuukauden teitä ns. ”edellä”. Toivottavasti tiedät, että et ole tehnyt mitään väärää ja koska kukaan ei tiedä tulevaisuudesta, teemme päätöksiä niissä olosuhteissa, joissa kulloinkin olemme. Uskon, että et olisi tuolloin voinut valita tai tehdä toisin — jälkiviisaus on parhaimmillaankin vain spekulointia.

Mulla on kans tosi niukat menkat, selviäisin pikkuhousunsuojalla. Käytiin kuitenkin hedelmällisyystutkimuksissa, ja kaikissa kokeissa tuli puhtaat paperit. Koska mun luteaalivaihe on vaihteleva ja joskus tosi lyhyt, gyne määräsi lugesteronin keltarauhastueksi. Ehkä sä voisit kans olla yhteydessä gynekologiin. @Kali sai luget etävastaanoton kautta.

Sorruin testaamaan muutaman tunnin pidätyksellä, ehkä noin 2 ja puoli tuntia. Menin nukkumaan päivällä niin oli helppo pidättää. Nukuin vajaa pari tuntia. Tein apteekin sen ultra testin, no eihän siihen muuta tullut kuin korkeintaan se jo mulle surullisen kuuluisa haalea viivanpaikka. 😵 Mulla 1 digi testi olisi huomen aamulle, mutta tiedän jo että se näyttää ne sanat "ei raskaana"... Luulisin kumminkin mun logiikalla ainakin, että kun 2 päivää sitten testasin dpo12 viimeksi olisi jo jotain näkynyt. Jos varsinkin se triphasic mitä fertility friend väittää että on alkanut dpo11. Eli jos tosiaan olisi myöhäinen kiinnittyminen joka ollut silloin dpo11 niin kyllä mun järjellä se pitäisi dpo14 jo näkyä. 😬 Kun siitä kumminkin 3 päivää, vaikka olisikin sen yhden päivän jäljessä ne dpo:t.

@Maana Mannila sepä juuri että ei tiedä mitä on tulossa. Vuosi sitten tsemppasin itseäni että kyllähän se ihan kohta varmaan onnistuu kun suurin osa onnistuu kuitenkin vuoden sisällä. Mitään ei oo näkynyt ja nyt tsemppaaminen on muuttunut siihen että hoidot kuitenkin parantaa meidän mahdollisuuksia. Oispa ihanaa jos saisi jonkun varmistuksen että joskus se lapsi vielä tulee! Sillä jaksaisi vaikka mitä. Meillä tosiaan vasta eka ivf alkamassa ja nyt vielä ainakin ajatuksena ottaa kaikki vastaan mitä julkinen tarjoaa. Kyllä tässä tuntee itsensä ihan hourupääksi kun sama levy pyörii päässä kuukaudesta toiseen! 😄

Takaisin